Citroen C5 urobil francúzsku revolúciu

Nová limuzína strednej triedy má podstatne príťažlivejší dizajn, kvalitný interiér, výborné jazdné vlastnosti a vyššiu úroveň dielenského spracovania interiéru. V porovnaní s predchodcom ide o radikálnu zmenu.

Pruženie Hydroactive III udržiava rovnakú svetlú výšku auta bez ohľadu na zaťaženie. Na výber je aj podvozok s klasickými pružinami.(Zdroj: Autor)

Nová limuzína strednej triedy má podstatne príťažlivejší dizajn, kvalitný interiér, výborné jazdné vlastnosti a vyššiu úroveň dielenského spracovania interiéru. V porovnaní s predchodcom ide o radikálnu zmenu.

Predaj minulej generácie Citroenu C5 zaznamenal výrazný pokles. V poslednom roku existencie starého modelu sa na Slovensku predalo iba sto takýchto vozidiel. Za ten istý čas Peugeot predal dva a pol násobne viac a Mercedes štvornásobne viac áut strednej triedy. Hlavný konkurent, Volkswagen, predal takmer tisíc modelov Passat. Nový Citroen C5 má veľkú šancu zvrátiť nepriaznivý stav svojim vzhľadom, jazdnými vlastnosťami a technikou.

Detailne krásny

Na prvý pohľad vidieť veľkú zmenu na karosérii, ktorá pôsobí robustnejšie, má krajšie prepracované detaily, jednotný štýl a športový strih. Napriek tomu, že zozadu pripomína Audi, má jedinečné francúzske prvky, ako vyduté zadné okno. Citroen postavil krásne auto. Proporciám auta nelichotí iba dlhý predný previs. Nárast kvality vidieť už pri zatváraní dverí. V súvislosti s honbou za kvalitou je nepochopiteľné, prečo sa predná kapota ťažko dvíha. V tejto triede má mať plynovú vzperu. Na batožinovom priestore zaujme skôr prijateľná výška, než samotný priemerný objem v triede.

Hľadajte trúbu

Staromódny interiér nahradil nový, s kvalitnejšími materiálmi a lepšou ergonómiou usporiadania prístrojov. Dvojzónová klimatizácia upútala jednoduchým ovládaním, ale tiež tým, že fúkaním neobťažuje posádku a pracuje tak nebadane, ako by tam ani nebola. Na pevný stred volantu sa zvyká ľahšie ako v modeloch Citroen C4. Nevieme však vystáť, že sa nedá zatrúbiť pritlačením na stred volantu, ale iba dvomi malými tlačidlami. Aj v najvyššom stupni vybavenia Exclusive si treba doplatiť za spojenie telefónu a autorádia cez Bluetooth.

Moderné pracovisko

Prístrojový panel s budíkmi bez klasických ručičiek čerpá inšpiráciu v automobiloch značiek Mercedes a Volvo. Informačné červeno-biele displeje sa podobajú na Audi. Dúfajme, že rovnako dobré pocity ovládnu vodiča aj v lacnejších verziách, ktoré plánujeme otestovať neskôr. Verzia Exclusive ponúka elektricky ovládané a veľmi komfortné sedadlá so samostatne nastaviteľnou časťou operadla pre hornú časť chrbta. Integrovaný masážny systém nie je v tejto triede celkom bežný.

Na vlnách pohody

Hydraulický podvozok Hydroactiv III v automatickom móde pruženia trochu hojdá, hoci stopu vedie podstatne presnejšie ako pred tým. Akurát, pri prudkom brzdení by mohla hydraulika zabrániť efektu ponárania prednej časti. Lepšie je to v režime Sport, ktorý je z nášho pohľadu vhodnejší na bežnú jazdu. Pocit z riadenia je na nepoznanie iný, než predtým. Citroen, vedomý si jedinečnosti, ale aj zvláštností, prvý raz v tejto triede dáva zákazníkovi možnosť výberu klasického podvozka s oceľovými pružinami.

Jednoznačne automat

Jeden z najlepších naftových šesťvalcov na trhu, motor 2.7 HDi V6, konečne dostal poriadny obal a dobre nastavenú automatickú prevodovku. Priemernú spotrebu v teste 8,7 litra na sto kilometrov považujeme za veľké plus, najmä s ohľadom na dynamické presuny a skúšanie auta. Z celej mechanickej časti nás zaujala automatická prevodovka. Veľmi dobre a rýchlo si zvyká na štýl jazdy vodiča, v športovom režime drží zamknuté prevodové stupne a vodič má pocit reakcie, ako keby mal manuálnu prevodovku. Navyše, pri brzdení veľmi pekne podraďuje ako automatiky BMW.

Trápna reklama

Citroen C5 znamená veľkú a pozitívnu zmenu oproti predchodcovi. Automobilka, vedomá si svojho veľkého počinu, postavila reklamnú kampaň nového modelu na nemeckej dokonalosti a snahe podobať sa nemeckým značkám. Z nášho pohľadu je to úbohé, hoci nový model ponúka vlastnosti typické pre nemecké autá, ktoré chýbali minulej generácii. Citroen, ako jeden z nositeľov automobilového pokroku a mnohých vynálezov, sa vôbec nemusí trápne ponižovať a chcieť podobať na nemeckú dokonalosť. Reklama iba ukazuje, ako plytko rozmýšľajú zákazníci a čo je pre nich motívom na rozhodnutie.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér *****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem *****


Citroen C5 2,7 HDi Exclusive

Cena modelu od 794 900 Sk
Cena testovanej verzie od 1 322 900 Sk
Motor 2,7 HDi V6
Výkon motora 150 kW / 208 k
Krútiaci moment 440 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,9 s
Objem batožinového priestoru 439 litrov
Spotreba podľa výrobcu 8,4 l/100 km
Spotreba v teste 8,8 l/100 km
Bezpečnosť 7 x airbag, ABS, ESP, ISOFIX

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 251
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 233
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 003
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 158
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 212
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 210
  7. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 144
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 115
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 974
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 890

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.