Modernizovaný Citroën C4

Po necelých štyroch rokoch výroby pristúpila automobilka Citroën k zušľachteniu svojho modelu C4 bojujúceho o zákazníkov vo vodách nižšej strednej triedy. Automobil dostal mierne dizajnové retuše, ale hlavne dva nové motory vyvinuté vďaka spolupráci konce

(Zdroj: Citroën)

rnu PSA a značky BMW.

Menej je viac

C4 bude aj naďalej patriť k tomu najextravagantnejšiemu, čo nižšia stredná trieda ponúka. Na prvý pohľad výrazný automobil ani po takmer štyroch rokoch od zahájenia predajov nezovšednel. Dizajnéri preto pri modernizácii nemali veľa práce. Cé-štvorka má odteraz nový, výraznejšie tvarovaný predný nárazník, vďaka ktorému obe karosárske verzie narástli do dĺžky zhodne o 15 mm. Verzia Coupé sa môže navyše popýšiť aj koncovými svetlami s čírym krycím sklom. Ani interiér sa nezaobišiel bez zmien, hoci iba drobných. Otáčkomer pôvodne umiestnený za volantom, bude odteraz súčasťou digitálneho prístrojového panelu situovaného uprostred palubnej dosky. Nároční zákazníci si môžu objednať nové typy velúrového alebo koženého čalúnenia.

Výkonnejší „hladký“ benzín

Pod kapotou modernizovaného Citroënu C4 sa môže ukrývať aj jedna z dvojice nových zážihových pohonných jednotiek vyvinutých spoločne s bavorskými motorármi. Motor 1,6 16V (81 kW) 110 k vypadáva z ponuky. Náhradou bude agregát rovnakého objemu, ale doplnený o variabilné časovanie sacích i výfukových ventilov. Jeho označenie - VTi 120 - prezrádza maximálny výkon 89 kW (120 k) dosahovaný pri 6000 ot./min. Krútiaci moment 160 Nm síce dosiahne až pri otáčkach 4250/min., ale 90% z neho je k dispozícii už od 2500 ot./min. Motor sa navyše môže pochváliť o 6% nižšou priemernou spotrebou v porovnaní s predchodcom. Výrobca hovorí o 6,7 l benzínu/100 km. Okrem 5-stupňovej manuálnej prevodovky bude túto pohonnú jednotku možné kombinovať aj so 4-stupňovým automatom.

Malé turbo

Druhou novinkou pod kapotou môže byť turbomotor 1,6 THP, ktorý plní úlohu nástupcu za atmosférický dvojliter. V porovnaní s 1,6 VTi je doplnený o priame vstrekovanie paliva a malé turbodúchadlo typu „twin-scroll“ s elektronicky obmedzeným tlakom na 0,8 bar. Z objemu 1,6 l konštruktéri dostali výkon 110 kW (150 k) pri 5800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 240 Nm dostupný už od otáčok 1400/min. V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne tento agregát priemernú spotrebu 6,9 l benzínu/100 km, čo je podľa údajov výrobcu o 10% menej než spotreboval atmosféricky plnený dvojliter. V upravenej verzii s výkonom zníženým na 103 kW (140 k) si zákazníci môžu tento motor objednať aj so štvorstupňovým automatom.

Airdream znamená úsporný

Optimalizáciou spotreby paliva a sériovým použitím pneumatík s nízkym valivým odporom dosahujú všetky tri vznetové pohonné jednotky v Citroëne C4 nižšiu spotrebu, čo hrdo hlási označenie Airdream. Motor 1,6 HDi spotrebuje v oboch výkonových verziách s 66 kW (90 k, 215 Nm/1750 ot./min. i 80 kW (110 k, 240 Nm/1750 ot./min.) v priemere len 4,4 l nafty/100 km. Vznetový dvojliter zaznamenal nárast výkonu o 3 kW na 103 kW (140 k) a krútiaci moment 320 Nm/2000 ot./min. pri priemernej spotrebe 5,3 l nafty/100 km. Oba výkonnejšie dieselové agregáty sa môžu popýšiť turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, funkciou overboost, vďaka ktorej na krátky čas vzrastie ich krútiaci moment o 20 Nm i sériovo dodávaným filtrom pevných častíc DPFS.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.