Raid Adventure team vyráža do Iránu

Raid adventure team, ktorý vlastní trojnásobný titul víťaza diaľkovej rally Budapešť – Bamako, pokračuje vo svojej adrenalínovej činnosti. Takmer tradične sa v lete vydáva na náročnú expedíciu. Tento rok do perly stredného východu – Iránu.

(Zdroj: www.raid-adventure.com)

Raid adventure team, medzi ktorého najväčšie úspechy patrí trojnásobný titul víťaza diaľkovej rally Budapešť – Bamako, pokračuje vo svojej adrenalínovej činnosti. Už takmer tradične sa v letnom období vydávajú jeho členovia na náročnú expedíciu. Jej cieľom je tento rok perla stredného východu – Irán.

Expedične upravený Nissan Navara sa začiatkom júla vydá z Bratislavy so svojou posádkou v zložení Juraj Ulrich a Luboš Schwarzbacher na viac ako desaťtisíc kilometrov dlhú cestu, počas ktorej sa okrem prejazdu niekoľkých európskych štátov (Maďarsko, Srbsko, Bulharsko) presunú cez Turecko na ázijský kontinent. Až tam začína ich pravé dobrodružstvo a cesta za poznaním. Počas štrnástich dní, ktoré strávia v Iráne, chcú prejsť čo najväčšiu časť tejto krajiny. Ich prvým cieľom je najvyššia hora krajiny – sopka Demavánd. Jej nadmorská výška 5771m.n.m je pre túto posádku obrovskou výzvou, keď budú musieť opustiť svoje auto a vydať sa na niekoľkodňovú púť. Po jej zdolaní je ich ďalším cieľom Veľká soľná púšť a púšť Lút. Neobídu ani historicky významné oblasti ako napríklad ruiny Takt-é Jam Shied známe aj pod názvom Perseopolis.


Test techniky a posádky

Celá cesta má pre tento team niekoľko významov. Jedným z najdôležitejších je ďalší náročný test techniky a posádky, ktorý chcú následne využiť pri prebiehajúcej prestavbe nového súťažného auta Nissan Navara D40 T2, ktoré bude určené na štarty na najťažších diaľkových rally sveta. Ďalším dôvodom je samozrejme uspokojenie vlastných cestovateľských ambícií a v neposlednom rade aj možnosť priniesť domov množstvo zaujímavých zážitkov a reportáží. To je hlavnou úlohou najmä spolujazdca Luboša Schwarzbachera, ktorý s týmto teamom absolvoval už minuloročnú náročnú cestu na Island a v úlohe reportéra z nej priviezol množstvo zaujímavých reportáží.

Posádka

Juraj Ulrich
11_iran_vyprava_big.jpg

Majster SR cross country rally 2003, 2006

účastník Rally Dakar 2005 (press car

víťaz maratónu Budapesť - Bamako 2006, 2007, 2008

účastník Expedície Afrika 2007, 2008, Island 2007

Luboš Schwarzbacher

 

17_iran_vyprava_big.jpg

reportér, kameraman

cestovateľ (Austrália, Kuba, Sibír..)

člen expedície Island 2007

Nissan Navara D40, 2,5 DDTi

- podvozok Ironman Suspension extra load 3“
- Michaelis Body Lift 4“12_iran_vyprava_big.jpg
- Bezpečnostná výbava Kingsdragon
- Navijak Superwinch EP12,5 – kevlar rope
- Prídavná nádrž (150 l)
- Pevnostné nárazníky ORC
- Kompresor Hadex (stlačený vzduch)
- Zvýšené sanie TJM Airtec + cyklónový filter
- Navigácia Garmin + TerraTrip 301 plus
- Pneumatiky Yokohama 285/75 R16 MT
- Vyprosťovacie náradie
- Strešný stan s nezávislým kúrením
- Dual batery system
- Monitor tlaku pneumatík
- CB rádio


Stan13_iran_vyprava_big.jpg

- Prachotesný a nepremokavý
- Materiál – Riblock Acrylic Dralon,
teflónom pokrytý syntetický materiál,
podlaha s dvojvrstvového polyethylénu (LLDPE),
40 mm hrubá sendvičová vrstva s vysokou tepelnou izoláciou
- Dvojitá PVC Flysheet strecha
- Matrac s poťahom z voduodpudivého materiálu
- Okná s moskytierami
- Nezávislé naftové kúrenie Webasto s reguláciou teploty v stane
- Rozvod elektrickej energie z dvojitého batériového systému
- Vnútorné a vonkajšie osvetlenie

