Modernizovaný Citroën C4

Po necelých štyroch rokoch výroby pristúpila automobilka Citroën k zušľachteniu svojho modelu C4 bojujúceho o zákazníkov vo vodách nižšej strednej triedy. Automobil dostal mierne dizajnové retuše, ale hlavne dva nové motory vyvinuté vďaka spolupráci konce

(Zdroj: Citroën)

rnu PSA a značky BMW.

Menej je viac

C4 bude aj naďalej patriť k tomu najextravagantnejšiemu, čo nižšia stredná trieda ponúka. Na prvý pohľad výrazný automobil ani po takmer štyroch rokoch od zahájenia predajov nezovšednel. Dizajnéri preto pri modernizácii nemali veľa práce. Cé-štvorka má odteraz nový, výraznejšie tvarovaný predný nárazník, vďaka ktorému obe karosárske verzie narástli do dĺžky zhodne o 15 mm. Verzia Coupé sa môže navyše popýšiť aj koncovými svetlami s čírym krycím sklom. Ani interiér sa nezaobišiel bez zmien, hoci iba drobných. Otáčkomer pôvodne umiestnený za volantom, bude odteraz súčasťou digitálneho prístrojového panelu situovaného uprostred palubnej dosky. Nároční zákazníci si môžu objednať nové typy velúrového alebo koženého čalúnenia.

Výkonnejší „hladký“ benzín

Pod kapotou modernizovaného Citroënu C4 sa môže ukrývať aj jedna z dvojice nových zážihových pohonných jednotiek vyvinutých spoločne s bavorskými motorármi. Motor 1,6 16V (81 kW) 110 k vypadáva z ponuky. Náhradou bude agregát rovnakého objemu, ale doplnený o variabilné časovanie sacích i výfukových ventilov. Jeho označenie - VTi 120 - prezrádza maximálny výkon 89 kW (120 k) dosahovaný pri 6000 ot./min. Krútiaci moment 160 Nm síce dosiahne až pri otáčkach 4250/min., ale 90% z neho je k dispozícii už od 2500 ot./min. Motor sa navyše môže pochváliť o 6% nižšou priemernou spotrebou v porovnaní s predchodcom. Výrobca hovorí o 6,7 l benzínu/100 km. Okrem 5-stupňovej manuálnej prevodovky bude túto pohonnú jednotku možné kombinovať aj so 4-stupňovým automatom.

Malé turbo

Druhou novinkou pod kapotou môže byť turbomotor 1,6 THP, ktorý plní úlohu nástupcu za atmosférický dvojliter. V porovnaní s 1,6 VTi je doplnený o priame vstrekovanie paliva a malé turbodúchadlo typu „twin-scroll“ s elektronicky obmedzeným tlakom na 0,8 bar. Z objemu 1,6 l konštruktéri dostali výkon 110 kW (150 k) pri 5800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 240 Nm dostupný už od otáčok 1400/min. V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne tento agregát priemernú spotrebu 6,9 l benzínu/100 km, čo je podľa údajov výrobcu o 10% menej než spotreboval atmosféricky plnený dvojliter. V upravenej verzii s výkonom zníženým na 103 kW (140 k) si zákazníci môžu tento motor objednať aj so štvorstupňovým automatom.

Airdream znamená úsporný

Optimalizáciou spotreby paliva a sériovým použitím pneumatík s nízkym valivým odporom dosahujú všetky tri vznetové pohonné jednotky v Citroëne C4 nižšiu spotrebu, čo hrdo hlási označenie Airdream. Motor 1,6 HDi spotrebuje v oboch výkonových verziách s 66 kW (90 k, 215 Nm/1750 ot./min. i 80 kW (110 k, 240 Nm/1750 ot./min.) v priemere len 4,4 l nafty/100 km. Vznetový dvojliter zaznamenal nárast výkonu o 3 kW na 103 kW (140 k) a krútiaci moment 320 Nm/2000 ot./min. pri priemernej spotrebe 5,3 l nafty/100 km. Oba výkonnejšie dieselové agregáty sa môžu popýšiť turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, funkciou overboost, vďaka ktorej na krátky čas vzrastie ich krútiaci moment o 20 Nm i sériovo dodávaným filtrom pevných častíc DPFS.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  4. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  5. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  6. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  8. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  9. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  3. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  4. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  5. Functional spaces for creative dwellers
  6. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  7. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  8. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 20 684
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 742
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 312
  4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 12 444
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 777
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 773
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 249
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 189
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 271
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 491

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Petra Schutza

Tóthovi by viac slušalo mlčať a ani nehlesnúť

Keby Tóth nebol utajený svedok, čučal by v kolúznej väzbe s Kočnerom a spol.

DOMOV

Pellegrini už Glváča vypočul. Časti jeho obhajoby nesedia

Glváč bol na koberčeku u Pellegriniho.

ŽENA

Móda ulice preniká už aj do svadobných trendov (foto)

Začal sa 10. ročník výstavy so svadobnou tematikou.

Neprehliadnite tiež

Podobu nového Renaultu Clio a Peugeotu 208 prezradila náhoda

Obe novinky sa oficiálne predstavia až na jar v Ženeve.

Šofér v Bratislave unikal polícii, nereagoval ani na varovné výstrely

Naháňačku ukončil náraz vozidla do vyvýšeného obrubníka.