BMW Radu 7 – sebareflexia prichádza

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Pod prednou hliníkovou kapotou debutujú úplne nové a veľmi úsporné motory.(Zdroj: BMW)

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Sebareflexia nie je cudzia ani prestížnej automobilke BMW, ktorá to pri príchode štvrtej generácie sedmičkovej limuzíny prestrelila s dizajnom. Na tú dobu veľmi odvážne a pre BMW netypické tvary vyvolali vlnu nevôle medzi zákazníkmi. Mnohí z nich ostali verní iba vďaka pokrokovej technike a výborným jazdným vlastnostiam. Konkurenti vyzerali pohľadnejšie a BMW muselo po krátkom čase línie zjemniť. Piata generácia reaguje na súčasné módne trendy, ale zostáva verná tradícii. Hoci je nový dizajn konzervatívny a klasický, ide o revolučnú zmenu v porovnaní s predchodcom. Zozadu si zachováva charakteristické črty BMW, ale zaoblením hrán a zvýraznením výfukov pripomína konkurenčný Lexus LS 460.

Páka v strede

Interiér znamená návrat ku klasike, pretože volič automatickej prevodovky pri volante nahradila elektronická páka na stredovom tuneli. Konštruktéri sústredili pozornosť na jednoznačnosť ovládania a prepracovali zložitý palubný systém iDrive tak, aby bol jednoduchší s lepšou grafikou a väčším displejom. Niekoľko nových funkcií pribudlo aj na multifunkčnom volante.

Zážitok z jazdy

BMW nezabúda, že jeho limuzíny majú mať športový charakter a preto do aktívneho nastavovania podvozka pribudol režim Sport+. Po jeho zapnutí sa okrem tvrdosti podvozka zmení nastavenie stabilizačného systému, aby mohol vodič jazdiť s limuzínou športovo. Svoj podiel na ľahkom ovládaní má mať úspora hmotnosti. Strecha, dvere, predná kapota, bočné panely a časti náprav sú z hliníka.

Riadená zadná náprava

Najsilnejšie verzie budú mať štandardne vzduchové pruženie na zadnej náprave. Svetovú premiéru absolvuje systém riadenia zadnej nápravy Integral Active Steering. Vo vysokých rýchlostiach sa budú zadné kolesá natáčať súhlasne s prednými alebo protismerne počas parkovania a zatáčania v meste. Ako všetky konkurenčné autá, aj BMW 7 dostane asistenta mŕtveho uhla, systém neželaného opustenia jazdného pruhu a systém nočného videnia.

Nové motory

Pod hliníkovou prednou kapotou debutujú nové motory zamerané na dosiahnutie nízkej spotreby. Najlepšou cestou v súčasnosti je prepĺňanie dvomi turbami. V bežnom režime pracuje motor veľmi úsporne a keď potrebuje výkon pomôžu turbodúchadlá. Základom ponuky je nový naftový šesťvalec 730d s výkonom zvýšeným na 180 kW. Najsilnejší osemvalec dosahuje výkon až 300 kW a pritom výrobca uvádza priemernú spotrebu iba 11,4 l/100km. V strede ponuky je aktuálny motor roka, trojlitrový šesťvalec s výkonom 240 kW a spotrebou pod desať litrov.

Zadná náprava bude mať natáčacie kolesá.

Interiér kopíruje klasiku BMW. Volič automatickej prevodovky už nie je pri volante, ale normálne v strede.



Nové BMW radu 7 – technické údaje

Verzia BMW 750i BMW 740i BMW 730d
Motor V8 Twin Turbo R6 Twin Turbo R6 diesel
Zdvihový objem 4395 cm3 2979 cm3 2993 cm3
Max. výkon 300 kW/407 k 240 kW/326 k 180 kW/245 k
Max. krútiaci moment 600 Nm 450 Nm 540 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,2 s 5,9 s 7,2 s
Max. rýchlosť 250 km/h 250 km/h 245 km/h
Priemerná spotreba (štandard EÚ) 11,4 l/100 km 9,9 l/100 km 7,2 l/100 km
Emisie CO2 (štandard EÚ) 266 g/km 232 g/km 192 g/km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 127
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 15 257
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 701
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 793
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 573
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 218
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 030
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 420
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer chce, aby ústavných sudcov volil priamo parlament. Kiska označil návrh za nebezpečný

Podľa prezidenta sa treba pýtať, aký je skutočný úmysel.

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.