Piate miesto pre slovenské farby

Prestížne 5. miesto získal Liqui Moly OffRoad Trophy Team Slovakia na Transilvania Adventure Trophy 2008. O celej výprave a o tom, že to nebolo vôbec jednoduché, nám napísal účastník podujatia a súťažiaci zároveň.

(Zdroj: LM ORTT Slovakia)

Viac ako pol roka náročnej prípravy vyústilo posledný júnový víkend do odchodu dvoch sprievodných áut, ťahajúcich dva špeciály, na jedno z najprestížnejších európskych podujatí Trophy súťaží. Siedmy ročník Transilvania Adventure Trophy 2008 (TAT) bol už tradične namotaný v hlbokých horách v okolí rumunského mesta Deva.

Slovenský team si ešte v sobotu večer nalepil na dvere štartovné čísla 19A a 19B a hrdo, i keď určite trochu s malou dušičkou, sa postavil do radu zväčša obrovských nazbrojených špeciálov zo štrnástich krajín Európy.

Hlavný tromf - nízka hmotnosť

Našim hlavným tromfom v rukáve však mala byť predovšetkým nízka hmotnosť a predimenzované podvozky dvoch Suzuki. Samuraj na nápravách z Patrola a Jimny na UAZových pútali od prvého momentu nemalú pozornosť. No skutočne vážne začali byť obe posádky v zložení Števo Malák - Stano Andraščík (19A) a Miro Koncoš – Jaro Šoltész (19B) brané až po absolvovaní nedeľného poobedňajšieho prológu, kde sme si podľa slov prizerajúcich sa viedli z ľahkosťou nad očakávania.

Tímový duch

Mimo zrak množstva divákov si však vyčerpanosť a stres posledných dní a hodín pred odchodom, vyúsťujúci do následnej dekoncentrácie, vybral svoju daň. Chvíľka nepozornosti nás totiž už v úvode prvej skutočnej etapy stála odtrhnuté koleso aj s nábojom na Jimnyku. Napriek burácajúcemu adrenalínu sa však ukázal obrovský tímový duch hneď v úvode a do cieľa prvého dňa sme po štvorhodinovom servise priamo v lese dorazili nad ránom.
Zahrievacie kolo tak nedopadlo najlepšie. Nadchádzajúce dni sme však začali prichádzať nádherným terénom Transylvánskych Álp na chuť a i napriek mnohým drobným technickým potiažam sme pomaly začali stúpať v priebežnej výsledkovej listine.

Nebola to prechádzka ružovou záhradou

V samej polovici súťaže sme konečne raz dorazili do kempu pred zotmením. Pri pretekoch tohto typu, kde nie je núdza o niekoľko desiatok centimetrov hlboké blato, korytá horských potokov s balvanmi veľkosti televízora, strmé výjazdy neschodné ani po štvornožky a následné zjazdy voľným pádom, alebo jedine spúšťajúc sa na navijaku, okorenené náklonmi, kde neostáva ako vyväzovať si strechu auta kvôli istému prevráteniu, to sú podmienky, pri ktorých sa viac či menej sype každé, aj to najlepšie pripravené auto. Odtrhnutým ramenám, riadeniu, prerazeným chladičom či občasnému zaľahnutiu, za lepších okolností iba na bok, sa nevyhol nikto.

Po úvodnej ľadovej sprche, ktorú sme našťastie dostali včas a slovách riaditeľa a tvorcu tratí Virgila Marin, že nebude vôbec jednoduché vzhliadnuť cieľ TAT 2008, sme zvolili taktiku voľnejšieho tempa, kedy je pravdepodobnosť vážnej deštrukcie techniky omnoho menšia. Vyplatilo sa! Ešte 65 kilometrov poslednej etapy nám prinieslo postup o tri miesta nahor. Vyvarovaním sa chýb v navigácii, pri ktorých sa stráca najviac času, sa nám na záver podarilo poraziť ešte troch ťažkých súperov.

Prekvapivé umiestnenie

Konečné piate miesto je pre nás a veríme, že i pre našich štedrých partnerov, dostatočným zadosťučinením. Nás o tom presvedčilo až priveľa nechápavých pohľadov omnoho skúsenejších súťažiacich vo výsledkoch za nami a mnohé uznanlivé gratulácie organizátorov, ale i samotného dvojnásobného víťaza transylvánskej trophy Csabu Borosa, ktorý neveril vlastným ušiam, keď sme mu povedali, že to bola pre drvivú väčšinu z nás vôbec prvá ostrá súťaž tohto druhu a v tomto zložení. A očividne nebral naše uštipačné reči na adresu budúcoročného prvenstva až s takou rezervou...

(Štefan Malák, manažér Liqui Moly OffRoad Trophy Team Slovakia)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  9. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  10. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 177
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 961
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 440
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 157
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 662
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 133
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 102
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 711
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 579
  10. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 529

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Prečo islamisti strieľajú zbraňami zo Slovenska

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

SVET

Rusi vyhrávajú boj o Blízky východ, Trump stráca vplyv

Rusko pomohlo Asadovi zostať pri moci, aj s porážkou islamistov.

Neprehliadnite tiež

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.