Lotus Eagle - adrenalín pre štyroch

Po dlhých dvanástich rokoch prichádza britský špecialista na výrobu ľahkých športových áut s úplne novým modelom. Lotus Eagle má vizáž superšporu, pohonnú jednotku uloženú pred zadnou nápravou a odvezie štvoricu cestujúcich.

(Zdroj: Lotus)

Z Eagle sa v budúcnosti stane celý modelový rad, keď verziu s usporiadaním sedadiel 2+2 doplní dvojmiestne prevedenie a spyder. Niektorí skalní priaznivci značky možno zostanú sklamaní, lebo Lotus Eagle nie je len „podvozok, ľahký motor, riadenie a dve sedadlá“. V jeho útrobách nájdeme bohatú výbavu, vrátane stabilizačného systému ESP. Výrobca tvrdí, že novým prístupom reaguje na požiadavky trhu.

Praktický a dobre vybavený

Eagle má ponúknuť adrenalínovú jazdu štyrom pasažierom, hoci vzadu miesta na rozdávanie nebude. Konštruktéri však mysleli aj na praktickú stránku auta, preto sú obe zadné sedadlá štandardne vybavené systémom ISOFIX pre ukotvenie detskej sedačky. Súčasťou bohatej výbavy môže byť multimediálny systém vyvinutý špeciálne pre Lotus. Pochádza od spoločnosti Alpine a obsahuje výkonný audiosystém, rozhranie Bluetooth, nechýba ani USB port či satelitná navigácia s informáciami zobrazujúcimi sa na sedempalcovej dotykovej obrazovke.

Japonská technika

Pre vozidlá Lotus typické hliníkové šasi sa v Eagle spája s japonskou technikou. Novinku poháňa šesťvalec z dielní automobilky Toyota. Motor s objemom 3,5 l disponuje inteligentným variabilným časovaním ventilov VVT-i. Aj vďaka nemu dosahuje maximálny výkon na úrovni 206 kW (280 k). O prevodovke sa výrobca zatiaľ nezmienil, orientačné dynamické parametre však prezradil. Podľa odhadov konštruktérov zvládne Lotus Eagle šprint z 0 na 100 km/h za menej než 5 sekúnd a vyvinie maximálnu rýchlosť asi 256 km/h. Výrobca perspektívne počíta aj s produkciou ešte rýchlejšieho prevedenia s výkonnejším motorom pod kapotou.

Oficiálnu výstavnú premiéru novinka zažije 22. júla na autosalóne v Londýne. Do predaja má prísť začiatkom budúceho roka. Cena zatiaľ nie je známa.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  5. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  6. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  9. Slovensko spieva koledy
  10. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 59 006
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 15 428
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 12 002
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 927
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 938
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 783
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 318
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 881
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 881
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 549