Miro Konôpka o Le Mans 2008

Slovenský pretekár Miro Konôpka sa v minulosti ako prvý a zatiaľ jediný Slovák zúčastnil vytrvalostných pretekov s japonským tímom na vozidle Porsche. Tohto roku sa mu napriek veľkej snahe nepodarilo dostať medzi nominované posádky vytrvalostných pretek

Miro Konôpka štartuje aj v roku 2008 na medzinárodných pretekoch vytrvalostnej série LeMans po celom svete.(Zdroj: archív)

ov v Le Mans, ktoré samozrejme sledoval.

Ako vnímate vyrovnanú naháňačku vozidiel Audi a Peugeot?

„Veľmi to pridalo na úrovni pretekov. Som rád, že do boja o prvenstvo vstúpil Peugeot, veľmi chcel vyhrať. Viem to, lebo pred pretekami som sa s niektorými jazdcami stretol v Amerike, skutočne urobili všetko preto, ale viac šťastia malo Audi. Tom Kristensen (Audi) sa zapísal do histórie."

Osemnásobný víťaz, Tom Kristensen, mal v záverečnej fáze pretekov kolíziu s autom, ktoré prebiehalo okolo. Víťazstvo viselo na vlásku.

„Každý z jazdcov musel ísť stále na hrane, inak sa nedalo. Preto bolo veľa havárií. Určite si nadával, ale ani keď predbiehal jazdca o kolo nemohol ubrať , lebo Peugeot bol blízko, niekedy iba 25 sekúnd. Takýto jazdec to berie veľmi profesionálne a emócie potláča. Sám seba nepochváli a snaží sa to brať reálne. Audi má dosť prestarnutý tím skúsených jazdcov a tí sa vedia v takejto chvíli zachovať. Napriek tomu čakám, že dôjde k omladeniu."

Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo ste neštartovali v tomto roku?

„Urobili sme všetko preto, boli sme prihlásení s dvomi autami. Je to veľká politika, lebo my sa tam nemôžeme dostať priamo cez kvalifikáciu , pre súkromný tím z našich končín je to takmer nemožné. Na Le Mans sa dvadsať áut kvalifikuje a tridsaťpäť vyberajú a do výberu nás nezobrali. Dostal som aj ponuku na štart s Ferrari ale bolo to na poslednú chvíľu. Určite urobím všetko, aby som sa tam dostal o rok, lebo je to mojím cieľom."

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 951
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 044
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 979
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 544
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 353
  7. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 6 141
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 721
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 812
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 2 829

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Dnes píše Elena Eleková

Aké to je hanbiť sa, že som lekárka

Hoci to svedčí o empatii, môže to nakoniec viesť k prianiu odísť zo systému.

Neprehliadnite tiež

Z Volva Citroen, z Lady Honda. Päť áut, ktoré mali vzniknúť pod inou značkou

Dôvodom bola inšpirácia aj zrecyklovanie starších projektov.