SME

Nová Dacia Logan: oblejšia a krajšia

Skôr ako detailne predstavíme dlho očakávanú novinku - Daciu Sandero, prinášame informácie o novej Dacii Logan, ktorá prešla omladzovacou kúrou.

Trochu neohrabané a strohé tvary Loganu sa zásahom dizajnérov stali krajšími a modernejšími.Trochu neohrabané a strohé tvary Loganu sa zásahom dizajnérov stali krajšími a modernejšími. (Zdroj: Renault)

Po štyroch rokoch výroby sa konštruktéri automobilky Renault, pod ktorú Dacia patrí, rozhodli obľúbený model modernizovať, aby sa stal pre zákazníkov ešte atraktívnejším.

Oblejší, krajší zovňajšok

Trochu neohrabané a strohé tvary Loganu sa zásahom dizajnérov stali krajšími a modernejšími. Predná časť dostala nové, väčšie svetlomety s čírym krycím sklom, oblejší nárazník a rozmernejšiu masku chladiča. Možno povedať, že upravené tvary Loganu sa v mnohom približujú chystanej novinke - Dacii Sandero.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Veľa nového nachádzame aj vzadu. Prepracované koncové svetlá pôsobia výrazne modernejšie vďaka číremu kryciemu sklu a kryštáľovému efektu. Veko kufra má výraznejšiu hranu a celkom nový nárazník. Tvarovo veľmi príbuznú zadnú časť bude mať aj pripravovaná nová generácia Renaultu Thalia, ktorú zatiaľ verejnosť nemala možnosť vzhliadnuť.

Nový interiér

Príliš lacno pôsobiaci interiér bol doteraz bezpochyby najkritizovanejšou časťou Dacie Logan. Tento nedostatok konštruktéri odstránili implantovaním palubnej dosky, výplní dverí, sedadiel, volantu a ďalších častí zo Sandera. Vnútorný priestor tak už nepôsobí, akoby patril úžitkovému vozidlu. Vďaka novým, kvalitnejším materiálom je omnoho krajší a pohodlnejší.

Lepšie jazdné vlastnosti

Technika v útrobách Loganu zostala prakticky nedotknutá. Ponuku pohonných jednotiek budú aj naďalej tvoriť dva zážihové motory MPI s 2 ventilmi na valec - 1,4 l 55 kW (75 k) a 1,6 l 64 kW (90 k), ale aj modernejší a najvýkonnejší agregát 1,6 16V so 77 kW (105 k). Priaznivci nafty majú na výber dve výkonové verzie osvedčeného turbodiesela 1,5 dCi - 50 kW (68 k) alebo 62 kW (85 k).

SkryťVypnúť reklamu

Drobné zmeny zaznamenal podvozok. Pre lepšiu stabilitu auta bol rozchod vpredu i vzadu rozšírený o 7 mm. Cena modernizovaného vozidla by sa od aktuálnej nemala výraznejšie líšiť.

Dacia Sandero - prvá jazda

V závere tohto týždňa budeme mať možnosť podrobne sa oboznámiť s očakávanou novinkou Dacia Sandero. Podrobný popis a naše dojmy z novinky nájdete na http://www.auto.sme.sk/ začiatkom budúceho týždňa. Zatiaľ iba prezraďme, že na slovenskom trhu sa auto objaví 15. júla 2008. Ceny budú začínať od hranice 6990 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 156
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 454
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 171
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 760
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 698
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 676
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 955
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 34 579
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 807
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 405
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 823
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 392
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 110
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 342
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 338
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu