Z rely do života: Zahrali sme frajera za volantom

Sedíte v aute frajersky nízko a držíte volant jednou rukou? V teste uvidíte, prečo by to skúsení jazdci rely označili za hlúposť a veľký risk.

Správny posed za volantom je základom zvládnutia krízovej situácie.(Zdroj: autor)

Každý pretekár sedí v súťažnom aute poriadne pripútaný a v takej polohe, aby mal dobrý dosah na všetky ovládacie prvky, vrátane volantu. Bezpečnostné pásy ho chránia pri náraze, ale zároveň fixujú jeho polohu voči volantu. V kritickej situácii tak lepšie cíti, čo robí auto a vie ho presnejšie ovládať.

Nepripútaný šofér v obyčajnom aute je vystavený riziku pri náraze a počas prudkého manévru alebo brzdenia sa musí držať volantu. Keby bol pripútaný, samonavíjací pás sa zasekne a podrží jeho telo. Navyše ležiaci frajeri, ktorí držia jednou rukou volant, naň poriadne nedočiahnu a v kritickej situácii sú bezradní. Prekážke sa možno vyhnú, ale následné narovnanie auta nezvládnu. Od pretekárov si neberme vzor vo zvyšovaní výkonu auta, ale v správnom sedení a držaní volantu.

Sedadlo má byť v takej vzdialenosti, aby bola ľavá noha pri stlačení spojkového pedálu mierne pokrčená. Operadlo musí mať taký sklon, aby opretý šofér s vystretými rukami dosiahol zápästím na vrchnú časť venca volantu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 790
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 245
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 577
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 373
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 544
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 967
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 373
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 900
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 845

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.