SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Trojliter s kompresorom

Audi po vzore konkurenčných automobiliek predstavilo prepĺňaný trojlitrový šesťvalec. Cieľom nebol brutálne vysoký výkon, ale pomer sily a spotreby. Oneskorený príchod tohto typu motora chce výrobca vyvážiť unikátnym technickým riešením.

Novinka je určená pre všetky modely s pozdĺžnym uložením motora. Priemerná spotreba nemá presahovať desať litrov na sto kilometrov.Novinka je určená pre všetky modely s pozdĺžnym uložením motora. Priemerná spotreba nemá presahovať desať litrov na sto kilometrov. (Zdroj: Audi)

Audi po vzore konkurenčných automobiliek predstavilo prepĺňaný trojlitrový šesťvalec. Cieľom nebol brutálne vysoký výkon, ale pomer sily a spotreby. Oneskorený príchod tohto typu motora chce výrobca vyvážiť unikátnym technickým riešením.

Prepĺňaným benzínovým motorom patrí blízka budúcnosť. Dôkazom je rad malých prepĺňaných motorov všetkých významných výrobcov, ktoré dávajú výkon typický pre podstatne objemnejšie motory. BMW zaviedlo znižovanie objemu aj v kategórii najsilnejších. Ich zatiaľ neprekonateľný šesťvalec 35i dosahuje výkon, aký pred rokmi vyvíjali šesťlitrové dvanásťvalce.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Podobnou cestou sa vydalo Audi, akurát namiesto dvoch turbodúchadiel používa jeden kompresor kompaktných rozmerov. Prepĺňací mechanizmus sa vmestil medzi hlavy motora s usporiadaním do V. Motor tým pádom navonok takmer vôbec nezväčšil rozmery. Pilotný motor 3,0 TFSI dosahuje výkon 213 kW (290 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 420 Nm. Neskôr pribudnú výkonnejšie verzie s výkonom 240 kW (326k). Kompresor mechanicky pripojený na pohon motora má okamžitý účinok a už od základných otáčok vyvinie maximálny plniaci tlak. V praxi krútiaci moment vrcholí pri 2500 otáčkach a jeho maximum neklesá až do 4850 otáčok.

Jednou z predností motora je ľahká konštrukcia. Blok hlavy valcov z hliníka a kremíka váži iba 33 kilogramov. Celý motor aj s kompresorom váži iba 189 kilogramov. Audi venuje pozornosť prepĺňaniu benzínových motorov od predstavenia modelu A3 Sportback, v ktorom debutoval dvojliter 2,0 TFSI.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 787
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 186
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 568
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 047
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 070
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 329
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 106
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 759
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 389
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 549
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Ďakujeme Kotlebovi

Kotleba vo videu odporúčal, ako sa majú jeho nasledovníci vysporiadať s koronou. Ďakujeme.

Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.