Desaťročie smartu

Pred desiatimi rokmi spustila automobilka vo francúzskom Hambachu výrobu najmladšej európskej značky smart. Odvtedy dodala do 37 krajín na piatich kontinentoch cez 900-tisíc vozidiel smart fortwo.

(Zdroj: Smart)

Pred desiatimi rokmi spustila automobilka vo francúzskom Hambachu výrobu najmladšej európskej značky smart. Odvtedy dodala do 37 krajín na piatich kontinentoch cez 900-tisíc kompaktných, zhruba iba 2,6 metra dlhých, vozidiel smart fortwo.

Kultový smart s nezameniteľným vzhľadom sa ako jediné aktuálne vyrábané auto vystavuje v newyorskom múzeu moderného umenia. V Spojených štátoch, kde sa začal dodávať tohto roku, už jazdí vyše 11,4-tisíca smartov a na budúci rok sa začne vyvážať aj do Číny.

Potešenie a štýl

Predseda predstavenstva spoločnosti, Daimler Dr. Dieter Zetsche, konštatuje, že keby neboli ho neboli vynašli pred desiatimi rokmi, museli by tak urobiť dnes: „Smart fortwo je jedinečné auto, ktoré spája potešenie z jazdy so životným štýlom.“
Pri zrode smartu stál tiež Nicolas G. Hayek, vynálezca hodiniek Swatch. Roku 1989 sa stal spoluzakladateľom firmy na jeho výrobu, v švajčiarskom meste Biel, ktorá je dnes už stopercentnou dcérskou spoločnosťou Daimleru.

Ekologický smart

Od marca roku 2007 bolo dodaných cez 150-tisíc smartov fortwo druhej generácie. V Európe sa toto ekologické a úsporné vozidlo vyrába tiež vo vyhotovení micro hybrid drive (variant 52 kW/71 k) s inteligentným systémom štart-stop, ktorý znižuje spotrebu a minimalizuje emisie. Sériová výroba smartu s elektrickým pohonom a lítium-iónovými batériami, ktorý sa už testuje v bežnej prevádzke, je plánovaná na rok 2010.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 982
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 949
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 639
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 966
  5. Kam do tepla v januári? 2 498
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 381
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 357
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 232
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.