SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Hyundai i10: Malá ryba vo veľkom rybníku

Mať pred testovaním auta predsudky je ako ísť na koncert nenávidenej skupiny. Pokiaľ už vopred čakáte, že to bude zlé, hľadáte akúkoľvek chybičku, aby ste svoje počiatočné predpoklady naplnili...

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Väčšinou sa to aj podarí a celý týždeň následne frflete, ako je možné, že veci ktoré fungujú hocikde inde, práve tu fungovať nemôžu. V prípade testovania áut stačí naozaj málo. Nepresné radenie, nepohodlné sedačky a množstvo iných vecí, ktoré sú pri šoférovaní permanentne v pohotovosti a nie sú dostatočne dokonalé, dokážu pokaziť dojmy z akéhokoľvek auta. A práve predsudky sú schopné celú vec iba zhoršiť.

Odsúdeniu auta ešte pred nasadnutím doň som prepadol aj v prípade Hyundai i10. Príčinou všetkých predsudkov bol jeho predchodca, zvaný Atos. Nebol až katastrofálne zlý, či škaredý, ale bolo na ňom pár vecí, ktoré mi príliš po chuti neboli. Najmä to, že sa vôbec nesnažil maskovať svoju nízku cenu, takže všetko na ňom pôsobilo príliš lacno. A tým nemyslím len interiér, šedý a plastový, či podvozok, ktorému sa o nejakom ladení pri jeho vývoji mohlo len snívať. Mieril som na zlý pocit, že v Hyundai sa naozaj nezamerali na nič iné, ako na minimalizáciu nákladov. Zabudli ale napríklad na bezpečnosť zákazníkov, čo pri pohľade na dvere, tenučké sťa papier, bolo zrejmé.

Nikdy viac Atos

A tu sa dostávame k novinke, ktorá už viac nenesie meno svojho predka. Nie je to z dôvodu, že by sa chcel Hyundai od svojho staršieho modelu dištancovať, súvisí to s jeho novou politikou pomenúvania. Tá celkom logicky naznačuje, že pokiaľ neplánujú v kórejskej automobilke použiť jednociferné čísla, i10 by mal byť jej najmenším modelom.

Cenová bomba

Prvý pohľad do tabuľky neveštil nič dobré – Atos totiž zjavne slúžil ako nedobrovoľný darca orgánov pre mladšieho súrodenca. Rozmerovo si i10 prilepšil akurát do šírky o 70mm, výška naopak klesla o 30mm. Dĺžka zostala na veľmi kompaktných 3565mm. Tiež podozrivo lákavé ceny a podobný motor, len s vyšším výkonom (o 6kW/10k) ako mal Atos, zrážali malé očakávania na sotva opísateľné, ešte nižšie hodnoty. Plusmi boli len vydarený vzhľad a výbava, ktorú za svoje peniaze dostanete. Tá je na pomery malých áut dosť bohatá a už v základe s názvom Classic za 249 000,- obsahuje 2 airbagy, ABS s kotúčovými brzdami vpredu i vzadu, či rádio s CD, MP3 a vstupom na externý prehrávač. Nami testovaná výbava Style so stále veľmi priaznivou cenovkou 309 900,- doplnila základ tak, že obsahoval asi všetko, čo by ste v takomto aute mohli chcieť – manuálnu klimatizáciu, elektrické sťahovanie okien vpredu i vzadu, 4 airbagy, hmlovky a kopec ďalších príjemných maličkostí.

Nech žije sivá! Alebo?

S obavami, že veľmi sľubná kombinácia ceny a výbavy sa musela negatívne premietnuť do kvality auta, nastal čas na bližšie zoznámenie. Zvonku i10 pripomína mix vizáže Hyundai Getz s dizajnovou líniou istej nemenovanej francúzskej automobilky. Nie je to na škodu, skôr naopak, i10 teraz pôsobí, na rozdiel od vystrašeného výrazu Atosa, oveľa dravšie a nápadnejšie. Po otvorení dverí vyšlo najavo, kam pribudlo 7 cm šírky – dvere sú dvakrát tak široké ako v prípade predchodcu. Je príjemné mať hrejivý pocit pri srdci, že štyri hviezdičky v crashtestoch, ktoré boli cieľom konštruktérov automobilky Hyundai, sa nakoniec neukázali byť len výmyslom marketingového oddelenia. Zostáva už len nasadnúť a... Neveriť vlastným očiam. V priamom porovnaní s Atosom sa presuniete o pár svetelných rokov vpred. Nečakajte že tu nájdete prémiovú kvalitu, či aspoň náznak hodnotnejšieho materiálu, no spôsob, ako všetko vyzerá a ako je to zložené, vzbudzuje naozaj dôveryhodný pocit. Porovnateľný s akýmkoľvek súčasným mestským mini. Po stránke ergonómie sotva čo vytknúť. Jediné, čo vnútri zamrzí, je malý displej rádia. Vďaka jeho polohe zráža čitateľnosť malé písmo a dosť časté oslňovanie, kedy na lesklom displeji neuvidíte skoro nič.

