SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Mitsubishi na autosalóne v Paríži

Na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne v Paríži (2008 Mondial de L’Automobile)predstaví automobilka Mitsubishi dve novinky z rodiny Lancerov - Lancer Sportback a Lancer Ralliart.

Lancer Ralliart - most medzi verziami Lancer a Lancer Evolution, ktorý má po prvý raz od 80-tych rokov znovu obnoviť úplnú "rodinu" športových Lancerov.Lancer Ralliart - most medzi verziami Lancer a Lancer Evolution, ktorý má po prvý raz od 80-tych rokov znovu obnoviť úplnú "rodinu" športových Lancerov. (Zdroj: Mitsubishi)

Tohtoročný medzinárodný autosalón v Paríži (2008 Mondial de L’Automobile) bude pre Mitsubishi Motors Corporation zaujímavou cestou časom. Oslavuje 35 rokov od uvedenia označenia modelu „Lancer“ a zároveň 30 rokov prítomnosti značky na francúzskom trhu.

V Paríži sa predstaví dvojica Lancer Sportback vo svetovej a Lancer Ralliart v európskej premiére.
Dvaja noví členovia rodiny Lancer sú strategickým spojovacím bodom medzi modelmi Lancer Sportsedan a Lancer Evolution a majú sa stať hybnou silou Mitsubishi v srdci Európy.

Športový hatchback

Lancer Sportback, ktorý je v podstate "produkčnou" verziou konceptu Sportback z roku 2005, bol navrhnutý pre Európu, kde sú päťdverové verzie veľmi populárne.

Jeho dĺžka je 458,5 cm (457 cm pri modeli Lancer Sportsedan). Do výbavy patrí dvojitá podlaha batožinového priestoru a funkcia automatického sklápania zadných sedadiel. Základný batožinový priestor s objemom 288 l alebo 344 l sa so spustenou podlahou batožinového priestoru a po sklopení sedadiel vyšplhá až na 1 394 l.

Z hľadiska dizajnu prináša Lancer Sportback ďalšiu variáciu prednej masky v tvare nasávacích otvorov “prúdovej stíhačky”- plný tvar, matná čierna povrchová úprava, chrómové lemovanie. Zadná časť nadväzuje na tému, ktorú v roku 2005 priniesol koncept Sportback s rýchlymi výklopnými piatymi dverami (58°), ktoré sú farebne zladené so “spojlerom” zadných dverí. Ten je charakteristickým znakom tejto verzie a nachádza sa už v štandardnej výbave. Predĺžené zadné svetlomety lemujúce zadné blatníky zdôrazňujú široký postoj vozidla. Ako výrazný dizajnérsky prvok sa podpisujú pod úhľadnú uzavretú líniu nárazníka a blatníka, ktorá je paralelná s otvorom zadných dverí.

Lancer Sportback bude využívať rovnaké typy motorov ako štvordverový model Lancer Sportsedan. V ponuke sú 1,5 l/109k, 1,8 l/143k, 2,0 diesel/140k, päťstupňová manuálna, šesťstupňová manuálna, štvorstupňová automatická a CVT prevodovka, ako aj športový podvozok.

Chýbajúci článok

Lancer Ralliart bude dostupnejší ako Lancer Evolution, ale zároveň silnejší ako Lancer Sportsedan / Lancer Sportback. Technológiou a vyhotovením stojí medzi týmito dvomi modelmi.

Základné charakteristiky:

- oceľová karoséria
- hliníkovou kapotou z modelu Lancer Evolution (-7,9 kg)
- motor: 2.0 l Turbo MIVEC
- výkon: 240 k pri 6000 ot./min.
- krútiaci moment: 353 Nm pri 3000 ot./min.
- dvojspojková prevodovka z Lancer Evolution „Twin Clutch SST“, ale bez režimu Super Sport.
- stály systém pohonu všetkých kolies (“AWC”), ale bez aktívneho ovládania pretáčavosti

Lancer Sportback využívajúci označenie, ktoré sa na vozidlách spoločnosti Mitsubishi Motors objavilo po prvý raz v Spojených štátoch v roku 2003, bude na európske trhy uvedený ešte túto jeseň, hneď po skončení autosalónu.
Lancer Ralliart bude dostupný so štvordverovou aj päťdverovou karosériou a v Európe sa začne predávať v priebehu roka 2009.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 941
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 334
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 510
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 123
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 745
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 816
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 478
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 425
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 561
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 541
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1