Len čo sa na internete objavili prvé snímky zamaskovaného prototypu, pristihnutého pri testovaní, strhla sa na úkor nového Fordu Focus RS vlna diskusií.
Celkom nový ?
Ford tvrdí, že špičkový model RS je celkom nové auto. Už prvý pohľad na oficiálne snímky prezrádza, že to nie je celkom tak. Ako základ konštruktérom poslúžila ďalšia športová verzia odvodená od bestselleru s modrým oválom v znaku - Focus ST. Jeho podvozok však prešiel rozsiahlou úpravou, ktorá ho výrazne „priostrila“. Jednou z významných zmien bolo napríklad rozšírenie rozchodu, vpredu aj vzadu o 40 mm. Predná náprava typu „RevoKnuckle“ teraz spolupracuje s novým diferenciálom Quaife.
300 konských síl
Aj motor pochádza z ST-čka. V porovnaní s ostrým Subaru, či Mitsubishi, má o valec navyše, ale v podstate rovnaký výkon. Ide o známy 2,5-litrový päťvalec prepĺňaný turbodúchadlom. Pre použitie vo Focuse RS bol jeho výkon zvýšený na rovných 221 kW (300 k) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Predpokladá sa, že pre zákazníkov bažiacich po ešte väčšej sile bude k dispozícii aj továrenský kit pre zvýšenie výkonu. A zahanbiť sa určite nenechajú ani ladičské firmy.
Je to dvojkolka…
Obavy mnohých fanúšikov, ktorí čakajú nástupcu legendárneho Escortu RS Cosworth sa naplnili. Tak, ako predchádzajúca generácia Focusu RS, aj novinka bude k dispozícii iba s pohonom predných kolies. Sila sa prenáša prostredníctvom už spomenutého samosvorného diferenciálu Quaife, ktorý za pomoci elektroniky zlepšuje trakciu vozidla. Výrobca v prípade šprintu z 0 na 100 km/h hovorí o šiestich sekundách. Viac informácii sa dozvieme na autosalóne v Londýne, kde novinku, zatiaľ označovanú ako prototyp, predstavia. Jeho brány sa otvoria 22. júla. A ešte jedna informácia pre nedočkavých, sériový Ford Focus RS príde do predaja začiatkom budúceho roka.
Autor: fg