SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

V Le Mans vyhrala bionafta a Audi

Najznámejšie vytrvalostné preteky automobilov na svete vyhralo tretí krát za sebou a ôsmy krát za posledných desať rokov Audi. Teraz s naftovým motorom spaľujúcim bionaftu. Peugeot bol v tréningoch rýchlejší, ale nezvíťazil.

Naháňačka najlepších dvoch tímov  dramatizovala celé preteky. Audi sa od Peugeotu nevzdialilo na viac ako jedno kolo. Na rozdiel od minulosti bol rozostup v cieli (4m 31s) minimálny.Naháňačka najlepších dvoch tímov dramatizovala celé preteky. Audi sa od Peugeotu nevzdialilo na viac ako jedno kolo. Na rozdiel od minulosti bol rozostup v cieli (4m 31s) minimálny. (Zdroj: AFP PHOTO - JEAN FRANCOIS MONIER)
Najznámejšie vytrvalostné preteky automobilov na svete vyhralo tretí krát za sebou a ôsmy krát za posledných desať rokov Audi. Teraz s naftovým motorom spaľujúcim bionaftu. Peugeot jazdiaci tiež na naftu bol v tréningoch rýchlejší, ale nezvíťazil kvôli poruchám.

Víkendu plnému vrcholných motoristickým podujatí jednoznačne kraľovali vytrvalostné preteky 24 hodín v Le Mans. Až v tieni non stop pretekov prebiehali majstrovstvá sveta cestovných automobilov WTCC v Brne a majstrovstvá sveta rely v Turecku. Francúzska automobilka Peugeot vlani testovala špeciál Peugeot 908 HDi FAP s naftovým motorom, aby tohto roku konečne porazila Audi R10 TDI. Nepodarilo sa. Peugeot bol v príprave na preteky a testoch o štyri sekundy na jedno kolo rýchlejší, ale pre poruchy v pretekoch zaostal o štyri minúty. Veľmi malý rozdiel na pomery vytrvalostných pretekov zdramatizoval priebeh a vrátil Le Mans stratený lesk.

Nafta víťazí

V boji o absolútne prvenstvo nastúpili automobilky Audi a Peugeot s motormi na naftu a v cieli obsadili prvých šesť miest. Rozdiel, s akým porazili autá s benzínovým motorom (20 sekúnd/ kolo) zrejme prinúti organizátorov upraviť predpisy, aby boli súboje vyrovnanejšie. Naftové motory okrem výkonu potvrdili aj svoju spoľahlivosť, pretože nonstop záťaž vydržali všetky nasadené autá.

Bionafta

Audi v duchu propagácie znižovania emisií a spotreby fosílnych palív nasadilo prvý krát v histórii bionaftu. Premiérové víťazstvo ekologického paliva a ôsme od Audi za posledných desať rokov videlo 285 500 divákov na trati a ďalších päťdesiat miliónov pri televíznych obrazovkách. Víťazné auto absolvovalo za 24 hodín 381 kôl, čo je 5715 kilometrov. Pod víťazstvo sa okrem spoľahlivosti podpísal dobrý výber pneumatík na mokrej trati a nastavenie aerodynamiky.

12_lemans_big.jpg

Putovná trofej zostane po druhý krát v tíme Audi za už druhý hetrik v priebehu ostatných desať rokov. Tri víťazstvá v rade za sebou oprávňujú na ponechanie víťaznej trofeje. FOTO - REUTERS / Regis Duvignau

11_lemans_big.jpg

Víťazné Audi strávilo v priebehu dvadsaťštyrihodinových pretekov v servise o desať minút menej ako druhý Peugeot.
FOTO - ČTK/AP

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Zelená Bratislava
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 333
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 266
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 508
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 312
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 627
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 192
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 488
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 300
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 272
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 153
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Občania boli veľmi zodpovední, hodnotí Naď. Spokojný je aj Matovič (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Prevrat na STU

Na Slovenskej technickej univerzite sa pokúsia odvolať rektora.

Tomáš Prokopčák.
Zdravotníci v nemocnici v Kyjove.
S prvou republikou sa nám spája doba elegancie, prosperity a pohody. Nie vždy to bola pravda.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.