TEST: Trojdverová Kia pro_cee´d zvádza zovňajškom

Športová verzia najpredávanejšieho modelu má príťažlivý dizajn a navonok pôsobí ako samostatný modelový rad. Za zovňajškom zaostáva interiér, lebo ponúka iba to, čo základný päťdverový cee´d.

Z technického hľadiska ide o to isté auto ako päťdverová verzia, ale jazdné vlastnosti trojdverového modelu sú presvedčivejšie. Podvozok rýchlejšie reaguje na pokyn vodiča a v zákrutách sa tak nenakláňa.(Zdroj: Autor)

Pro_cee´d je dôkazom seriózneho prístupu automobilky ku každej jednej verzii a obrovskej snahy vyrovnať sa popredným automobilovým značkám. Dizajn a osobitný ráz každej verzie je povýšený nad ich počet. Trojdverová Kia pro_cee´d nevznikla jednoduchým odstránením zadného páru dverí, ale tím dizajnérov vytvoril úplne iné auto, postavené na rovnakom technickom základe. Dynamický profil sa môže pokojne porovnať s Astrou GTC. V zmysle individuality a dizajnu to Kia dotiahla ďalej, ako trojdverové verzie Golfu a Focusu, ktoré sa od základu odlišujú iba počtom dverí. Je to neobvyklé, ale toto kórejské auto priťahuje a vyzerá veľmi pekne. Emócie ochladnú iba po otvorení dverí a nastúpení do priestranného interiéru.

Bez emócií

V interiéri nie je v porovnaní so základnou verziou nič nové. Rovnaké plasty, detaily, tlačidlá, pedály, aj radiaca páka. Potešila by malá drobnosť, ktorá majiteľa utvrdí v tom, že má výnimočnejšiu Kiu ako základný model. K športovému strihu by pasoval trojramenný volant, iná farba ciferníkov alebo aspoň hliníkové pedály a iná hlavica radiacej páky. Subjektívne sa nám zdá výraznejšie tvarovanie sedadiel. Cez široké dvere sa do interiéru nastupuje pohodlne iba vtedy, ak je dostatočný priestor okolo auta na ich otvorenie. Negatíva trojdverovej karosérie, vyplývajúce z jej konštrukcie, sú v porovnaní s konkurenciou jedny z najmenších.

Priestranná

Miesto vzadu takmer vôbec neutrpelo zmenou počtu dverí, akurát platia všetky limity trojdverového auta. Napríklad vloženie detskej autosedačky dozadu a jej upínanie je komplikovanejšie. Najlepšie je mať sedačky so systémom isofix, ktoré sa pripnú jednoduchým kliknutím. Na protismerné vajíčko sú pásy krátke. Tvarované stojany na fľašu a ostatné odkladacie priestory predčia ktoréhokoľvek konkurenta v triede.

Nič naviac

Kia sa pohrala s dizajnom a detailmi na karosérii viac ako niektoré iné značky. Konkurenčné automobilky však ponuku trojdverových verzií zvyknú obohatiť o nové motory a pokrokové technológie. Pro_cee´d zatiaľ čerpá iba známu výbavu päťdverovej verzie. Možno časom príde silný motor, svorný diferenciál alebo aktívny tempomat. V trojdverovej športovej verzii tieto veci jednoznačne chýbajú. Na druhej strane, Kia udržala cenu na veľmi priaznivej úrovni.

Lepšie jazdí

Po skúsenostiach s dlhodobým testom päťdverovej verzie vieme posúdiť zmenu v podvozku. Hoci sa oficiálne o zmenách nehovorí, pro_cee´d jazdí presvedčivejšie, lepšie drží stopu a pohotovejšie reaguje na otočenie volantu. Predná náprava má aj s naftovým motorom lepší prenos sily. Kým slabšia päťdverová verzia zúfalo rýchlo šmýka vnútorným kolesom, pro_cee´d sa správa akoby mal silnejší stabilizátor.

Chýba šestka

Z hľadiska dynamiky jazdy nám šiesty prevodový stupeň k naftovému motoru nechýbal. Jedine spotreba by bola podstatne nižšia, najmä na diaľnici so šesťstupňovou prevodovkou. Motor 1,6 CRDi vo výkonnejšej verzii obstojí aj v tvrdej konkurencii. Lepšia môže byť iba odozva na plynový pedál v nízkych otáčkach. Hlučnosť a dynamika plne zodpovedajú dnešnej dobe. Charakteristikou sa motor približuje francúzskemu štvorvalcu 1,6 HDi, ale nie je tak úsporný. V dynamicky ladenom teste sme dosiahli priemernú spotrebu 6,4 litra na sto kilometrov a výrobca píše 4,7 litra.

Klobúk dole

Kia pro_cee´d osloví na prvý pohľad a dizajnom sa môže porovnať s najlepšími v triede. Dizajnérske štúdio vpísalo do trojdverovej verzie svojský a príťažlivý rukopis. Vďaka agresívnej cenovej politike značky, je to cenovo prijateľné a z časti imidžové auto. Praktické danosti ho predurčujú na každodenné použitie bez výraznejších obmedzení. Chýbajú ďalšie možnosti výbavy, pokrokovejšie technológie a výraznejšia športovo orientovaná technika.



Kia pro_cee´d - plusy a mínusy

plusy

mínusy

dizajn fádny interiér
priestor možnosti výbavy
praktický interiér mäkké pruženie
miesto vzadu

-

kufor

-

Pro_cee´d vyzerá najlepšie zozadu, pretože karoséria nevznikla iba odstránením zadného páru dverí, ale kompletným prepracovaním dizajnu. Ešte zvoliť peknú farbu a krajšie disky.

Široké dvere potrebujú na parkovisku veľa miesta, zároveň umožňujú jednoduché nastupovanie.

Trojdverová karoséria neobmedzuje batožinový priestor v základnom usporiadaní. Nevyužiteľné je akurát miesto nad plató.

Športovo ladenému modelu by pristali iné a nie štandardné ciferníky. Biela sa pri nočnom osvetlení zmení na oranžovú.

Miesto vzadu predčilo očakávania aj konkurentov, na ktorých sme jazdili. Nikto nám nezoberie presvedčenie, že Pro_cee´d je najpriestrannejší trojdverový kompakt s praktickým interiérom.

Hrdza na nábojoch kolies v kombinácii so striebornou nepôsobí dobre, hoci ide iba o povrchovú koróziu.


Kia Pro_cee´d 1,6 CRDi EX základné údaje

Cena modelu 414 700 Sk
Cena testovanej verzie 569 700 Sk
Motor 1,6 CRDi
Výkon motora 85 kW/ 115 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,4 s
Objem batožinového priestoru 340 l
Spotreba podľa výrobcu 4,7 l/100 km
Spotreba v teste 6,4 l/100 km
Bezpečnosť 6xairbag,ABS

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 27 079
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 9 248
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 213
  4. Kreditná karta – áno alebo nie 7 996
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 709
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 268
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 268
  8. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 217
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 614
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 964

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dlhy by mal štát odpúšťať budúci rok. Náklady vyčísľujú

Šéf SNS Andrej Danko spomína aj ďalší generálny pardon v Sociálnej poisťovni. Komore exekútorov sa to nepáči.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Liek existoval, aj tak ho takmer nechali umrieť

Príbeh, ktorý opisuje slovenské zdravotníctvo.

ŠPORT

Takto Sagana často neuvidíte. Čudoval sa aj Svorada

Trojnásobný majster sveta získal šiesty národný titul skvelým spôsobom.

ŽENA

Rozkvitnutá krása: Ako udržať rezané kvety čerstvé čo najdlhšie?

Rezané kvety sú krásne, no nie trvácne.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.