Nissan Pickup sa vracia

Legendárny Nissan Pickup hlási návrat do showroomov. V porovnaní s imidžovou a drahšou Navarou ide skôr o spoľahlivého pracanta do ťažkého terénu, ako auto predurčené na predvádzanie sa.

Vďaka tradičnej rámovej konštrukcii s nezávisle zavesenými kolesami vpredu a tuhou zadnou nápravou má auto v teréne skvelé jazdné vlastnosti.(Zdroj: Nissan)

Výrobca ho pri príležitosti znovuuvedenia na trh modernizoval. V rámci faceliftu sa tvary karosérie ani interiéru nezmenili, automobil ale dostal nové meno - NP300. Vozidlo je k dispozícii s tromi druhmi kabíny - dvojmiestny Single Cab (od 647.000 Sk bez DPH) má ložnú plochu s rozmermi 2235 x 1465 mm. King Cab (od 667.000 Sk bez DPH) rovnako odvezie iba dvojicu pasažierov, ale za sedadlami ukrýva rozmerný úložný priestor. Jeho o čosi skromnejšiu korbu charakterizujú miery 1865 x 1390 mm. Double Cab (od 686.900 Sk bez DPH) má štvoro dverí a odvezie až päť osôb. Z trojice verzií disponuje najmenšou ložnou plochou s rozmermi 1485 x 1390 mm. V závislosti od zvoleného modelu Nissan NP300 znesie užitočné zaťaženie v rozmedzí 955 - 1115 kg a utiahne príves o hmotnosti 2800 až 3000 kg.

301_nissan_big.jpg

Modernizovaná pohonná jednotka spĺňa emisnú normu Euro4, vyznačuje sa priaznivou spotrebou a servisnú prehliadku vyžaduje vždy až po 30 000 km.

Klasická kombinácia

Najväčšiu novinku ukrýva staro-nový pickup pod prednou kapotou. Modernizovaný štvorvalcový turbodiesel 2,5 l vybavený priamym vstrekovaním nafty common-rail dáva výkon 95 kW (129 k) pri 4000 ot/min a najvyšší krútiaci moment 294 Nm pri otáčkach 2000/min. Agregát spĺňa emisnú normu Euro4. Všetky verzie sú štandardne vybavené 5-stupňovou manuálnou prevodovkou s redukciou a pohonom 4x4. Na ceste si auto vystačí iba s poháňanou zadnou nápravou. V teréne vodič pákou pripojí prenos sily aj na predné kolesá. Konštrukcia podvozka zostáva po rokoch nezmenená. Jeho základ tvorí masívny rebrinový rám, nezávislé zavesenie kolies vpredu a tuhá náprava s listovými pružinami vzadu.

302_nissan_big.jpg

Jednoducho pojaté stvárnenie interiéru sa k pracovnému naturelu Nissanu NP300 hodí. Za príplatok ho je možné doplniť o niektoré prvky luxusu.

Zrodený pre terén

Nezaťažená zadná časť automobilu má tendenciu poskakovať. O to lepšie sa Nissan NP300 cíti v teréne. Svetlá výška 230 mm, predný a zadný nájazdový uhol s hodnotou 31°, 25-stupňový prejazdový uhol, či brodivosť do 450 mm dokazujú, že NP300 je pravý off-road. V interiéri nemožno čakať prebytočný luxus. Palubná doska zostavená z tvrdých a šedivých plastov sa ľahko udržiava. Základná výbava je vzhľadom na poslanie auta veľkorysá a jej súčasťou sú dva airbagy, ABS, výškovo nastaviteľný volant, digitálne hodiny i príprava pre montáž rádia s dvomi reproduktormi. Za príplatok je možné objednať si aj elektrické ovládanie okien a manuálnu klimatizáciu. Na vozidlo sa vzťahuje záruka 3 roky alebo 100.000 najazdených kilometrov a 6-ročná garancia na prehrdzavenie karosérie. Výrobca v rámci modernizácie predĺžil servisné intervaly na 30.000 km.

Nissan NP 300

Motor 2,5 TD
Zdvihový objem [cm3] 2488
Výkon [kW/k] 95/129
pri otáčkach [1/min] 4000
Krútiaci moment [Nm] 294
pri otáčkach [1/min] 2000
Maximálna rýchlosť [km/h] N/A
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] N/A
Udávaná spotreba [l/100 km] 9,1
Cena od [Sk] 647.000 bez DPH

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 10 516
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 732
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 110
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 158
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 575
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 997
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 885
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 851
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 372
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 240

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bývalý vyšetrovateľ: Bezpečné a legálne peniaze. So štátom chce obchodovať každý

V tieňovej ekonomike sa pohybuje veľké množstvo peňazí.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.