Trojliter s kompresorom

Audi po vzore konkurenčných automobiliek predstavilo prepĺňaný trojlitrový šesťvalec. Cieľom nebol brutálne vysoký výkon, ale pomer sily a spotreby. Oneskorený príchod tohto typu motora chce výrobca vyvážiť unikátnym technickým riešením.

Novinka je určená pre všetky modely s pozdĺžnym uložením motora. Priemerná spotreba nemá presahovať desať litrov na sto kilometrov.(Zdroj: Audi)

Audi po vzore konkurenčných automobiliek predstavilo prepĺňaný trojlitrový šesťvalec. Cieľom nebol brutálne vysoký výkon, ale pomer sily a spotreby. Oneskorený príchod tohto typu motora chce výrobca vyvážiť unikátnym technickým riešením.

Prepĺňaným benzínovým motorom patrí blízka budúcnosť. Dôkazom je rad malých prepĺňaných motorov všetkých významných výrobcov, ktoré dávajú výkon typický pre podstatne objemnejšie motory. BMW zaviedlo znižovanie objemu aj v kategórii najsilnejších. Ich zatiaľ neprekonateľný šesťvalec 35i dosahuje výkon, aký pred rokmi vyvíjali šesťlitrové dvanásťvalce.

Podobnou cestou sa vydalo Audi, akurát namiesto dvoch turbodúchadiel používa jeden kompresor kompaktných rozmerov. Prepĺňací mechanizmus sa vmestil medzi hlavy motora s usporiadaním do V. Motor tým pádom navonok takmer vôbec nezväčšil rozmery. Pilotný motor 3,0 TFSI dosahuje výkon 213 kW (290 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 420 Nm. Neskôr pribudnú výkonnejšie verzie s výkonom 240 kW (326k). Kompresor mechanicky pripojený na pohon motora má okamžitý účinok a už od základných otáčok vyvinie maximálny plniaci tlak. V praxi krútiaci moment vrcholí pri 2500 otáčkach a jeho maximum neklesá až do 4850 otáčok.

Jednou z predností motora je ľahká konštrukcia. Blok hlavy valcov z hliníka a kremíka váži iba 33 kilogramov. Celý motor aj s kompresorom váži iba 189 kilogramov. Audi venuje pozornosť prepĺňaniu benzínových motorov od predstavenia modelu A3 Sportback, v ktorom debutoval dvojliter 2,0 TFSI.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 340
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 106
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 873
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 196
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 012
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 908
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 767
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 651
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 320

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.