SME
Utorok, 19. október, 2021 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

TEST: Suzuki Splash – benzín porazil diesel

Naftová verzia spotrebuje v meste menej paliva ako benzínová, ale stojí viac. Niektoré bezpečnostné prvky sú dostupné iba s benzínovým motorom.

Na ceste víťazí benzínová verzia. Diesel je výrazne úspornejší iba v meste a cena je dobrá jedine voči konkurencii.Na ceste víťazí benzínová verzia. Diesel je výrazne úspornejší iba v meste a cena je dobrá jedine voči konkurencii. (Zdroj: TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Naftová verzia spotrebuje v meste podstatne menej paliva ako benzínová, ale stojí viac. Niektoré bezpečnostné prvky sú dostupné iba s benzínovým motorom, ktorý ponúka lepšie zrýchlenie. Vydarený diesel neohrozuje vlastnú značku, ale konkurentov.

Suzuki podniklo kroky na zatraktívnenie benzínovej verzie. Motoristi sa musia pri kúpe zamyslieť nad tým, čo bude výhodnejšie z praktického a ekonomického hľadiska. Obe akciové ceny lákajú a rozdiel štyridsať tisíc korún vyzerá na prvý pohľad atraktívne. Po prepočítaní návratnosti pri spotrebe dosiahnutej v teste a súčasných cenách musí majiteľ s úspornejšou naftovou verziou najazdiť takmer 130 000 kilometrov, aby sa mu rozdiel v nákupnej cene vrátil. Treba brať do úvahy aj niečo iné, ako len nákupnú cenu.

TEST_MOTORY_big.jpg

Krútiaci moment naftového motora poriadne potiahne, ale treba častejšie radiť a na reakciu motora chvíľu počkať.

Ukryté rozdiely

V cenovej kalkulácii nemožno obísť rozdiel vo výbave. Aby značka Suzuki skresala nákupnú cenu naftovej verzie na minimum, dodáva naftový motor iba s výbavou GLX, v ktorej sa nenachádza ESP, ani hlavové airbagy ako vo výbave GS, ktorú mala testovaná benzínová verzia. Zákazník tak s dieselom automaticky prichádza o možnosť mať vyššiu úroveň bezpečnosti. Na rovnakej úrovni výbav GLX nie sú medzi jedným alebo druhým pohonom rozdiely.

Na tom istom

Jediným viditeľným rozdielom v interiéri porovnávaných verzií bol otáčkomer a rozsah jeho stupnice. Z konštrukcie motora jasne vyplýva, že benzínový motor sa nechá vytočiť ochotnejšie a do vyšších otáčok. Počuteľný rozdiel medzi motormi je v každom režime iný. V nízkych rýchlostiach a v meste je príjemnejší benzínový motor. Na diaľnici sa lepšie cestuje s dieselom, ktorému pomáha vyšší krútiaci moment a iný stály prevod. Interiér modelu Splash vyniká praktickými riešeniami a vzhľadom na veľkosť karosérie aj priestorom. V konečnom účtovaní sa môže smelo postaviť malým autám triedy B. Limitujúca je jedine veľkosť batožinového priestoru na úrovni dvesto litrov.

TEST_INTERIER_big.jpg

Praktickému interiéru nechýba dostatok miesta ani odkladacie priestory. Diesel je tichší vo vyšších rýchlostiach, benzín naopak v meste.

Iná jazda

Naftový Splash je v meste komótnejší, pretože na plyn reaguje pomalšie. Potom síce nastane poriadny záťah krútiaceho momentu, ale za ten čas je benzínová verzia o pár metrov ďalej. Navyše, rozsah otáčok benzínového motora vyhovuje viac vodičovi benzínového motora. Akurát v meste je citeľnejší rozdiel v spotrebe, kedy diesel víťazí skoro o dva litre. V teste tvorila jazda v meste asi 40 percent celkovej vzdialenosti a zvyšok presúvanie po diaľnici a cestách prvej triedy. Rozdiel v spotrebe súbežne jazdiacich modelov bol 1,0 litra na sto kilometrov.

TEST_OTACKOMER.jpg

Jediným viditeľným rozdielom je rozsah stupnice otáčkomera. Diesel obľubuje nižšie otáčky, v ktorých dobre ťahá.

Napriek spotrebe

Automobilka, ktorá postavila svoje výborné predajné čísla na benzínových motoroch, urobila veľa pre propagáciu a sprístupnenie naftového motora. Úsporný diesel dobrej konštrukcie aj pôvodu je v akciovej cene veľmi dobrou alternatívou ku konkurenčným značkám. Kvôli kultúre chodu, lepším reakciám v meste a neveľkému rozdielu v spotrebe odporúčame benzínovú verziu. O správnosti tohto rozhodnutia svedčí skutočnosť, že naftový model sa nepredáva vo výbave GS, ktorá je s ohľadom na bezpečnosť posádky podstatne výhodnejšia.

Výhody benzínu

TEST_TABULKA_BENZIN_big.jpg
· okamžitá reakcia na plyn
· širšie spektrum činných otáčok
· rýchlejšie zohriatie v meste
· nižšia hmotnosť
· dynamika
· cena
· kultúra chodu

Výhody nafty

TEST_TABULKA_DIESEL_big.jpg

· nízka spotreba
· krútiaci moment


Technické parametre benzínovej a naftovej verzie

Suzuki Splash 1,2 1,3 DDiS
Výbava GLX CD AC GLX CD AC
Cena (Sk) 305 000 344 000
Motor 1,2 1,25 DDiS (s DPF)
Počet valcov 4 4
Počet ventilov 16 16
Objem (cm3) 1242 1248
Výkon (kW/k) 63/85 55/75
Pri otáčkach 5500 4000
Krút. moment (Nm) 114 190
Emisná norma EURO4 EURO4
Max. rýchlosť (km/h) 175 165
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 13,9
Pohotovostná hmotnosť(kg) 990 1040
Spotreba v meste (l/100 km) 6,9 5,5
Spotreba mimo mesta(l/100 km) 4,7 4
Kombinovaná (l/100 km) 5,5 4,5
Spotreba v teste 5,9 4,8
CO2 emisie (g/km) 131 120
Servisný interval (km) 15 000 15 000
Návratnosť investície (km) 0 128 289

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf Accenture: Ak už príde človek do kancelárie, malo by to dávať zmysel
  2. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  3. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  4. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  5. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  6. Spánok – základ pevných vzťahov
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  9. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  2. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  3. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  4. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  5. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  6. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  7. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  8. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 21 613
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 695
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 096
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 689
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 652
  6. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 012
  7. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 011
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 927
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 562
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico.

Smer chce nové referendum s dvoma otázkami.


8 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


16 h
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Seat Ibiza FR

Štvorvalec zostal v ponuke, ale iba s automatom.


15. okt

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať
  2. Irena Šimuneková: Po hradoch - 51 Kapušiansky hrad
  3. Igor Múdry: Kľak
  4. Marek Strapko: Toto sa stane, ak ustupujete primitivizmu
  5. Rudolf Pado: Keď je úradník človekom, chválime Medzilaborce
  6. Marek Mačuha: Viac technokracie do politiky
  7. Denis Jánošík: Október- mesiac úcty k starším
  8. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur!
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 17 552
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 10 375
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 6 913
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 679
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 499
  6. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 3 972
  7. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 806
  8. Stanislav Martinčko: Ide 17.10. Smer-SD do Rimavskej Soboty ďakovať sebe sám za dobre odvedenú robotu ?? 3 416
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu