Prichádza 7. generácia Suzuki Alto

Ofenzíva značky Suzuki v segmente mini a malých áut pokračuje. Po modeloch Swift a Splash prichádza najmenší zástupca japonskej automobilky predávaný v Európe s úplne novou fazónou, ale osvedčeným názvom Alto.

(Zdroj: Suzuki)

V poradí už siedma generácia obľúbeného miniautíčka vychádza zo štúdie Suzuki A-Star, prvýkrát predstavenej na minuloročnom autosalóne v New Delphi.

Podobne ako v prípade konceptu, sa na vývoji sériového Alto podieľali okrem japonských aj indickí konštruktéri. Suzuki, vystupujúce v Indii prostredníctvom dcérskej spoločnosti Maruti Suzuki, sa v tejto krajine mimoriadne darí. Od roku 1983 tu vyrába rôzne deriváty modelov známych aj u nás. Značka na tamojšom trhu aktuálne drží závideniahodný, viac než 50%-ný podiel.

Nové Alto stratilo v porovnaní so štúdiou A-Star jej dravý vzhľad. Dizajnéri naopak vsadili výlučne na oblé línie. S vyklápacími okienkami v zadných bočných dverách a prednými svetlometmi v tvare slzy automobil čiastočne pripomína kolínske trojčatá. Pod prednou kapotou sa bude ukrývať celohliníkový motor s objemom jeden liter a výkonom 48 kW (65 k), plniaci emisnú normu Euro5. Alto má byť mimoriadne úsporné a k prírode ohľaduplné vozidlo, s priemernou spotrebou 4,6 l/100 km. Konštruktérom sa podarilo stlačiť množstvo produkovaného CO2 na hodnotu 109g/km.

Najmenšie Suzuki absolvuje výstavnú premiéru na októbrovom parížskom autosalóne, vyrábať ho pre všetky trhy budú v Indii (závod Manesar) a do Európy dorazí v decembri tohto roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 092
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 712
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 331
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 557
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 923
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 357
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 275
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 070
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 787
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 679

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.