SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Lexus IS F – zabijak na M3 a AMG ?

Japonská značka definitívne prekročila tieň výrobcu rýchlych komfortných ale sterilných automobilov. Verzia IS F je nekompromisne športová limuzína s najvyššími ambíciami. Potrápiť BMW M3 a Mercedes C63 AMG. Práve prichádza na trh.

Kontrola stability VDIM funguje v troch režimoch vrátane Sport-u, keď sa zapojí do činnosti iba pri extrémnom sklze.Kontrola stability VDIM funguje v troch režimoch vrátane Sport-u, keď sa zapojí do činnosti iba pri extrémnom sklze. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Cieľom vývojového tímu bolo vytvoriť zábavné vozidlo, ktoré každému vodičovi vyčarí úsmev na tvári a zamračí majiteľom M3 a C63 AMG a to na pretekárskom okruhu aj v každodennej premávke. Na dosiahnutie tohto neľahkého cieľa musel Lexus pripraviť až päťlitrový motor.

Poriadne ukutý

Na pohon Lexusu IS F slúži päťlitrový osemvalec s výkonom 423 k a krútiacim momentom 505 Nm. Vozidlo je navyše vybavené vyrovnávacou nádržkou paliva a čerpadlami na odsávanie oleja z priestoru hlavy valcov, aby sa predišlo poškodeniu motora pri jazde v ostrých zákrutách. Na pretekárskom okruhu môže dôjsť až preťaženiu okolo jedného G. Technologické prvky, využívané pri konštrukcii pretekárskych vozidiel, sa objavujú aj na liatych hlavách valcov, titánových sacích ventiloch alebo na kovanom kľukovom hriadeli. Ako správny športový motor aj osemvalec vzniká ručným skladaním.

Najrýchlejšia prevodovka

Aby Lexus IS F nedopadol ako mnoho áut s vysokým výkonom ale oneskorenými reakciami a pomalou prevodovkou, výrobca doň namontoval osemstupňovú prevodovku vyvinutú v spolupráci s japonskou firmou Aisin. Preradenie v manuálnom móde trvá len 100 milisekúnd (rovnaké napr. vo Ferrari F430). Tým sa stáva jednou z najrýchlejších prevodoviek na svete. Ide o klasickú automatickú prevodovku, nie o robotizované či dvojspojkové ústrojenstvo. V automatickom režime D pracuje osemstupňová prevodovka ako klasická samočinná prevodovka s meničom. V manuálnom móde M však dochádza k úplnému uzamknutiu meniča od druhého prevodového stupňa vyššie. Pri podraďovaní vo vyšších otáčkach je vodič navyše odmenený vzrušujúcim a precíznym zvukom medziplynu.

Kované kolesá a brzdy

Na zastavenie alebo spomalenie rýchlej limuzíny slúžia kované brzdové kotúče na oboch nápravách. Predné majú šesťpiestikové strmene a priemer 360 mm. Zadným stačia dvojpiestikové strmene a priemer 345 mm. Devätnásťpalcové kované kolesá pochádzajú od spoločnosti BBS a ich tvar je inšpirovaný katanom – zahnutým samurajským mečom.

Stabilizačný systém VDIM

Kontrola stability VDIM funguje v troch režimoch vrátane Sport-u, keď sa zapojí do činnosti iba pri extrémnom sklze. Vyznávačom kontrolovaných šmykov ponúka IS F aj možnosť úplného vypnutia systému VDIM. Samozrejmosťou je štandardne montovaný samosvorný diferenciál LSD (Limited Slip Differencial).

„V auguste budeme mať Lexus IS F na redakčný test. Na jeseň plánujeme v spolupráci s redakciou časopisu Autožurnál otestovať IS F na legendárnom okruhu Nurburgring. Fotogaléria príťažlivého monštra je z testu v redakcii Autožurnálu. Ešte pred Lexusom usadneme za volant C63 AMG, pretože už z tabuľkových hodnôt vidieť veľmi zaujímavé súperenie o kráľa strednej triedy.“
Rasťo

Lexus ISF a konkurenti od BMW a Mercedes

Vozidlo
Lexus IS F
BMW M3
Mercedes C63 AMG
42_lexus_big.jpg 43_lexus_big.jpg 41_lexus_big.jpg
Motor V8 V8 V8
Objem (cm3) 4969 3999 6208
Výkon (kW/k) 311/423 309/420 336/457
Pri otáčkach (ot./min.) 6600 8300 6800
Litrový výkon (k/l) 85,1 105 73,6
Krútiaci moment (Nm) 505 400 600
Pri otáčkach (ot./min.) 5200 3900 5000
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1700 1655 1730
Kilogramový výkon (kg/k) 4,01 3,94 3,78
Zrýchlenie z 0 -100 (s) 4,8 4,8 4,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 270 250 250
Spotreba (l/100km) 11,4 12,4 13,4
Emisie CO2 (g/km) 270 295 319
Pneumatiky vpredu 225/40 R19 245/40 ZR 18 235/40 R18
Pneumatiky vzadu 255/35 R19 265/40 ZR 18 255/35 R18
cena (Sk) 2 299 000 2 323 900 2 155 328

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 623
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 054
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 724
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 574
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 13 238
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 008
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 028
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 439
  9. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 098
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 594
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Ilustračné foto.
Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.