V Le Mans vyhrala bionafta a Audi

Najznámejšie vytrvalostné preteky automobilov na svete vyhralo tretí krát za sebou a ôsmy krát za posledných desať rokov Audi. Teraz s naftovým motorom spaľujúcim bionaftu. Peugeot bol v tréningoch rýchlejší, ale nezvíťazil.

Naháňačka najlepších dvoch tímov dramatizovala celé preteky. Audi sa od Peugeotu nevzdialilo na viac ako jedno kolo. Na rozdiel od minulosti bol rozostup v cieli (4m 31s) minimálny.(Zdroj: AFP PHOTO - JEAN FRANCOIS MONIER)
Najznámejšie vytrvalostné preteky automobilov na svete vyhralo tretí krát za sebou a ôsmy krát za posledných desať rokov Audi. Teraz s naftovým motorom spaľujúcim bionaftu. Peugeot jazdiaci tiež na naftu bol v tréningoch rýchlejší, ale nezvíťazil kvôli poruchám.

Víkendu plnému vrcholných motoristickým podujatí jednoznačne kraľovali vytrvalostné preteky 24 hodín v Le Mans. Až v tieni non stop pretekov prebiehali majstrovstvá sveta cestovných automobilov WTCC v Brne a majstrovstvá sveta rely v Turecku. Francúzska automobilka Peugeot vlani testovala špeciál Peugeot 908 HDi FAP s naftovým motorom, aby tohto roku konečne porazila Audi R10 TDI. Nepodarilo sa. Peugeot bol v príprave na preteky a testoch o štyri sekundy na jedno kolo rýchlejší, ale pre poruchy v pretekoch zaostal o štyri minúty. Veľmi malý rozdiel na pomery vytrvalostných pretekov zdramatizoval priebeh a vrátil Le Mans stratený lesk.

Nafta víťazí

V boji o absolútne prvenstvo nastúpili automobilky Audi a Peugeot s motormi na naftu a v cieli obsadili prvých šesť miest. Rozdiel, s akým porazili autá s benzínovým motorom (20 sekúnd/ kolo) zrejme prinúti organizátorov upraviť predpisy, aby boli súboje vyrovnanejšie. Naftové motory okrem výkonu potvrdili aj svoju spoľahlivosť, pretože nonstop záťaž vydržali všetky nasadené autá.

Bionafta

Audi v duchu propagácie znižovania emisií a spotreby fosílnych palív nasadilo prvý krát v histórii bionaftu. Premiérové víťazstvo ekologického paliva a ôsme od Audi za posledných desať rokov videlo 285 500 divákov na trati a ďalších päťdesiat miliónov pri televíznych obrazovkách. Víťazné auto absolvovalo za 24 hodín 381 kôl, čo je 5715 kilometrov. Pod víťazstvo sa okrem spoľahlivosti podpísal dobrý výber pneumatík na mokrej trati a nastavenie aerodynamiky.

12_lemans_big.jpg

Putovná trofej zostane po druhý krát v tíme Audi za už druhý hetrik v priebehu ostatných desať rokov. Tri víťazstvá v rade za sebou oprávňujú na ponechanie víťaznej trofeje. FOTO - REUTERS / Regis Duvignau

11_lemans_big.jpg

Víťazné Audi strávilo v priebehu dvadsaťštyrihodinových pretekov v servise o desať minút menej ako druhý Peugeot.
FOTO - ČTK/AP

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 982
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 949
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 639
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 966
  5. Kam do tepla v januári? 2 498
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 381
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 357
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 232
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.