Citroen C5 urobil francúzsku revolúciu

Nová limuzína strednej triedy má podstatne príťažlivejší dizajn, kvalitný interiér, výborné jazdné vlastnosti a vyššiu úroveň dielenského spracovania interiéru. V porovnaní s predchodcom ide o radikálnu zmenu.

Pruženie Hydroactive III udržiava rovnakú svetlú výšku auta bez ohľadu na zaťaženie. Na výber je aj podvozok s klasickými pružinami.(Zdroj: Autor)

Nová limuzína strednej triedy má podstatne príťažlivejší dizajn, kvalitný interiér, výborné jazdné vlastnosti a vyššiu úroveň dielenského spracovania interiéru. V porovnaní s predchodcom ide o radikálnu zmenu.

Predaj minulej generácie Citroenu C5 zaznamenal výrazný pokles. V poslednom roku existencie starého modelu sa na Slovensku predalo iba sto takýchto vozidiel. Za ten istý čas Peugeot predal dva a pol násobne viac a Mercedes štvornásobne viac áut strednej triedy. Hlavný konkurent, Volkswagen, predal takmer tisíc modelov Passat. Nový Citroen C5 má veľkú šancu zvrátiť nepriaznivý stav svojim vzhľadom, jazdnými vlastnosťami a technikou.

Detailne krásny

Na prvý pohľad vidieť veľkú zmenu na karosérii, ktorá pôsobí robustnejšie, má krajšie prepracované detaily, jednotný štýl a športový strih. Napriek tomu, že zozadu pripomína Audi, má jedinečné francúzske prvky, ako vyduté zadné okno. Citroen postavil krásne auto. Proporciám auta nelichotí iba dlhý predný previs. Nárast kvality vidieť už pri zatváraní dverí. V súvislosti s honbou za kvalitou je nepochopiteľné, prečo sa predná kapota ťažko dvíha. V tejto triede má mať plynovú vzperu. Na batožinovom priestore zaujme skôr prijateľná výška, než samotný priemerný objem v triede.

Hľadajte trúbu

Staromódny interiér nahradil nový, s kvalitnejšími materiálmi a lepšou ergonómiou usporiadania prístrojov. Dvojzónová klimatizácia upútala jednoduchým ovládaním, ale tiež tým, že fúkaním neobťažuje posádku a pracuje tak nebadane, ako by tam ani nebola. Na pevný stred volantu sa zvyká ľahšie ako v modeloch Citroen C4. Nevieme však vystáť, že sa nedá zatrúbiť pritlačením na stred volantu, ale iba dvomi malými tlačidlami. Aj v najvyššom stupni vybavenia Exclusive si treba doplatiť za spojenie telefónu a autorádia cez Bluetooth.

Moderné pracovisko

Prístrojový panel s budíkmi bez klasických ručičiek čerpá inšpiráciu v automobiloch značiek Mercedes a Volvo. Informačné červeno-biele displeje sa podobajú na Audi. Dúfajme, že rovnako dobré pocity ovládnu vodiča aj v lacnejších verziách, ktoré plánujeme otestovať neskôr. Verzia Exclusive ponúka elektricky ovládané a veľmi komfortné sedadlá so samostatne nastaviteľnou časťou operadla pre hornú časť chrbta. Integrovaný masážny systém nie je v tejto triede celkom bežný.

Na vlnách pohody

Hydraulický podvozok Hydroactiv III v automatickom móde pruženia trochu hojdá, hoci stopu vedie podstatne presnejšie ako pred tým. Akurát, pri prudkom brzdení by mohla hydraulika zabrániť efektu ponárania prednej časti. Lepšie je to v režime Sport, ktorý je z nášho pohľadu vhodnejší na bežnú jazdu. Pocit z riadenia je na nepoznanie iný, než predtým. Citroen, vedomý si jedinečnosti, ale aj zvláštností, prvý raz v tejto triede dáva zákazníkovi možnosť výberu klasického podvozka s oceľovými pružinami.

Jednoznačne automat

Jeden z najlepších naftových šesťvalcov na trhu, motor 2.7 HDi V6, konečne dostal poriadny obal a dobre nastavenú automatickú prevodovku. Priemernú spotrebu v teste 8,7 litra na sto kilometrov považujeme za veľké plus, najmä s ohľadom na dynamické presuny a skúšanie auta. Z celej mechanickej časti nás zaujala automatická prevodovka. Veľmi dobre a rýchlo si zvyká na štýl jazdy vodiča, v športovom režime drží zamknuté prevodové stupne a vodič má pocit reakcie, ako keby mal manuálnu prevodovku. Navyše, pri brzdení veľmi pekne podraďuje ako automatiky BMW.

Trápna reklama

Citroen C5 znamená veľkú a pozitívnu zmenu oproti predchodcovi. Automobilka, vedomá si svojho veľkého počinu, postavila reklamnú kampaň nového modelu na nemeckej dokonalosti a snahe podobať sa nemeckým značkám. Z nášho pohľadu je to úbohé, hoci nový model ponúka vlastnosti typické pre nemecké autá, ktoré chýbali minulej generácii. Citroen, ako jeden z nositeľov automobilového pokroku a mnohých vynálezov, sa vôbec nemusí trápne ponižovať a chcieť podobať na nemeckú dokonalosť. Reklama iba ukazuje, ako plytko rozmýšľajú zákazníci a čo je pre nich motívom na rozhodnutie.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér *****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem *****


Citroen C5 2,7 HDi Exclusive

Cena modelu od 794 900 Sk
Cena testovanej verzie od 1 322 900 Sk
Motor 2,7 HDi V6
Výkon motora 150 kW / 208 k
Krútiaci moment 440 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,9 s
Objem batožinového priestoru 439 litrov
Spotreba podľa výrobcu 8,4 l/100 km
Spotreba v teste 8,8 l/100 km
Bezpečnosť 7 x airbag, ABS, ESP, ISOFIX

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  4. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  1. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  2. Hotel Devin Spa centre - relaxation in the intimate atmosphere
  3. The Horizont Resort **** - fun and wellness
  4. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  5. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  7. Príbeh tradičného družstva - príbeh Alojza Kračinovského
  8. Parfum podľa zverokruhu. Zvoľte tú správnu vôňu
  9. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 24 679
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 13 990
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 263
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 672
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 896
  6. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 803
  7. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 4 780
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 4 409
  9. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 4 299
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 293

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Robí zmeny a potom ich koriguje. Aké sú Druckerove plusy a mínusy

Nemálo odborníkov vraví, že by mohol byť najlepším ministrom zdravotníctva, akého Smer postavil.

TECH

Riziko vzniku rakoviny rastie s vekom, vedci zistili prečo

Ženy majú viac buniek, ktoré chránia pred rakovinou.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Sportsvan je nenápadným autom pre rozumných ľudí (test)

Za názvom Sportsvan sa skrýva naozaj dobré a šikovné auto, na ktorom však nie je športové vôbec nič.

Tesla Model 3 mala prvú vážnu nehodu, Musk prisľúbil vylepšenie bezpečnosti

Auto pri nehode obstálo dobre, posádka vyviazla bez väčších zranení.

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.