SME

TEST: Trojdverová Kia pro_cee´d zvádza zovňajškom

Športová verzia najpredávanejšieho modelu má príťažlivý dizajn a navonok pôsobí ako samostatný modelový rad. Za zovňajškom zaostáva interiér, lebo ponúka iba to, čo základný päťdverový cee´d.

Z technického hľadiska ide o to isté auto ako päťdverová verzia, ale jazdné vlastnosti trojdverového modelu sú presvedčivejšie. Podvozok rýchlejšie reaguje na pokyn vodiča a v zákrutách sa tak nenakláňa.Z technického hľadiska ide o to isté auto ako päťdverová verzia, ale jazdné vlastnosti trojdverového modelu sú presvedčivejšie. Podvozok rýchlejšie reaguje na pokyn vodiča a v zákrutách sa tak nenakláňa. (Zdroj: Autor)

Pro_cee´d je dôkazom seriózneho prístupu automobilky ku každej jednej verzii a obrovskej snahy vyrovnať sa popredným automobilovým značkám. Dizajn a osobitný ráz každej verzie je povýšený nad ich počet. Trojdverová Kia pro_cee´d nevznikla jednoduchým odstránením zadného páru dverí, ale tím dizajnérov vytvoril úplne iné auto, postavené na rovnakom technickom základe. Dynamický profil sa môže pokojne porovnať s Astrou GTC. V zmysle individuality a dizajnu to Kia dotiahla ďalej, ako trojdverové verzie Golfu a Focusu, ktoré sa od základu odlišujú iba počtom dverí. Je to neobvyklé, ale toto kórejské auto priťahuje a vyzerá veľmi pekne. Emócie ochladnú iba po otvorení dverí a nastúpení do priestranného interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Bez emócií V interiéri nie je v porovnaní so základnou verziou nič nové. Rovnaké plasty, detaily, tlačidlá, pedály, aj radiaca páka. Potešila by malá drobnosť, ktorá majiteľa utvrdí v tom, že má výnimočnejšiu Kiu ako základný model. K športovému strihu by pasoval trojramenný volant, iná farba ciferníkov alebo aspoň hliníkové pedály a iná hlavica radiacej páky. Subjektívne sa nám zdá výraznejšie tvarovanie sedadiel. Cez široké dvere sa do interiéru nastupuje pohodlne iba vtedy, ak je dostatočný priestor okolo auta na ich otvorenie. Negatíva trojdverovej karosérie, vyplývajúce z jej konštrukcie, sú v porovnaní s konkurenciou jedny z najmenších.

Priestranná Miesto vzadu takmer vôbec neutrpelo zmenou počtu dverí, akurát platia všetky limity trojdverového auta. Napríklad vloženie detskej autosedačky dozadu a jej upínanie je komplikovanejšie. Najlepšie je mať sedačky so systémom isofix, ktoré sa pripnú jednoduchým kliknutím. Na protismerné vajíčko sú pásy krátke. Tvarované stojany na fľašu a ostatné odkladacie priestory predčia ktoréhokoľvek konkurenta v triede.

SkryťVypnúť reklamu

Nič naviac Kia sa pohrala s dizajnom a detailmi na karosérii viac ako niektoré iné značky. Konkurenčné automobilky však ponuku trojdverových verzií zvyknú obohatiť o nové motory a pokrokové technológie. Pro_cee´d zatiaľ čerpá iba známu výbavu päťdverovej verzie. Možno časom príde silný motor, svorný diferenciál alebo aktívny tempomat. V trojdverovej športovej verzii tieto veci jednoznačne chýbajú. Na druhej strane, Kia udržala cenu na veľmi priaznivej úrovni.

Lepšie jazdí Po skúsenostiach s dlhodobým testom päťdverovej verzie vieme posúdiť zmenu v podvozku. Hoci sa oficiálne o zmenách nehovorí, pro_cee´d jazdí presvedčivejšie, lepšie drží stopu a pohotovejšie reaguje na otočenie volantu. Predná náprava má aj s naftovým motorom lepší prenos sily. Kým slabšia päťdverová verzia zúfalo rýchlo šmýka vnútorným kolesom, pro_cee´d sa správa akoby mal silnejší stabilizátor.

SkryťVypnúť reklamu

Chýba šestka Z hľadiska dynamiky jazdy nám šiesty prevodový stupeň k naftovému motoru nechýbal. Jedine spotreba by bola podstatne nižšia, najmä na diaľnici so šesťstupňovou prevodovkou. Motor 1,6 CRDi vo výkonnejšej verzii obstojí aj v tvrdej konkurencii. Lepšia môže byť iba odozva na plynový pedál v nízkych otáčkach. Hlučnosť a dynamika plne zodpovedajú dnešnej dobe. Charakteristikou sa motor približuje francúzskemu štvorvalcu 1,6 HDi, ale nie je tak úsporný. V dynamicky ladenom teste sme dosiahli priemernú spotrebu 6,4 litra na sto kilometrov a výrobca píše 4,7 litra.

Klobúk dole Kia pro_cee´d osloví na prvý pohľad a dizajnom sa môže porovnať s najlepšími v triede. Dizajnérske štúdio vpísalo do trojdverovej verzie svojský a príťažlivý rukopis. Vďaka agresívnej cenovej politike značky, je to cenovo prijateľné a z časti imidžové auto. Praktické danosti ho predurčujú na každodenné použitie bez výraznejších obmedzení. Chýbajú ďalšie možnosti výbavy, pokrokovejšie technológie a výraznejšia športovo orientovaná technika.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kia pro_cee´d - plusy a mínusy plusy

mínusy

dizajn fádny interiér

priestor možnosti výbavy

praktický interiér mäkké pruženie

miesto vzadu -

kufor -

Pro_cee´d vyzerá najlepšie zozadu, pretože karoséria nevznikla iba odstránením zadného páru dverí, ale kompletným prepracovaním dizajnu. Ešte zvoliť peknú farbu a krajšie disky.

Široké dvere potrebujú na parkovisku veľa miesta, zároveň umožňujú jednoduché nastupovanie.

Trojdverová karoséria neobmedzuje batožinový priestor v základnom usporiadaní. Nevyužiteľné je akurát miesto nad plató.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Športovo ladenému modelu by pristali iné a nie štandardné ciferníky. Biela sa pri nočnom osvetlení zmení na oranžovú.

Miesto vzadu predčilo očakávania aj konkurentov, na ktorých sme jazdili. Nikto nám nezoberie presvedčenie, že Pro_cee´d je najpriestrannejší trojdverový kompakt s praktickým interiérom.

Hrdza na nábojoch kolies v kombinácii so striebornou nepôsobí dobre, hoci ide iba o povrchovú koróziu.

Kia Pro_cee´d 1,6 CRDi EX základné údaje Cena modelu 414 700 Sk

Cena testovanej verzie 569 700 Sk

Motor 1,6 CRDi

Výkon motora 85 kW/ 115 k

Zrýchlenie 0-100 km/h 11,4 s

Objem batožinového priestoru 340 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba podľa výrobcu 4,7 l/100 km

Spotreba v teste 6,4 l/100 km

Bezpečnosť 6xairbag,ABS

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 467
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 905
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 426
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 134
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 741
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 310
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu