TEST: Suzuki Splash – benzín porazil diesel

Naftová verzia spotrebuje v meste menej paliva ako benzínová, ale stojí viac. Niektoré bezpečnostné prvky sú dostupné iba s benzínovým motorom.

Na ceste víťazí benzínová verzia. Diesel je výrazne úspornejší iba v meste a cena je dobrá jedine voči konkurencii.(Zdroj: TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Naftová verzia spotrebuje v meste podstatne menej paliva ako benzínová, ale stojí viac. Niektoré bezpečnostné prvky sú dostupné iba s benzínovým motorom, ktorý ponúka lepšie zrýchlenie. Vydarený diesel neohrozuje vlastnú značku, ale konkurentov.

Suzuki podniklo kroky na zatraktívnenie benzínovej verzie. Motoristi sa musia pri kúpe zamyslieť nad tým, čo bude výhodnejšie z praktického a ekonomického hľadiska. Obe akciové ceny lákajú a rozdiel štyridsať tisíc korún vyzerá na prvý pohľad atraktívne. Po prepočítaní návratnosti pri spotrebe dosiahnutej v teste a súčasných cenách musí majiteľ s úspornejšou naftovou verziou najazdiť takmer 130 000 kilometrov, aby sa mu rozdiel v nákupnej cene vrátil. Treba brať do úvahy aj niečo iné, ako len nákupnú cenu.

TEST_MOTORY_big.jpg

Krútiaci moment naftového motora poriadne potiahne, ale treba častejšie radiť a na reakciu motora chvíľu počkať.

Ukryté rozdiely

V cenovej kalkulácii nemožno obísť rozdiel vo výbave. Aby značka Suzuki skresala nákupnú cenu naftovej verzie na minimum, dodáva naftový motor iba s výbavou GLX, v ktorej sa nenachádza ESP, ani hlavové airbagy ako vo výbave GS, ktorú mala testovaná benzínová verzia. Zákazník tak s dieselom automaticky prichádza o možnosť mať vyššiu úroveň bezpečnosti. Na rovnakej úrovni výbav GLX nie sú medzi jedným alebo druhým pohonom rozdiely.

Na tom istom

Jediným viditeľným rozdielom v interiéri porovnávaných verzií bol otáčkomer a rozsah jeho stupnice. Z konštrukcie motora jasne vyplýva, že benzínový motor sa nechá vytočiť ochotnejšie a do vyšších otáčok. Počuteľný rozdiel medzi motormi je v každom režime iný. V nízkych rýchlostiach a v meste je príjemnejší benzínový motor. Na diaľnici sa lepšie cestuje s dieselom, ktorému pomáha vyšší krútiaci moment a iný stály prevod. Interiér modelu Splash vyniká praktickými riešeniami a vzhľadom na veľkosť karosérie aj priestorom. V konečnom účtovaní sa môže smelo postaviť malým autám triedy B. Limitujúca je jedine veľkosť batožinového priestoru na úrovni dvesto litrov.

TEST_INTERIER_big.jpg

Praktickému interiéru nechýba dostatok miesta ani odkladacie priestory. Diesel je tichší vo vyšších rýchlostiach, benzín naopak v meste.

Iná jazda

Naftový Splash je v meste komótnejší, pretože na plyn reaguje pomalšie. Potom síce nastane poriadny záťah krútiaceho momentu, ale za ten čas je benzínová verzia o pár metrov ďalej. Navyše, rozsah otáčok benzínového motora vyhovuje viac vodičovi benzínového motora. Akurát v meste je citeľnejší rozdiel v spotrebe, kedy diesel víťazí skoro o dva litre. V teste tvorila jazda v meste asi 40 percent celkovej vzdialenosti a zvyšok presúvanie po diaľnici a cestách prvej triedy. Rozdiel v spotrebe súbežne jazdiacich modelov bol 1,0 litra na sto kilometrov.

TEST_OTACKOMER.jpg

Jediným viditeľným rozdielom je rozsah stupnice otáčkomera. Diesel obľubuje nižšie otáčky, v ktorých dobre ťahá.

Napriek spotrebe

Automobilka, ktorá postavila svoje výborné predajné čísla na benzínových motoroch, urobila veľa pre propagáciu a sprístupnenie naftového motora. Úsporný diesel dobrej konštrukcie aj pôvodu je v akciovej cene veľmi dobrou alternatívou ku konkurenčným značkám. Kvôli kultúre chodu, lepším reakciám v meste a neveľkému rozdielu v spotrebe odporúčame benzínovú verziu. O správnosti tohto rozhodnutia svedčí skutočnosť, že naftový model sa nepredáva vo výbave GS, ktorá je s ohľadom na bezpečnosť posádky podstatne výhodnejšia.

Výhody benzínu

TEST_TABULKA_BENZIN_big.jpg
· okamžitá reakcia na plyn
· širšie spektrum činných otáčok
· rýchlejšie zohriatie v meste
· nižšia hmotnosť
· dynamika
· cena
· kultúra chodu

Výhody nafty

TEST_TABULKA_DIESEL_big.jpg

· nízka spotreba
· krútiaci moment


Technické parametre benzínovej a naftovej verzie

Suzuki Splash 1,2 1,3 DDiS
Výbava GLX CD AC GLX CD AC
Cena (Sk) 305 000 344 000
Motor 1,2 1,25 DDiS (s DPF)
Počet valcov 4 4
Počet ventilov 16 16
Objem (cm3) 1242 1248
Výkon (kW/k) 63/85 55/75
Pri otáčkach 5500 4000
Krút. moment (Nm) 114 190
Emisná norma EURO4 EURO4
Max. rýchlosť (km/h) 175 165
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 13,9
Pohotovostná hmotnosť(kg) 990 1040
Spotreba v meste (l/100 km) 6,9 5,5
Spotreba mimo mesta(l/100 km) 4,7 4
Kombinovaná (l/100 km) 5,5 4,5
Spotreba v teste 5,9 4,8
CO2 emisie (g/km) 131 120
Servisný interval (km) 15 000 15 000
Návratnosť investície (km) 0 128 289

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 646
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 252
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 396
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 154
  5. Kam do tepla v januári? 1 790
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 543
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 414
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 401
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 911
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 906

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.