SME
Utorok, 19. október, 2021 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

Nissan Pickup sa vracia

Legendárny Nissan Pickup hlási návrat do showroomov. V porovnaní s imidžovou a drahšou Navarou ide skôr o spoľahlivého pracanta do ťažkého terénu, ako auto predurčené na predvádzanie sa.

Vďaka tradičnej rámovej konštrukcii s nezávisle zavesenými kolesami vpredu a tuhou zadnou nápravou má auto v teréne skvelé jazdné vlastnosti.Vďaka tradičnej rámovej konštrukcii s nezávisle zavesenými kolesami vpredu a tuhou zadnou nápravou má auto v teréne skvelé jazdné vlastnosti. (Zdroj: Nissan)

Výrobca ho pri príležitosti znovuuvedenia na trh modernizoval. V rámci faceliftu sa tvary karosérie ani interiéru nezmenili, automobil ale dostal nové meno - NP300. Vozidlo je k dispozícii s tromi druhmi kabíny - dvojmiestny Single Cab (od 647.000 Sk bez DPH) má ložnú plochu s rozmermi 2235 x 1465 mm. King Cab (od 667.000 Sk bez DPH) rovnako odvezie iba dvojicu pasažierov, ale za sedadlami ukrýva rozmerný úložný priestor. Jeho o čosi skromnejšiu korbu charakterizujú miery 1865 x 1390 mm. Double Cab (od 686.900 Sk bez DPH) má štvoro dverí a odvezie až päť osôb. Z trojice verzií disponuje najmenšou ložnou plochou s rozmermi 1485 x 1390 mm. V závislosti od zvoleného modelu Nissan NP300 znesie užitočné zaťaženie v rozmedzí 955 - 1115 kg a utiahne príves o hmotnosti 2800 až 3000 kg.

301_nissan_big.jpg

Modernizovaná pohonná jednotka spĺňa emisnú normu Euro4, vyznačuje sa priaznivou spotrebou a servisnú prehliadku vyžaduje vždy až po 30 000 km.

Klasická kombinácia

Najväčšiu novinku ukrýva staro-nový pickup pod prednou kapotou. Modernizovaný štvorvalcový turbodiesel 2,5 l vybavený priamym vstrekovaním nafty common-rail dáva výkon 95 kW (129 k) pri 4000 ot/min a najvyšší krútiaci moment 294 Nm pri otáčkach 2000/min. Agregát spĺňa emisnú normu Euro4. Všetky verzie sú štandardne vybavené 5-stupňovou manuálnou prevodovkou s redukciou a pohonom 4x4. Na ceste si auto vystačí iba s poháňanou zadnou nápravou. V teréne vodič pákou pripojí prenos sily aj na predné kolesá. Konštrukcia podvozka zostáva po rokoch nezmenená. Jeho základ tvorí masívny rebrinový rám, nezávislé zavesenie kolies vpredu a tuhá náprava s listovými pružinami vzadu.

302_nissan_big.jpg

Jednoducho pojaté stvárnenie interiéru sa k pracovnému naturelu Nissanu NP300 hodí. Za príplatok ho je možné doplniť o niektoré prvky luxusu.

Zrodený pre terén

Nezaťažená zadná časť automobilu má tendenciu poskakovať. O to lepšie sa Nissan NP300 cíti v teréne. Svetlá výška 230 mm, predný a zadný nájazdový uhol s hodnotou 31°, 25-stupňový prejazdový uhol, či brodivosť do 450 mm dokazujú, že NP300 je pravý off-road. V interiéri nemožno čakať prebytočný luxus. Palubná doska zostavená z tvrdých a šedivých plastov sa ľahko udržiava. Základná výbava je vzhľadom na poslanie auta veľkorysá a jej súčasťou sú dva airbagy, ABS, výškovo nastaviteľný volant, digitálne hodiny i príprava pre montáž rádia s dvomi reproduktormi. Za príplatok je možné objednať si aj elektrické ovládanie okien a manuálnu klimatizáciu. Na vozidlo sa vzťahuje záruka 3 roky alebo 100.000 najazdených kilometrov a 6-ročná garancia na prehrdzavenie karosérie. Výrobca v rámci modernizácie predĺžil servisné intervaly na 30.000 km.

Nissan NP 300

Motor 2,5 TD
Zdvihový objem [cm3] 2488
Výkon [kW/k] 95/129
pri otáčkach [1/min] 4000
Krútiaci moment [Nm] 294
pri otáčkach [1/min] 2000
Maximálna rýchlosť [km/h] N/A
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] N/A
Udávaná spotreba [l/100 km] 9,1
Cena od [Sk] 647.000 bez DPH

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf Accenture: Ak už príde človek do kancelárie, malo by to dávať zmysel
  2. Spánok – základ pevných vzťahov
  3. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  4. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  5. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  6. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  9. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  2. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  3. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  4. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  5. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  6. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  7. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  8. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 21 613
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 695
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 096
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 689
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 652
  6. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 012
  7. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 011
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 927
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 562
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico.

Smer chce nové referendum s dvoma otázkami.


8 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


16 h
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Seat Ibiza FR

Štvorvalec zostal v ponuke, ale iba s automatom.


15. okt

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať
  2. Irena Šimuneková: Po hradoch - 51 Kapušiansky hrad
  3. Igor Múdry: Kľak
  4. Marek Strapko: Toto sa stane, ak ustupujete primitivizmu
  5. Rudolf Pado: Keď je úradník človekom, chválime Medzilaborce
  6. Marek Mačuha: Viac technokracie do politiky
  7. Braňo Švec: Chyby sú fajn aj pri učení sa cudzích jazykov
  8. Denis Jánošík: Október- mesiac úcty k starším
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 17 552
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 10 375
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 6 913
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 679
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 499
  6. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 3 972
  7. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 806
  8. Věra Tepličková: Poslanec Fico sa rozhodol spievať, covid-necovid 2 662
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu