TEST:

Renault Grand Modus predčil krátku verziu

Pokiaľ krátka verzia pôsobila rozpačito bez konkrétneho významu, druhá predĺžená verzia s posuvnými sedadlami má lepšie a praktické uplatnenie. Jazdné vlastnosti auta s vysokou karosériou sú až prekvapujúco dobré.

Vyššie položené ťažisko auta nerobí problémy ani pri náhlej zmene smeru jazdy. Karoséria klesne dole, ale príliš sa nenakloní. Prácu stabilizátora zadnej nápravy dokazuje zdvihnuté koleso.(Zdroj: Alena Šperková)

S príchodom nového Grand Modusu zostane u nás v predaji iba predĺžená kombi verzia. Grand Modus vznikol predĺžením zadnej časti o 24 cm a posunutím zadnej nápravy o 9 cm. Z vonkajšieho pohľadu sa zmenil tvar zadných svetiel, pribudli chrómové doplnky a zadné krídlové okno.

Rodinnejší charakter


Z praktického hľadiska potešilo viac miesta na sedenie a lepšie využiteľný batožinový priestor. Objem kufra vzrastá z 305 na 410 l v závislosti od posunutia zadnej lavice na 15 cm dlhej vodiacej lište. Pri preprave väčších predmetov možno zadnú lavicu sklopiť čiastočne (jednu alebo dve tretiny) alebo celú, vtedy objem kufra stúpne na 1454 l. Interiér, ako aj celé auto, zaujme na druhý pohľad. Prijali by sme nižšiu nakladaciu hranu v jednej rovine s dnom kufra a viac miesta pri nastupovaní dozadu.


Na druhý pohľad



Interiér s prístrojmi v strede nezapôsobí na prvý pohľad ako rodinné auto, ale až používaním vychádzajú na povrch jeho skutočné prednosti. V koncepcii s vyššou strechou auta treba počítať s vyšším sedením a nohami spustenými dole. Za zmienku stojí dobrý výhľad z miesta vodiča. Testovaný model v plnej výbave berieme skôr ako demonštráciu všetkého, čo sa dá do auta tejto kategórie namontovať, vrátane roletiek na oknách presklennej panoramatickej strechy. V realite nášho trhu a cien konkurencie odporúčame do výbavy akurát ESP.


Nenakláňa sa

Najmilšie prekvapenie sme zažili v podobe jazdných vlastností a náhlej zmene smeru. Vďaka zosilnenému stabilizátoru zadnej nápravy a tuhšie nastaveným tlmičom, je podvozok v zákrutách istejší a karoséria sa príliš nenakláňa. Motor 1,5 dCi už tradične patrí k tomu najlepšiemu na trhu.

27_renault_modus_big.jpg
Do najluxusnejšej verzie si možno za príplatok 31 800 Sk objednať panoramatické strešné okno. Cestovanie s oknom nad hlavou je príjemnejšie, ale interiér sa nevyhne prehrievaniu.
35_renault_modus_big.jpg
Klasický prístrojový panel pred vodičom nahradil digitálny panel v strede auta. Z podobných riešení aj v iných automobiloch ho považujeme za jedno z lepších.
15_renault_modus_big.jpg
Koncepcia vysokej karosérie priniesla priestor a potrebný vzduch pre rodinu.
20_renault_modus_big.jpg
Renault Grand Modus patrí medzi autá s nízkym obsahom C02 vo výfukových plynoch. Skúšaná verzia 1,5 dCi teoreticky vyprodukuje iba 119 C02 na kilometer.
23_renault_modus_big.jpg
Vypínanie airbagu pred spolujazdcom je veľmi praktické, bez potreby použitia kľúča.
34_renault_modus_big.jpg
Ovládanie automatickej klimatizácie nemá otočné ovládače, napriek tomu sa s ňou dobre manipuluje. Ostatná časť stredového panelu pôsobí trochu lacno.
24_renault_modus_big.jpg

Popod predné sedadlá prepadne čokoľvek. Aj veľká fľaša. Z pohľadu bezpečnosti ide o vážny nedostatok, pretože fľaša sa môže od spolujazdca dostať pod šoférove pedále.

21_renault_modus_big.jpg
Všetko závisí od momentálnej polohy zadných sedadiel, ale kufor ponúkne viac ako bežné malé auto. Škoda, že nakladacia hrana nie je v rovine s dnom kufra.

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****


Renault Grand Modus 1,5 dCi Dynamique

Cena modelu od 344 900 Sk
Cena testovanej verzie 488 900 Sk
Motor 1,5 dCi
Výkon motora 63 kW / 85 k
Pri otáčkach 3750 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Prevodovka manuálna 5 – stupňová
Brzdy vpredu / vzadu kotúčové / bubnové
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,4 s
Maximálna rýchlosť 171 km/h
Objem batožinového priestoru 305 – 410 litrov
Pohotovostná hmotnosť 1215 kg
Pneumatiky 185/65 R15
Dĺžka 4034 mm
Výška 1586 mm
Šírka 1695 mm
Rázvor 2575 mm
Objem nádrže 51 litrov
Spotreba podľa výrobcu 4,5 l/100 km
Spotreba v teste 5,4 l/100 km
Praktický dojazd na jednu nádrž 833 km
Bezpečnosť ABS, ESP, ISOFIX, 6 x airbag

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 072
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 274
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 891
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 3 273
  5. Kam do tepla v januári? 2 588
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 2 461
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 310
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 251
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 235
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 792

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Poplatok za sobáš môže dobehnúť snúbencov aj na úrade, nielen v kostole

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce ako s civilnými, tvrdia autori poplatku.

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.