Každý pretekár sedí v súťažnom aute poriadne pripútaný a v takej polohe, aby mal dobrý dosah na všetky ovládacie prvky, vrátane volantu. Bezpečnostné pásy ho chránia pri náraze, ale zároveň fixujú jeho polohu voči volantu. V kritickej situácii tak lepšie cíti, čo robí auto a vie ho presnejšie ovládať.
Nepripútaný šofér v obyčajnom aute je vystavený riziku pri náraze a počas prudkého manévru alebo brzdenia sa musí držať volantu. Keby bol pripútaný, samonavíjací pás sa zasekne a podrží jeho telo. Navyše ležiaci frajeri, ktorí držia jednou rukou volant, naň poriadne nedočiahnu a v kritickej situácii sú bezradní. Prekážke sa možno vyhnú, ale následné narovnanie auta nezvládnu. Od pretekárov si neberme vzor vo zvyšovaní výkonu auta, ale v správnom sedení a držaní volantu.
Sedadlo má byť v takej vzdialenosti, aby bola ľavá noha pri stlačení spojkového pedálu mierne pokrčená. Operadlo musí mať taký sklon, aby opretý šofér s vystretými rukami dosiahol zápästím na vrchnú časť venca volantu.