Víkendu plnému vrcholných motoristickým podujatí jednoznačne kraľovali vytrvalostné preteky 24 hodín v Le Mans. Až v tieni non stop pretekov prebiehali majstrovstvá sveta cestovných automobilov WTCC v Brne a majstrovstvá sveta rely v Turecku. Francúzska automobilka Peugeot vlani testovala špeciál Peugeot 908 HDi FAP s naftovým motorom, aby tohto roku konečne porazila Audi R10 TDI. Nepodarilo sa. Peugeot bol v príprave na preteky a testoch o štyri sekundy na jedno kolo rýchlejší, ale pre poruchy v pretekoch zaostal o štyri minúty. Veľmi malý rozdiel na pomery vytrvalostných pretekov zdramatizoval priebeh a vrátil Le Mans stratený lesk.
Nafta víťazí
V boji o absolútne prvenstvo nastúpili automobilky Audi a Peugeot s motormi na naftu a v cieli obsadili prvých šesť miest. Rozdiel, s akým porazili autá s benzínovým motorom (20 sekúnd/ kolo) zrejme prinúti organizátorov upraviť predpisy, aby boli súboje vyrovnanejšie. Naftové motory okrem výkonu potvrdili aj svoju spoľahlivosť, pretože nonstop záťaž vydržali všetky nasadené autá.
Bionafta
Audi v duchu propagácie znižovania emisií a spotreby fosílnych palív nasadilo prvý krát v histórii bionaftu. Premiérové víťazstvo ekologického paliva a ôsme od Audi za posledných desať rokov videlo 285 500 divákov na trati a ďalších päťdesiat miliónov pri televíznych obrazovkách. Víťazné auto absolvovalo za 24 hodín 381 kôl, čo je 5715 kilometrov. Pod víťazstvo sa okrem spoľahlivosti podpísal dobrý výber pneumatík na mokrej trati a nastavenie aerodynamiky.
![]() |
Putovná trofej zostane po druhý krát v tíme Audi za už druhý hetrik v priebehu ostatných desať rokov. Tri víťazstvá v rade za sebou oprávňujú na ponechanie víťaznej trofeje. FOTO - REUTERS / Regis Duvignau |
![]() |
Víťazné Audi strávilo v priebehu dvadsaťštyrihodinových pretekov v servise o desať minút menej ako druhý Peugeot. |