SME
Utorok, 28. január, 2020 | Meniny má Alfonz

Modernizovaný Citroën C4

Po necelých štyroch rokoch výroby pristúpila automobilka Citroën k zušľachteniu svojho modelu C4 bojujúceho o zákazníkov vo vodách nižšej strednej triedy. Automobil dostal mierne dizajnové retuše, ale hlavne dva nové motory vyvinuté vďaka spolupráci konce

(Zdroj: Citroën)

rnu PSA a značky BMW.

Menej je viac

C4 bude aj naďalej patriť k tomu najextravagantnejšiemu, čo nižšia stredná trieda ponúka. Na prvý pohľad výrazný automobil ani po takmer štyroch rokoch od zahájenia predajov nezovšednel. Dizajnéri preto pri modernizácii nemali veľa práce. Cé-štvorka má odteraz nový, výraznejšie tvarovaný predný nárazník, vďaka ktorému obe karosárske verzie narástli do dĺžky zhodne o 15 mm. Verzia Coupé sa môže navyše popýšiť aj koncovými svetlami s čírym krycím sklom. Ani interiér sa nezaobišiel bez zmien, hoci iba drobných. Otáčkomer pôvodne umiestnený za volantom, bude odteraz súčasťou digitálneho prístrojového panelu situovaného uprostred palubnej dosky. Nároční zákazníci si môžu objednať nové typy velúrového alebo koženého čalúnenia.

Výkonnejší „hladký“ benzín

Pod kapotou modernizovaného Citroënu C4 sa môže ukrývať aj jedna z dvojice nových zážihových pohonných jednotiek vyvinutých spoločne s bavorskými motorármi. Motor 1,6 16V (81 kW) 110 k vypadáva z ponuky. Náhradou bude agregát rovnakého objemu, ale doplnený o variabilné časovanie sacích i výfukových ventilov. Jeho označenie - VTi 120 - prezrádza maximálny výkon 89 kW (120 k) dosahovaný pri 6000 ot./min. Krútiaci moment 160 Nm síce dosiahne až pri otáčkach 4250/min., ale 90% z neho je k dispozícii už od 2500 ot./min. Motor sa navyše môže pochváliť o 6% nižšou priemernou spotrebou v porovnaní s predchodcom. Výrobca hovorí o 6,7 l benzínu/100 km. Okrem 5-stupňovej manuálnej prevodovky bude túto pohonnú jednotku možné kombinovať aj so 4-stupňovým automatom.

Malé turbo

Druhou novinkou pod kapotou môže byť turbomotor 1,6 THP, ktorý plní úlohu nástupcu za atmosférický dvojliter. V porovnaní s 1,6 VTi je doplnený o priame vstrekovanie paliva a malé turbodúchadlo typu „twin-scroll“ s elektronicky obmedzeným tlakom na 0,8 bar. Z objemu 1,6 l konštruktéri dostali výkon 110 kW (150 k) pri 5800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 240 Nm dostupný už od otáčok 1400/min. V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne tento agregát priemernú spotrebu 6,9 l benzínu/100 km, čo je podľa údajov výrobcu o 10% menej než spotreboval atmosféricky plnený dvojliter. V upravenej verzii s výkonom zníženým na 103 kW (140 k) si zákazníci môžu tento motor objednať aj so štvorstupňovým automatom.

Airdream znamená úsporný

Optimalizáciou spotreby paliva a sériovým použitím pneumatík s nízkym valivým odporom dosahujú všetky tri vznetové pohonné jednotky v Citroëne C4 nižšiu spotrebu, čo hrdo hlási označenie Airdream. Motor 1,6 HDi spotrebuje v oboch výkonových verziách s 66 kW (90 k, 215 Nm/1750 ot./min. i 80 kW (110 k, 240 Nm/1750 ot./min.) v priemere len 4,4 l nafty/100 km. Vznetový dvojliter zaznamenal nárast výkonu o 3 kW na 103 kW (140 k) a krútiaci moment 320 Nm/2000 ot./min. pri priemernej spotrebe 5,3 l nafty/100 km. Oba výkonnejšie dieselové agregáty sa môžu popýšiť turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, funkciou overboost, vďaka ktorej na krátky čas vzrastie ich krútiaci moment o 20 Nm i sériovo dodávaným filtrom pevných častíc DPFS.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. Dell offers multifaceted careers
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  10. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  1. Prečo stále veríme v talizmany?
  2. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Dell offers multifaceted careers
  6. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  7. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  8. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  9. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  10. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 11 646
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 11 448
  3. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 10 930
  4. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 10 762
  5. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 9 694
  6. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 831
  7. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 528
  8. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 8 382
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 256
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 128

Hlavné správy zo Sme.sk

Pellegrini odmieta prepojenia na SAD Zvolen: Nestarám sa, ako chodia

Zástupcovia župy sa s dopravcom stretnú v stredu.

Predseda vlády Peter Pellegrini.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pri Zvolene sa bojuje o Slovensko

Keď si má Pellegrini vybrať súkromníka alebo verejnosť, neváha.

Peter Tkačenko
Guvernér NBS Peter Kažimír.

Neprehliadnite tiež

BMW M135i posiela svojich rebelských predkov do histórie (test)

Nová koncepcia od základu všetko zmenila.

BMW M135i

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Peugeot 2008

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu

Malý teréniak sa môže vrátiť ako dodávka.

Suzuki Jimny
Smart EQ Forfour