SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Piate miesto pre slovenské farby

Prestížne 5. miesto získal Liqui Moly OffRoad Trophy Team Slovakia na Transilvania Adventure Trophy 2008. O celej výprave a o tom, že to nebolo vôbec jednoduché, nám napísal účastník podujatia a súťažiaci zároveň.

(Zdroj: LM ORTT Slovakia)

Viac ako pol roka náročnej prípravy vyústilo posledný júnový víkend do odchodu dvoch sprievodných áut, ťahajúcich dva špeciály, na jedno z najprestížnejších európskych podujatí Trophy súťaží. Siedmy ročník Transilvania Adventure Trophy 2008 (TAT) bol už tradične namotaný v hlbokých horách v okolí rumunského mesta Deva.

Slovenský team si ešte v sobotu večer nalepil na dvere štartovné čísla 19A a 19B a hrdo, i keď určite trochu s malou dušičkou, sa postavil do radu zväčša obrovských nazbrojených špeciálov zo štrnástich krajín Európy.

Hlavný tromf - nízka hmotnosť

Našim hlavným tromfom v rukáve však mala byť predovšetkým nízka hmotnosť a predimenzované podvozky dvoch Suzuki. Samuraj na nápravách z Patrola a Jimny na UAZových pútali od prvého momentu nemalú pozornosť. No skutočne vážne začali byť obe posádky v zložení Števo Malák - Stano Andraščík (19A) a Miro Koncoš – Jaro Šoltész (19B) brané až po absolvovaní nedeľného poobedňajšieho prológu, kde sme si podľa slov prizerajúcich sa viedli z ľahkosťou nad očakávania.

Tímový duch

Mimo zrak množstva divákov si však vyčerpanosť a stres posledných dní a hodín pred odchodom, vyúsťujúci do následnej dekoncentrácie, vybral svoju daň. Chvíľka nepozornosti nás totiž už v úvode prvej skutočnej etapy stála odtrhnuté koleso aj s nábojom na Jimnyku. Napriek burácajúcemu adrenalínu sa však ukázal obrovský tímový duch hneď v úvode a do cieľa prvého dňa sme po štvorhodinovom servise priamo v lese dorazili nad ránom.
Zahrievacie kolo tak nedopadlo najlepšie. Nadchádzajúce dni sme však začali prichádzať nádherným terénom Transylvánskych Álp na chuť a i napriek mnohým drobným technickým potiažam sme pomaly začali stúpať v priebežnej výsledkovej listine.

Nebola to prechádzka ružovou záhradou

V samej polovici súťaže sme konečne raz dorazili do kempu pred zotmením. Pri pretekoch tohto typu, kde nie je núdza o niekoľko desiatok centimetrov hlboké blato, korytá horských potokov s balvanmi veľkosti televízora, strmé výjazdy neschodné ani po štvornožky a následné zjazdy voľným pádom, alebo jedine spúšťajúc sa na navijaku, okorenené náklonmi, kde neostáva ako vyväzovať si strechu auta kvôli istému prevráteniu, to sú podmienky, pri ktorých sa viac či menej sype každé, aj to najlepšie pripravené auto. Odtrhnutým ramenám, riadeniu, prerazeným chladičom či občasnému zaľahnutiu, za lepších okolností iba na bok, sa nevyhol nikto.

Po úvodnej ľadovej sprche, ktorú sme našťastie dostali včas a slovách riaditeľa a tvorcu tratí Virgila Marin, že nebude vôbec jednoduché vzhliadnuť cieľ TAT 2008, sme zvolili taktiku voľnejšieho tempa, kedy je pravdepodobnosť vážnej deštrukcie techniky omnoho menšia. Vyplatilo sa! Ešte 65 kilometrov poslednej etapy nám prinieslo postup o tri miesta nahor. Vyvarovaním sa chýb v navigácii, pri ktorých sa stráca najviac času, sa nám na záver podarilo poraziť ešte troch ťažkých súperov.

Prekvapivé umiestnenie

Konečné piate miesto je pre nás a veríme, že i pre našich štedrých partnerov, dostatočným zadosťučinením. Nás o tom presvedčilo až priveľa nechápavých pohľadov omnoho skúsenejších súťažiacich vo výsledkoch za nami a mnohé uznanlivé gratulácie organizátorov, ale i samotného dvojnásobného víťaza transylvánskej trophy Csabu Borosa, ktorý neveril vlastným ušiam, keď sme mu povedali, že to bola pre drvivú väčšinu z nás vôbec prvá ostrá súťaž tohto druhu a v tomto zložení. A očividne nebral naše uštipačné reči na adresu budúcoročného prvenstva až s takou rezervou...

(Štefan Malák, manažér Liqui Moly OffRoad Trophy Team Slovakia)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  9. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 301
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 747
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 947
  4. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 752
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 677
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 280
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 730
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 968
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 209
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 106
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel prichádza vypovedať na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Na výsluch prišiel z Kanárskych ostrovov.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo robí pandémia so Slovenskom.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


14 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


17 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Mojim rovesňíkom!
  2. Ctirad Klimčík: O študentoch
  3. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  4. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  5. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  6. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  7. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  8. Mária Drahošová: Upratovanie v sebe. Ako na to?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 013
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 781
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 961
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 985
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 615
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 544
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 444
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu