Audi TTS: Lietali sme s čmeliakom

Nabrúsená verzia kultového športového auta ponúka poriadnu porciu výkonu a príťažlivé doplnky. Sterilne dokonalému podvozku chýba viac športovej agresivity. Interiér a zovňajšok dostane asi každého.

(Zdroj: Alena Šperková)

Magickú silu prídavného písmena S športových verzií Audi stelesňujú v tomto prípade kozmetické doplnky, športový podvozok, silný motor a presná manuálna prevodovka. Verzia TTS pribudla v programe automobilky presne v čase, keď sa druhá generácia stala bežným zjavom ciest. Pritvrdenie muziky prinieslo väčší pôžitok zo zrýchlenia. Interiér sa môže hrdo postaviť najlepším športovým autám súčasnosti. Jemná koža a farebná kombinácia pôsobia navzdory nemeckej precíznosti veľmi útulne a príťažlivo. Vnútorný priestor neriešime, akurát prípadným exhibicionistom mestských ulíc pripomíname, že v TTS je lepšie hltať kilometre nádherných ciest ako jamy veľkomesta.

Ideálny?

Výkon prepĺňaného dvojlitra vzrástol až na dve stovky kilowattov, čo nie je ani zďaleka najvyššie možné maximum. Aspoň motor sa tak tvári, a ohromne ľahko zo seba vydáva krútiaci moment už pri nízkych otáčkach. K cnostiam štvorvalca patrí spotreba. V spleti ideálnych parametrov chýba rýdzejší športový zvuk a výkonová špička pred maximom otáčok. V tejto objemovej kategórii nepoznáme lepší pomer medzi silou motora a jeho použitím v bežnej praxi. V kamarátskom tempe bežného dňa mu stačí desať litrov na sto kilometrov. Špička v teste dosiahla pri športovom zaobchádzaní pätnástku.

Pevne na ceste

Silueta karosérie predurčuje Audi TTS na brilantný prejazd slalomu bez nakláňania. Riadenie by mohlo byť na tento účel priamejšie. Precízne tvarovaný volant síce pasuje do rúk, ale tie v ňom cítia stratu priľnavosti príliš neskoro. Audi TTS dodáva vodičovi neskutočné sebavedomie aj vo vysokej rýchlosti bez naznačených pochybností, o to väčšie môže byť preľaknutie v počiatočnom nedotáčavom podtrhnutí predných kolies. Pohon všetkých kolies riešený medzinápravovou spojkou Haldex v podstate nerieši prejazd zákruty, ale prenos výkony na cestu.

Jednou vetou

Audi TTS výborne vyzerá, ešte lepšie zrýchľuje, ohuruje krútiacim momentom v celom spektre otáčok, pradie v koncovkách výfuku, je vo všetkých oblastiach sterilne dobré a rýchle na diaľnici, ale chýba mu citlivejšie riadenie a športový temperament v zákrutách.

Audi TTS

plusy mínusy
vzhľad chýba výkonová špička
dielenské spracovanie nedotáčavé správanie
výkon menej citlivé riadenie
volant -
výbava -
sedadlá -

Technické údaje

Motor
Typ benzínový prepĺňaný štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1984
Výkon (kw/k) 200/272
Pri otáčkach (min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (min.) 2500-5000
Kilogramový výkon (kg/k) 5,1
Litrový výkon (k/l) 137
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky - quattro /Haldex/
Podvozok
Predná náprava

vzpery McPherson
s trojuholníkovými spodnými priečnymi ramenami

Zadná náprava štvorprvkové zavesenie
Svetlosť podvozka (mm) 130
Priemer otočenia (m) 11
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Pneumatiky 245/40 R18
Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2468
Dĺžka (mm) 4198
Širka (mm) 1842
Výška (mm) 1345
Pohotovostná hmot (kg) 1395
Užitočná hmotnosť (kg) 400
Batožinový priestor (l) 290
Objem pal. nádrže (l) 60

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto (l/100 km) 10,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,3
Spotreba kombinácia (l/100 km) 8,0
Spotreba v teste (l/100 km) 11,8
Emisie CO (g/km) 191
Emisná norma EURO IV

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 277
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 890
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 971
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 521
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 918
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 913
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 756
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 549
  9. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 548
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 534

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.