V poradí už siedma generácia obľúbeného miniautíčka vychádza zo štúdie Suzuki A-Star, prvýkrát predstavenej na minuloročnom autosalóne v New Delphi.
Podobne ako v prípade konceptu, sa na vývoji sériového Alto podieľali okrem japonských aj indickí konštruktéri. Suzuki, vystupujúce v Indii prostredníctvom dcérskej spoločnosti Maruti Suzuki, sa v tejto krajine mimoriadne darí. Od roku 1983 tu vyrába rôzne deriváty modelov známych aj u nás. Značka na tamojšom trhu aktuálne drží závideniahodný, viac než 50%-ný podiel.
Nové Alto stratilo v porovnaní so štúdiou A-Star jej dravý vzhľad. Dizajnéri naopak vsadili výlučne na oblé línie. S vyklápacími okienkami v zadných bočných dverách a prednými svetlometmi v tvare slzy automobil čiastočne pripomína kolínske trojčatá. Pod prednou kapotou sa bude ukrývať celohliníkový motor s objemom jeden liter a výkonom 48 kW (65 k), plniaci emisnú normu Euro5. Alto má byť mimoriadne úsporné a k prírode ohľaduplné vozidlo, s priemernou spotrebou 4,6 l/100 km. Konštruktérom sa podarilo stlačiť množstvo produkovaného CO2 na hodnotu 109g/km.
Najmenšie Suzuki absolvuje výstavnú premiéru na októbrovom parížskom autosalóne, vyrábať ho pre všetky trhy budú v Indii (závod Manesar) a do Európy dorazí v decembri tohto roka.
Autor: fg