Citroen C5 urobil francúzsku revolúciu

Nová limuzína strednej triedy má podstatne príťažlivejší dizajn, kvalitný interiér, výborné jazdné vlastnosti a vyššiu úroveň dielenského spracovania interiéru. V porovnaní s predchodcom ide o radikálnu zmenu.

Pruženie Hydroactive III udržiava rovnakú svetlú výšku auta bez ohľadu na zaťaženie. Na výber je aj podvozok s klasickými pružinami.(Zdroj: Autor)

Nová limuzína strednej triedy má podstatne príťažlivejší dizajn, kvalitný interiér, výborné jazdné vlastnosti a vyššiu úroveň dielenského spracovania interiéru. V porovnaní s predchodcom ide o radikálnu zmenu.

Predaj minulej generácie Citroenu C5 zaznamenal výrazný pokles. V poslednom roku existencie starého modelu sa na Slovensku predalo iba sto takýchto vozidiel. Za ten istý čas Peugeot predal dva a pol násobne viac a Mercedes štvornásobne viac áut strednej triedy. Hlavný konkurent, Volkswagen, predal takmer tisíc modelov Passat. Nový Citroen C5 má veľkú šancu zvrátiť nepriaznivý stav svojim vzhľadom, jazdnými vlastnosťami a technikou.

Detailne krásny

Na prvý pohľad vidieť veľkú zmenu na karosérii, ktorá pôsobí robustnejšie, má krajšie prepracované detaily, jednotný štýl a športový strih. Napriek tomu, že zozadu pripomína Audi, má jedinečné francúzske prvky, ako vyduté zadné okno. Citroen postavil krásne auto. Proporciám auta nelichotí iba dlhý predný previs. Nárast kvality vidieť už pri zatváraní dverí. V súvislosti s honbou za kvalitou je nepochopiteľné, prečo sa predná kapota ťažko dvíha. V tejto triede má mať plynovú vzperu. Na batožinovom priestore zaujme skôr prijateľná výška, než samotný priemerný objem v triede.

Hľadajte trúbu

Staromódny interiér nahradil nový, s kvalitnejšími materiálmi a lepšou ergonómiou usporiadania prístrojov. Dvojzónová klimatizácia upútala jednoduchým ovládaním, ale tiež tým, že fúkaním neobťažuje posádku a pracuje tak nebadane, ako by tam ani nebola. Na pevný stred volantu sa zvyká ľahšie ako v modeloch Citroen C4. Nevieme však vystáť, že sa nedá zatrúbiť pritlačením na stred volantu, ale iba dvomi malými tlačidlami. Aj v najvyššom stupni vybavenia Exclusive si treba doplatiť za spojenie telefónu a autorádia cez Bluetooth.

Moderné pracovisko

Prístrojový panel s budíkmi bez klasických ručičiek čerpá inšpiráciu v automobiloch značiek Mercedes a Volvo. Informačné červeno-biele displeje sa podobajú na Audi. Dúfajme, že rovnako dobré pocity ovládnu vodiča aj v lacnejších verziách, ktoré plánujeme otestovať neskôr. Verzia Exclusive ponúka elektricky ovládané a veľmi komfortné sedadlá so samostatne nastaviteľnou časťou operadla pre hornú časť chrbta. Integrovaný masážny systém nie je v tejto triede celkom bežný.

Na vlnách pohody

Hydraulický podvozok Hydroactiv III v automatickom móde pruženia trochu hojdá, hoci stopu vedie podstatne presnejšie ako pred tým. Akurát, pri prudkom brzdení by mohla hydraulika zabrániť efektu ponárania prednej časti. Lepšie je to v režime Sport, ktorý je z nášho pohľadu vhodnejší na bežnú jazdu. Pocit z riadenia je na nepoznanie iný, než predtým. Citroen, vedomý si jedinečnosti, ale aj zvláštností, prvý raz v tejto triede dáva zákazníkovi možnosť výberu klasického podvozka s oceľovými pružinami.

Jednoznačne automat

Jeden z najlepších naftových šesťvalcov na trhu, motor 2.7 HDi V6, konečne dostal poriadny obal a dobre nastavenú automatickú prevodovku. Priemernú spotrebu v teste 8,7 litra na sto kilometrov považujeme za veľké plus, najmä s ohľadom na dynamické presuny a skúšanie auta. Z celej mechanickej časti nás zaujala automatická prevodovka. Veľmi dobre a rýchlo si zvyká na štýl jazdy vodiča, v športovom režime drží zamknuté prevodové stupne a vodič má pocit reakcie, ako keby mal manuálnu prevodovku. Navyše, pri brzdení veľmi pekne podraďuje ako automatiky BMW.

Trápna reklama

Citroen C5 znamená veľkú a pozitívnu zmenu oproti predchodcovi. Automobilka, vedomá si svojho veľkého počinu, postavila reklamnú kampaň nového modelu na nemeckej dokonalosti a snahe podobať sa nemeckým značkám. Z nášho pohľadu je to úbohé, hoci nový model ponúka vlastnosti typické pre nemecké autá, ktoré chýbali minulej generácii. Citroen, ako jeden z nositeľov automobilového pokroku a mnohých vynálezov, sa vôbec nemusí trápne ponižovať a chcieť podobať na nemeckú dokonalosť. Reklama iba ukazuje, ako plytko rozmýšľajú zákazníci a čo je pre nich motívom na rozhodnutie.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér *****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem *****


Citroen C5 2,7 HDi Exclusive

Cena modelu od 794 900 Sk
Cena testovanej verzie od 1 322 900 Sk
Motor 2,7 HDi V6
Výkon motora 150 kW / 208 k
Krútiaci moment 440 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,9 s
Objem batožinového priestoru 439 litrov
Spotreba podľa výrobcu 8,4 l/100 km
Spotreba v teste 8,8 l/100 km
Bezpečnosť 7 x airbag, ABS, ESP, ISOFIX

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 879
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 087
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 807
  4. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 17 731
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 277
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 791
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 243
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 833
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 629
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 185

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.