Renault Koleos - ako jazdí francúzske SUV?

Ekonomicky stále zaujímavejší segment SUV si už nemôžu dovoliť ignorovať ani Francúzi. Po koncerne PSA vstupuje na preplnenú scénu aj Renault, ktorý použil rovnakú taktiku ako obaja francúzski konkurenti.

Predaj prvého SUV od Renaultu odštartuje autosalónom v Nitre začiatkom septembra. Cena nebola zatiaľ zverejnená.(Zdroj: Renault)

Do vývoja nového auta sa nepustil sám, ale aplikoval bohaté terénne skúsenosti svojho koncernového partnera Nissan. Vlastné pokusy o vozidlo s pohonom 4x4 skončili totiž pre Renault v minulosti fiaskom, keď Kangoo 4x4 ani Scénic RX4 dieru do sveta neurobili.

Koncernové dielo

Prvé SUV francúzskej automobilky je výsledkom medzinárodnej spolupráce troch strán. Dizajn karosérie, čiastočne pripomínajúci Clio Grandtour alebo Hyundai Tucson navrhli v Renaulte. Povráva sa, že podobné línie by mal mať pripravovaný Scénic tretej generácie. Auto stojí na platforme modelu Nissan X-Trail, z ktorého je prevzaté zavesenie kolies (McPherson vpredu a viacprvková náprava vzadu) aj pripojiteľný pohon 4x4. Rovnakú platformu využíva i Nissan Qasqai, len meno X-Trail Francúzi používajú radšej, lebo znie terénnejšie.

Ďaleký východ

Výrobu dostala na starosti juhokórejská fabrika Samsung Renault Motors v Busane, čo cítiť a najmä počuť po prvých metroch jazdy na nekvalitnom povrchu - auto pôsobí veľmi tuhým, pevným dojmom. Napriek tomu, že testovací kus mal za sebou pomerne veľa jazdenia v teréne, interiér nás neotravoval žiadnymi akustickými defektmi. Samotní zamestnanci Renaulta po návšteve tejto fabriky sebakriticky priznali, že s takou prísnou kontrolou kvality výroby sa ešte nestretli. Takže počnúc Lagunou sa na kvalite v Renaulte naozaj tvrdo pracuje.

Praktický a priestranný

Každý nováčik sa pri vstupe do tohto segmentu snaží priniesť niečo vlastné, originálne. Renaultu sa to podarilo vložením svojho know-how v podobe vzdušnej, priestrannej kabíny s dobrým výhľadom a viacerými praktickými detailmi, typickými pre vany tejto značky. Počnúc ľahkým nastupovaním, výbornou ergonómiou až po odkladacie schránky v podlahe, malé stropné spätné zrkadlo na kontrolu detí sediacich vzadu a obrovskú panoramatickú strechu, na ktorú sú technici právom hrdí. V horúcich letných dňoch sa zaťahuje podobne ako v sesterských modeloch tieniacou sieťkou.

Zábava a vzduch vzadu

Pokiaľ ide o praktickú stránku interiéru, počas dvoch dní strávených za volantom alebo na sedadle spolujazdca sme nenašli nič, čo by nám prekážalo. Dokonca sa nám páči podstatne viac než kabína Nissanu Qashqai. Po dizajnovej a najmä kvalitatívnej stránke. Renault si dal viac záležať na výbere materiálov aj tvarovaní a čalúnení sedadiel, ktoré sú pevnejšie a pohodlnejšie. Pochváliť treba výduchy klimatizácie vyvedené až k zadným sedadlám. Cestujúci vzadu tam ocenia nízky stredový tunel, vyklápacie stolčeky na zadnej strane predných operadiel a pokiaľ máte radi kvalitnú hudbu, určite si priplaťte za najvyššiu verziu audio systému, prípadne do predných operadiel integrované obrazovky na prehrávanie DVD.

