rnu PSA a značky BMW.
Menej je viac
C4 bude aj naďalej patriť k tomu najextravagantnejšiemu, čo nižšia stredná trieda ponúka. Na prvý pohľad výrazný automobil ani po takmer štyroch rokoch od zahájenia predajov nezovšednel. Dizajnéri preto pri modernizácii nemali veľa práce. Cé-štvorka má odteraz nový, výraznejšie tvarovaný predný nárazník, vďaka ktorému obe karosárske verzie narástli do dĺžky zhodne o 15 mm. Verzia Coupé sa môže navyše popýšiť aj koncovými svetlami s čírym krycím sklom. Ani interiér sa nezaobišiel bez zmien, hoci iba drobných. Otáčkomer pôvodne umiestnený za volantom, bude odteraz súčasťou digitálneho prístrojového panelu situovaného uprostred palubnej dosky. Nároční zákazníci si môžu objednať nové typy velúrového alebo koženého čalúnenia.
Výkonnejší „hladký“ benzín
Pod kapotou modernizovaného Citroënu C4 sa môže ukrývať aj jedna z dvojice nových zážihových pohonných jednotiek vyvinutých spoločne s bavorskými motorármi. Motor 1,6 16V (81 kW) 110 k vypadáva z ponuky. Náhradou bude agregát rovnakého objemu, ale doplnený o variabilné časovanie sacích i výfukových ventilov. Jeho označenie - VTi 120 - prezrádza maximálny výkon 89 kW (120 k) dosahovaný pri 6000 ot./min. Krútiaci moment 160 Nm síce dosiahne až pri otáčkach 4250/min., ale 90% z neho je k dispozícii už od 2500 ot./min. Motor sa navyše môže pochváliť o 6% nižšou priemernou spotrebou v porovnaní s predchodcom. Výrobca hovorí o 6,7 l benzínu/100 km. Okrem 5-stupňovej manuálnej prevodovky bude túto pohonnú jednotku možné kombinovať aj so 4-stupňovým automatom.
Malé turbo
Druhou novinkou pod kapotou môže byť turbomotor 1,6 THP, ktorý plní úlohu nástupcu za atmosférický dvojliter. V porovnaní s 1,6 VTi je doplnený o priame vstrekovanie paliva a malé turbodúchadlo typu „twin-scroll“ s elektronicky obmedzeným tlakom na 0,8 bar. Z objemu 1,6 l konštruktéri dostali výkon 110 kW (150 k) pri 5800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 240 Nm dostupný už od otáčok 1400/min. V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne tento agregát priemernú spotrebu 6,9 l benzínu/100 km, čo je podľa údajov výrobcu o 10% menej než spotreboval atmosféricky plnený dvojliter. V upravenej verzii s výkonom zníženým na 103 kW (140 k) si zákazníci môžu tento motor objednať aj so štvorstupňovým automatom.
Airdream znamená úsporný
Optimalizáciou spotreby paliva a sériovým použitím pneumatík s nízkym valivým odporom dosahujú všetky tri vznetové pohonné jednotky v Citroëne C4 nižšiu spotrebu, čo hrdo hlási označenie Airdream. Motor 1,6 HDi spotrebuje v oboch výkonových verziách s 66 kW (90 k, 215 Nm/1750 ot./min. i 80 kW (110 k, 240 Nm/1750 ot./min.) v priemere len 4,4 l nafty/100 km. Vznetový dvojliter zaznamenal nárast výkonu o 3 kW na 103 kW (140 k) a krútiaci moment 320 Nm/2000 ot./min. pri priemernej spotrebe 5,3 l nafty/100 km. Oba výkonnejšie dieselové agregáty sa môžu popýšiť turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, funkciou overboost, vďaka ktorej na krátky čas vzrastie ich krútiaci moment o 20 Nm i sériovo dodávaným filtrom pevných častíc DPFS.