SME

Piate miesto pre slovenské farby

Prestížne 5. miesto získal Liqui Moly OffRoad Trophy Team Slovakia na Transilvania Adventure Trophy 2008. O celej výprave a o tom, že to nebolo vôbec jednoduché, nám napísal účastník podujatia a súťažiaci zároveň.

(Zdroj: LM ORTT Slovakia)

Viac ako pol roka náročnej prípravy vyústilo posledný júnový víkend do odchodu dvoch sprievodných áut, ťahajúcich dva špeciály, na jedno z najprestížnejších európskych podujatí Trophy súťaží. Siedmy ročník Transilvania Adventure Trophy 2008 (TAT) bol už tradične namotaný v hlbokých horách v okolí rumunského mesta Deva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovenský team si ešte v sobotu večer nalepil na dvere štartovné čísla 19A a 19B a hrdo, i keď určite trochu s malou dušičkou, sa postavil do radu zväčša obrovských nazbrojených špeciálov zo štrnástich krajín Európy.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavný tromf - nízka hmotnosť

Našim hlavným tromfom v rukáve však mala byť predovšetkým nízka hmotnosť a predimenzované podvozky dvoch Suzuki. Samuraj na nápravách z Patrola a Jimny na UAZových pútali od prvého momentu nemalú pozornosť. No skutočne vážne začali byť obe posádky v zložení Števo Malák - Stano Andraščík (19A) a Miro Koncoš – Jaro Šoltész (19B) brané až po absolvovaní nedeľného poobedňajšieho prológu, kde sme si podľa slov prizerajúcich sa viedli z ľahkosťou nad očakávania.

Tímový duch

Mimo zrak množstva divákov si však vyčerpanosť a stres posledných dní a hodín pred odchodom, vyúsťujúci do následnej dekoncentrácie, vybral svoju daň. Chvíľka nepozornosti nás totiž už v úvode prvej skutočnej etapy stála odtrhnuté koleso aj s nábojom na Jimnyku. Napriek burácajúcemu adrenalínu sa však ukázal obrovský tímový duch hneď v úvode a do cieľa prvého dňa sme po štvorhodinovom servise priamo v lese dorazili nad ránom.
Zahrievacie kolo tak nedopadlo najlepšie. Nadchádzajúce dni sme však začali prichádzať nádherným terénom Transylvánskych Álp na chuť a i napriek mnohým drobným technickým potiažam sme pomaly začali stúpať v priebežnej výsledkovej listine.

SkryťVypnúť reklamu

Nebola to prechádzka ružovou záhradou

V samej polovici súťaže sme konečne raz dorazili do kempu pred zotmením. Pri pretekoch tohto typu, kde nie je núdza o niekoľko desiatok centimetrov hlboké blato, korytá horských potokov s balvanmi veľkosti televízora, strmé výjazdy neschodné ani po štvornožky a následné zjazdy voľným pádom, alebo jedine spúšťajúc sa na navijaku, okorenené náklonmi, kde neostáva ako vyväzovať si strechu auta kvôli istému prevráteniu, to sú podmienky, pri ktorých sa viac či menej sype každé, aj to najlepšie pripravené auto. Odtrhnutým ramenám, riadeniu, prerazeným chladičom či občasnému zaľahnutiu, za lepších okolností iba na bok, sa nevyhol nikto.

Po úvodnej ľadovej sprche, ktorú sme našťastie dostali včas a slovách riaditeľa a tvorcu tratí Virgila Marin, že nebude vôbec jednoduché vzhliadnuť cieľ TAT 2008, sme zvolili taktiku voľnejšieho tempa, kedy je pravdepodobnosť vážnej deštrukcie techniky omnoho menšia. Vyplatilo sa! Ešte 65 kilometrov poslednej etapy nám prinieslo postup o tri miesta nahor. Vyvarovaním sa chýb v navigácii, pri ktorých sa stráca najviac času, sa nám na záver podarilo poraziť ešte troch ťažkých súperov.

SkryťVypnúť reklamu

Prekvapivé umiestnenie

Konečné piate miesto je pre nás a veríme, že i pre našich štedrých partnerov, dostatočným zadosťučinením. Nás o tom presvedčilo až priveľa nechápavých pohľadov omnoho skúsenejších súťažiacich vo výsledkoch za nami a mnohé uznanlivé gratulácie organizátorov, ale i samotného dvojnásobného víťaza transylvánskej trophy Csabu Borosa, ktorý neveril vlastným ušiam, keď sme mu povedali, že to bola pre drvivú väčšinu z nás vôbec prvá ostrá súťaž tohto druhu a v tomto zložení. A očividne nebral naše uštipačné reči na adresu budúcoročného prvenstva až s takou rezervou...

(Štefan Malák, manažér Liqui Moly OffRoad Trophy Team Slovakia)

Autor: uprava - as

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 697
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 370
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 811
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 322
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 083
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 468
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 504
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu