BMW Radu 7 – sebareflexia prichádza

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Pod prednou hliníkovou kapotou debutujú úplne nové a veľmi úsporné motory.(Zdroj: BMW)

Piata generácia BMW radu sedem má zaujať najmodernejšou technikou, komfortom, jazdnými vlastnosťami a úspornými motormi. Dizajn je na rozdiel od minulej generácie veľmi konzervatívny a karoséria podstatne ľahšia.

Sebareflexia nie je cudzia ani prestížnej automobilke BMW, ktorá to pri príchode štvrtej generácie sedmičkovej limuzíny prestrelila s dizajnom. Na tú dobu veľmi odvážne a pre BMW netypické tvary vyvolali vlnu nevôle medzi zákazníkmi. Mnohí z nich ostali verní iba vďaka pokrokovej technike a výborným jazdným vlastnostiam. Konkurenti vyzerali pohľadnejšie a BMW muselo po krátkom čase línie zjemniť. Piata generácia reaguje na súčasné módne trendy, ale zostáva verná tradícii. Hoci je nový dizajn konzervatívny a klasický, ide o revolučnú zmenu v porovnaní s predchodcom. Zozadu si zachováva charakteristické črty BMW, ale zaoblením hrán a zvýraznením výfukov pripomína konkurenčný Lexus LS 460.

Páka v strede

Interiér znamená návrat ku klasike, pretože volič automatickej prevodovky pri volante nahradila elektronická páka na stredovom tuneli. Konštruktéri sústredili pozornosť na jednoznačnosť ovládania a prepracovali zložitý palubný systém iDrive tak, aby bol jednoduchší s lepšou grafikou a väčším displejom. Niekoľko nových funkcií pribudlo aj na multifunkčnom volante.

Zážitok z jazdy

BMW nezabúda, že jeho limuzíny majú mať športový charakter a preto do aktívneho nastavovania podvozka pribudol režim Sport+. Po jeho zapnutí sa okrem tvrdosti podvozka zmení nastavenie stabilizačného systému, aby mohol vodič jazdiť s limuzínou športovo. Svoj podiel na ľahkom ovládaní má mať úspora hmotnosti. Strecha, dvere, predná kapota, bočné panely a časti náprav sú z hliníka.

Riadená zadná náprava

Najsilnejšie verzie budú mať štandardne vzduchové pruženie na zadnej náprave. Svetovú premiéru absolvuje systém riadenia zadnej nápravy Integral Active Steering. Vo vysokých rýchlostiach sa budú zadné kolesá natáčať súhlasne s prednými alebo protismerne počas parkovania a zatáčania v meste. Ako všetky konkurenčné autá, aj BMW 7 dostane asistenta mŕtveho uhla, systém neželaného opustenia jazdného pruhu a systém nočného videnia.

Nové motory

Pod hliníkovou prednou kapotou debutujú nové motory zamerané na dosiahnutie nízkej spotreby. Najlepšou cestou v súčasnosti je prepĺňanie dvomi turbami. V bežnom režime pracuje motor veľmi úsporne a keď potrebuje výkon pomôžu turbodúchadlá. Základom ponuky je nový naftový šesťvalec 730d s výkonom zvýšeným na 180 kW. Najsilnejší osemvalec dosahuje výkon až 300 kW a pritom výrobca uvádza priemernú spotrebu iba 11,4 l/100km. V strede ponuky je aktuálny motor roka, trojlitrový šesťvalec s výkonom 240 kW a spotrebou pod desať litrov.

Zadná náprava bude mať natáčacie kolesá.

Interiér kopíruje klasiku BMW. Volič automatickej prevodovky už nie je pri volante, ale normálne v strede.



Nové BMW radu 7 – technické údaje

Verzia BMW 750i BMW 740i BMW 730d
Motor V8 Twin Turbo R6 Twin Turbo R6 diesel
Zdvihový objem 4395 cm3 2979 cm3 2993 cm3
Max. výkon 300 kW/407 k 240 kW/326 k 180 kW/245 k
Max. krútiaci moment 600 Nm 450 Nm 540 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,2 s 5,9 s 7,2 s
Max. rýchlosť 250 km/h 250 km/h 245 km/h
Priemerná spotreba (štandard EÚ) 11,4 l/100 km 9,9 l/100 km 7,2 l/100 km
Emisie CO2 (štandard EÚ) 266 g/km 232 g/km 192 g/km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 534
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 176
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 429
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 731
  5. Kam do tepla v januári? 2 475
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 426
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 378
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 139
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 298
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 044

Hlavné správy zo Sme.sk

BLOG TOMÁŠA BILLIKA

Mal som dosť komfortu EÚ, odišiel som na stáž do Ruska

Rozdiel medzi Ruskom a EÚ je, že bežného človeka majú všetci spravidla na háku.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.