Rely Dakar: Namiesto Pajera Lancer!

Jedna z najúspešnejších značiek v histórii Rely Dakar - Mitsubishi - sa chystá na razantnú zmenu. Pripravovaný špeciál určený pre maratónske rely a púštne maratóny sa prekvapujúco už nebude volať Pajero, ale Lancer.

(Zdroj: Mitsubishi)

Súťažný automobil s celým názvom Mitsubishi Racing Lancer MRX09 absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži. Prvé „ostré“ nasadenie by malo prísť začiatkom budúceho roka na Rely Dakar 2009. Poháňa ho turbodiesel V6 objemu 3,0 l s výkonom cez 190 kW (260 k) a najvyšším krútiacim momentom 650 Nm. Ten sa prostredníctvom 5-stupňovej sekvenčnej prevodovky prenáša na všetky štyri kolesá. Súčasťou pohonu 4x4 je samosvorný medzinápravový diferenciál. Karoséria s dĺžkou 4475 mm, šírkou 1990 mm a rázvorom osí kolies 2900 mm sa podľa prvej skice dizajnom ponáša na sériovo vyrábaný Lancer Sportback.

Koniec legendy

Hlavným zámerom Japoncov je prostredníctvom špeciálu zlepšiť imidž Lanceru. Trochu zvláštna úvaha, zvlášť, keď si väčšina fanúšikov tento model, aj vďaka radu Evolution, automaticky spája s klasickými automobilovými súťažami. S istotou však môžeme povedať, že zo špičkového motoristického športu zmizne významný automobil. Pajero nazbieralo spolu 12 víťazstiev na dakarskej rely a získalo množstvo ďalších vavrínov z iných maratónov po celom svete.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 922
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 048
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 984
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 733
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 527
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 195
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 112
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 469

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

PLUS

Je suis Čajka. Ukradli symbol bratislavskej kaviarne

Detektívny príbeh o absurdných pohnútkach.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.