SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Lexus IS F – zabijak na M3 a AMG ?

Japonská značka definitívne prekročila tieň výrobcu rýchlych komfortných ale sterilných automobilov. Verzia IS F je nekompromisne športová limuzína s najvyššími ambíciami. Potrápiť BMW M3 a Mercedes C63 AMG. Práve prichádza na trh.

Kontrola stability VDIM funguje v troch režimoch vrátane Sport-u, keď sa zapojí do činnosti iba pri extrémnom sklze.Kontrola stability VDIM funguje v troch režimoch vrátane Sport-u, keď sa zapojí do činnosti iba pri extrémnom sklze. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Cieľom vývojového tímu bolo vytvoriť zábavné vozidlo, ktoré každému vodičovi vyčarí úsmev na tvári a zamračí majiteľom M3 a C63 AMG a to na pretekárskom okruhu aj v každodennej premávke. Na dosiahnutie tohto neľahkého cieľa musel Lexus pripraviť až päťlitrový motor.

Poriadne ukutý

Na pohon Lexusu IS F slúži päťlitrový osemvalec s výkonom 423 k a krútiacim momentom 505 Nm. Vozidlo je navyše vybavené vyrovnávacou nádržkou paliva a čerpadlami na odsávanie oleja z priestoru hlavy valcov, aby sa predišlo poškodeniu motora pri jazde v ostrých zákrutách. Na pretekárskom okruhu môže dôjsť až preťaženiu okolo jedného G. Technologické prvky, využívané pri konštrukcii pretekárskych vozidiel, sa objavujú aj na liatych hlavách valcov, titánových sacích ventiloch alebo na kovanom kľukovom hriadeli. Ako správny športový motor aj osemvalec vzniká ručným skladaním.

Najrýchlejšia prevodovka

Aby Lexus IS F nedopadol ako mnoho áut s vysokým výkonom ale oneskorenými reakciami a pomalou prevodovkou, výrobca doň namontoval osemstupňovú prevodovku vyvinutú v spolupráci s japonskou firmou Aisin. Preradenie v manuálnom móde trvá len 100 milisekúnd (rovnaké napr. vo Ferrari F430). Tým sa stáva jednou z najrýchlejších prevodoviek na svete. Ide o klasickú automatickú prevodovku, nie o robotizované či dvojspojkové ústrojenstvo. V automatickom režime D pracuje osemstupňová prevodovka ako klasická samočinná prevodovka s meničom. V manuálnom móde M však dochádza k úplnému uzamknutiu meniča od druhého prevodového stupňa vyššie. Pri podraďovaní vo vyšších otáčkach je vodič navyše odmenený vzrušujúcim a precíznym zvukom medziplynu.

Kované kolesá a brzdy

Na zastavenie alebo spomalenie rýchlej limuzíny slúžia kované brzdové kotúče na oboch nápravách. Predné majú šesťpiestikové strmene a priemer 360 mm. Zadným stačia dvojpiestikové strmene a priemer 345 mm. Devätnásťpalcové kované kolesá pochádzajú od spoločnosti BBS a ich tvar je inšpirovaný katanom – zahnutým samurajským mečom.

Stabilizačný systém VDIM

Kontrola stability VDIM funguje v troch režimoch vrátane Sport-u, keď sa zapojí do činnosti iba pri extrémnom sklze. Vyznávačom kontrolovaných šmykov ponúka IS F aj možnosť úplného vypnutia systému VDIM. Samozrejmosťou je štandardne montovaný samosvorný diferenciál LSD (Limited Slip Differencial).

„V auguste budeme mať Lexus IS F na redakčný test. Na jeseň plánujeme v spolupráci s redakciou časopisu Autožurnál otestovať IS F na legendárnom okruhu Nurburgring. Fotogaléria príťažlivého monštra je z testu v redakcii Autožurnálu. Ešte pred Lexusom usadneme za volant C63 AMG, pretože už z tabuľkových hodnôt vidieť veľmi zaujímavé súperenie o kráľa strednej triedy.“
Rasťo

Lexus ISF a konkurenti od BMW a Mercedes

Vozidlo
Lexus IS F
BMW M3
Mercedes C63 AMG
42_lexus_big.jpg 43_lexus_big.jpg 41_lexus_big.jpg
Motor V8 V8 V8
Objem (cm3) 4969 3999 6208
Výkon (kW/k) 311/423 309/420 336/457
Pri otáčkach (ot./min.) 6600 8300 6800
Litrový výkon (k/l) 85,1 105 73,6
Krútiaci moment (Nm) 505 400 600
Pri otáčkach (ot./min.) 5200 3900 5000
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1700 1655 1730
Kilogramový výkon (kg/k) 4,01 3,94 3,78
Zrýchlenie z 0 -100 (s) 4,8 4,8 4,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 270 250 250
Spotreba (l/100km) 11,4 12,4 13,4
Emisie CO2 (g/km) 270 295 319
Pneumatiky vpredu 225/40 R19 245/40 ZR 18 235/40 R18
Pneumatiky vzadu 255/35 R19 265/40 ZR 18 255/35 R18
cena (Sk) 2 299 000 2 323 900 2 155 328

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 166
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 16 675
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 694
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 819
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 828
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 607
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 513
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 155
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 054
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 2 851
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 24 h
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Viete, čo je dobrý nápad?
  2. Ján Magušin: Decembrové zamyslenie jedného občana
  3. Ján Šeďo: Šírenie dezinformácií ako trestný čin vs. sedliacky rozum.
  4. Igor Borišek: Island - časť 4. Voda
  5. Štefan Vidlár: Aj babkám
  6. Naďa Serafínová: Nezmysel zvaný EZOchoroba. Forerov efekt.
  7. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  8. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 597
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 130
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 814
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 655
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 293
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 3 783
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 557
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 256
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu