SME
Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Hyundai i10: Malá ryba vo veľkom rybníku

Mať pred testovaním auta predsudky je ako ísť na koncert nenávidenej skupiny. Pokiaľ už vopred čakáte, že to bude zlé, hľadáte akúkoľvek chybičku, aby ste svoje počiatočné predpoklady naplnili...

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Väčšinou sa to aj podarí a celý týždeň následne frflete, ako je možné, že veci ktoré fungujú hocikde inde, práve tu fungovať nemôžu. V prípade testovania áut stačí naozaj málo. Nepresné radenie, nepohodlné sedačky a množstvo iných vecí, ktoré sú pri šoférovaní permanentne v pohotovosti a nie sú dostatočne dokonalé, dokážu pokaziť dojmy z akéhokoľvek auta. A práve predsudky sú schopné celú vec iba zhoršiť.

Odsúdeniu auta ešte pred nasadnutím doň som prepadol aj v prípade Hyundai i10. Príčinou všetkých predsudkov bol jeho predchodca, zvaný Atos. Nebol až katastrofálne zlý, či škaredý, ale bolo na ňom pár vecí, ktoré mi príliš po chuti neboli. Najmä to, že sa vôbec nesnažil maskovať svoju nízku cenu, takže všetko na ňom pôsobilo príliš lacno. A tým nemyslím len interiér, šedý a plastový, či podvozok, ktorému sa o nejakom ladení pri jeho vývoji mohlo len snívať. Mieril som na zlý pocit, že v Hyundai sa naozaj nezamerali na nič iné, ako na minimalizáciu nákladov. Zabudli ale napríklad na bezpečnosť zákazníkov, čo pri pohľade na dvere, tenučké sťa papier, bolo zrejmé.

Nikdy viac Atos

A tu sa dostávame k novinke, ktorá už viac nenesie meno svojho predka. Nie je to z dôvodu, že by sa chcel Hyundai od svojho staršieho modelu dištancovať, súvisí to s jeho novou politikou pomenúvania. Tá celkom logicky naznačuje, že pokiaľ neplánujú v kórejskej automobilke použiť jednociferné čísla, i10 by mal byť jej najmenším modelom.

Cenová bomba

Prvý pohľad do tabuľky neveštil nič dobré – Atos totiž zjavne slúžil ako nedobrovoľný darca orgánov pre mladšieho súrodenca. Rozmerovo si i10 prilepšil akurát do šírky o 70mm, výška naopak klesla o 30mm. Dĺžka zostala na veľmi kompaktných 3565mm. Tiež podozrivo lákavé ceny a podobný motor, len s vyšším výkonom (o 6kW/10k) ako mal Atos, zrážali malé očakávania na sotva opísateľné, ešte nižšie hodnoty. Plusmi boli len vydarený vzhľad a výbava, ktorú za svoje peniaze dostanete. Tá je na pomery malých áut dosť bohatá a už v základe s názvom Classic za 249 000,- obsahuje 2 airbagy, ABS s kotúčovými brzdami vpredu i vzadu, či rádio s CD, MP3 a vstupom na externý prehrávač. Nami testovaná výbava Style so stále veľmi priaznivou cenovkou 309 900,- doplnila základ tak, že obsahoval asi všetko, čo by ste v takomto aute mohli chcieť – manuálnu klimatizáciu, elektrické sťahovanie okien vpredu i vzadu, 4 airbagy, hmlovky a kopec ďalších príjemných maličkostí.

Nech žije sivá! Alebo?

S obavami, že veľmi sľubná kombinácia ceny a výbavy sa musela negatívne premietnuť do kvality auta, nastal čas na bližšie zoznámenie. Zvonku i10 pripomína mix vizáže Hyundai Getz s dizajnovou líniou istej nemenovanej francúzskej automobilky. Nie je to na škodu, skôr naopak, i10 teraz pôsobí, na rozdiel od vystrašeného výrazu Atosa, oveľa dravšie a nápadnejšie. Po otvorení dverí vyšlo najavo, kam pribudlo 7 cm šírky – dvere sú dvakrát tak široké ako v prípade predchodcu. Je príjemné mať hrejivý pocit pri srdci, že štyri hviezdičky v crashtestoch, ktoré boli cieľom konštruktérov automobilky Hyundai, sa nakoniec neukázali byť len výmyslom marketingového oddelenia. Zostáva už len nasadnúť a... Neveriť vlastným očiam. V priamom porovnaní s Atosom sa presuniete o pár svetelných rokov vpred. Nečakajte že tu nájdete prémiovú kvalitu, či aspoň náznak hodnotnejšieho materiálu, no spôsob, ako všetko vyzerá a ako je to zložené, vzbudzuje naozaj dôveryhodný pocit. Porovnateľný s akýmkoľvek súčasným mestským mini. Po stránke ergonómie sotva čo vytknúť. Jediné, čo vnútri zamrzí, je malý displej rádia. Vďaka jeho polohe zráža čitateľnosť malé písmo a dosť časté oslňovanie, kedy na lesklom displeji neuvidíte skoro nič.

