Hyundai i10: Malá ryba vo veľkom rybníku

Mať pred testovaním auta predsudky je ako ísť na koncert nenávidenej skupiny. Pokiaľ už vopred čakáte, že to bude zlé, hľadáte akúkoľvek chybičku, aby ste svoje počiatočné predpoklady naplnili...

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Väčšinou sa to aj podarí a celý týždeň následne frflete, ako je možné, že veci ktoré fungujú hocikde inde, práve tu fungovať nemôžu. V prípade testovania áut stačí naozaj málo. Nepresné radenie, nepohodlné sedačky a množstvo iných vecí, ktoré sú pri šoférovaní permanentne v pohotovosti a nie sú dostatočne dokonalé, dokážu pokaziť dojmy z akéhokoľvek auta. A práve predsudky sú schopné celú vec iba zhoršiť.

Odsúdeniu auta ešte pred nasadnutím doň som prepadol aj v prípade Hyundai i10. Príčinou všetkých predsudkov bol jeho predchodca, zvaný Atos. Nebol až katastrofálne zlý, či škaredý, ale bolo na ňom pár vecí, ktoré mi príliš po chuti neboli. Najmä to, že sa vôbec nesnažil maskovať svoju nízku cenu, takže všetko na ňom pôsobilo príliš lacno. A tým nemyslím len interiér, šedý a plastový, či podvozok, ktorému sa o nejakom ladení pri jeho vývoji mohlo len snívať. Mieril som na zlý pocit, že v Hyundai sa naozaj nezamerali na nič iné, ako na minimalizáciu nákladov. Zabudli ale napríklad na bezpečnosť zákazníkov, čo pri pohľade na dvere, tenučké sťa papier, bolo zrejmé.

Nikdy viac Atos

A tu sa dostávame k novinke, ktorá už viac nenesie meno svojho predka. Nie je to z dôvodu, že by sa chcel Hyundai od svojho staršieho modelu dištancovať, súvisí to s jeho novou politikou pomenúvania. Tá celkom logicky naznačuje, že pokiaľ neplánujú v kórejskej automobilke použiť jednociferné čísla, i10 by mal byť jej najmenším modelom.

Cenová bomba

Prvý pohľad do tabuľky neveštil nič dobré – Atos totiž zjavne slúžil ako nedobrovoľný darca orgánov pre mladšieho súrodenca. Rozmerovo si i10 prilepšil akurát do šírky o 70mm, výška naopak klesla o 30mm. Dĺžka zostala na veľmi kompaktných 3565mm. Tiež podozrivo lákavé ceny a podobný motor, len s vyšším výkonom (o 6kW/10k) ako mal Atos, zrážali malé očakávania na sotva opísateľné, ešte nižšie hodnoty. Plusmi boli len vydarený vzhľad a výbava, ktorú za svoje peniaze dostanete. Tá je na pomery malých áut dosť bohatá a už v základe s názvom Classic za 249 000,- obsahuje 2 airbagy, ABS s kotúčovými brzdami vpredu i vzadu, či rádio s CD, MP3 a vstupom na externý prehrávač. Nami testovaná výbava Style so stále veľmi priaznivou cenovkou 309 900,- doplnila základ tak, že obsahoval asi všetko, čo by ste v takomto aute mohli chcieť – manuálnu klimatizáciu, elektrické sťahovanie okien vpredu i vzadu, 4 airbagy, hmlovky a kopec ďalších príjemných maličkostí.

Nech žije sivá! Alebo?

S obavami, že veľmi sľubná kombinácia ceny a výbavy sa musela negatívne premietnuť do kvality auta, nastal čas na bližšie zoznámenie. Zvonku i10 pripomína mix vizáže Hyundai Getz s dizajnovou líniou istej nemenovanej francúzskej automobilky. Nie je to na škodu, skôr naopak, i10 teraz pôsobí, na rozdiel od vystrašeného výrazu Atosa, oveľa dravšie a nápadnejšie. Po otvorení dverí vyšlo najavo, kam pribudlo 7 cm šírky – dvere sú dvakrát tak široké ako v prípade predchodcu. Je príjemné mať hrejivý pocit pri srdci, že štyri hviezdičky v crashtestoch, ktoré boli cieľom konštruktérov automobilky Hyundai, sa nakoniec neukázali byť len výmyslom marketingového oddelenia. Zostáva už len nasadnúť a... Neveriť vlastným očiam. V priamom porovnaní s Atosom sa presuniete o pár svetelných rokov vpred. Nečakajte že tu nájdete prémiovú kvalitu, či aspoň náznak hodnotnejšieho materiálu, no spôsob, ako všetko vyzerá a ako je to zložené, vzbudzuje naozaj dôveryhodný pocit. Porovnateľný s akýmkoľvek súčasným mestským mini. Po stránke ergonómie sotva čo vytknúť. Jediné, čo vnútri zamrzí, je malý displej rádia. Vďaka jeho polohe zráža čitateľnosť malé písmo a dosť časté oslňovanie, kedy na lesklom displeji neuvidíte skoro nič.

