Rozdiel spôsobujú podmienky, za akých výrobca skúša spotrebu a s akými sa auto stretáva v reálnej premávke.
V redakčných testoch autá spotrebujú v priemere o liter až dva viac. Z približne tisíc kilometrov najazdia väčšinu mimo mesta, ale pri skúškach dynamiky spotreba stúpne, takže celkový priemer je smerodajný. Najväčšie odchýlky v spotrebe medzi údajmi a realitou bývajú pri kórejských značkách. Pri dlhodobom teste vozidla Kia cee´d sa nám ani po 30 000 najazdených kilometroch nepodarilo priblížiť sľubovanej priemernej spotrebe 6,1 l/100km.
Po zmene smerníc a noriem platných v európskej únii výrobca udáva spotrebu v meste, mimo mesta a celkový priemer. K údajom sa výrobcovia dostanú tak, že podľa presne stanovených predpisov sa motor štartuje za studena v laboratórnych podmienkach. Následne jazdí variabilnou rýchlosťou, maximálne 50 km/h a tak, aby dosiahol celkovú priemernú rýchlosť 19 km/h, čím simuluje podmienky v meste. Bezprostredne potom nasleduje meranie spotreby mimo mesta, najskôr ustálenou rýchlosťou, potom rôznymi rýchlosťami, maximálne 120 km/h. Zo skúsenosti s dlhodobo testovanými autami vieme, že spotreba motora začne klesať po najazdení 20 000 kilometrov.
Uvádzaná a skutočná spotreba (l/100km) v testoch SME
Automobil | spotreba | spotreba | rozdiel |
Citroen C5 2,7 HDi | 8,4 l | 8,8 l | +0,4 l |
Jeep Cherokee 2,8 CRD | 9,4 l | 9,8 l | +0,4 l |
Renault Grand Modus 1,5 dCi | 4,5 l | 5,4 l | + 0,9 l |
Suzuki Splash 1,25 DDiS | 5,5 l | 6,2 l | +0,7 l |
Subaru boxer diesel 2,0 D | 5,7 l | 6,9 l | +1,2 l |
Mercedes E 300 Bluetec | 7,3 l | 7,3 l | 0 |
Kia cee´d 1,4 CVVT | 6,1 l | 8,1 l | +2,0 l |
Fiat 500 | 6,3 l | 7,9 l | +1,6 l |
Lexus 450 hybrid | 7,9 l | 9,5 l | +1,6 l |
Suzuki Sx4 sedan | 6,8 l | 7,2 l | +0,4 l |
Fiat Grande Punto 1,3 MTJ | 4,6 l | 5,5 l | +1,1 l |
Nový Ford Mondeo 2,0 TDCi | 5,9 l | 7,2 l | +1,3 l |