Miesta neúrekom

Priestorovou ponukou i10 prekvapil. Vyššie ukotvenie sedačiek dovolí využiť priestor naplno, takže vpredu i vzadu je dosť miesta aj pre ľudí s výškou nad 185 cm. Spočiatku sa za volantom vo vzpriamenom posede cítite trochu neprirodzene, no po pár dňoch si zvyknete. Určitým zadosťučinením môže byť aj to, že sa doň príjemnejšie nastupuje, čo vzhľadom k mestskému zameraniu auta zaváži viac, než komfort sedenia na dlhé trasy. Takisto objem batožinového priestoru 225 litrov patrí k nadpriemernej hodnote v tejto triede. Tak trochu podvodom ju však Hyundai získal najmä výškou kufra. Jeho využiteľnosť je preto nižšia a skok medzi nakladacou hranou a jeho dnom je pomerne vysoký. Po sklopení sedačiek je k dispozícií 910 litrov, takže dovolenka pre dvoch znie celkom reálne. Na sťahovanie nábytku si však radšej požičajte niečo väčšie.

Živé, ale smädné

Aj napriek pozitívnym prvým dojmom to však stále nemalo i10 vyhraté. Atos totiž podvozkovo veľmi nezvládal nástrahy našich hrboľatých ciest. Bol som teda veľmi zvedavý, či zostalo všetko po starom, alebo sa niečo zmenilo. Prvé zákruty a mierne náklony karosérie prezrádzali, že podvozok trochu zmäkol. Bola to však až séria dier na ceste, ktorá ma presvedčila, že zmena je vskutku razantná. Len sem-tam dala o sebe predná náprava vedieť odskočením, či miernym zvukovým prejavom, prihliadnuc k rázvoru išlo len o výnimočné a extrémne situácie. Na mestské jazdenie poskytuje i10 dostatok komfortu, no ani v prímestských zákrutách sa nestratí. Hoci podvozok nie je zábavný ako v Twingu, či Splashi, k ich vyspelosti i10 chýba len mierne strmšie riadenie. Odhliadnuc od neho sa však niet na čo sťažovať. Iné to už je v prípade motora, ktorý síce dynamicky postačuje naháňaniu sa po meste, odráža sa to však na spotrebe. Vďaka absencii palubného počítača môžeme len odhadovať, no 450 najazdených kilometrov na jednu 35 litrovú nádrž dáva jednoduchým výpočtom priemer 7,7 l/100km a aj keby bola v nádrži rezerva na ďalších 50 kilometrov, stále by to bolo na motor objemu 1,1 litra priveľa. Ešteže je dostatočne živý rovnomerne v celom spektre otáčok. Vytáčanie mu však príliš nechutí. Najlepšie sa cíti kdekoľvek medzi 2500-4500 otáčok, čo spolu s dobrým sprevodovaním poskytuje základ na pohodové jazdenie.


Naše hodnotenie

Vzhľad

****

Interiér

****

Motor

***

Jazdné vlastnosti

***

Technika

**

Výbava

****

Úžitok

***

Celkový dojem

****

Hyundai i10 1,1i

Cena modelu od

249 900 Sk

Motor

1,1i

Výkon motora

49 kW / 69 k

Krútiaci moment

99 nM

Zrýchlenie 0-100 km/h

15,6 s

Maximálna rýchlosť

152 km/h

Spotreba podľa výrobcu

5,2 l/100 km

Spotreba v teste

7,7 l/100 km

Bezpečnosť

ABS, 4x airbag

Dlhočizná anténa nás hlasným trieskaním o strop podzemných parkovísk nákupných centier poriadne vystrašila. Raz sa nám dokonca pri parkovaní zasekla do jednej z vetracích konštrukcií...

Aj napriek jednoduchému ovládaniu je pri jazde ťažké trafiť sa rukou na malé tlačidlá. Displej rádia je navyše dosť zle čitateľný.

Otváranie batožinového priestoru je vyriešené elegantne.

Rozloženie ukazovateľov je takmer ideálne, takže vám vo výhľade na ne vôbec necloní veniec volantu.

Interiér pôsobí sviežim a solídnym dojmom. Použité plasty sú síce tvrdé, no v tejto kategórii áut to je úplne bežné.

Jediným neduhom inak kvalitného interiéru je volant. Mäkký plastový povrch nie je príliš príjemný na dotyk.

Nedostatkom odkladacích priestorov i10 rozhodne netrpí.

Vzadu si nájdu dostatok miesta aj dospelí. Dvere sa dajú otvoriť takmer kolmo, čo uľahčuje manipuláciu s detskou sedačkou.

Priehradka pod ovládaním klimatizácie je ideálna na odloženie kľúčov, či mobilného telefónu.

Veľkosťou sa radí kufor i10 medzi supermini k najväčším. Je však dosť hlboký, čo znižuje jeho využiteľnosť.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 370
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 189
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 941
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 835
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 840
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 4 554
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 646
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 204
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 229
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 2 019
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Marek Strapko: Tá smrtka z kúpaliska naozaj prišla...
  2. Stanislav Jurčišin: Ideológia po kapitalisticky
  3. Jaroslav Polaček: V Košiciach máme klzisko svetových rozmerov
  4. Róbert Kotian: Ako sa Edo zaťal
  5. Štefan Vidlár: Nepekne hovoríš o dôchodcovi
  6. Tomáš Tenczer: Prečo ľudia nechcú deti?
  7. Miroslav Haviar: Naozaj majú všetci nárok?
  8. Marek Brezovský: Koniec pretvárky, späť na stromy. Debata o očkovaní čoraz viac pôsobí, že mentálne žijeme v pralese.
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 262
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 240
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 845
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 702
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 333
  6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 3 816
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 621
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 547
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu