SME
Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

V Le Mans vyhrala bionafta a Audi

Najznámejšie vytrvalostné preteky automobilov na svete vyhralo tretí krát za sebou a ôsmy krát za posledných desať rokov Audi. Teraz s naftovým motorom spaľujúcim bionaftu. Peugeot bol v tréningoch rýchlejší, ale nezvíťazil.

Naháňačka najlepších dvoch tímov  dramatizovala celé preteky. Audi sa od Peugeotu nevzdialilo na viac ako jedno kolo. Na rozdiel od minulosti bol rozostup v cieli (4m 31s) minimálny.Naháňačka najlepších dvoch tímov dramatizovala celé preteky. Audi sa od Peugeotu nevzdialilo na viac ako jedno kolo. Na rozdiel od minulosti bol rozostup v cieli (4m 31s) minimálny. (Zdroj: AFP PHOTO - JEAN FRANCOIS MONIER)
Najznámejšie vytrvalostné preteky automobilov na svete vyhralo tretí krát za sebou a ôsmy krát za posledných desať rokov Audi. Teraz s naftovým motorom spaľujúcim bionaftu. Peugeot jazdiaci tiež na naftu bol v tréningoch rýchlejší, ale nezvíťazil kvôli poruchám.

Víkendu plnému vrcholných motoristickým podujatí jednoznačne kraľovali vytrvalostné preteky 24 hodín v Le Mans. Až v tieni non stop pretekov prebiehali majstrovstvá sveta cestovných automobilov WTCC v Brne a majstrovstvá sveta rely v Turecku. Francúzska automobilka Peugeot vlani testovala špeciál Peugeot 908 HDi FAP s naftovým motorom, aby tohto roku konečne porazila Audi R10 TDI. Nepodarilo sa. Peugeot bol v príprave na preteky a testoch o štyri sekundy na jedno kolo rýchlejší, ale pre poruchy v pretekoch zaostal o štyri minúty. Veľmi malý rozdiel na pomery vytrvalostných pretekov zdramatizoval priebeh a vrátil Le Mans stratený lesk.

Nafta víťazí

V boji o absolútne prvenstvo nastúpili automobilky Audi a Peugeot s motormi na naftu a v cieli obsadili prvých šesť miest. Rozdiel, s akým porazili autá s benzínovým motorom (20 sekúnd/ kolo) zrejme prinúti organizátorov upraviť predpisy, aby boli súboje vyrovnanejšie. Naftové motory okrem výkonu potvrdili aj svoju spoľahlivosť, pretože nonstop záťaž vydržali všetky nasadené autá.

Bionafta

Audi v duchu propagácie znižovania emisií a spotreby fosílnych palív nasadilo prvý krát v histórii bionaftu. Premiérové víťazstvo ekologického paliva a ôsme od Audi za posledných desať rokov videlo 285 500 divákov na trati a ďalších päťdesiat miliónov pri televíznych obrazovkách. Víťazné auto absolvovalo za 24 hodín 381 kôl, čo je 5715 kilometrov. Pod víťazstvo sa okrem spoľahlivosti podpísal dobrý výber pneumatík na mokrej trati a nastavenie aerodynamiky.

12_lemans_big.jpg

Putovná trofej zostane po druhý krát v tíme Audi za už druhý hetrik v priebehu ostatných desať rokov. Tri víťazstvá v rade za sebou oprávňujú na ponechanie víťaznej trofeje. FOTO - REUTERS / Regis Duvignau

11_lemans_big.jpg

Víťazné Audi strávilo v priebehu dvadsaťštyrihodinových pretekov v servise o desať minút menej ako druhý Peugeot.
FOTO - ČTK/AP

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 074
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 109
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 860
  4. Po Slovensku na motorke 6 532
  5. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 6 266
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 5 902
  7. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 5 899
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 310
  9. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 265
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 3 873
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jaroslav Haščák.

Previedol svoj podiel v Pente. Súvisí to so stíhaním?


17. jún
Tréner Štefan Tarkovič.

Slováci stále môžu postúpiť.


Juraj Berzedi 16 h
Mária Vargová a Andrej Poracký

Násilné deti sú neraz samy obeťami.


18. jún
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu máva svojim podporovateľom po zverejnení prvých odhadov v predčasných parlamentných voľbách v Izraeli v centrále jeho strany Jednota (Likud) v  Jeruzaleme v utorok 23. marca 2021.

Proti dlhoročnému premiérovi sa spojili všetci. Krajina však dlho ponesie jeho odkaz.


15. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún