Je spotreba udávaná automobilkami pravdivá ?

Výrobcovia automobilov sa predbiehajú v tom, koho tabuľková priemerná spotreba bude nižšia a najnovšie pridávajú aj obsah CO2 v gramoch na kilometer. Skutočná spotreba býva často iná a v drvivej väčšine vyššia ako udáva výrobca.

(Zdroj: Autor)

Rozdiel spôsobujú podmienky, za akých výrobca skúša spotrebu a s akými sa auto stretáva v reálnej premávke.

V redakčných testoch autá spotrebujú v priemere o liter až dva viac. Z približne tisíc kilometrov najazdia väčšinu mimo mesta, ale pri skúškach dynamiky spotreba stúpne, takže celkový priemer je smerodajný. Najväčšie odchýlky v spotrebe medzi údajmi a realitou bývajú pri kórejských značkách. Pri dlhodobom teste vozidla Kia cee´d sa nám ani po 30 000 najazdených kilometroch nepodarilo priblížiť sľubovanej priemernej spotrebe 6,1 l/100km.

Po zmene smerníc a noriem platných v európskej únii výrobca udáva spotrebu v meste, mimo mesta a celkový priemer. K údajom sa výrobcovia dostanú tak, že podľa presne stanovených predpisov sa motor štartuje za studena v laboratórnych podmienkach. Následne jazdí variabilnou rýchlosťou, maximálne 50 km/h a tak, aby dosiahol celkovú priemernú rýchlosť 19 km/h, čím simuluje podmienky v meste. Bezprostredne potom nasleduje meranie spotreby mimo mesta, najskôr ustálenou rýchlosťou, potom rôznymi rýchlosťami, maximálne 120 km/h. Zo skúsenosti s dlhodobo testovanými autami vieme, že spotreba motora začne klesať po najazdení 20 000 kilometrov.


Uvádzaná a skutočná spotreba (l/100km) v testoch SME

Automobil

spotreba
podľa výrobcu

spotreba
v teste

rozdiel

Citroen C5 2,7 HDi 8,4 l 8,8 l +0,4 l
Jeep Cherokee 2,8 CRD 9,4 l 9,8 l +0,4 l
Renault Grand Modus 1,5 dCi 4,5 l 5,4 l + 0,9 l
Suzuki Splash 1,25 DDiS 5,5 l 6,2 l +0,7 l
Subaru boxer diesel 2,0 D 5,7 l 6,9 l +1,2 l
Mercedes E 300 Bluetec 7,3 l 7,3 l 0
Kia cee´d 1,4 CVVT 6,1 l 8,1 l +2,0 l
Fiat 500 6,3 l 7,9 l +1,6 l
Lexus 450 hybrid 7,9 l 9,5 l +1,6 l
Suzuki Sx4 sedan 6,8 l 7,2 l +0,4 l
Fiat Grande Punto 1,3 MTJ 4,6 l 5,5 l +1,1 l
Nový Ford Mondeo 2,0 TDCi 5,9 l 7,2 l +1,3 l

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 555
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 042
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 910
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 759
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 447
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 145
  7. Kam do tepla v januári? 2 219
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 840
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 119

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa nestane celkovým víťazom Tour Down Under, piatu etapu vyhral Porte

Slovenský cyklista ostal lídrom bodovacej súťaže.

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.