Honda uvedie budúci rok na trh kompaktný model auta s hybridným pohonom, s ktorým má celosvetovo veľké plány. Bude to cenovo dostupnejšie vozidlo než súčasný Civic Hybrid. Premiéru bude mať možno už na jesennom autosalóne v Paríži. Jeho predzvesťou bola štúdia CR-Z predstavená na autosalónoch v Tokiu a Ženeve. Čo má spoločné spomínaný koncept so sériovým modelom sme sa snažili zistiť od najpovolanejšieho – šéfdizajnéra konceptu CR-Z Makoto Iwakiho.
Čo bolo hlavnou myšlienkou tohto konceptu? Vytvoriť enviromentálne priateľské a zábavné auto, ktoré je radosť šoférovať. To je tradičný prístup Hondy.
Vozidlo vyzerá veľmi športovo. Vystihuje dizajn reálnu dynamiku pripravovaného sériového auta? Určite bude športové do tej miery ako ostatné naše vozidlá. Nečakajte však superšportiak.
Vedeli ste už počas vývoja štúdie, že sa tento model dostane do sériovej výroby? Keď sme začínali, o jeho osude ešte nebolo rozhodnuté. Nevedeli sme teda, či sa bude niekedy sériovo vyrábať alebo nie. Do akej miery bude produkčná verzia vychádzať z tohto konceptu vám ale nemôžem povedať.
Môžete aspoň prezradiť či sa zachovajú základné línie a veľkosť karosérie? Celkový vzhľad auta bude veľmi podobný konceptu. V detailoch sa ale bude líšiť. Pokiaľ ide o veľkosť, jedným z hlavných cieľov je vyrobiť kompaktné a ľahko ovládateľné vozidlo, takže určite nebude väčšie ako koncept.
Bude v ňom miesto pre 4 dospelých alebo sa prikláňate k označeniu 2+2?
Skôr 2+2 s tým, že dozadu sa vmestia aj dospelí. V skutočnosti je ale auto určené pre 2 dospelých a 2 deti.
Je to samostatný model alebo člen rodiny, ktorá sa časom rozrastie? Ide o nezávislý a jedinečný model. Ďalšie verzie nebudú.
Čo znamená pomenovanie CR-Z? Compact Renesance Zero
V akom význame Zero? Ako počiatočný bod. Nie však začiatok niečoho, ale návrat ku koreňom.
Do akej miery Vás pri návrhu dizajnu inšpiroval model CR-X? Koncept sa podobá na CR-X, ale pri jeho vývoji sme nevychádzali z tohto vozidla.
Je auto navrhnuté podľa vkusu európskych zákazníkov alebo ide o globálny model? Nevyvíjame ho pre špecifický región. Stále je to len koncept, pri návrhu ktorého sme sa nedržali špecifík žiadneho regiónu. Určite je európsky trh pre nás dôležitý a máme to na mysli, ale zrejme pôjde o celosvetový model.
Honda je momentálne veľmi silná v dizajne. Nepostrehol som však žiaden spoločný prvok, ktorý by spájal jednotlivé modely. Každé auto je veľmi špecifické. Neplánujete zjednotiť niektoré prvky? Snažíme sa vytvoriť spoločné identické prvky. Jedným z nich je napríklad 6-uholníková maska chladiča.
(Ďakujem za rozhovor.)