SME

Rádiová frekvencia pre autá. Aby komunikovali

Automobilky už roky vyvíjajú systémy, ktoré majú nehodám zabrániť a vodičov vopred informovať o prípadnom nebezpečenstve. Riešenie ponúka vzájomná komunikácia medzi autami na novej jednotnej frekvencii.

Ak vozidlo natrafí na klzký úsek cesty a zaregistruje činnosť stabilizačného systému alebo ABS, vyšle informáciu všetkým automobilom.Ak vozidlo natrafí na klzký úsek cesty a zaregistruje činnosť stabilizačného systému alebo ABS, vyšle informáciu všetkým automobilom.

V roku 2006 pri dopravných nehodách v Európskej únii zomrelo viac ako 42 000 ľudí a viac ako 1,6 milióna utrpelo zranenia. Každý deň sa na cestách Únie tvoria dopravné zápchy dlhé približne 7 500 kilometrov. Súčasťou boja proti nelichotivej situácii je podpora projektov automobilových výrobcov, ktorí roky testujú bezdrôtové informačné systémy medzi autami. Všetky údaje o vozidle a rozpoznanej situácii budú autá vysielať vôkol seba a zároveň prijímať signál od iných. Autá si dajú navzájom vedieť, kde sú a budú dbať na to, aby vodiči nezabudli na prednosť v jazde. Z hľadiska rádiokomunikačných zákonov bola viac ako potrebná jednotná frekvencia, ktorú schválila Európska komisia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dobré rozhodnutie

„Rozhodnutie Komisie je ráznym krokom k splneniu európskeho cieľa, obmedziť dopravné nehody. Prenášať zásadné správy rýchlo a presne je pre bezpečnosť na cestách nevyhnutnosťou," povedala komisárka EÚ pre telekomunikácie Viviane Redingová. Podľa výskumov Európania trávia 24 % času, počas ktorého šoférujú auto v dopravných zápchach. Nový systém prinesie úsporu času a peňazí. Autá budú využívať frekvenčné pásmo 5,9 gigahertzov na spektre 30 MHz.

Čo si povedia?

Ak vozidlo natrafí na klzký úsek cesty a zaregistruje činnosť stabilizačného systému alebo ABS, vyšle informáciu všetkým automobilom, ktoré sa nachádzajú nablízku. Ak stredisko pre riadenie dopravy musí informovať vodičov o neočakávanom uzatvorení cesty, alternatívnej trase alebo obmedzení rýchlosti, bude môcť túto informáciu zaslať zaradeniu pre príjem a vysielanie informácií.

SkryťVypnúť reklamu

schemsa_big.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 461
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 404
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 050
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 625
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 575
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 694
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 369
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 809
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 318
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 081
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 467
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 503
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu