Piate miesto pre slovenské farby

Prestížne 5. miesto získal Liqui Moly OffRoad Trophy Team Slovakia na Transilvania Adventure Trophy 2008. O celej výprave a o tom, že to nebolo vôbec jednoduché, nám napísal účastník podujatia a súťažiaci zároveň.

(Zdroj: LM ORTT Slovakia)

Viac ako pol roka náročnej prípravy vyústilo posledný júnový víkend do odchodu dvoch sprievodných áut, ťahajúcich dva špeciály, na jedno z najprestížnejších európskych podujatí Trophy súťaží. Siedmy ročník Transilvania Adventure Trophy 2008 (TAT) bol už tradične namotaný v hlbokých horách v okolí rumunského mesta Deva.

Slovenský team si ešte v sobotu večer nalepil na dvere štartovné čísla 19A a 19B a hrdo, i keď určite trochu s malou dušičkou, sa postavil do radu zväčša obrovských nazbrojených špeciálov zo štrnástich krajín Európy.

Hlavný tromf - nízka hmotnosť

Našim hlavným tromfom v rukáve však mala byť predovšetkým nízka hmotnosť a predimenzované podvozky dvoch Suzuki. Samuraj na nápravách z Patrola a Jimny na UAZových pútali od prvého momentu nemalú pozornosť. No skutočne vážne začali byť obe posádky v zložení Števo Malák - Stano Andraščík (19A) a Miro Koncoš – Jaro Šoltész (19B) brané až po absolvovaní nedeľného poobedňajšieho prológu, kde sme si podľa slov prizerajúcich sa viedli z ľahkosťou nad očakávania.

Tímový duch

Mimo zrak množstva divákov si však vyčerpanosť a stres posledných dní a hodín pred odchodom, vyúsťujúci do následnej dekoncentrácie, vybral svoju daň. Chvíľka nepozornosti nás totiž už v úvode prvej skutočnej etapy stála odtrhnuté koleso aj s nábojom na Jimnyku. Napriek burácajúcemu adrenalínu sa však ukázal obrovský tímový duch hneď v úvode a do cieľa prvého dňa sme po štvorhodinovom servise priamo v lese dorazili nad ránom.
Zahrievacie kolo tak nedopadlo najlepšie. Nadchádzajúce dni sme však začali prichádzať nádherným terénom Transylvánskych Álp na chuť a i napriek mnohým drobným technickým potiažam sme pomaly začali stúpať v priebežnej výsledkovej listine.

Nebola to prechádzka ružovou záhradou

V samej polovici súťaže sme konečne raz dorazili do kempu pred zotmením. Pri pretekoch tohto typu, kde nie je núdza o niekoľko desiatok centimetrov hlboké blato, korytá horských potokov s balvanmi veľkosti televízora, strmé výjazdy neschodné ani po štvornožky a následné zjazdy voľným pádom, alebo jedine spúšťajúc sa na navijaku, okorenené náklonmi, kde neostáva ako vyväzovať si strechu auta kvôli istému prevráteniu, to sú podmienky, pri ktorých sa viac či menej sype každé, aj to najlepšie pripravené auto. Odtrhnutým ramenám, riadeniu, prerazeným chladičom či občasnému zaľahnutiu, za lepších okolností iba na bok, sa nevyhol nikto.

Po úvodnej ľadovej sprche, ktorú sme našťastie dostali včas a slovách riaditeľa a tvorcu tratí Virgila Marin, že nebude vôbec jednoduché vzhliadnuť cieľ TAT 2008, sme zvolili taktiku voľnejšieho tempa, kedy je pravdepodobnosť vážnej deštrukcie techniky omnoho menšia. Vyplatilo sa! Ešte 65 kilometrov poslednej etapy nám prinieslo postup o tri miesta nahor. Vyvarovaním sa chýb v navigácii, pri ktorých sa stráca najviac času, sa nám na záver podarilo poraziť ešte troch ťažkých súperov.

Prekvapivé umiestnenie

Konečné piate miesto je pre nás a veríme, že i pre našich štedrých partnerov, dostatočným zadosťučinením. Nás o tom presvedčilo až priveľa nechápavých pohľadov omnoho skúsenejších súťažiacich vo výsledkoch za nami a mnohé uznanlivé gratulácie organizátorov, ale i samotného dvojnásobného víťaza transylvánskej trophy Csabu Borosa, ktorý neveril vlastným ušiam, keď sme mu povedali, že to bola pre drvivú väčšinu z nás vôbec prvá ostrá súťaž tohto druhu a v tomto zložení. A očividne nebral naše uštipačné reči na adresu budúcoročného prvenstva až s takou rezervou...

(Štefan Malák, manažér Liqui Moly OffRoad Trophy Team Slovakia)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  2. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  3. Leto nekončí!
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  7. Už aj seniori presadajú do SUV
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  10. Bratislava gets a new public space and park
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 473
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 096
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 162
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 699
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 466
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 329
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 039
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 651
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 556

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu. Matečná prísť ani neplánovala.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

KOMENTÁRE

Spotený Plavčan, Kysučan v maskáčoch. To je výsmech

Pričasto sa na úvod diskusie dozvieme, že niekto ráčkuje.

EKONOMIKA

Penta bude v Petit Presse slabšia

Akcionári spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka SME, sa dohodli na novom usporiadaní vzťahov.

Neprehliadnite tiež

Múdre autá z nás robia hlúpych vodičov

Asistenčné systémy nefungujú poriadne, ale už sa na ne spoliehame.

Volkswagen Arteon sa už zaobíde aj bez vodiča (test)

Za obalom športového kupé sa skrýva reprezentatívna limuzína.