![]() | Úspornejšie naftové motory sú náročnejšie na správnu techniku jazdy. Spotrebu možno znížiť jazdou, pri ktorej je plniaci tlak turba čo najnižší. Neznamená to však, že pri nízkych otáčkach turbo nepracuje. Skôr naopak, už pri dvetisíc otáčkach výraznejšie stlačenie plynu spustí silný ťah a zvyšuje spotrebu paliva. V autách s naftovými motormi stláčajte plynový pedál jemnejšie a nie rázom. Snaha jazdiť úsporne v extrémne nízkych otáčkach naftovému motoru škodí. |
Benzínový motor potrebuje správne pracovné otáčky na to, aby bol úsporný. Nízke otáčky sú dobré iba na pozvoľnú jazdu a udržiavanie rýchlosti. Ak treba meniť rýchlosť, úspornejšie budú stredné otáčky. Pri jazde z kopca brzdite motorom, ochladíte tak katalyzátor a v porovnaní s jazdou na neutrál ušetríte palivo. | |
Autor: rch