S príchodom nového Grand Modusu zostane u nás v predaji iba predĺžená kombi verzia. Grand Modus vznikol predĺžením zadnej časti o 24 cm a posunutím zadnej nápravy o 9 cm. Z vonkajšieho pohľadu sa zmenil tvar zadných svetiel, pribudli chrómové doplnky a zadné krídlové okno.
Rodinnejší charakter
Z praktického hľadiska potešilo viac miesta na sedenie a lepšie využiteľný batožinový priestor. Objem kufra vzrastá z 305 na 410 l v závislosti od posunutia zadnej lavice na 15 cm dlhej vodiacej lište. Pri preprave väčších predmetov možno zadnú lavicu sklopiť čiastočne (jednu alebo dve tretiny) alebo celú, vtedy objem kufra stúpne na 1454 l. Interiér, ako aj celé auto, zaujme na druhý pohľad. Prijali by sme nižšiu nakladaciu hranu v jednej rovine s dnom kufra a viac miesta pri nastupovaní dozadu.
Na druhý pohľad
Interiér s prístrojmi v strede nezapôsobí na prvý pohľad ako rodinné auto, ale až používaním vychádzajú na povrch jeho skutočné prednosti. V koncepcii s vyššou strechou auta treba počítať s vyšším sedením a nohami spustenými dole. Za zmienku stojí dobrý výhľad z miesta vodiča. Testovaný model v plnej výbave berieme skôr ako demonštráciu všetkého, čo sa dá do auta tejto kategórie namontovať, vrátane roletiek na oknách presklennej panoramatickej strechy. V realite nášho trhu a cien konkurencie odporúčame do výbavy akurát ESP.
Nenakláňa sa
Najmilšie prekvapenie sme zažili v podobe jazdných vlastností a náhlej zmene smeru. Vďaka zosilnenému stabilizátoru zadnej nápravy a tuhšie nastaveným tlmičom, je podvozok v zákrutách istejší a karoséria sa príliš nenakláňa. Motor 1,5 dCi už tradične patrí k tomu najlepšiemu na trhu.
![]() |
Do najluxusnejšej verzie si možno za príplatok 31 800 Sk objednať panoramatické strešné okno. Cestovanie s oknom nad hlavou je príjemnejšie, ale interiér sa nevyhne prehrievaniu. |
![]() |
Klasický prístrojový panel pred vodičom nahradil digitálny panel v strede auta. Z podobných riešení aj v iných automobiloch ho považujeme za jedno z lepších. |
![]() |
Koncepcia vysokej karosérie priniesla priestor a potrebný vzduch pre rodinu. |
![]() |
Renault Grand Modus patrí medzi autá s nízkym obsahom C02 vo výfukových plynoch. Skúšaná verzia 1,5 dCi teoreticky vyprodukuje iba 119 C02 na kilometer. |
|
Vypínanie airbagu pred spolujazdcom je veľmi praktické, bez potreby použitia kľúča. |
![]() |
Ovládanie automatickej klimatizácie nemá otočné ovládače, napriek tomu sa s ňou dobre manipuluje. Ostatná časť stredového panelu pôsobí trochu lacno. |
![]() |
Popod predné sedadlá prepadne čokoľvek. Aj veľká fľaša. Z pohľadu bezpečnosti ide o vážny nedostatok, pretože fľaša sa môže od spolujazdca dostať pod šoférove pedále. |
![]() |
Všetko závisí od momentálnej polohy zadných sedadiel, ale kufor ponúkne viac ako bežné malé auto. Škoda, že nakladacia hrana nie je v rovine s dnom kufra. |
Naše hodnotenie
vzhľad | *** |
interiér | **** |
motor | **** |
jazdné vlastnosti | *** |
technika | *** |
výbava | **** |
úžitok | **** |
celkový dojem | **** |
Renault Grand Modus 1,5 dCi Dynamique
Cena modelu od | 344 900 Sk |
Cena testovanej verzie | 488 900 Sk |
Motor | 1,5 dCi |
Výkon motora | 63 kW / 85 k |
Pri otáčkach | 3750 ot./min. |
Krútiaci moment | 200 Nm |
Pri otáčkach | 1900 ot./min. |
Prevodovka | manuálna 5 – stupňová |
Brzdy vpredu / vzadu | kotúčové / bubnové |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 13,4 s |
Maximálna rýchlosť | 171 km/h |
Objem batožinového priestoru | 305 – 410 litrov |
Pohotovostná hmotnosť | 1215 kg |
Pneumatiky | 185/65 R15 |
Dĺžka | 4034 mm |
Výška | 1586 mm |
Šírka | 1695 mm |
Rázvor | 2575 mm |
Objem nádrže | 51 litrov |
Spotreba podľa výrobcu | 4,5 l/100 km |
Spotreba v teste | 5,4 l/100 km |
Praktický dojazd na jednu nádrž | 833 km |
Bezpečnosť | ABS, ESP, ISOFIX, 6 x airbag |