O Iráne

15_iran_vyprava_big.jpgVeľkú časť tejto blízkovýchodnej krajiny zaberá centrálne položená Iránska plošina, 800–1000 m vysoká. V jej nižšie položených častiach vznikli púšte (Veľká soľná púšť, Lút). Plošinu lemujú pohoria Alpsko-himalájskej sústavy. Na severe pri pobreží Kaspického mora sa tiahne Elborz s najvyšším vrchom Demávand (5771 m n. m.), na východe Chorasánske vrchy a na západe Zagros. Nížiny sa rozprestierajú len pri brehoch Perzského zálivu a Kaspického mora. Názov krajiny je perzského pôvodu a znamená urodzený alebo zem „Arámcov“. Má značné nerastné bohatstvo (ropa, zemný plyn, uhlie, železná ruda, medená a olovená ruda, soľ, drahé kamene). Priemysel charakterizujú jednak moderné odvetvia vzniknuté z príjmov z predaja ropy (hutníctvo železa a hliníka, chemický priemysel, montáž áut) a jednak so zastaranými technológiami pracujúce remeselnícke dielne (pradiarne, výroba kobercov, potravinárstvo). Poľnohospodárstvo nemá rozvinuté. Pre rastlinnú výrobu sú vhodné len vlhšie územia pri Kaspickom mori (ryža, kukurica, bavlník, ovocie, čaj, tabak). V oázach na púšťach a polopúšťach je rozšírené pestovanie datlí. Príjmy menšej časti obyvateľstva zabezpečuje chov zvierat. Dôležitý je morský rybolov (jeseter, losos). Významný je export kaviáru pripraveného z ikier rýb.

Zaujímavosti

Teherán - je predovšetkým modernou metropolou, avšak to najlepšie zo starej kultúry a architektúry ostalo zachované - mešita Shahida Motahariho má osem minaretov, z ktorých je úchvatný výhľad na mesto, rovnako bazár (otvorený denne okrem piatku a náboženských sviatkov), je jedným z najväčších na strednom východe. Trhovisko predstavuje obrovské bludisko klenutých alejí, kde má oddelené pôsobisko každé z tradičných remesiel a pri nákupoch kobercov a orientálnych korenín si môžete pozrieť výrobu tovaru v priamom prenose.

Tabriz - druhé najväčšie mesto Iránu - je domovom zrekonštruovanej modrej mešity (1465) a zastrešeného bazáru, ktorý sa tu uskutočňuje už od 15. storočia.

Zlatý trojuholník - Oblasť vyrezanú troma starovekými mestami Hamadan, Kermanshah a Khorramabad, miestni s obľubou nazývajú „zlatý trojuholník“. Dlhé stáročia prechádzala touto zvlnenou krajinou hodvábna cesta a viacero artefaktov nájdených v regióne svedčí o jeho prvom osídľovaní už pred 6 000 rokmi. Hamadan bol letným sídlom perzských vládcov. Jedným z dôkazov o jeho dávnom pôvode je i socha leva, ktorá sa tu zachovala ešte z čias vlády Alexandra Veľkého.

Esfahan
- bol v minulosti hlavným mestom Perzie a dnes spadá pod Svetové kultúrne dedičstvo Unesca. Najpozoruhodnejšou časťou mesta je nádherné centrálne námestie, ktoré je zhruba sedemkrát väčšie ako námestie sv. Marka v Benátkach. Paláce, mosty a záhrady tvoria mestskú architektúru spolu s jednou z najkrajších iránskych stavieb – Piatkovou mešitou (Masjid-e Jomeh).

Trasa expedície Irán 2008

16_iran_vyprava_big.jpg

Van – Tabriz – Rasht – Teheran – Yazd – Shiraz – Esfahan – Quom – Zanjan – Tabriz – Van

Celková dĺžka trasy: 11000 km

Dĺžka trasy v Iráne: 4500 km


ČO JE RAID ADVENTURE TEAM?

Od roku 2000 sa aktívne zúčastňuje súťaží a akcií spojených s pojmom 4x4. Medzi ich najväčšie úspechy patrí dvojnásobný titul Majstra SR Cross Country Rally a tri víťazstvá na medzinárodnom diaľkovom maratóne Budapešť – Bamako. Okrem súťaženia sa venuje aj expedíciám a nedávno uskutočnili cestopisné projekty Afrika a Island. Aktívne sa venujú aj príprave svojich nástupcov. Už teraz zaznamenávajú úspechy najmladších členov v pretekoch Quad-cross.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 022
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 545
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 293
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 948
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 753
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 744
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 477
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 458
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 225
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, hovorí pre SME podnikateľ Michal Gučík, ktorého označujú za radcu Andreja Danka.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.