S terénnym autom treba vedieť jazdiť. Aj keď je to Jeep

Mať terénne auto ešte neznamená vedieť jazdiť v teréne. Jeep pripravil pre novinárov krátku expedičnú výpravu, s cieľom ukázať schopnosti auta a najmä naučiť ich jazdiť v teréne.

Veľké nerovnosti treba prechádzať šikmo. Na kríženie sú najlepšie autá s tuhou zadnou nápravou.(Zdroj: Peter Kresánek)

Mať terénne auto ešte neznamená vedieť jazdiť v teréne. Jeep pripravil pre novinárov atypické zoznámenie sa s novým modelom Cherokee. Krátku expedičnú výpravu, s cieľom ukázať schopnosti auta a najmä naučiť novinárov jazdiť v teréne tak, aby to bolo počas testov bezpečné.

Vo vodnom brode je dobré poznať silu prúdu a nevbehnúť do vody rýchlo.



Skúsení i menej zdatní jazdci si za volantom nového Jeepu mohli odskúšať ďalší z nových pohonov 4x4 nazvaný Selec-Trac II. Ide o druhú generáciu permanentného pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý dokáže predvídať a predchádzať preklzávaniu kolies a variabilne rozdeľuje krútiaci moment medzi jednotlivé kolesá s najlepšou trakciou. Selec-Trac II má pritom tri režimy. Pre bežné jazdenie na suchej ceste je najvhodnejší pohon iba zadnej nápravy 2WD. Pre zlepšenie trakcie, zvlášť na mokrých a klzkých cestách, je určený pohon „4WD Auto”, ktorý si aktivuje vodič elektronickým prepínačom na stredovej konzole. Na základe senzorov upravuje a presmeruje krútiaci moment medzi prednú a zadnú os, v závislosti od aktuálnych jazdných podmienok.



Cherokee napokon zvládol aj najväčšie extrémy na šikmých svahoch opustenej vápenky, v náročnom horskom teréne, ale aj pri prekonávaní brodov alebo na skalnatých cestičkách. Podmienkou na prejazd najťažšieho terénu s minimálnou priľnavosťou k povrchu bolo zapnutie terénneho režimu “4WD Low” a využitie asistenta pre zjazd z kopca, ktorý udržiava stálu rýchlosť. Vďaka znásobeniu krútiaceho momentu druhého prevodového stupňa 2,72-krát a v spolupráci s offroadovým ABS prekonali aj laici stopercentné klesania a stúpania. Napriek vyspelosti techniky sa opäť raz v praxi ukázalo, že vodič zohráva veľkú úlohu a na zmarenie výstupu stačí zlá reakcia.

Strmé stúpanie sa prechádza na jeden plyn, bez ubratia alebo prudkého pridania.

Pri skupinovej jazde v teréne musí druhé auto počkať, pokiaľ prvé absolvuje celú prekážku. Neznáme časti terénu treba najskôr prejsť pešo a potom pomaly s autom. Veľké nerovnosti prechádzajte radšej šikmo, aby nedošlo k poškodeniu podvozka. Správnym zvolením stopy možno zvýšiť výšku podvozka a radšej prejsť pomaly kolesom po veľkej skale, ako ísť vedľa a poškodiť podvozok. Pri výjazde do strmého kopca odborníci odporúčajú držať plyn, nepridávať, ale ani neuberať. Ísť na konštantné otáčky motora. Najhoršie je ubrať tesne pred vrcholom. Neslobodno tiež brzdiť na terénnej vlne v momente, keď auto nadhodí. Napokon, najlepším učiteľom jazdy v teréne je sám tréning. V neposlednom rade treba s terénnym autom jazdiť tam, kde je to povolené a nie mimo štrkových alebo traktorových ciest.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  2. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  5. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  6. Kreditná karta – áno alebo nie
  7. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  8. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  10. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 475
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 310
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 727
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 10 858
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 10 223
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 109
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 4 826
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 382
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 255
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 069

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Zuzany Kepplovej

Spoznali sa a prišli sa ukázať. Aj s tromi traktormi sa dá obsadiť Bratislava

Načo farmárom hovoriť, že zákony sú, keď ich efekt necítia.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto už neprejde ani Kočnerovi

Kočner nie je nič iné ako historická anomália, relikt mafiánskych deväťdesiatych rokov.

DOMOV

Kočner vypovedal na polícii, Pavla Ruska zadržali

Vyšetrovateľ NAKA obvinil Kočnera aj Ruska, žiada pre nich väzbu.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.