TEST:

Renault Grand Modus predčil krátku verziu

Pokiaľ krátka verzia pôsobila rozpačito bez konkrétneho významu, druhá predĺžená verzia s posuvnými sedadlami má lepšie a praktické uplatnenie. Jazdné vlastnosti auta s vysokou karosériou sú až prekvapujúco dobré.

Vyššie položené ťažisko auta nerobí problémy ani pri náhlej zmene smeru jazdy. Karoséria klesne dole, ale príliš sa nenakloní. Prácu stabilizátora zadnej nápravy dokazuje zdvihnuté koleso.(Zdroj: Alena Šperková)

S príchodom nového Grand Modusu zostane u nás v predaji iba predĺžená kombi verzia. Grand Modus vznikol predĺžením zadnej časti o 24 cm a posunutím zadnej nápravy o 9 cm. Z vonkajšieho pohľadu sa zmenil tvar zadných svetiel, pribudli chrómové doplnky a zadné krídlové okno.

Rodinnejší charakter


Z praktického hľadiska potešilo viac miesta na sedenie a lepšie využiteľný batožinový priestor. Objem kufra vzrastá z 305 na 410 l v závislosti od posunutia zadnej lavice na 15 cm dlhej vodiacej lište. Pri preprave väčších predmetov možno zadnú lavicu sklopiť čiastočne (jednu alebo dve tretiny) alebo celú, vtedy objem kufra stúpne na 1454 l. Interiér, ako aj celé auto, zaujme na druhý pohľad. Prijali by sme nižšiu nakladaciu hranu v jednej rovine s dnom kufra a viac miesta pri nastupovaní dozadu.


Na druhý pohľad



Interiér s prístrojmi v strede nezapôsobí na prvý pohľad ako rodinné auto, ale až používaním vychádzajú na povrch jeho skutočné prednosti. V koncepcii s vyššou strechou auta treba počítať s vyšším sedením a nohami spustenými dole. Za zmienku stojí dobrý výhľad z miesta vodiča. Testovaný model v plnej výbave berieme skôr ako demonštráciu všetkého, čo sa dá do auta tejto kategórie namontovať, vrátane roletiek na oknách presklennej panoramatickej strechy. V realite nášho trhu a cien konkurencie odporúčame do výbavy akurát ESP.


Nenakláňa sa

Najmilšie prekvapenie sme zažili v podobe jazdných vlastností a náhlej zmene smeru. Vďaka zosilnenému stabilizátoru zadnej nápravy a tuhšie nastaveným tlmičom, je podvozok v zákrutách istejší a karoséria sa príliš nenakláňa. Motor 1,5 dCi už tradične patrí k tomu najlepšiemu na trhu.

27_renault_modus_big.jpg
Do najluxusnejšej verzie si možno za príplatok 31 800 Sk objednať panoramatické strešné okno. Cestovanie s oknom nad hlavou je príjemnejšie, ale interiér sa nevyhne prehrievaniu.
35_renault_modus_big.jpg
Klasický prístrojový panel pred vodičom nahradil digitálny panel v strede auta. Z podobných riešení aj v iných automobiloch ho považujeme za jedno z lepších.
15_renault_modus_big.jpg
Koncepcia vysokej karosérie priniesla priestor a potrebný vzduch pre rodinu.
20_renault_modus_big.jpg
Renault Grand Modus patrí medzi autá s nízkym obsahom C02 vo výfukových plynoch. Skúšaná verzia 1,5 dCi teoreticky vyprodukuje iba 119 C02 na kilometer.
23_renault_modus_big.jpg
Vypínanie airbagu pred spolujazdcom je veľmi praktické, bez potreby použitia kľúča.
34_renault_modus_big.jpg
Ovládanie automatickej klimatizácie nemá otočné ovládače, napriek tomu sa s ňou dobre manipuluje. Ostatná časť stredového panelu pôsobí trochu lacno.
24_renault_modus_big.jpg

Popod predné sedadlá prepadne čokoľvek. Aj veľká fľaša. Z pohľadu bezpečnosti ide o vážny nedostatok, pretože fľaša sa môže od spolujazdca dostať pod šoférove pedále.

21_renault_modus_big.jpg
Všetko závisí od momentálnej polohy zadných sedadiel, ale kufor ponúkne viac ako bežné malé auto. Škoda, že nakladacia hrana nie je v rovine s dnom kufra.

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****


Renault Grand Modus 1,5 dCi Dynamique

Cena modelu od 344 900 Sk
Cena testovanej verzie 488 900 Sk
Motor 1,5 dCi
Výkon motora 63 kW / 85 k
Pri otáčkach 3750 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Prevodovka manuálna 5 – stupňová
Brzdy vpredu / vzadu kotúčové / bubnové
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,4 s
Maximálna rýchlosť 171 km/h
Objem batožinového priestoru 305 – 410 litrov
Pohotovostná hmotnosť 1215 kg
Pneumatiky 185/65 R15
Dĺžka 4034 mm
Výška 1586 mm
Šírka 1695 mm
Rázvor 2575 mm
Objem nádrže 51 litrov
Spotreba podľa výrobcu 4,5 l/100 km
Spotreba v teste 5,4 l/100 km
Praktický dojazd na jednu nádrž 833 km
Bezpečnosť ABS, ESP, ISOFIX, 6 x airbag

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  2. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  5. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  6. Kreditná karta – áno alebo nie
  7. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  8. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  10. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 475
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 309
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 727
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 10 910
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 10 259
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 104
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 4 819
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 387
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 260
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 069

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Zuzany Kepplovej

Spoznali sa a prišli sa ukázať. Aj s tromi traktormi sa dá obsadiť Bratislava

Načo farmárom hovoriť, že zákony sú, keď ich efekt necítia.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto už neprejde ani Kočnerovi

Kočner nie je nič iné ako historická anomália, relikt mafiánskych deväťdesiatych rokov.

DOMOV

Kočner vypovedal na polícii, Pavla Ruska zadržali

Vyšetrovateľ NAKA obvinil Kočnera aj Ruska, žiada pre nich väzbu.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.