Mitsubishi na autosalóne v Paríži

Na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne v Paríži (2008 Mondial de L’Automobile)predstaví automobilka Mitsubishi dve novinky z rodiny Lancerov - Lancer Sportback a Lancer Ralliart.

Lancer Ralliart - most medzi verziami Lancer a Lancer Evolution, ktorý má po prvý raz od 80-tych rokov znovu obnoviť úplnú "rodinu" športových Lancerov.(Zdroj: Mitsubishi)

Tohtoročný medzinárodný autosalón v Paríži (2008 Mondial de L’Automobile) bude pre Mitsubishi Motors Corporation zaujímavou cestou časom. Oslavuje 35 rokov od uvedenia označenia modelu „Lancer“ a zároveň 30 rokov prítomnosti značky na francúzskom trhu.

V Paríži sa predstaví dvojica Lancer Sportback vo svetovej a Lancer Ralliart v európskej premiére.
Dvaja noví členovia rodiny Lancer sú strategickým spojovacím bodom medzi modelmi Lancer Sportsedan a Lancer Evolution a majú sa stať hybnou silou Mitsubishi v srdci Európy.

Športový hatchback

Lancer Sportback, ktorý je v podstate "produkčnou" verziou konceptu Sportback z roku 2005, bol navrhnutý pre Európu, kde sú päťdverové verzie veľmi populárne.

Jeho dĺžka je 458,5 cm (457 cm pri modeli Lancer Sportsedan). Do výbavy patrí dvojitá podlaha batožinového priestoru a funkcia automatického sklápania zadných sedadiel. Základný batožinový priestor s objemom 288 l alebo 344 l sa so spustenou podlahou batožinového priestoru a po sklopení sedadiel vyšplhá až na 1 394 l.

Z hľadiska dizajnu prináša Lancer Sportback ďalšiu variáciu prednej masky v tvare nasávacích otvorov “prúdovej stíhačky”- plný tvar, matná čierna povrchová úprava, chrómové lemovanie. Zadná časť nadväzuje na tému, ktorú v roku 2005 priniesol koncept Sportback s rýchlymi výklopnými piatymi dverami (58°), ktoré sú farebne zladené so “spojlerom” zadných dverí. Ten je charakteristickým znakom tejto verzie a nachádza sa už v štandardnej výbave. Predĺžené zadné svetlomety lemujúce zadné blatníky zdôrazňujú široký postoj vozidla. Ako výrazný dizajnérsky prvok sa podpisujú pod úhľadnú uzavretú líniu nárazníka a blatníka, ktorá je paralelná s otvorom zadných dverí.

Lancer Sportback bude využívať rovnaké typy motorov ako štvordverový model Lancer Sportsedan. V ponuke sú 1,5 l/109k, 1,8 l/143k, 2,0 diesel/140k, päťstupňová manuálna, šesťstupňová manuálna, štvorstupňová automatická a CVT prevodovka, ako aj športový podvozok.

Chýbajúci článok

Lancer Ralliart bude dostupnejší ako Lancer Evolution, ale zároveň silnejší ako Lancer Sportsedan / Lancer Sportback. Technológiou a vyhotovením stojí medzi týmito dvomi modelmi.

Základné charakteristiky:

- oceľová karoséria
- hliníkovou kapotou z modelu Lancer Evolution (-7,9 kg)
- motor: 2.0 l Turbo MIVEC
- výkon: 240 k pri 6000 ot./min.
- krútiaci moment: 353 Nm pri 3000 ot./min.
- dvojspojková prevodovka z Lancer Evolution „Twin Clutch SST“, ale bez režimu Super Sport.
- stály systém pohonu všetkých kolies (“AWC”), ale bez aktívneho ovládania pretáčavosti

Lancer Sportback využívajúci označenie, ktoré sa na vozidlách spoločnosti Mitsubishi Motors objavilo po prvý raz v Spojených štátoch v roku 2003, bude na európske trhy uvedený ešte túto jeseň, hneď po skončení autosalónu.
Lancer Ralliart bude dostupný so štvordverovou aj päťdverovou karosériou a v Európe sa začne predávať v priebehu roka 2009.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Kreditná karta – áno alebo nie
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 31 403
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 459
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 918
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 326
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 890
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 442
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 165
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 5 600
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 257
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

Komentár Zuzany Kepplovej

Všetci sú napojení na všetkých. Aj farmári na slušných

Protestujúci sa učia jeden od druhého. No a čo?

Neprehliadnite tiež

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.