SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Audi TTS: Lietali sme s čmeliakom

Nabrúsená verzia kultového športového auta ponúka poriadnu porciu výkonu a príťažlivé doplnky. Sterilne dokonalému podvozku chýba viac športovej agresivity. Interiér a zovňajšok dostane asi každého.

(Zdroj: Alena Šperková)

Magickú silu prídavného písmena S športových verzií Audi stelesňujú v tomto prípade kozmetické doplnky, športový podvozok, silný motor a presná manuálna prevodovka. Verzia TTS pribudla v programe automobilky presne v čase, keď sa druhá generácia stala bežným zjavom ciest. Pritvrdenie muziky prinieslo väčší pôžitok zo zrýchlenia. Interiér sa môže hrdo postaviť najlepším športovým autám súčasnosti. Jemná koža a farebná kombinácia pôsobia navzdory nemeckej precíznosti veľmi útulne a príťažlivo. Vnútorný priestor neriešime, akurát prípadným exhibicionistom mestských ulíc pripomíname, že v TTS je lepšie hltať kilometre nádherných ciest ako jamy veľkomesta.

Ideálny?

Výkon prepĺňaného dvojlitra vzrástol až na dve stovky kilowattov, čo nie je ani zďaleka najvyššie možné maximum. Aspoň motor sa tak tvári, a ohromne ľahko zo seba vydáva krútiaci moment už pri nízkych otáčkach. K cnostiam štvorvalca patrí spotreba. V spleti ideálnych parametrov chýba rýdzejší športový zvuk a výkonová špička pred maximom otáčok. V tejto objemovej kategórii nepoznáme lepší pomer medzi silou motora a jeho použitím v bežnej praxi. V kamarátskom tempe bežného dňa mu stačí desať litrov na sto kilometrov. Špička v teste dosiahla pri športovom zaobchádzaní pätnástku.

Pevne na ceste

Silueta karosérie predurčuje Audi TTS na brilantný prejazd slalomu bez nakláňania. Riadenie by mohlo byť na tento účel priamejšie. Precízne tvarovaný volant síce pasuje do rúk, ale tie v ňom cítia stratu priľnavosti príliš neskoro. Audi TTS dodáva vodičovi neskutočné sebavedomie aj vo vysokej rýchlosti bez naznačených pochybností, o to väčšie môže byť preľaknutie v počiatočnom nedotáčavom podtrhnutí predných kolies. Pohon všetkých kolies riešený medzinápravovou spojkou Haldex v podstate nerieši prejazd zákruty, ale prenos výkony na cestu.

Jednou vetou

Audi TTS výborne vyzerá, ešte lepšie zrýchľuje, ohuruje krútiacim momentom v celom spektre otáčok, pradie v koncovkách výfuku, je vo všetkých oblastiach sterilne dobré a rýchle na diaľnici, ale chýba mu citlivejšie riadenie a športový temperament v zákrutách.

Audi TTS

plusy mínusy
vzhľad chýba výkonová špička
dielenské spracovanie nedotáčavé správanie
výkon menej citlivé riadenie
volant -
výbava -
sedadlá -

Technické údaje

Motor
Typ benzínový prepĺňaný štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1984
Výkon (kw/k) 200/272
Pri otáčkach (min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (min.) 2500-5000
Kilogramový výkon (kg/k) 5,1
Litrový výkon (k/l) 137
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky - quattro /Haldex/
Podvozok
Predná náprava

vzpery McPherson
s trojuholníkovými spodnými priečnymi ramenami

Zadná náprava štvorprvkové zavesenie
Svetlosť podvozka (mm) 130
Priemer otočenia (m) 11
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Pneumatiky 245/40 R18
Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2468
Dĺžka (mm) 4198
Širka (mm) 1842
Výška (mm) 1345
Pohotovostná hmot (kg) 1395
Užitočná hmotnosť (kg) 400
Batožinový priestor (l) 290
Objem pal. nádrže (l) 60

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto (l/100 km) 10,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,3
Spotreba kombinácia (l/100 km) 8,0
Spotreba v teste (l/100 km) 11,8
Emisie CO (g/km) 191
Emisná norma EURO IV

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 737
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 843
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 621
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 661
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 498
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 521
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 359
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 262
  9. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 119
  10. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 104
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Zasnežené východné Slovensko.