Dvojdielne veko kufra

Batožinový priestor ponúka v tejto kategórii štandardných 450 litrov. Trochu na diskusiu je jeho dvojdielne veko, keďže ide o kompaktné SUV, ktoré budú majitelia (alebo skôr majiteľky) tohto vozidla používať prevažne v meste. Viete si predstaviť ženu nižšieho vzrastu oblečenú v kostýme, ako sa cez vyklopený spodný diel naťahuje za batožinou k zadným operadlám? Z iného uhla pohľadu má však spodná časť veka výhodu: Pri dlhých trasách odstavíte mimo cesty, otvoríte kufor, na spodný diel vyložíte košík s jedlom a pitím a máte piknik. Prípadne si z neho môžete urobiť lavičku na prezutie korčúľ, lyží alebo sa len tak sa posadiť a kochať sa prírodou okolo vás. Nosnosť vyklápacej spodnej časti je 200 kg, takže bez problémov unesie aj dvoch dospelých.

Komfort na prvom mieste

Vďaka mäkšiemu nastaveniu pruženia Koleos boduje najmä komfortom jazdy a nakláňanie karosérie v zákrutách je únosné. No nečakajte, že cez serpentíny bude vypletať rovnako suverénne ako Ford Kuga, Subaru Forester či VW Tiguan. Riadenie je francúzsky necitlivé a bez spätnej väzby. Správaním na ceste sa radí skôr k lepšiemu priemeru. Viem si ho ale predstaviť ako výborného spoločníka do mesta alebo na cestovanie krížom cez Slovensko.

DNA Nissanu

Terénne schopnosti vozidla zodpovedajú podmienkam, v ktorých sa bude väčšinu času pohybovať. To znamená, že elektronicky riadená medzinápravová spojka (pochádzajúca z X-Trailu) v základnom nastavení posiela všetku silu motora na predné kolesá, v režime Auto elektronika sama rozhoduje o delení krútiaceho momentu medzi nápravy a pokiaľ sa dostanete do sťažených adhéznych podmienok (blato, poľná cesta, sneh) prichádza na rad pevné prerozdelenie krútiaceho momentu v pomere 50:50. Vyskúšali sme aj asistenta pre výjazd do kopca a systém HDC pre bezpečný zjazd, ktorý bez akéhokoľvek zásahu vodiča udržuje konštantnú rýchlosť 7 km/h a to aj pri cúvaní - ak sa vodičovi nepodarí vyškriabať hore svahom.

Jednoznačne nafta

Na výber sú 3 motory. 2,5-litrový benzínový štvorvalec od Nissanu vypusťte z hlavy, lebo doslova žerie a deklarovaný výkon 126 kW/171 k necítiť. Zvyšné dva naftové agregáty s rovnakým objemom 2.0 l, ale s rozdielnymi výkonmi, poznáme už Laguny a X-trailu. Aj v Koleose sú mimoriadne kultivované, s dostatočnou zásobou výkonu i krútiaceho momentu. Najviac kombinácii pohonu, prevodoviek a výbav ponúka slabší z nich. Silnejší nafťák sa bude dodávať zatiaľ len s manuálnou prevodovkou, čo môže byť mierny hendikep.

56_koleos_big.jpg
Batožinový priestor ponúka v tejto triede štandardných 450 l. Dvojdielne veko má výhody aj nevýhody. K výhodám patrí nosnosť spodnej časti 200 kg.
55_koleos_big.jpg
Displej navigácie zobrazuje aj informácie o polohe vozidla, ktoré sa môžu zísť v teréne (kompas, výškomer, barometer).
25_koleos_big.jpg
Vyspelý pohon 4x4 pochádza z Nissanu X-Trail. Na výber sú 3 režimy: 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock.

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 534
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 176
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 429
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 731
  5. Kam do tepla v januári? 2 475
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 426
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 378
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 139
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 298
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 044

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Hovoriace hlavy za volebnými lístkami

Babiš je na sieti hotový tatíček Masaryk. Aj čeština mu ide.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.