SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Citroën C3 Picasso príde z Trnavy

Ďalší prírastok do rozmáhajúceho sa segmentu malých vanov nesie na maske chladiča dvojitý šíp značky Citroën. Podľa prvých informácií od výrobcu, novinka ponúkne všetky zažité vlastnosti vanov.

(Zdroj: Citroën)

Ďalší prírastok do rozmáhajúceho sa segmentu malých vanov nesie na maske chladiča dvojitý šíp značky Citroën. Podľa prvých informácií od výrobcu, novinka ponúkne všetky zažité vlastnosti vanov, ako priestrannú kabínu s veľkou variabilitou vnútorného priestoru, ale pridá k nim agilné a komunikatívne jazdné vlastnosti, takže si na svoje prídu aj športovejšie založení vodiči.

Nápadný a praktický

Tvary modelu C3 Picasso nadväzujú na nový dizajnérsky smer francúzskej automobilky známy z „o číslo“ väčšieho C4 Picasso, či limuzíny strednej triedy C5. Základným poznávacím znakom sú nápadné predné svetlomety, tvarom pripomínajúce bumerang. Pre lepšie využitie priestoru v aute s rozmermi 4080 x 1730 x 1620 mm je predná kapota krátka a zadná časť takmer kolmá. Vzdušnosť interiéru znásobuje veľká plocha presklenia - až 4,52 m2. Trojrozmerné čelné sklo vodičovi ponúkne perfektný výhľad pred vozidlo i do strán.

Variabilita povinnosťou

Interiér bude v základnom usporiadaní zrejme 5-miestny, s možnosťou doplniť ho o tretí rad sedadiel. Veľká variabilita je v tomto segmente samozrejmosťou, takže sedadlá druhého radu je možné posúvať v rozmedzí 150 mm a sklápajú sa jediným pohybom ruky tak, aby vytvorili rovnú plochu s dnom kufra. Ten môže ponúknuť v päťmiestnej konfigurácii objem až 500 litrov (v závislosti od polohy 2. radu sedadiel). Sklopiť sa dá aj spolujazdcove sedadlo, aby bolo možné previezť v aute dlhšie predmety. V interiéri dominuje dvojfarebná palubná doska so v strede uloženým digitálnym prístrojovým panelom. Volant v C3 Picasso zostáva tradičný, teda nie s pevným stredom.

V ponuke štyri motory

Známe sú už aj pohonné jednotky, ktoré budú Citroën C3 Picasso poháňať. Benzín zastupujú dva moderné agregáty s variabilným časovaním ventilov, 1,4 Vti (70 kW) 95 k a 1,6 Vti 88 kW (120 k). Nechýba ani nafta, ktorú zastupuje osvedčený motor 1,6 HDi v dvoch výkonových prevedeniach s 66 kW (90 k) a 80 kW (110 k). Okrem nich sa v ponuke zrejme objaví aj prepĺňaná zážihová pohonná jednotka 1,6 THP 110 kW (150 k) vyvinutá spoločnými silami koncernu PSA a BMW. Proklamovaná tuhosť karosérie na úrovni sedanov a skvelé jazdné vlastnosti majú osloviť zapálených vodičov, ktorí ale už majú rodinu a potrebujú väčšie auto.

Predzvesť nového C3

Po vane C3 Picasso bude nasledovať aj uvedenie novej generácie hatchbacku Citroën C3. Zatiaľ je jasné, že Picasso absolvuje svetovú výstavnú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži a do predaja príde v prvom štvrťroku 2009. Vyrábať ho budú v trnavskom závode koncernu PSA s cieľom ročne vyprodukovať 100.000 kusov.

 

untitled1_big.jpg.bmp

untitled3_big.jpg.bmp


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  4. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 602
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 784
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 744
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 641
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 828
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 483
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 750
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 014
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 022
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 414
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

13 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr