BMW radu 3 - modernejšie tvary i technika

Krátko po predstavení vlajkovej lode nemeckej automobilky BMW - nového radu 7, sa objavili aj prvé oficiálne snímky modernizovanej „trojky“. Bavorský zástupca v strednej triede vchádza do modelového roku 2009 s upravenou karosériou, interiérom i technikou

(Zdroj: BMW)

pod kapotou.

Štíhlejší a športovejší

Úpravy exteriéru majú za úlohu priblížiť rad E90, vyrábaný od roku 2005, aktuálnemu dizajnovému smerovaniu nemeckej značky a zároveň zvýrazniť jeho športový charakter. Automobil preto dostal štíhlejším dojmom pôsobiace nárazníky, iné nadstavce prahov a rozmernejšie, inak tvarované vonkajšie spätné zrkadlá. Zmenené sú aj svetlomety. Predné majú, v prevedení s bi-xenónovými výbojkami, smerovky vytvorené z LED diód. Svetelné diódy sú použité aj v koncových svetlách a zadných smerovkách. Veko batožinového priestoru 4-dverového sedanu bolo prepracované s dôrazom na lepšiu aerodynamiku.

Na želanie s ConnectedDrive

Lepšie materiály, široké spektrum kombinácií farieb a nové technológie charakterizujú kokpit inovovaného BMW 3. Niektoré časti palubnej dosky a výplní dverí sú vyhotovené z kvalitnejších plastov. Novinka dostala aktuálnu generáciu ovládača iDrive, informácie navigačného systému s 80 GB harddiskom budú odteraz zobrazované na 8,8 palcovej obrazovke situovanej v stredovej konzole. iDrive je možné za príplatok doplniť o systém ConnectedDrive s funkciou bezdrôtového pripojenia k internetu prostredníctvom technológie EDGE. Rad 3 je vôbec prvé sériovo vyrábané BMW s týmto prvkom výbavy. Automobil vybavený systémom ConnectedDrive dokáže, okrem iného, sám privolať pomoc v prípade nehody.

Nový diesel

Ponuku motorov rozšíril vznetový turbodiesel s objemom 3,0 l určený pre model 330d. Pohonná jednotka dosahuje, vďaka najnovšej generácii priameho vstrekovania nafty Common-Rail a premenlivej geometrii lopatiek turbodúchadla, výkon 180 kW (244 k) pri 4000 ot./min. a krútiaci moment 520 Nm dostupný už od hranice 1700 ot./min. Priemerná spotreba nafty sa podľa meraní výrobcu pohybuje od 5,7 l/100 km, v prípade verzie so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou do 6,2 so šesťstupňovým automatom. Motor, aj vďaka sériovo dodávanému filtru pevných častíc, spĺňa emisnú normu Euro5. Za príplatok ho je možné doplniť o technológiu BluePerformance s prídavným katalyzátorom oxidu dusíka. Takto upravený agregát spĺňa emisnú normu Euro6.

EfficientDynamics pre všetkých

Každá z desiatich motorizácií, ponúkaných pre modernizované BMW radu 3, dostane v rámci sériovej výbavy technické inovácie BMW EfficientDynamics pre zníženie spotreby paliva. Okrem systému Start/Stop paket zahŕňa aj automatické vypínanie elektronického príslušenstva, ktoré nie je v danom momente potrebné pre jazdu, automatické uzatváranie otvorov pre prívod vzduchu a špeciálny alternátor. Vybrané modely sa navyše dočkajú rozšírenia rozchodu zadných kolies o 24 mm, verzie s pohonom všetkých kolies modernizovaného systému xDrive a prevedenia kupé a kabriolet môžu byť vybavené novou sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvoma spojkami.

Modernizovaný rad 3 absolvuje svetovú výstavnú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži a do predaja príde hneď po jeho skončení.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Kreditná karta – áno alebo nie
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 879
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 087
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 807
  4. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 17 731
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 277
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 791
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 243
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 833
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 629
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 185

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.