Modernizovaný Citroën C4

Po necelých štyroch rokoch výroby pristúpila automobilka Citroën k zušľachteniu svojho modelu C4 bojujúceho o zákazníkov vo vodách nižšej strednej triedy. Automobil dostal mierne dizajnové retuše, ale hlavne dva nové motory vyvinuté vďaka spolupráci konce

(Zdroj: Citroën)

rnu PSA a značky BMW.

Menej je viac

C4 bude aj naďalej patriť k tomu najextravagantnejšiemu, čo nižšia stredná trieda ponúka. Na prvý pohľad výrazný automobil ani po takmer štyroch rokoch od zahájenia predajov nezovšednel. Dizajnéri preto pri modernizácii nemali veľa práce. Cé-štvorka má odteraz nový, výraznejšie tvarovaný predný nárazník, vďaka ktorému obe karosárske verzie narástli do dĺžky zhodne o 15 mm. Verzia Coupé sa môže navyše popýšiť aj koncovými svetlami s čírym krycím sklom. Ani interiér sa nezaobišiel bez zmien, hoci iba drobných. Otáčkomer pôvodne umiestnený za volantom, bude odteraz súčasťou digitálneho prístrojového panelu situovaného uprostred palubnej dosky. Nároční zákazníci si môžu objednať nové typy velúrového alebo koženého čalúnenia.

Výkonnejší „hladký“ benzín

Pod kapotou modernizovaného Citroënu C4 sa môže ukrývať aj jedna z dvojice nových zážihových pohonných jednotiek vyvinutých spoločne s bavorskými motorármi. Motor 1,6 16V (81 kW) 110 k vypadáva z ponuky. Náhradou bude agregát rovnakého objemu, ale doplnený o variabilné časovanie sacích i výfukových ventilov. Jeho označenie - VTi 120 - prezrádza maximálny výkon 89 kW (120 k) dosahovaný pri 6000 ot./min. Krútiaci moment 160 Nm síce dosiahne až pri otáčkach 4250/min., ale 90% z neho je k dispozícii už od 2500 ot./min. Motor sa navyše môže pochváliť o 6% nižšou priemernou spotrebou v porovnaní s predchodcom. Výrobca hovorí o 6,7 l benzínu/100 km. Okrem 5-stupňovej manuálnej prevodovky bude túto pohonnú jednotku možné kombinovať aj so 4-stupňovým automatom.

Malé turbo

Druhou novinkou pod kapotou môže byť turbomotor 1,6 THP, ktorý plní úlohu nástupcu za atmosférický dvojliter. V porovnaní s 1,6 VTi je doplnený o priame vstrekovanie paliva a malé turbodúchadlo typu „twin-scroll“ s elektronicky obmedzeným tlakom na 0,8 bar. Z objemu 1,6 l konštruktéri dostali výkon 110 kW (150 k) pri 5800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 240 Nm dostupný už od otáčok 1400/min. V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne tento agregát priemernú spotrebu 6,9 l benzínu/100 km, čo je podľa údajov výrobcu o 10% menej než spotreboval atmosféricky plnený dvojliter. V upravenej verzii s výkonom zníženým na 103 kW (140 k) si zákazníci môžu tento motor objednať aj so štvorstupňovým automatom.

Airdream znamená úsporný

Optimalizáciou spotreby paliva a sériovým použitím pneumatík s nízkym valivým odporom dosahujú všetky tri vznetové pohonné jednotky v Citroëne C4 nižšiu spotrebu, čo hrdo hlási označenie Airdream. Motor 1,6 HDi spotrebuje v oboch výkonových verziách s 66 kW (90 k, 215 Nm/1750 ot./min. i 80 kW (110 k, 240 Nm/1750 ot./min.) v priemere len 4,4 l nafty/100 km. Vznetový dvojliter zaznamenal nárast výkonu o 3 kW na 103 kW (140 k) a krútiaci moment 320 Nm/2000 ot./min. pri priemernej spotrebe 5,3 l nafty/100 km. Oba výkonnejšie dieselové agregáty sa môžu popýšiť turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, funkciou overboost, vďaka ktorej na krátky čas vzrastie ich krútiaci moment o 20 Nm i sériovo dodávaným filtrom pevných častíc DPFS.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 615
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 217
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 638
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 534
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 637
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 578
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 670
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 153
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 975
  10. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 3 937