Ďalší prírastok do rozmáhajúceho sa segmentu malých vanov nesie na maske chladiča dvojitý šíp značky Citroën. Podľa prvých informácií od výrobcu, novinka ponúkne všetky zažité vlastnosti vanov, ako priestrannú kabínu s veľkou variabilitou vnútorného priestoru, ale pridá k nim agilné a komunikatívne jazdné vlastnosti, takže si na svoje prídu aj športovejšie založení vodiči.
Nápadný a praktický
Tvary modelu C3 Picasso nadväzujú na nový dizajnérsky smer francúzskej automobilky známy z „o číslo“ väčšieho C4 Picasso, či limuzíny strednej triedy C5. Základným poznávacím znakom sú nápadné predné svetlomety, tvarom pripomínajúce bumerang. Pre lepšie využitie priestoru v aute s rozmermi 4080 x 1730 x 1620 mm je predná kapota krátka a zadná časť takmer kolmá. Vzdušnosť interiéru znásobuje veľká plocha presklenia - až 4,52 m2. Trojrozmerné čelné sklo vodičovi ponúkne perfektný výhľad pred vozidlo i do strán.
Variabilita povinnosťou
Interiér bude v základnom usporiadaní zrejme 5-miestny, s možnosťou doplniť ho o tretí rad sedadiel. Veľká variabilita je v tomto segmente samozrejmosťou, takže sedadlá druhého radu je možné posúvať v rozmedzí 150 mm a sklápajú sa jediným pohybom ruky tak, aby vytvorili rovnú plochu s dnom kufra. Ten môže ponúknuť v päťmiestnej konfigurácii objem až 500 litrov (v závislosti od polohy 2. radu sedadiel). Sklopiť sa dá aj spolujazdcove sedadlo, aby bolo možné previezť v aute dlhšie predmety. V interiéri dominuje dvojfarebná palubná doska so v strede uloženým digitálnym prístrojovým panelom. Volant v C3 Picasso zostáva tradičný, teda nie s pevným stredom.
V ponuke štyri motory
Známe sú už aj pohonné jednotky, ktoré budú Citroën C3 Picasso poháňať. Benzín zastupujú dva moderné agregáty s variabilným časovaním ventilov, 1,4 Vti (70 kW) 95 k a 1,6 Vti 88 kW (120 k). Nechýba ani nafta, ktorú zastupuje osvedčený motor 1,6 HDi v dvoch výkonových prevedeniach s 66 kW (90 k) a 80 kW (110 k). Okrem nich sa v ponuke zrejme objaví aj prepĺňaná zážihová pohonná jednotka 1,6 THP 110 kW (150 k) vyvinutá spoločnými silami koncernu PSA a BMW. Proklamovaná tuhosť karosérie na úrovni sedanov a skvelé jazdné vlastnosti majú osloviť zapálených vodičov, ktorí ale už majú rodinu a potrebujú väčšie auto.
Predzvesť nového C3
Po vane C3 Picasso bude nasledovať aj uvedenie novej generácie hatchbacku Citroën C3. Zatiaľ je jasné, že Picasso absolvuje svetovú výstavnú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži a do predaja príde v prvom štvrťroku 2009. Vyrábať ho budú v trnavskom závode koncernu PSA s cieľom ročne vyprodukovať 100.000 kusov.
Autor: fg