SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

TEST: Trojdverová Kia pro_cee´d zvádza zovňajškom

Športová verzia najpredávanejšieho modelu má príťažlivý dizajn a navonok pôsobí ako samostatný modelový rad. Za zovňajškom zaostáva interiér, lebo ponúka iba to, čo základný päťdverový cee´d.

Z technického hľadiska ide o to isté auto ako päťdverová verzia, ale jazdné vlastnosti trojdverového modelu sú presvedčivejšie. Podvozok rýchlejšie reaguje na pokyn vodiča a v zákrutách sa tak nenakláňa.Z technického hľadiska ide o to isté auto ako päťdverová verzia, ale jazdné vlastnosti trojdverového modelu sú presvedčivejšie. Podvozok rýchlejšie reaguje na pokyn vodiča a v zákrutách sa tak nenakláňa. (Zdroj: Autor)

Pro_cee´d je dôkazom seriózneho prístupu automobilky ku každej jednej verzii a obrovskej snahy vyrovnať sa popredným automobilovým značkám. Dizajn a osobitný ráz každej verzie je povýšený nad ich počet. Trojdverová Kia pro_cee´d nevznikla jednoduchým odstránením zadného páru dverí, ale tím dizajnérov vytvoril úplne iné auto, postavené na rovnakom technickom základe. Dynamický profil sa môže pokojne porovnať s Astrou GTC. V zmysle individuality a dizajnu to Kia dotiahla ďalej, ako trojdverové verzie Golfu a Focusu, ktoré sa od základu odlišujú iba počtom dverí. Je to neobvyklé, ale toto kórejské auto priťahuje a vyzerá veľmi pekne. Emócie ochladnú iba po otvorení dverí a nastúpení do priestranného interiéru.

Bez emócií

V interiéri nie je v porovnaní so základnou verziou nič nové. Rovnaké plasty, detaily, tlačidlá, pedály, aj radiaca páka. Potešila by malá drobnosť, ktorá majiteľa utvrdí v tom, že má výnimočnejšiu Kiu ako základný model. K športovému strihu by pasoval trojramenný volant, iná farba ciferníkov alebo aspoň hliníkové pedály a iná hlavica radiacej páky. Subjektívne sa nám zdá výraznejšie tvarovanie sedadiel. Cez široké dvere sa do interiéru nastupuje pohodlne iba vtedy, ak je dostatočný priestor okolo auta na ich otvorenie. Negatíva trojdverovej karosérie, vyplývajúce z jej konštrukcie, sú v porovnaní s konkurenciou jedny z najmenších.

Priestranná

Miesto vzadu takmer vôbec neutrpelo zmenou počtu dverí, akurát platia všetky limity trojdverového auta. Napríklad vloženie detskej autosedačky dozadu a jej upínanie je komplikovanejšie. Najlepšie je mať sedačky so systémom isofix, ktoré sa pripnú jednoduchým kliknutím. Na protismerné vajíčko sú pásy krátke. Tvarované stojany na fľašu a ostatné odkladacie priestory predčia ktoréhokoľvek konkurenta v triede.

Nič naviac

Kia sa pohrala s dizajnom a detailmi na karosérii viac ako niektoré iné značky. Konkurenčné automobilky však ponuku trojdverových verzií zvyknú obohatiť o nové motory a pokrokové technológie. Pro_cee´d zatiaľ čerpá iba známu výbavu päťdverovej verzie. Možno časom príde silný motor, svorný diferenciál alebo aktívny tempomat. V trojdverovej športovej verzii tieto veci jednoznačne chýbajú. Na druhej strane, Kia udržala cenu na veľmi priaznivej úrovni.

Lepšie jazdí

Po skúsenostiach s dlhodobým testom päťdverovej verzie vieme posúdiť zmenu v podvozku. Hoci sa oficiálne o zmenách nehovorí, pro_cee´d jazdí presvedčivejšie, lepšie drží stopu a pohotovejšie reaguje na otočenie volantu. Predná náprava má aj s naftovým motorom lepší prenos sily. Kým slabšia päťdverová verzia zúfalo rýchlo šmýka vnútorným kolesom, pro_cee´d sa správa akoby mal silnejší stabilizátor.

Chýba šestka

Z hľadiska dynamiky jazdy nám šiesty prevodový stupeň k naftovému motoru nechýbal. Jedine spotreba by bola podstatne nižšia, najmä na diaľnici so šesťstupňovou prevodovkou. Motor 1,6 CRDi vo výkonnejšej verzii obstojí aj v tvrdej konkurencii. Lepšia môže byť iba odozva na plynový pedál v nízkych otáčkach. Hlučnosť a dynamika plne zodpovedajú dnešnej dobe. Charakteristikou sa motor približuje francúzskemu štvorvalcu 1,6 HDi, ale nie je tak úsporný. V dynamicky ladenom teste sme dosiahli priemernú spotrebu 6,4 litra na sto kilometrov a výrobca píše 4,7 litra.

Klobúk dole

Kia pro_cee´d osloví na prvý pohľad a dizajnom sa môže porovnať s najlepšími v triede. Dizajnérske štúdio vpísalo do trojdverovej verzie svojský a príťažlivý rukopis. Vďaka agresívnej cenovej politike značky, je to cenovo prijateľné a z časti imidžové auto. Praktické danosti ho predurčujú na každodenné použitie bez výraznejších obmedzení. Chýbajú ďalšie možnosti výbavy, pokrokovejšie technológie a výraznejšia športovo orientovaná technika.



Kia pro_cee´d - plusy a mínusy

plusy

mínusy

dizajn fádny interiér
priestor možnosti výbavy
praktický interiér mäkké pruženie
miesto vzadu

-

kufor

-

Pro_cee´d vyzerá najlepšie zozadu, pretože karoséria nevznikla iba odstránením zadného páru dverí, ale kompletným prepracovaním dizajnu. Ešte zvoliť peknú farbu a krajšie disky.

Široké dvere potrebujú na parkovisku veľa miesta, zároveň umožňujú jednoduché nastupovanie.

Trojdverová karoséria neobmedzuje batožinový priestor v základnom usporiadaní. Nevyužiteľné je akurát miesto nad plató.

Športovo ladenému modelu by pristali iné a nie štandardné ciferníky. Biela sa pri nočnom osvetlení zmení na oranžovú.

Miesto vzadu predčilo očakávania aj konkurentov, na ktorých sme jazdili. Nikto nám nezoberie presvedčenie, že Pro_cee´d je najpriestrannejší trojdverový kompakt s praktickým interiérom.

Hrdza na nábojoch kolies v kombinácii so striebornou nepôsobí dobre, hoci ide iba o povrchovú koróziu.


Kia Pro_cee´d 1,6 CRDi EX základné údaje

Cena modelu 414 700 Sk
Cena testovanej verzie 569 700 Sk
Motor 1,6 CRDi
Výkon motora 85 kW/ 115 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,4 s
Objem batožinového priestoru 340 l
Spotreba podľa výrobcu 4,7 l/100 km
Spotreba v teste 6,4 l/100 km
Bezpečnosť 6xairbag,ABS

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 251
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 161
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 726
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 924
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 821
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 686
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.