BMW Radu 7 – sebareflexia prichádza

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Pod prednou hliníkovou kapotou debutujú úplne nové a veľmi úsporné motory.(Zdroj: BMW)

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Sebareflexia nie je cudzia ani prestížnej automobilke BMW, ktorá to pri príchode štvrtej generácie sedmičkovej limuzíny prestrelila s dizajnom. Na tú dobu veľmi odvážne a pre BMW netypické tvary vyvolali vlnu nevôle medzi zákazníkmi. Mnohí z nich ostali verní iba vďaka pokrokovej technike a výborným jazdným vlastnostiam. Konkurenti vyzerali pohľadnejšie a BMW muselo po krátkom čase línie zjemniť. Piata generácia reaguje na súčasné módne trendy, ale zostáva verná tradícii. Hoci je nový dizajn konzervatívny a klasický, ide o revolučnú zmenu v porovnaní s predchodcom. Zozadu si zachováva charakteristické črty BMW, ale zaoblením hrán a zvýraznením výfukov pripomína konkurenčný Lexus LS 460.

Páka v strede

Interiér znamená návrat ku klasike, pretože volič automatickej prevodovky pri volante nahradila elektronická páka na stredovom tuneli. Konštruktéri sústredili pozornosť na jednoznačnosť ovládania a prepracovali zložitý palubný systém iDrive tak, aby bol jednoduchší s lepšou grafikou a väčším displejom. Niekoľko nových funkcií pribudlo aj na multifunkčnom volante.

Zážitok z jazdy

BMW nezabúda, že jeho limuzíny majú mať športový charakter a preto do aktívneho nastavovania podvozka pribudol režim Sport+. Po jeho zapnutí sa okrem tvrdosti podvozka zmení nastavenie stabilizačného systému, aby mohol vodič jazdiť s limuzínou športovo. Svoj podiel na ľahkom ovládaní má mať úspora hmotnosti. Strecha, dvere, predná kapota, bočné panely a časti náprav sú z hliníka.

Riadená zadná náprava

Najsilnejšie verzie budú mať štandardne vzduchové pruženie na zadnej náprave. Svetovú premiéru absolvuje systém riadenia zadnej nápravy Integral Active Steering. Vo vysokých rýchlostiach sa budú zadné kolesá natáčať súhlasne s prednými alebo protismerne počas parkovania a zatáčania v meste. Ako všetky konkurenčné autá, aj BMW 7 dostane asistenta mŕtveho uhla, systém neželaného opustenia jazdného pruhu a systém nočného videnia.

Nové motory

Pod hliníkovou prednou kapotou debutujú nové motory zamerané na dosiahnutie nízkej spotreby. Najlepšou cestou v súčasnosti je prepĺňanie dvomi turbami. V bežnom režime pracuje motor veľmi úsporne a keď potrebuje výkon pomôžu turbodúchadlá. Základom ponuky je nový naftový šesťvalec 730d s výkonom zvýšeným na 180 kW. Najsilnejší osemvalec dosahuje výkon až 300 kW a pritom výrobca uvádza priemernú spotrebu iba 11,4 l/100km. V strede ponuky je aktuálny motor roka, trojlitrový šesťvalec s výkonom 240 kW a spotrebou pod desať litrov.

Zadná náprava bude mať natáčacie kolesá.

Interiér kopíruje klasiku BMW. Volič automatickej prevodovky už nie je pri volante, ale normálne v strede.



Nové BMW radu 7 – technické údaje

Verzia BMW 750i BMW 740i BMW 730d
Motor V8 Twin Turbo R6 Twin Turbo R6 diesel
Zdvihový objem 4395 cm3 2979 cm3 2993 cm3
Max. výkon 300 kW/407 k 240 kW/326 k 180 kW/245 k
Max. krútiaci moment 600 Nm 450 Nm 540 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,2 s 5,9 s 7,2 s
Max. rýchlosť 250 km/h 250 km/h 245 km/h
Priemerná spotreba (štandard EÚ) 11,4 l/100 km 9,9 l/100 km 7,2 l/100 km
Emisie CO2 (štandard EÚ) 266 g/km 232 g/km 192 g/km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 583
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 136
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 452
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 915
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 612
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 559
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 533
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 335
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 313
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 105

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke. Či by bol za odvolanie Plavčana, dosiaľ nepovedal.

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi problém

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.