SME

Renault Grand Modus predčil krátku verziu

Pokiaľ krátka verzia pôsobila rozpačito bez konkrétneho významu, druhá predĺžená verzia s posuvnými sedadlami má lepšie a praktické uplatnenie. Jazdné vlastnosti auta s vysokou karosériou sú až prekvapujúco dobré.

Vyššie položené ťažisko auta nerobí problémy ani pri náhlej zmene smeru jazdy. Karoséria klesne dole, ale príliš sa nenakloní. Prácu stabilizátora zadnej nápravy dokazuje zdvihnuté koleso.Vyššie položené ťažisko auta nerobí problémy ani pri náhlej zmene smeru jazdy. Karoséria klesne dole, ale príliš sa nenakloní. Prácu stabilizátora zadnej nápravy dokazuje zdvihnuté koleso. (Zdroj: Alena Šperková)

S príchodom nového Grand Modusu zostane u nás v predaji iba predĺžená kombi verzia. Grand Modus vznikol predĺžením zadnej časti o 24 cm a posunutím zadnej nápravy o 9 cm. Z vonkajšieho pohľadu sa zmenil tvar zadných svetiel, pribudli chrómové doplnky a zadné krídlové okno.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rodinnejší charakter


Z praktického hľadiska potešilo viac miesta na sedenie a lepšie využiteľný batožinový priestor. Objem kufra vzrastá z 305 na 410 l v závislosti od posunutia zadnej lavice na 15 cm dlhej vodiacej lište. Pri preprave väčších predmetov možno zadnú lavicu sklopiť čiastočne (jednu alebo dve tretiny) alebo celú, vtedy objem kufra stúpne na 1454 l. Interiér, ako aj celé auto, zaujme na druhý pohľad. Prijali by sme nižšiu nakladaciu hranu v jednej rovine s dnom kufra a viac miesta pri nastupovaní dozadu.

SkryťVypnúť reklamu

Na druhý pohľad



Interiér s prístrojmi v strede nezapôsobí na prvý pohľad ako rodinné auto, ale až používaním vychádzajú na povrch jeho skutočné prednosti. V koncepcii s vyššou strechou auta treba počítať s vyšším sedením a nohami spustenými dole. Za zmienku stojí dobrý výhľad z miesta vodiča. Testovaný model v plnej výbave berieme skôr ako demonštráciu všetkého, čo sa dá do auta tejto kategórie namontovať, vrátane roletiek na oknách presklennej panoramatickej strechy. V realite nášho trhu a cien konkurencie odporúčame do výbavy akurát ESP.


Nenakláňa sa

Najmilšie prekvapenie sme zažili v podobe jazdných vlastností a náhlej zmene smeru. Vďaka zosilnenému stabilizátoru zadnej nápravy a tuhšie nastaveným tlmičom, je podvozok v zákrutách istejší a karoséria sa príliš nenakláňa. Motor 1,5 dCi už tradične patrí k tomu najlepšiemu na trhu.

SkryťVypnúť reklamu
27_renault_modus_big.jpg
Do najluxusnejšej verzie si možno za príplatok 31 800 Sk objednať panoramatické strešné okno. Cestovanie s oknom nad hlavou je príjemnejšie, ale interiér sa nevyhne prehrievaniu.
35_renault_modus_big.jpg
Klasický prístrojový panel pred vodičom nahradil digitálny panel v strede auta. Z podobných riešení aj v iných automobiloch ho považujeme za jedno z lepších.
15_renault_modus_big.jpg
Koncepcia vysokej karosérie priniesla priestor a potrebný vzduch pre rodinu.
20_renault_modus_big.jpg
Renault Grand Modus patrí medzi autá s nízkym obsahom C02 vo výfukových plynoch. Skúšaná verzia 1,5 dCi teoreticky vyprodukuje iba 119 C02 na kilometer.

23_renault_modus_big.jpg

Vypínanie airbagu pred spolujazdcom je veľmi praktické, bez potreby použitia kľúča.
34_renault_modus_big.jpg
Ovládanie automatickej klimatizácie nemá otočné ovládače, napriek tomu sa s ňou dobre manipuluje. Ostatná časť stredového panelu pôsobí trochu lacno.
24_renault_modus_big.jpg

Popod predné sedadlá prepadne čokoľvek. Aj veľká fľaša. Z pohľadu bezpečnosti ide o vážny nedostatok, pretože fľaša sa môže od spolujazdca dostať pod šoférove pedále.

21_renault_modus_big.jpg
Všetko závisí od momentálnej polohy zadných sedadiel, ale kufor ponúkne viac ako bežné malé auto. Škoda, že nakladacia hrana nie je v rovine s dnom kufra.

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****


Renault Grand Modus 1,5 dCi Dynamique

Cena modelu od 344 900 Sk
Cena testovanej verzie 488 900 Sk
Motor 1,5 dCi
Výkon motora 63 kW / 85 k
Pri otáčkach 3750 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Prevodovka manuálna 5 – stupňová
Brzdy vpredu / vzadu kotúčové / bubnové
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,4 s
Maximálna rýchlosť 171 km/h
Objem batožinového priestoru 305 – 410 litrov
Pohotovostná hmotnosť 1215 kg
Pneumatiky 185/65 R15
Dĺžka 4034 mm
Výška 1586 mm
Šírka 1695 mm
Rázvor 2575 mm
Objem nádrže 51 litrov
Spotreba podľa výrobcu 4,5 l/100 km
Spotreba v teste 5,4 l/100 km
Praktický dojazd na jednu nádrž 833 km
Bezpečnosť ABS, ESP, ISOFIX, 6 x airbag

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 761
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 381
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 706
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 513
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 996
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 873
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 528
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 384
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  2. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  3. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  4. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  5. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  6. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  7. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  8. Ivan Čáni: Ten atentát nám bol čert dlžný.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 426
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 18 976
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 421
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 740
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 776
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 660
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 529
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 513
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu