Kvalitné „západné" vozovky vystriedali poľské „cesty-necesty" a tak nečudo, že sme z Košíc do približne 900 kilometrov vzdialeného mesta Kwidzyn na severe krajiny, cestovali necelých 10 hodín. Zato miestne komunikácie s často sa meniacou kvalitou povrchu boli dokonalým testom schopností podvozka Kie cee`d. Jeho skôr komfortnejšie naladenie prišlo na početných výmoľoch vhod. Len pre ilustráciu o aký povrch išlo - pri prejazdoch veľkých nerovností, aj v nízkej rýchlosti, tlmiče neraz prepružili až na doraz.
Praktická a pohodlná Komfort cestovania na dlhých cestách znásobujú pohodlné sedadlá a dostatok miesta v interiéri vo všetkých smeroch. To isté platí aj pre veľký počet odkladacích priestorov. Priehradky v predných a zadných dverách by však mohli byť objemnejšie. Okrem klimatizovanej schránky pred spolujazdcom najviac využívame odkladací priestor v stredovej konzole. Je krytý malým vekom a „čalúnený" mäkkou látkou, takže ani mince v ňom nekĺžu a zbytočne nehrkocú. Priestor na odloženie drobností poskytuje aj lakťová opierka, papiere a časopisy, ktoré nenatlačíte do priehradiek vo dverách pojmú na to určené kapsy v operadlách predných sedadiel. Veľmi praktický je plastový výlisok na odloženie drobností pod podlahou kufra. Veď nie všetko treba mať vždy po ruke. Kia myslí aj na pitný režim posádky. Dve fľaše alebo plechovky s nápojmi sa dajú vložiť otvorov na to určených, vedľa ručnej brzdy. Ani cestujúci vzadu neobídu naprázdno, majú k dispozícii dvojitý držiak na nápoje vysúvateľný zo stredového tunela. V oboch prípadoch do nich natlačíte iba pollitrové fľaše.
Na ceste nezaostáva Malá jedna-štvorka s nadpriemerným výkonom 77 kW (105 k) pod kapotou cee`du je skutočný bojovník. Prázdne auto obsadené iba vodičom sa vďaka nej nebojí okupovať ani ľavý diaľničný pruh. S vodičom, dvoma spolujazdcami na palube a plným kufrom však dynamika citeľne oslabne. V stúpaniach agregát potrebuje vyššie otáčky a časté radenie prevodových stupňov. Potreba náhleho zrýchlenia napríklad v meste alebo pri predbiehaní v takto obsadenom cee`de si taktiež vyžaduje viac otáčok a väčšiu časovú rezervu. Počas približne 2000 km sme dosiahli spotrebu 7,8 l/100 km, čo je 0,1 l/100 km pod našim dlhodobým priemerom. Jazda zahŕňala diaľničné tempo 130 - 140 km/h, neustále zrýchľovanie a brzdenie na poľských rýchlostných cestách, na ktorých vždy približne po piatich kilometroch nasleduje semafor a posúvanie sa slimačím tempom v nekonečných zápchach.
Z celkového pohľadu nám spotreba v priebehu posledných mesiacov klesla o 0,2 l/100 km, najmä vďaka nižšiemu valivému odporu letných pneumatík a vyšším teplotám vzduchu. Teplejší a suchší vzduch sa naopak negatívne prejavuje na slabšej elasticite a dynamike motora. Všetky namerané parametre pri najazdených 29.600 km boli horšie ako v januári pri 10.252 km. Výrazne sa však skrátili brzdné dráhy.
Kia cee´d 1.4 CVVT Cena testovaného modelu od 429.700 Sk
Cena testovanej verzie 504.700 Sk
Stav tachometra 29.717 km
Spotrebované palivo 2356 l
Priemerná spotreba 7,9 l/100 km
Namerané hodnoty pri 10.252 km (január 08) 29.600 km (jún 08)
Elasticita
40 – 80 km/h (3. st.) 8,2 s 8,7 s
60 – 100 km/h (4. st.) 12,6 s 12,8 s
80 – 120 km/h (5. st.) 19,1 s 20,2 s
Zrýchlenie
0 – 100 km/h 11,9 s 12,8 s
Brzdné dráhy
100 – 0 km/h 41,5 m 36 m