BMW Radu 7 – sebareflexia prichádza

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Pod prednou hliníkovou kapotou debutujú úplne nové a veľmi úsporné motory.(Zdroj: BMW)

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Sebareflexia nie je cudzia ani prestížnej automobilke BMW, ktorá to pri príchode štvrtej generácie sedmičkovej limuzíny prestrelila s dizajnom. Na tú dobu veľmi odvážne a pre BMW netypické tvary vyvolali vlnu nevôle medzi zákazníkmi. Mnohí z nich ostali verní iba vďaka pokrokovej technike a výborným jazdným vlastnostiam. Konkurenti vyzerali pohľadnejšie a BMW muselo po krátkom čase línie zjemniť. Piata generácia reaguje na súčasné módne trendy, ale zostáva verná tradícii. Hoci je nový dizajn konzervatívny a klasický, ide o revolučnú zmenu v porovnaní s predchodcom. Zozadu si zachováva charakteristické črty BMW, ale zaoblením hrán a zvýraznením výfukov pripomína konkurenčný Lexus LS 460.

Páka v strede

Interiér znamená návrat ku klasike, pretože volič automatickej prevodovky pri volante nahradila elektronická páka na stredovom tuneli. Konštruktéri sústredili pozornosť na jednoznačnosť ovládania a prepracovali zložitý palubný systém iDrive tak, aby bol jednoduchší s lepšou grafikou a väčším displejom. Niekoľko nových funkcií pribudlo aj na multifunkčnom volante.

Zážitok z jazdy

BMW nezabúda, že jeho limuzíny majú mať športový charakter a preto do aktívneho nastavovania podvozka pribudol režim Sport+. Po jeho zapnutí sa okrem tvrdosti podvozka zmení nastavenie stabilizačného systému, aby mohol vodič jazdiť s limuzínou športovo. Svoj podiel na ľahkom ovládaní má mať úspora hmotnosti. Strecha, dvere, predná kapota, bočné panely a časti náprav sú z hliníka.

Riadená zadná náprava

Najsilnejšie verzie budú mať štandardne vzduchové pruženie na zadnej náprave. Svetovú premiéru absolvuje systém riadenia zadnej nápravy Integral Active Steering. Vo vysokých rýchlostiach sa budú zadné kolesá natáčať súhlasne s prednými alebo protismerne počas parkovania a zatáčania v meste. Ako všetky konkurenčné autá, aj BMW 7 dostane asistenta mŕtveho uhla, systém neželaného opustenia jazdného pruhu a systém nočného videnia.

Nové motory

Pod hliníkovou prednou kapotou debutujú nové motory zamerané na dosiahnutie nízkej spotreby. Najlepšou cestou v súčasnosti je prepĺňanie dvomi turbami. V bežnom režime pracuje motor veľmi úsporne a keď potrebuje výkon pomôžu turbodúchadlá. Základom ponuky je nový naftový šesťvalec 730d s výkonom zvýšeným na 180 kW. Najsilnejší osemvalec dosahuje výkon až 300 kW a pritom výrobca uvádza priemernú spotrebu iba 11,4 l/100km. V strede ponuky je aktuálny motor roka, trojlitrový šesťvalec s výkonom 240 kW a spotrebou pod desať litrov.

Zadná náprava bude mať natáčacie kolesá.

Interiér kopíruje klasiku BMW. Volič automatickej prevodovky už nie je pri volante, ale normálne v strede.



Nové BMW radu 7 – technické údaje

Verzia BMW 750i BMW 740i BMW 730d
Motor V8 Twin Turbo R6 Twin Turbo R6 diesel
Zdvihový objem 4395 cm3 2979 cm3 2993 cm3
Max. výkon 300 kW/407 k 240 kW/326 k 180 kW/245 k
Max. krútiaci moment 600 Nm 450 Nm 540 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,2 s 5,9 s 7,2 s
Max. rýchlosť 250 km/h 250 km/h 245 km/h
Priemerná spotreba (štandard EÚ) 11,4 l/100 km 9,9 l/100 km 7,2 l/100 km
Emisie CO2 (štandard EÚ) 266 g/km 232 g/km 192 g/km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 17 315
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 614
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 3 394
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 993
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 184
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 059
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 055
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 816
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 326
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 188

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Valach: Ak Petrovi niekto nepomáha a potom ho prešprintuje, divák to vidí

Dva roky za sebou priviedol Ján Valach ako tréner mužskej reprezentácie Petra Sagana k titulu majstra sveta.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

KULTÚRA

Argentínsky kritik pre SME: Slováci, zostaňte takí, akí ste

Prestížne americké médiá chvália Učiteľku.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.