Audi TTS: Lietali sme s čmeliakom

Nabrúsená verzia kultového športového auta ponúka poriadnu porciu výkonu a príťažlivé doplnky. Sterilne dokonalému podvozku chýba viac športovej agresivity. Interiér a zovňajšok dostane asi každého.

(Zdroj: Alena Šperková)

Magickú silu prídavného písmena S športových verzií Audi stelesňujú v tomto prípade kozmetické doplnky, športový podvozok, silný motor a presná manuálna prevodovka. Verzia TTS pribudla v programe automobilky presne v čase, keď sa druhá generácia stala bežným zjavom ciest. Pritvrdenie muziky prinieslo väčší pôžitok zo zrýchlenia. Interiér sa môže hrdo postaviť najlepším športovým autám súčasnosti. Jemná koža a farebná kombinácia pôsobia navzdory nemeckej precíznosti veľmi útulne a príťažlivo. Vnútorný priestor neriešime, akurát prípadným exhibicionistom mestských ulíc pripomíname, že v TTS je lepšie hltať kilometre nádherných ciest ako jamy veľkomesta.

Ideálny?

Výkon prepĺňaného dvojlitra vzrástol až na dve stovky kilowattov, čo nie je ani zďaleka najvyššie možné maximum. Aspoň motor sa tak tvári, a ohromne ľahko zo seba vydáva krútiaci moment už pri nízkych otáčkach. K cnostiam štvorvalca patrí spotreba. V spleti ideálnych parametrov chýba rýdzejší športový zvuk a výkonová špička pred maximom otáčok. V tejto objemovej kategórii nepoznáme lepší pomer medzi silou motora a jeho použitím v bežnej praxi. V kamarátskom tempe bežného dňa mu stačí desať litrov na sto kilometrov. Špička v teste dosiahla pri športovom zaobchádzaní pätnástku.

Pevne na ceste

Silueta karosérie predurčuje Audi TTS na brilantný prejazd slalomu bez nakláňania. Riadenie by mohlo byť na tento účel priamejšie. Precízne tvarovaný volant síce pasuje do rúk, ale tie v ňom cítia stratu priľnavosti príliš neskoro. Audi TTS dodáva vodičovi neskutočné sebavedomie aj vo vysokej rýchlosti bez naznačených pochybností, o to väčšie môže byť preľaknutie v počiatočnom nedotáčavom podtrhnutí predných kolies. Pohon všetkých kolies riešený medzinápravovou spojkou Haldex v podstate nerieši prejazd zákruty, ale prenos výkony na cestu.

Jednou vetou

Audi TTS výborne vyzerá, ešte lepšie zrýchľuje, ohuruje krútiacim momentom v celom spektre otáčok, pradie v koncovkách výfuku, je vo všetkých oblastiach sterilne dobré a rýchle na diaľnici, ale chýba mu citlivejšie riadenie a športový temperament v zákrutách.

Audi TTS

plusy mínusy
vzhľad chýba výkonová špička
dielenské spracovanie nedotáčavé správanie
výkon menej citlivé riadenie
volant -
výbava -
sedadlá -

Technické údaje

Motor
Typ benzínový prepĺňaný štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1984
Výkon (kw/k) 200/272
Pri otáčkach (min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (min.) 2500-5000
Kilogramový výkon (kg/k) 5,1
Litrový výkon (k/l) 137
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky - quattro /Haldex/
Podvozok
Predná náprava

vzpery McPherson
s trojuholníkovými spodnými priečnymi ramenami

Zadná náprava štvorprvkové zavesenie
Svetlosť podvozka (mm) 130
Priemer otočenia (m) 11
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Pneumatiky 245/40 R18
Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2468
Dĺžka (mm) 4198
Širka (mm) 1842
Výška (mm) 1345
Pohotovostná hmot (kg) 1395
Užitočná hmotnosť (kg) 400
Batožinový priestor (l) 290
Objem pal. nádrže (l) 60

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto (l/100 km) 10,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,3
Spotreba kombinácia (l/100 km) 8,0
Spotreba v teste (l/100 km) 11,8
Emisie CO (g/km) 191
Emisná norma EURO IV

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 27 093
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 9 255
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 211
  4. Kreditná karta – áno alebo nie 7 996
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 709
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 267
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 266
  8. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 216
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 611
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 964

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dlhy by mal štát odpúšťať budúci rok. Náklady vyčísľujú

Šéf SNS Andrej Danko spomína aj ďalší generálny pardon v Sociálnej poisťovni. Komore exekútorov sa to nepáči.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Liek existoval, aj tak ho takmer nechali umrieť

Príbeh, ktorý opisuje slovenské zdravotníctvo.

ŠPORT

Takto Sagana často neuvidíte. Čudoval sa aj Svorada

Trojnásobný majster sveta získal šiesty národný titul skvelým spôsobom.

ŽENA

Rozkvitnutá krása: Ako udržať rezané kvety čerstvé čo najdlhšie?

Rezané kvety sú krásne, no nie trvácne.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.