Audi TTS: Lietali sme s čmeliakom

Nabrúsená verzia kultového športového auta ponúka poriadnu porciu výkonu a príťažlivé doplnky. Sterilne dokonalému podvozku chýba viac športovej agresivity. Interiér a zovňajšok dostane asi každého.

(Zdroj: Alena Šperková)

Magickú silu prídavného písmena S športových verzií Audi stelesňujú v tomto prípade kozmetické doplnky, športový podvozok, silný motor a presná manuálna prevodovka. Verzia TTS pribudla v programe automobilky presne v čase, keď sa druhá generácia stala bežným zjavom ciest. Pritvrdenie muziky prinieslo väčší pôžitok zo zrýchlenia. Interiér sa môže hrdo postaviť najlepším športovým autám súčasnosti. Jemná koža a farebná kombinácia pôsobia navzdory nemeckej precíznosti veľmi útulne a príťažlivo. Vnútorný priestor neriešime, akurát prípadným exhibicionistom mestských ulíc pripomíname, že v TTS je lepšie hltať kilometre nádherných ciest ako jamy veľkomesta.

Ideálny?

Výkon prepĺňaného dvojlitra vzrástol až na dve stovky kilowattov, čo nie je ani zďaleka najvyššie možné maximum. Aspoň motor sa tak tvári, a ohromne ľahko zo seba vydáva krútiaci moment už pri nízkych otáčkach. K cnostiam štvorvalca patrí spotreba. V spleti ideálnych parametrov chýba rýdzejší športový zvuk a výkonová špička pred maximom otáčok. V tejto objemovej kategórii nepoznáme lepší pomer medzi silou motora a jeho použitím v bežnej praxi. V kamarátskom tempe bežného dňa mu stačí desať litrov na sto kilometrov. Špička v teste dosiahla pri športovom zaobchádzaní pätnástku.

Pevne na ceste

Silueta karosérie predurčuje Audi TTS na brilantný prejazd slalomu bez nakláňania. Riadenie by mohlo byť na tento účel priamejšie. Precízne tvarovaný volant síce pasuje do rúk, ale tie v ňom cítia stratu priľnavosti príliš neskoro. Audi TTS dodáva vodičovi neskutočné sebavedomie aj vo vysokej rýchlosti bez naznačených pochybností, o to väčšie môže byť preľaknutie v počiatočnom nedotáčavom podtrhnutí predných kolies. Pohon všetkých kolies riešený medzinápravovou spojkou Haldex v podstate nerieši prejazd zákruty, ale prenos výkony na cestu.

Jednou vetou

Audi TTS výborne vyzerá, ešte lepšie zrýchľuje, ohuruje krútiacim momentom v celom spektre otáčok, pradie v koncovkách výfuku, je vo všetkých oblastiach sterilne dobré a rýchle na diaľnici, ale chýba mu citlivejšie riadenie a športový temperament v zákrutách.

Audi TTS

plusy mínusy
vzhľad chýba výkonová špička
dielenské spracovanie nedotáčavé správanie
výkon menej citlivé riadenie
volant -
výbava -
sedadlá -

Technické údaje

Motor
Typ benzínový prepĺňaný štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1984
Výkon (kw/k) 200/272
Pri otáčkach (min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (min.) 2500-5000
Kilogramový výkon (kg/k) 5,1
Litrový výkon (k/l) 137
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky - quattro /Haldex/
Podvozok
Predná náprava

vzpery McPherson
s trojuholníkovými spodnými priečnymi ramenami

Zadná náprava štvorprvkové zavesenie
Svetlosť podvozka (mm) 130
Priemer otočenia (m) 11
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Pneumatiky 245/40 R18
Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2468
Dĺžka (mm) 4198
Širka (mm) 1842
Výška (mm) 1345
Pohotovostná hmot (kg) 1395
Užitočná hmotnosť (kg) 400
Batožinový priestor (l) 290
Objem pal. nádrže (l) 60

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto (l/100 km) 10,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,3
Spotreba kombinácia (l/100 km) 8,0
Spotreba v teste (l/100 km) 11,8
Emisie CO (g/km) 191
Emisná norma EURO IV

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 898
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 019
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 456
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 978
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 526
  6. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 518
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 433
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 363
  9. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 348
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 284

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.