Rozdiel spôsobujú podmienky, za akých výrobca skúša spotrebu a s akými sa auto stretáva v reálnej premávke.
V redakčných testoch autá spotrebujú v priemere o liter až dva viac. Z približne tisíc kilometrov najazdia väčšinu mimo mesta, ale pri skúškach dynamiky spotreba stúpne, takže celkový priemer je smerodajný. Najväčšie odchýlky v spotrebe medzi údajmi a realitou bývajú pri kórejských značkách. Pri dlhodobom teste vozidla Kia cee´d sa nám ani po 30 000 najazdených kilometroch nepodarilo priblížiť sľubovanej priemernej spotrebe 6,1 l/100km.
Po zmene smerníc a noriem platných v európskej únii výrobca udáva spotrebu v meste, mimo mesta a celkový priemer. K údajom sa výrobcovia dostanú tak, že podľa presne stanovených predpisov sa motor štartuje za studena v laboratórnych podmienkach. Následne jazdí variabilnou rýchlosťou, maximálne 50 km/h a tak, aby dosiahol celkovú priemernú rýchlosť 19 km/h, čím simuluje podmienky v meste. Bezprostredne potom nasleduje meranie spotreby mimo mesta, najskôr ustálenou rýchlosťou, potom rôznymi rýchlosťami, maximálne 120 km/h. Zo skúsenosti s dlhodobo testovanými autami vieme, že spotreba motora začne klesať po najazdení 20 000 kilometrov.
Uvádzaná a skutočná spotreba (l/100km) v testoch SME Automobil
spotreba
podľa výrobcu
spotreba
v teste
rozdiel
Citroen C5 2,7 HDi 8,4 l 8,8 l +0,4 l
Jeep Cherokee 2,8 CRD 9,4 l 9,8 l +0,4 l
Renault Grand Modus 1,5 dCi 4,5 l 5,4 l + 0,9 l
Suzuki Splash 1,25 DDiS 5,5 l 6,2 l +0,7 l
Subaru boxer diesel 2,0 D 5,7 l 6,9 l +1,2 l
Mercedes E 300 Bluetec 7,3 l 7,3 l 0
Kia cee´d 1,4 CVVT 6,1 l 8,1 l +2,0 l
Fiat 500 6,3 l 7,9 l +1,6 l
Lexus 450 hybrid 7,9 l 9,5 l +1,6 l
Suzuki Sx4 sedan 6,8 l 7,2 l +0,4 l
Fiat Grande Punto 1,3 MTJ 4,6 l 5,5 l +1,1 l
Nový Ford Mondeo 2,0 TDCi 5,9 l 7,2 l +1,3 l