SME
Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Ďalšia skúška

Kia cee`d má v rámci nášho dlhodobého testu na 50.000 kilometrov za sebou ďalšiu skúšku. Po zahraničných cestách do Monte Carla, či švajčiarskej Ženevy, auto absolvovalo výlet k našim severným susedom, do Poľska.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Kvalitné „západné" vozovky vystriedali poľské „cesty-necesty" a tak nečudo, že sme z Košíc do približne 900 kilometrov vzdialeného mesta Kwidzyn na severe krajiny, cestovali necelých 10 hodín. Zato miestne komunikácie s často sa meniacou kvalitou povrchu boli dokonalým testom schopností podvozka Kie cee`d. Jeho skôr komfortnejšie naladenie prišlo na početných výmoľoch vhod. Len pre ilustráciu o aký povrch išlo - pri prejazdoch veľkých nerovností, aj v nízkej rýchlosti, tlmiče neraz prepružili až na doraz.

Praktická a pohodlná

Komfort cestovania na dlhých cestách znásobujú pohodlné sedadlá a dostatok miesta v interiéri vo všetkých smeroch. To isté platí aj pre veľký počet odkladacích priestorov. Priehradky v predných a zadných dverách by však mohli byť objemnejšie. Okrem klimatizovanej schránky pred spolujazdcom najviac využívame odkladací priestor v stredovej konzole. Je krytý malým vekom a „čalúnený" mäkkou látkou, takže ani mince v ňom nekĺžu a zbytočne nehrkocú. Priestor na odloženie drobností poskytuje aj lakťová opierka, papiere a časopisy, ktoré nenatlačíte do priehradiek vo dverách pojmú na to určené kapsy v operadlách predných sedadiel. Veľmi praktický je plastový výlisok na odloženie drobností pod podlahou kufra. Veď nie všetko treba mať vždy po ruke. Kia myslí aj na pitný režim posádky. Dve fľaše alebo plechovky s nápojmi sa dajú vložiť otvorov na to určených, vedľa ručnej brzdy. Ani cestujúci vzadu neobídu naprázdno, majú k dispozícii dvojitý držiak na nápoje vysúvateľný zo stredového tunela. V oboch prípadoch do nich natlačíte iba pollitrové fľaše.

Na ceste nezaostáva

Malá jedna-štvorka s nadpriemerným výkonom 77 kW (105 k) pod kapotou cee`du je skutočný bojovník. Prázdne auto obsadené iba vodičom sa vďaka nej nebojí okupovať ani ľavý diaľničný pruh. S vodičom, dvoma spolujazdcami na palube a plným kufrom však dynamika citeľne oslabne. V stúpaniach agregát potrebuje vyššie otáčky a časté radenie prevodových stupňov. Potreba náhleho zrýchlenia napríklad v meste alebo pri predbiehaní v takto obsadenom cee`de si taktiež vyžaduje viac otáčok a väčšiu časovú rezervu. Počas približne 2000 km sme dosiahli spotrebu 7,8 l/100 km, čo je 0,1 l/100 km pod našim dlhodobým priemerom. Jazda zahŕňala diaľničné tempo 130 - 140 km/h, neustále zrýchľovanie a brzdenie na poľských rýchlostných cestách, na ktorých vždy približne po piatich kilometroch nasleduje semafor a posúvanie sa slimačím tempom v nekonečných zápchach.
Z celkového pohľadu nám spotreba v priebehu posledných mesiacov klesla o 0,2 l/100 km, najmä vďaka nižšiemu valivému odporu letných pneumatík a vyšším teplotám vzduchu. Teplejší a suchší vzduch sa naopak negatívne prejavuje na slabšej elasticite a dynamike motora. Všetky namerané parametre pri najazdených 29.600 km boli horšie ako v januári pri 10.252 km. Výrazne sa však skrátili brzdné dráhy.

Kia cee´d 1.4 CVVT

Cena testovaného modelu od 429.700 Sk
Cena testovanej verzie 504.700 Sk
Stav tachometra 29.717 km
Spotrebované palivo 2356 l
Priemerná spotreba 7,9 l/100 km

Namerané hodnoty

pri 10.252 km (január 08) 29.600 km (jún 08)
Elasticita
40 – 80 km/h (3. st.) 8,2 s 8,7 s
60 – 100 km/h (4. st.) 12,6 s 12,8 s
80 – 120 km/h (5. st.) 19,1 s 20,2 s
Zrýchlenie
0 – 100 km/h 11,9 s 12,8 s
Brzdné dráhy
100 – 0 km/h 41,5 m 36 m

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 276
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 187
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 820
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 834
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 838
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 4 415
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 752
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 195
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 311
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 2 099
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Marek Strapko: Tá smrtka z kúpaliska naozaj prišla...
  2. Stanislav Jurčišin: Ideológia po kapitalisticky
  3. Jaroslav Polaček: V Košiciach máme klzisko svetových rozmerov
  4. Róbert Kotian: Ako sa Edo zaťal
  5. Štefan Vidlár: Nepekne hovoríš o dôchodcovi
  6. Tomáš Tenczer: Prečo ľudia nechcú deti?
  7. Miroslav Haviar: Naozaj majú všetci nárok?
  8. Marek Brezovský: Koniec pretvárky, späť na stromy. Debata o očkovaní čoraz viac pôsobí, že mentálne žijeme v pralese.
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 202
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 228
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 843
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 697
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 328
  6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 3 740
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 619
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 505
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu