V Le Mans vyhrala bionafta a Audi

Najznámejšie vytrvalostné preteky automobilov na svete vyhralo tretí krát za sebou a ôsmy krát za posledných desať rokov Audi. Teraz s naftovým motorom spaľujúcim bionaftu. Peugeot bol v tréningoch rýchlejší, ale nezvíťazil.

Naháňačka najlepších dvoch tímov dramatizovala celé preteky. Audi sa od Peugeotu nevzdialilo na viac ako jedno kolo. Na rozdiel od minulosti bol rozostup v cieli (4m 31s) minimálny.(Zdroj: AFP PHOTO - JEAN FRANCOIS MONIER)
Najznámejšie vytrvalostné preteky automobilov na svete vyhralo tretí krát za sebou a ôsmy krát za posledných desať rokov Audi. Teraz s naftovým motorom spaľujúcim bionaftu. Peugeot jazdiaci tiež na naftu bol v tréningoch rýchlejší, ale nezvíťazil kvôli poruchám.

Víkendu plnému vrcholných motoristickým podujatí jednoznačne kraľovali vytrvalostné preteky 24 hodín v Le Mans. Až v tieni non stop pretekov prebiehali majstrovstvá sveta cestovných automobilov WTCC v Brne a majstrovstvá sveta rely v Turecku. Francúzska automobilka Peugeot vlani testovala špeciál Peugeot 908 HDi FAP s naftovým motorom, aby tohto roku konečne porazila Audi R10 TDI. Nepodarilo sa. Peugeot bol v príprave na preteky a testoch o štyri sekundy na jedno kolo rýchlejší, ale pre poruchy v pretekoch zaostal o štyri minúty. Veľmi malý rozdiel na pomery vytrvalostných pretekov zdramatizoval priebeh a vrátil Le Mans stratený lesk.

Nafta víťazí

V boji o absolútne prvenstvo nastúpili automobilky Audi a Peugeot s motormi na naftu a v cieli obsadili prvých šesť miest. Rozdiel, s akým porazili autá s benzínovým motorom (20 sekúnd/ kolo) zrejme prinúti organizátorov upraviť predpisy, aby boli súboje vyrovnanejšie. Naftové motory okrem výkonu potvrdili aj svoju spoľahlivosť, pretože nonstop záťaž vydržali všetky nasadené autá.

Bionafta

Audi v duchu propagácie znižovania emisií a spotreby fosílnych palív nasadilo prvý krát v histórii bionaftu. Premiérové víťazstvo ekologického paliva a ôsme od Audi za posledných desať rokov videlo 285 500 divákov na trati a ďalších päťdesiat miliónov pri televíznych obrazovkách. Víťazné auto absolvovalo za 24 hodín 381 kôl, čo je 5715 kilometrov. Pod víťazstvo sa okrem spoľahlivosti podpísal dobrý výber pneumatík na mokrej trati a nastavenie aerodynamiky.

12_lemans_big.jpg

Putovná trofej zostane po druhý krát v tíme Audi za už druhý hetrik v priebehu ostatných desať rokov. Tri víťazstvá v rade za sebou oprávňujú na ponechanie víťaznej trofeje. FOTO - REUTERS / Regis Duvignau

11_lemans_big.jpg

Víťazné Audi strávilo v priebehu dvadsaťštyrihodinových pretekov v servise o desať minút menej ako druhý Peugeot.
FOTO - ČTK/AP

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 477
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 886
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 141
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 282
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 400
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 895
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 853
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 807
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 726
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 444

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.