Naopak, nové „áčko“ a „béčko“ budú mať konvenčný podvozok s motorom umiestneným vpredu naprieč a pohonom predných kolies.
Dosť bolo sendvičov
Jedným z dôvodov upustenia od sendvičovej koncepcie sú vysoké náklady na ďalší vývoj. Ďalším môže byť fakt, že pri použití tohto typu podvozka sedia pasažieri vyššie a tým pádom rastie aj celková výška vozidla. Športovo ladené kupé, či karosárska verzia kabriolet preto neprichádzajú do úvahy. Nový Mercedes triedy A bude tradičný troj- alebo päťdverový hatchback. Trieda B zostane naďalej kompaktným MPV, ale rovnako s konvenčným riešením podvozka. Ani po uvedení nového „áčka“ neprestanú to súčasné vyrábať, no iba vo verzii poháňanej elekromotorom.
Malé perličky: GLA, CLA
Zrejme až v roku 2012 - po predstavení triedy A a B - automobilka uvedie kompaktné SUV s názvom GLA spadajúce v modelovej hrierarchii pod aktuálnu novinku, triedu GLK. Perličkou v ofenzíve Mercedesu má byť „baby CLS“ - malé štvordverové kupé s označením CLA. Stratégovia nemeckej značky sú po predajných úspechoch CLS-ka, ktoré si však nemôže dovoliť každý, presvedčení, že malé kupé so štvoricou dverí dokáže značke prilákať množstvo nových zákazníkov.
S naftou pomôžu Francúzi
Pod kapotami malých Mercedesov sa majú objavovať troj- a štvorvalcové pohonné jednotky vybavené priamym vstrekovaním paliva. Naftové agregáty budú dielom spoločného vývoja značky Mercedes-Benz a koncernu PSA. Výroba noviniek by mala prebiehať v maďarskom meste Kecskemet.