Trojliter s kompresorom

Audi po vzore konkurenčných automobiliek predstavilo prepĺňaný trojlitrový šesťvalec. Cieľom nebol brutálne vysoký výkon, ale pomer sily a spotreby. Oneskorený príchod tohto typu motora chce výrobca vyvážiť unikátnym technickým riešením.

Novinka je určená pre všetky modely s pozdĺžnym uložením motora. Priemerná spotreba nemá presahovať desať litrov na sto kilometrov.(Zdroj: Audi)

Audi po vzore konkurenčných automobiliek predstavilo prepĺňaný trojlitrový šesťvalec. Cieľom nebol brutálne vysoký výkon, ale pomer sily a spotreby. Oneskorený príchod tohto typu motora chce výrobca vyvážiť unikátnym technickým riešením.

Prepĺňaným benzínovým motorom patrí blízka budúcnosť. Dôkazom je rad malých prepĺňaných motorov všetkých významných výrobcov, ktoré dávajú výkon typický pre podstatne objemnejšie motory. BMW zaviedlo znižovanie objemu aj v kategórii najsilnejších. Ich zatiaľ neprekonateľný šesťvalec 35i dosahuje výkon, aký pred rokmi vyvíjali šesťlitrové dvanásťvalce.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podobnou cestou sa vydalo Audi, akurát namiesto dvoch turbodúchadiel používa jeden kompresor kompaktných rozmerov. Prepĺňací mechanizmus sa vmestil medzi hlavy motora s usporiadaním do V. Motor tým pádom navonok takmer vôbec nezväčšil rozmery. Pilotný motor 3,0 TFSI dosahuje výkon 213 kW (290 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 420 Nm. Neskôr pribudnú výkonnejšie verzie s výkonom 240 kW (326k). Kompresor mechanicky pripojený na pohon motora má okamžitý účinok a už od základných otáčok vyvinie maximálny plniaci tlak. V praxi krútiaci moment vrcholí pri 2500 otáčkach a jeho maximum neklesá až do 4850 otáčok.

Jednou z predností motora je ľahká konštrukcia. Blok hlavy valcov z hliníka a kremíka váži iba 33 kilogramov. Celý motor aj s kompresorom váži iba 189 kilogramov. Audi venuje pozornosť prepĺňaniu benzínových motorov od predstavenia modelu A3 Sportback, v ktorom debutoval dvojliter 2,0 TFSI.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 567
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 511
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 625
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 530
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 755
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 493
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 670
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 241
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 983
  10. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 3 859