Miesta neúrekom

Priestorovou ponukou i10 prekvapil. Vyššie ukotvenie sedačiek dovolí využiť priestor naplno, takže vpredu i vzadu je dosť miesta aj pre ľudí s výškou nad 185 cm. Spočiatku sa za volantom vo vzpriamenom posede cítite trochu neprirodzene, no po pár dňoch si zvyknete. Určitým zadosťučinením môže byť aj to, že sa doň príjemnejšie nastupuje, čo vzhľadom k mestskému zameraniu auta zaváži viac, než komfort sedenia na dlhé trasy. Takisto objem batožinového priestoru 225 litrov patrí k nadpriemernej hodnote v tejto triede. Tak trochu podvodom ju však Hyundai získal najmä výškou kufra. Jeho využiteľnosť je preto nižšia a skok medzi nakladacou hranou a jeho dnom je pomerne vysoký. Po sklopení sedačiek je k dispozícií 910 litrov, takže dovolenka pre dvoch znie celkom reálne. Na sťahovanie nábytku si však radšej požičajte niečo väčšie.

Živé, ale smädné

Aj napriek pozitívnym prvým dojmom to však stále nemalo i10 vyhraté. Atos totiž podvozkovo veľmi nezvládal nástrahy našich hrboľatých ciest. Bol som teda veľmi zvedavý, či zostalo všetko po starom, alebo sa niečo zmenilo. Prvé zákruty a mierne náklony karosérie prezrádzali, že podvozok trochu zmäkol. Bola to však až séria dier na ceste, ktorá ma presvedčila, že zmena je vskutku razantná. Len sem-tam dala o sebe predná náprava vedieť odskočením, či miernym zvukovým prejavom, prihliadnuc k rázvoru išlo len o výnimočné a extrémne situácie. Na mestské jazdenie poskytuje i10 dostatok komfortu, no ani v prímestských zákrutách sa nestratí. Hoci podvozok nie je zábavný ako v Twingu, či Splashi, k ich vyspelosti i10 chýba len mierne strmšie riadenie. Odhliadnuc od neho sa však niet na čo sťažovať. Iné to už je v prípade motora, ktorý síce dynamicky postačuje naháňaniu sa po meste, odráža sa to však na spotrebe. Vďaka absencii palubného počítača môžeme len odhadovať, no 450 najazdených kilometrov na jednu 35 litrovú nádrž dáva jednoduchým výpočtom priemer 7,7 l/100km a aj keby bola v nádrži rezerva na ďalších 50 kilometrov, stále by to bolo na motor objemu 1,1 litra priveľa. Ešteže je dostatočne živý rovnomerne v celom spektre otáčok. Vytáčanie mu však príliš nechutí. Najlepšie sa cíti kdekoľvek medzi 2500-4500 otáčok, čo spolu s dobrým sprevodovaním poskytuje základ na pohodové jazdenie.


Naše hodnotenie

Vzhľad

****

Interiér

****

Motor

***

Jazdné vlastnosti

***

Technika

**

Výbava

****

Úžitok

***

Celkový dojem

****

Hyundai i10 1,1i

Cena modelu od

249 900 Sk

Motor

1,1i

Výkon motora

49 kW / 69 k

Krútiaci moment

99 nM

Zrýchlenie 0-100 km/h

15,6 s

Maximálna rýchlosť

152 km/h

Spotreba podľa výrobcu

5,2 l/100 km

Spotreba v teste

7,7 l/100 km

Bezpečnosť

ABS, 4x airbag

Dlhočizná anténa nás hlasným trieskaním o strop podzemných parkovísk nákupných centier poriadne vystrašila. Raz sa nám dokonca pri parkovaní zasekla do jednej z vetracích konštrukcií...

Aj napriek jednoduchému ovládaniu je pri jazde ťažké trafiť sa rukou na malé tlačidlá. Displej rádia je navyše dosť zle čitateľný.

Otváranie batožinového priestoru je vyriešené elegantne.

Rozloženie ukazovateľov je takmer ideálne, takže vám vo výhľade na ne vôbec necloní veniec volantu.

Interiér pôsobí sviežim a solídnym dojmom. Použité plasty sú síce tvrdé, no v tejto kategórii áut to je úplne bežné.

Jediným neduhom inak kvalitného interiéru je volant. Mäkký plastový povrch nie je príliš príjemný na dotyk.

Nedostatkom odkladacích priestorov i10 rozhodne netrpí.

Vzadu si nájdu dostatok miesta aj dospelí. Dvere sa dajú otvoriť takmer kolmo, čo uľahčuje manipuláciu s detskou sedačkou.

Priehradka pod ovládaním klimatizácie je ideálna na odloženie kľúčov, či mobilného telefónu.

Veľkosťou sa radí kufor i10 medzi supermini k najväčším. Je však dosť hlboký, čo znižuje jeho využiteľnosť.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 426
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 7 477
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 407
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 385
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 2 119
  6. Splnený sen 1 722
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 319
  8. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 257
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 031
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 896

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Babiš: Nie som darebák, pozrite sa na Berlusconiho či Chiraca

Čapí hnízdo je pomsta, hovorí o kauze možný budúci český premiér Andrej Babiš.

SVET

Trump urazil matku padlého vojaka. Navyše vraj klame

Vedel, do čoho ide, povedal o zabitom vojakovi prezident.

KULTÚRA

Müllerovo turné s Adelou vyvolalo veľký potlesk. Dostal ho saxofón

Koncert naznačil, že dokument neklamal.

Neprehliadnite tiež

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.