SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Renault Grand Modus predčil krátku verziu

Pokiaľ krátka verzia pôsobila rozpačito bez konkrétneho významu, druhá predĺžená verzia s posuvnými sedadlami má lepšie a praktické uplatnenie. Jazdné vlastnosti auta s vysokou karosériou sú až prekvapujúco dobré.

Vyššie položené ťažisko auta nerobí problémy ani pri náhlej zmene smeru jazdy. Karoséria klesne dole, ale príliš sa nenakloní. Prácu stabilizátora zadnej nápravy dokazuje zdvihnuté koleso.Vyššie položené ťažisko auta nerobí problémy ani pri náhlej zmene smeru jazdy. Karoséria klesne dole, ale príliš sa nenakloní. Prácu stabilizátora zadnej nápravy dokazuje zdvihnuté koleso. (Zdroj: Alena Šperková)

S príchodom nového Grand Modusu zostane u nás v predaji iba predĺžená kombi verzia. Grand Modus vznikol predĺžením zadnej časti o 24 cm a posunutím zadnej nápravy o 9 cm. Z vonkajšieho pohľadu sa zmenil tvar zadných svetiel, pribudli chrómové doplnky a zadné krídlové okno.

Rodinnejší charakter


Z praktického hľadiska potešilo viac miesta na sedenie a lepšie využiteľný batožinový priestor. Objem kufra vzrastá z 305 na 410 l v závislosti od posunutia zadnej lavice na 15 cm dlhej vodiacej lište. Pri preprave väčších predmetov možno zadnú lavicu sklopiť čiastočne (jednu alebo dve tretiny) alebo celú, vtedy objem kufra stúpne na 1454 l. Interiér, ako aj celé auto, zaujme na druhý pohľad. Prijali by sme nižšiu nakladaciu hranu v jednej rovine s dnom kufra a viac miesta pri nastupovaní dozadu.


Na druhý pohľad



Interiér s prístrojmi v strede nezapôsobí na prvý pohľad ako rodinné auto, ale až používaním vychádzajú na povrch jeho skutočné prednosti. V koncepcii s vyššou strechou auta treba počítať s vyšším sedením a nohami spustenými dole. Za zmienku stojí dobrý výhľad z miesta vodiča. Testovaný model v plnej výbave berieme skôr ako demonštráciu všetkého, čo sa dá do auta tejto kategórie namontovať, vrátane roletiek na oknách presklennej panoramatickej strechy. V realite nášho trhu a cien konkurencie odporúčame do výbavy akurát ESP.


Nenakláňa sa

Najmilšie prekvapenie sme zažili v podobe jazdných vlastností a náhlej zmene smeru. Vďaka zosilnenému stabilizátoru zadnej nápravy a tuhšie nastaveným tlmičom, je podvozok v zákrutách istejší a karoséria sa príliš nenakláňa. Motor 1,5 dCi už tradične patrí k tomu najlepšiemu na trhu.

27_renault_modus_big.jpg
Do najluxusnejšej verzie si možno za príplatok 31 800 Sk objednať panoramatické strešné okno. Cestovanie s oknom nad hlavou je príjemnejšie, ale interiér sa nevyhne prehrievaniu.
35_renault_modus_big.jpg
Klasický prístrojový panel pred vodičom nahradil digitálny panel v strede auta. Z podobných riešení aj v iných automobiloch ho považujeme za jedno z lepších.
15_renault_modus_big.jpg
Koncepcia vysokej karosérie priniesla priestor a potrebný vzduch pre rodinu.
20_renault_modus_big.jpg
Renault Grand Modus patrí medzi autá s nízkym obsahom C02 vo výfukových plynoch. Skúšaná verzia 1,5 dCi teoreticky vyprodukuje iba 119 C02 na kilometer.
23_renault_modus_big.jpg
Vypínanie airbagu pred spolujazdcom je veľmi praktické, bez potreby použitia kľúča.
34_renault_modus_big.jpg
Ovládanie automatickej klimatizácie nemá otočné ovládače, napriek tomu sa s ňou dobre manipuluje. Ostatná časť stredového panelu pôsobí trochu lacno.
24_renault_modus_big.jpg

Popod predné sedadlá prepadne čokoľvek. Aj veľká fľaša. Z pohľadu bezpečnosti ide o vážny nedostatok, pretože fľaša sa môže od spolujazdca dostať pod šoférove pedále.

21_renault_modus_big.jpg
Všetko závisí od momentálnej polohy zadných sedadiel, ale kufor ponúkne viac ako bežné malé auto. Škoda, že nakladacia hrana nie je v rovine s dnom kufra.

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****


Renault Grand Modus 1,5 dCi Dynamique

Cena modelu od 344 900 Sk
Cena testovanej verzie 488 900 Sk
Motor 1,5 dCi
Výkon motora 63 kW / 85 k
Pri otáčkach 3750 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Prevodovka manuálna 5 – stupňová
Brzdy vpredu / vzadu kotúčové / bubnové
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,4 s
Maximálna rýchlosť 171 km/h
Objem batožinového priestoru 305 – 410 litrov
Pohotovostná hmotnosť 1215 kg
Pneumatiky 185/65 R15
Dĺžka 4034 mm
Výška 1586 mm
Šírka 1695 mm
Rázvor 2575 mm
Objem nádrže 51 litrov
Spotreba podľa výrobcu 4,5 l/100 km
Spotreba v teste 5,4 l/100 km
Praktický dojazd na jednu nádrž 833 km
Bezpečnosť ABS, ESP, ISOFIX, 6 x airbag

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  2. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  3. Tento rok turizmu neprial
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  7. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 973
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 11 599
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 796
  4. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 7 136
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 6 242
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 811
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 264
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 981
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 386
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 906
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obchod Pepco v Bratislave. (ilustračné foto)

Milan Drahoš o nejednoznačnosti lockdownu i útokoch na zamestnancov.


5 h
Hegerova vláda.

Pri platoch rozhoduje priemerná mzda a plat poslancov.


9 h
Festival Pohoda

Festival Grape sa sťahuje do Trenčína, Pohoda odmieta spoluprácu.


1 h
Vľavo riaditeľ klubu Ľudovít Jurinyi s trénerom hokejistov HK Poprad Coreym Nelsonom a predseda predstavenstva Neklan Herold.

Ako funguje hokejový klub v pandemickej ére?


Ondrej Rusnák 11 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 10m
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


2 h
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


11 h

Blogy SME

  1. Marian Nanias: Jadrová energia – Dôvera spoločnosti k vedeckým poznatkom.
  2. Štefan Vidlár: Babenkám
  3. Ján Šeďo: Spomienky bývalého elitného policajta zabalené v kriminálnych príbehoch - akt odvahy v troch dejstvách ( zatiaľ ).
  4. Jakub Konečný: Samit pre demokraciu: východiská a očakávania pred najväčšou diplomatickou akciou roka
  5. Roland Ondrus: Lockdown
  6. ASEKOL SK: Končí sa doba plastová. Do čoho vám zajtra zabalia jedlo?
  7. Štefan Vidlár: Darmožráč
  8. Věra Tepličková: Kapitán je späť. Rozdal úlohy, funkcie a je pripravený
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 761
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 944
  3. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 920
  4. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 834
  5. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 759
  6. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 603
  7. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 228
  8. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 3 410
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu