SME

Citroen C5 urobil francúzsku revolúciu

Nová limuzína strednej triedy má podstatne príťažlivejší dizajn, kvalitný interiér, výborné jazdné vlastnosti a vyššiu úroveň dielenského spracovania interiéru. V porovnaní s predchodcom ide o radikálnu zmenu.

Pruženie Hydroactive III udržiava rovnakú svetlú výšku auta bez ohľadu na zaťaženie. Na výber je aj podvozok s klasickými pružinami.Pruženie Hydroactive III udržiava rovnakú svetlú výšku auta bez ohľadu na zaťaženie. Na výber je aj podvozok s klasickými pružinami. (Zdroj: Autor)

Nová limuzína strednej triedy má podstatne príťažlivejší dizajn, kvalitný interiér, výborné jazdné vlastnosti a vyššiu úroveň dielenského spracovania interiéru. V porovnaní s predchodcom ide o radikálnu zmenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predaj minulej generácie Citroenu C5 zaznamenal výrazný pokles. V poslednom roku existencie starého modelu sa na Slovensku predalo iba sto takýchto vozidiel. Za ten istý čas Peugeot predal dva a pol násobne viac a Mercedes štvornásobne viac áut strednej triedy. Hlavný konkurent, Volkswagen, predal takmer tisíc modelov Passat. Nový Citroen C5 má veľkú šancu zvrátiť nepriaznivý stav svojim vzhľadom, jazdnými vlastnosťami a technikou.

SkryťVypnúť reklamu

Detailne krásny

Na prvý pohľad vidieť veľkú zmenu na karosérii, ktorá pôsobí robustnejšie, má krajšie prepracované detaily, jednotný štýl a športový strih. Napriek tomu, že zozadu pripomína Audi, má jedinečné francúzske prvky, ako vyduté zadné okno. Citroen postavil krásne auto. Proporciám auta nelichotí iba dlhý predný previs. Nárast kvality vidieť už pri zatváraní dverí. V súvislosti s honbou za kvalitou je nepochopiteľné, prečo sa predná kapota ťažko dvíha. V tejto triede má mať plynovú vzperu. Na batožinovom priestore zaujme skôr prijateľná výška, než samotný priemerný objem v triede.

Hľadajte trúbu Staromódny interiér nahradil nový, s kvalitnejšími materiálmi a lepšou ergonómiou usporiadania prístrojov. Dvojzónová klimatizácia upútala jednoduchým ovládaním, ale tiež tým, že fúkaním neobťažuje posádku a pracuje tak nebadane, ako by tam ani nebola. Na pevný stred volantu sa zvyká ľahšie ako v modeloch Citroen C4. Nevieme však vystáť, že sa nedá zatrúbiť pritlačením na stred volantu, ale iba dvomi malými tlačidlami. Aj v najvyššom stupni vybavenia Exclusive si treba doplatiť za spojenie telefónu a autorádia cez Bluetooth.

SkryťVypnúť reklamu

Moderné pracovisko Prístrojový panel s budíkmi bez klasických ručičiek čerpá inšpiráciu v automobiloch značiek Mercedes a Volvo. Informačné červeno-biele displeje sa podobajú na Audi. Dúfajme, že rovnako dobré pocity ovládnu vodiča aj v lacnejších verziách, ktoré plánujeme otestovať neskôr. Verzia Exclusive ponúka elektricky ovládané a veľmi komfortné sedadlá so samostatne nastaviteľnou časťou operadla pre hornú časť chrbta. Integrovaný masážny systém nie je v tejto triede celkom bežný.

Na vlnách pohody Hydraulický podvozok Hydroactiv III v automatickom móde pruženia trochu hojdá, hoci stopu vedie podstatne presnejšie ako pred tým. Akurát, pri prudkom brzdení by mohla hydraulika zabrániť efektu ponárania prednej časti. Lepšie je to v režime Sport, ktorý je z nášho pohľadu vhodnejší na bežnú jazdu. Pocit z riadenia je na nepoznanie iný, než predtým. Citroen, vedomý si jedinečnosti, ale aj zvláštností, prvý raz v tejto triede dáva zákazníkovi možnosť výberu klasického podvozka s oceľovými pružinami.

SkryťVypnúť reklamu

Jednoznačne automat Jeden z najlepších naftových šesťvalcov na trhu, motor 2.7 HDi V6, konečne dostal poriadny obal a dobre nastavenú automatickú prevodovku. Priemernú spotrebu v teste 8,7 litra na sto kilometrov považujeme za veľké plus, najmä s ohľadom na dynamické presuny a skúšanie auta. Z celej mechanickej časti nás zaujala automatická prevodovka. Veľmi dobre a rýchlo si zvyká na štýl jazdy vodiča, v športovom režime drží zamknuté prevodové stupne a vodič má pocit reakcie, ako keby mal manuálnu prevodovku. Navyše, pri brzdení veľmi pekne podraďuje ako automatiky BMW.

Trápna reklama Citroen C5 znamená veľkú a pozitívnu zmenu oproti predchodcovi. Automobilka, vedomá si svojho veľkého počinu, postavila reklamnú kampaň nového modelu na nemeckej dokonalosti a snahe podobať sa nemeckým značkám. Z nášho pohľadu je to úbohé, hoci nový model ponúka vlastnosti typické pre nemecké autá, ktoré chýbali minulej generácii. Citroen, ako jeden z nositeľov automobilového pokroku a mnohých vynálezov, sa vôbec nemusí trápne ponižovať a chcieť podobať na nemeckú dokonalosť. Reklama iba ukazuje, ako plytko rozmýšľajú zákazníci a čo je pre nich motívom na rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše hodnotenie vzhľad *****

interiér *****

motor *****

jazdné vlastnosti ****

technika ****

výbava *****

úžitok ****

celkový dojem *****

Citroen C5 2,7 HDi Exclusive Cena modelu od 794 900 Sk

Cena testovanej verzie od 1 322 900 Sk

Motor 2,7 HDi V6

Výkon motora 150 kW / 208 k

Krútiaci moment 440 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h 8,9 s

Objem batožinového priestoru 439 litrov

Spotreba podľa výrobcu 8,4 l/100 km

Spotreba v teste 8,8 l/100 km

Bezpečnosť 7 x airbag, ABS, ESP, ISOFIX

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 467
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 905
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 426
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 134
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu