Pohľad za oponu

Honda uvedie budúci rok na trh kompaktný model auta s hybridným pohonom, s ktorým má celosvetovo veľké plány. Jeho predzvesťou bola štúdia CR-Z predstavená na autosalónoch v Tokiu a Ženeve. Čo má spoločné spomínaný koncept so sériovým modelom sme sa snaži

(Zdroj: Honda)

Honda uvedie budúci rok na trh kompaktný model auta s hybridným pohonom, s ktorým má celosvetovo veľké plány. Bude to cenovo dostupnejšie vozidlo než súčasný Civic Hybrid. Premiéru bude mať možno už na jesennom autosalóne v Paríži. Jeho predzvesťou bola štúdia CR-Z predstavená na autosalónoch v Tokiu a Ženeve. Čo má spoločné spomínaný koncept so sériovým modelom sme sa snažili zistiť od najpovolanejšieho – šéfdizajnéra konceptu CR-Z Makoto Iwakiho.

Čo bolo hlavnou myšlienkou tohto konceptu?

Vytvoriť enviromentálne priateľské a zábavné auto, ktoré je radosť šoférovať. To je tradičný prístup Hondy.

Vozidlo vyzerá veľmi športovo. Vystihuje dizajn reálnu dynamiku pripravovaného sériového auta?

Určite bude športové do tej miery ako ostatné naše vozidlá. Nečakajte však superšportiak.

Vedeli ste už počas vývoja štúdie, že sa tento model dostane do sériovej výroby?

Keď sme začínali, o jeho osude ešte nebolo rozhodnuté. Nevedeli sme teda, či sa bude niekedy sériovo vyrábať alebo nie. Do akej miery bude produkčná verzia vychádzať z tohto konceptu vám ale nemôžem povedať.

Môžete aspoň prezradiť či sa zachovajú základné línie a veľkosť karosérie?

Celkový vzhľad auta bude veľmi podobný konceptu. V detailoch sa ale bude líšiť. Pokiaľ ide o veľkosť, jedným z hlavných cieľov je vyrobiť kompaktné a ľahko ovládateľné vozidlo, takže určite nebude väčšie ako koncept.
Bude v ňom miesto pre 4 dospelých alebo sa prikláňate k označeniu 2+2?
Skôr 2+2 s tým, že dozadu sa vmestia aj dospelí. V skutočnosti je ale auto určené pre 2 dospelých a 2 deti.

Je to samostatný model alebo člen rodiny, ktorá sa časom rozrastie? 12_honda_crzg_big.jpg

Ide o nezávislý a jedinečný model. Ďalšie verzie nebudú.

Čo znamená pomenovanie CR-Z?

Compact Renesance Zero

V akom význame Zero?

Ako počiatočný bod. Nie však začiatok niečoho, ale návrat ku koreňom.

Do akej miery Vás pri návrhu dizajnu inšpiroval model CR-X?

Koncept sa podobá na CR-X, ale pri jeho vývoji sme nevychádzali z tohto vozidla.

Je auto navrhnuté podľa vkusu európskych zákazníkov alebo ide o globálny model?

Nevyvíjame ho pre špecifický región. Stále je to len koncept, pri návrhu ktorého sme sa nedržali špecifík žiadneho regiónu. Určite je európsky trh pre nás dôležitý a máme to na mysli, ale zrejme pôjde o celosvetový model.

Honda je momentálne veľmi silná v dizajne. Nepostrehol som však žiaden spoločný prvok, ktorý by spájal jednotlivé modely. Každé auto je veľmi špecifické. Neplánujete zjednotiť niektoré prvky?

Snažíme sa vytvoriť spoločné identické prvky. Jedným z nich je napríklad 6-uholníková maska chladiča.

(Ďakujem za rozhovor.)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 266
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 787
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 175
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 263
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 402
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 905
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 856
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 795
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 711
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 455

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.