Audi TTS: Lietali sme s čmeliakom

Nabrúsená verzia kultového športového auta ponúka poriadnu porciu výkonu a príťažlivé doplnky. Sterilne dokonalému podvozku chýba viac športovej agresivity. Interiér a zovňajšok dostane asi každého.

(Zdroj: Alena Šperková)

Magickú silu prídavného písmena S športových verzií Audi stelesňujú v tomto prípade kozmetické doplnky, športový podvozok, silný motor a presná manuálna prevodovka. Verzia TTS pribudla v programe automobilky presne v čase, keď sa druhá generácia stala bežným zjavom ciest. Pritvrdenie muziky prinieslo väčší pôžitok zo zrýchlenia. Interiér sa môže hrdo postaviť najlepším športovým autám súčasnosti. Jemná koža a farebná kombinácia pôsobia navzdory nemeckej precíznosti veľmi útulne a príťažlivo. Vnútorný priestor neriešime, akurát prípadným exhibicionistom mestských ulíc pripomíname, že v TTS je lepšie hltať kilometre nádherných ciest ako jamy veľkomesta.

Ideálny?

Výkon prepĺňaného dvojlitra vzrástol až na dve stovky kilowattov, čo nie je ani zďaleka najvyššie možné maximum. Aspoň motor sa tak tvári, a ohromne ľahko zo seba vydáva krútiaci moment už pri nízkych otáčkach. K cnostiam štvorvalca patrí spotreba. V spleti ideálnych parametrov chýba rýdzejší športový zvuk a výkonová špička pred maximom otáčok. V tejto objemovej kategórii nepoznáme lepší pomer medzi silou motora a jeho použitím v bežnej praxi. V kamarátskom tempe bežného dňa mu stačí desať litrov na sto kilometrov. Špička v teste dosiahla pri športovom zaobchádzaní pätnástku.

Pevne na ceste

Silueta karosérie predurčuje Audi TTS na brilantný prejazd slalomu bez nakláňania. Riadenie by mohlo byť na tento účel priamejšie. Precízne tvarovaný volant síce pasuje do rúk, ale tie v ňom cítia stratu priľnavosti príliš neskoro. Audi TTS dodáva vodičovi neskutočné sebavedomie aj vo vysokej rýchlosti bez naznačených pochybností, o to väčšie môže byť preľaknutie v počiatočnom nedotáčavom podtrhnutí predných kolies. Pohon všetkých kolies riešený medzinápravovou spojkou Haldex v podstate nerieši prejazd zákruty, ale prenos výkony na cestu.

Jednou vetou

Audi TTS výborne vyzerá, ešte lepšie zrýchľuje, ohuruje krútiacim momentom v celom spektre otáčok, pradie v koncovkách výfuku, je vo všetkých oblastiach sterilne dobré a rýchle na diaľnici, ale chýba mu citlivejšie riadenie a športový temperament v zákrutách.

Audi TTS

plusy mínusy
vzhľad chýba výkonová špička
dielenské spracovanie nedotáčavé správanie
výkon menej citlivé riadenie
volant -
výbava -
sedadlá -

Technické údaje

Motor
Typ benzínový prepĺňaný štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1984
Výkon (kw/k) 200/272
Pri otáčkach (min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (min.) 2500-5000
Kilogramový výkon (kg/k) 5,1
Litrový výkon (k/l) 137
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky - quattro /Haldex/
Podvozok
Predná náprava

vzpery McPherson
s trojuholníkovými spodnými priečnymi ramenami

Zadná náprava štvorprvkové zavesenie
Svetlosť podvozka (mm) 130
Priemer otočenia (m) 11
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Pneumatiky 245/40 R18
Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2468
Dĺžka (mm) 4198
Širka (mm) 1842
Výška (mm) 1345
Pohotovostná hmot (kg) 1395
Užitočná hmotnosť (kg) 400
Batožinový priestor (l) 290
Objem pal. nádrže (l) 60

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto (l/100 km) 10,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,3
Spotreba kombinácia (l/100 km) 8,0
Spotreba v teste (l/100 km) 11,8
Emisie CO (g/km) 191
Emisná norma EURO IV

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 320
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 962
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 124
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 931
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 722
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 493
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 135
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 086
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 474

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Severná Kórea stráca partnerov, obracia sa k dávnemu spojencovi

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Kuba môže pomôcť KĽDR so zbraňami.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.