Miesta neúrekom

Priestorovou ponukou i10 prekvapil. Vyššie ukotvenie sedačiek dovolí využiť priestor naplno, takže vpredu i vzadu je dosť miesta aj pre ľudí s výškou nad 185 cm. Spočiatku sa za volantom vo vzpriamenom posede cítite trochu neprirodzene, no po pár dňoch si zvyknete. Určitým zadosťučinením môže byť aj to, že sa doň príjemnejšie nastupuje, čo vzhľadom k mestskému zameraniu auta zaváži viac, než komfort sedenia na dlhé trasy. Takisto objem batožinového priestoru 225 litrov patrí k nadpriemernej hodnote v tejto triede. Tak trochu podvodom ju však Hyundai získal najmä výškou kufra. Jeho využiteľnosť je preto nižšia a skok medzi nakladacou hranou a jeho dnom je pomerne vysoký. Po sklopení sedačiek je k dispozícií 910 litrov, takže dovolenka pre dvoch znie celkom reálne. Na sťahovanie nábytku si však radšej požičajte niečo väčšie.

Živé, ale smädné

Aj napriek pozitívnym prvým dojmom to však stále nemalo i10 vyhraté. Atos totiž podvozkovo veľmi nezvládal nástrahy našich hrboľatých ciest. Bol som teda veľmi zvedavý, či zostalo všetko po starom, alebo sa niečo zmenilo. Prvé zákruty a mierne náklony karosérie prezrádzali, že podvozok trochu zmäkol. Bola to však až séria dier na ceste, ktorá ma presvedčila, že zmena je vskutku razantná. Len sem-tam dala o sebe predná náprava vedieť odskočením, či miernym zvukovým prejavom, prihliadnuc k rázvoru išlo len o výnimočné a extrémne situácie. Na mestské jazdenie poskytuje i10 dostatok komfortu, no ani v prímestských zákrutách sa nestratí. Hoci podvozok nie je zábavný ako v Twingu, či Splashi, k ich vyspelosti i10 chýba len mierne strmšie riadenie. Odhliadnuc od neho sa však niet na čo sťažovať. Iné to už je v prípade motora, ktorý síce dynamicky postačuje naháňaniu sa po meste, odráža sa to však na spotrebe. Vďaka absencii palubného počítača môžeme len odhadovať, no 450 najazdených kilometrov na jednu 35 litrovú nádrž dáva jednoduchým výpočtom priemer 7,7 l/100km a aj keby bola v nádrži rezerva na ďalších 50 kilometrov, stále by to bolo na motor objemu 1,1 litra priveľa. Ešteže je dostatočne živý rovnomerne v celom spektre otáčok. Vytáčanie mu však príliš nechutí. Najlepšie sa cíti kdekoľvek medzi 2500-4500 otáčok, čo spolu s dobrým sprevodovaním poskytuje základ na pohodové jazdenie.


Naše hodnotenie

Vzhľad

****

Interiér

****

Motor

***

Jazdné vlastnosti

***

Technika

**

Výbava

****

Úžitok

***

Celkový dojem

****

Hyundai i10 1,1i

Cena modelu od

249 900 Sk

Motor

1,1i

Výkon motora

49 kW / 69 k

Krútiaci moment

99 nM

Zrýchlenie 0-100 km/h

15,6 s

Maximálna rýchlosť

152 km/h

Spotreba podľa výrobcu

5,2 l/100 km

Spotreba v teste

7,7 l/100 km

Bezpečnosť

ABS, 4x airbag

Dlhočizná anténa nás hlasným trieskaním o strop podzemných parkovísk nákupných centier poriadne vystrašila. Raz sa nám dokonca pri parkovaní zasekla do jednej z vetracích konštrukcií...

Aj napriek jednoduchému ovládaniu je pri jazde ťažké trafiť sa rukou na malé tlačidlá. Displej rádia je navyše dosť zle čitateľný.

Otváranie batožinového priestoru je vyriešené elegantne.

Rozloženie ukazovateľov je takmer ideálne, takže vám vo výhľade na ne vôbec necloní veniec volantu.

Interiér pôsobí sviežim a solídnym dojmom. Použité plasty sú síce tvrdé, no v tejto kategórii áut to je úplne bežné.

Jediným neduhom inak kvalitného interiéru je volant. Mäkký plastový povrch nie je príliš príjemný na dotyk.

Nedostatkom odkladacích priestorov i10 rozhodne netrpí.

Vzadu si nájdu dostatok miesta aj dospelí. Dvere sa dajú otvoriť takmer kolmo, čo uľahčuje manipuláciu s detskou sedačkou.

Priehradka pod ovládaním klimatizácie je ideálna na odloženie kľúčov, či mobilného telefónu.

Veľkosťou sa radí kufor i10 medzi supermini k najväčším. Je však dosť hlboký, čo znižuje jeho využiteľnosť.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 472
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 810
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 408
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 776
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 514
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 320
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 821
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 158
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V charkovskom kryte žijú stovky ľudí. Mnohí sa nemajú kam vrátiť.

Reportáž z ukrajinského Charkova.


1. júl
Do gulagov odvliekli vyše 7-tisíc obyvateľov Slovenska.

Išlo o tisíce nevinných ľudí, ktorým na príkaz z Moskvy prišili vymyslené obvinenia.


1. júl
Onkologička Zuzana Pribulová.

Problémové sú aj u žien populárne slimky.


29. jún
Zničený dom v Lysyčansku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  2. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  3. Ľubomír Maretta: Trauer
  4. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  5. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  6. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  7. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  8. Jana Hanuliaková: Pani Remišová, konajte!
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 185
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 028
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 944
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 972
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 896
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 198
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 170
  8. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 2 926
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu