BMW radu 3 - modernejšie tvary i technika

Krátko po predstavení vlajkovej lode nemeckej automobilky BMW - nového radu 7, sa objavili aj prvé oficiálne snímky modernizovanej „trojky“. Bavorský zástupca v strednej triede vchádza do modelového roku 2009 s upravenou karosériou, interiérom i technikou

(Zdroj: BMW)

pod kapotou.

Štíhlejší a športovejší

Úpravy exteriéru majú za úlohu priblížiť rad E90, vyrábaný od roku 2005, aktuálnemu dizajnovému smerovaniu nemeckej značky a zároveň zvýrazniť jeho športový charakter. Automobil preto dostal štíhlejším dojmom pôsobiace nárazníky, iné nadstavce prahov a rozmernejšie, inak tvarované vonkajšie spätné zrkadlá. Zmenené sú aj svetlomety. Predné majú, v prevedení s bi-xenónovými výbojkami, smerovky vytvorené z LED diód. Svetelné diódy sú použité aj v koncových svetlách a zadných smerovkách. Veko batožinového priestoru 4-dverového sedanu bolo prepracované s dôrazom na lepšiu aerodynamiku.

Na želanie s ConnectedDrive

Lepšie materiály, široké spektrum kombinácií farieb a nové technológie charakterizujú kokpit inovovaného BMW 3. Niektoré časti palubnej dosky a výplní dverí sú vyhotovené z kvalitnejších plastov. Novinka dostala aktuálnu generáciu ovládača iDrive, informácie navigačného systému s 80 GB harddiskom budú odteraz zobrazované na 8,8 palcovej obrazovke situovanej v stredovej konzole. iDrive je možné za príplatok doplniť o systém ConnectedDrive s funkciou bezdrôtového pripojenia k internetu prostredníctvom technológie EDGE. Rad 3 je vôbec prvé sériovo vyrábané BMW s týmto prvkom výbavy. Automobil vybavený systémom ConnectedDrive dokáže, okrem iného, sám privolať pomoc v prípade nehody.

Nový diesel

Ponuku motorov rozšíril vznetový turbodiesel s objemom 3,0 l určený pre model 330d. Pohonná jednotka dosahuje, vďaka najnovšej generácii priameho vstrekovania nafty Common-Rail a premenlivej geometrii lopatiek turbodúchadla, výkon 180 kW (244 k) pri 4000 ot./min. a krútiaci moment 520 Nm dostupný už od hranice 1700 ot./min. Priemerná spotreba nafty sa podľa meraní výrobcu pohybuje od 5,7 l/100 km, v prípade verzie so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou do 6,2 so šesťstupňovým automatom. Motor, aj vďaka sériovo dodávanému filtru pevných častíc, spĺňa emisnú normu Euro5. Za príplatok ho je možné doplniť o technológiu BluePerformance s prídavným katalyzátorom oxidu dusíka. Takto upravený agregát spĺňa emisnú normu Euro6.

EfficientDynamics pre všetkých

Každá z desiatich motorizácií, ponúkaných pre modernizované BMW radu 3, dostane v rámci sériovej výbavy technické inovácie BMW EfficientDynamics pre zníženie spotreby paliva. Okrem systému Start/Stop paket zahŕňa aj automatické vypínanie elektronického príslušenstva, ktoré nie je v danom momente potrebné pre jazdu, automatické uzatváranie otvorov pre prívod vzduchu a špeciálny alternátor. Vybrané modely sa navyše dočkajú rozšírenia rozchodu zadných kolies o 24 mm, verzie s pohonom všetkých kolies modernizovaného systému xDrive a prevedenia kupé a kabriolet môžu byť vybavené novou sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvoma spojkami.

Modernizovaný rad 3 absolvuje svetovú výstavnú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži a do predaja príde hneď po jeho skončení.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 556
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 759
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 449
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 276
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 151
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 110
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 080
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 599
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 597

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

KOMENTÁRE

Rok 1995: Keď Mečiar zabával vtipmi na úrovni piatej cenovej skupiny

Slovensko preniklo medzi hokejovú elitu.

EKONOMIKA

RTVS plánuje urobiť radikálne škrty vo vysielaní, ak sa nezvýšia príjmy

Súčasné príjmy sú vraj nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.