Nissan Pickup sa vracia

Legendárny Nissan Pickup hlási návrat do showroomov. V porovnaní s imidžovou a drahšou Navarou ide skôr o spoľahlivého pracanta do ťažkého terénu, ako auto predurčené na predvádzanie sa.

Vďaka tradičnej rámovej konštrukcii s nezávisle zavesenými kolesami vpredu a tuhou zadnou nápravou má auto v teréne skvelé jazdné vlastnosti.(Zdroj: Nissan)

Výrobca ho pri príležitosti znovuuvedenia na trh modernizoval. V rámci faceliftu sa tvary karosérie ani interiéru nezmenili, automobil ale dostal nové meno - NP300. Vozidlo je k dispozícii s tromi druhmi kabíny - dvojmiestny Single Cab (od 647.000 Sk bez DPH) má ložnú plochu s rozmermi 2235 x 1465 mm. King Cab (od 667.000 Sk bez DPH) rovnako odvezie iba dvojicu pasažierov, ale za sedadlami ukrýva rozmerný úložný priestor. Jeho o čosi skromnejšiu korbu charakterizujú miery 1865 x 1390 mm. Double Cab (od 686.900 Sk bez DPH) má štvoro dverí a odvezie až päť osôb. Z trojice verzií disponuje najmenšou ložnou plochou s rozmermi 1485 x 1390 mm. V závislosti od zvoleného modelu Nissan NP300 znesie užitočné zaťaženie v rozmedzí 955 - 1115 kg a utiahne príves o hmotnosti 2800 až 3000 kg.

301_nissan_big.jpg

Modernizovaná pohonná jednotka spĺňa emisnú normu Euro4, vyznačuje sa priaznivou spotrebou a servisnú prehliadku vyžaduje vždy až po 30 000 km.

Klasická kombinácia

Najväčšiu novinku ukrýva staro-nový pickup pod prednou kapotou. Modernizovaný štvorvalcový turbodiesel 2,5 l vybavený priamym vstrekovaním nafty common-rail dáva výkon 95 kW (129 k) pri 4000 ot/min a najvyšší krútiaci moment 294 Nm pri otáčkach 2000/min. Agregát spĺňa emisnú normu Euro4. Všetky verzie sú štandardne vybavené 5-stupňovou manuálnou prevodovkou s redukciou a pohonom 4x4. Na ceste si auto vystačí iba s poháňanou zadnou nápravou. V teréne vodič pákou pripojí prenos sily aj na predné kolesá. Konštrukcia podvozka zostáva po rokoch nezmenená. Jeho základ tvorí masívny rebrinový rám, nezávislé zavesenie kolies vpredu a tuhá náprava s listovými pružinami vzadu.

302_nissan_big.jpg

Jednoducho pojaté stvárnenie interiéru sa k pracovnému naturelu Nissanu NP300 hodí. Za príplatok ho je možné doplniť o niektoré prvky luxusu.

Zrodený pre terén

Nezaťažená zadná časť automobilu má tendenciu poskakovať. O to lepšie sa Nissan NP300 cíti v teréne. Svetlá výška 230 mm, predný a zadný nájazdový uhol s hodnotou 31°, 25-stupňový prejazdový uhol, či brodivosť do 450 mm dokazujú, že NP300 je pravý off-road. V interiéri nemožno čakať prebytočný luxus. Palubná doska zostavená z tvrdých a šedivých plastov sa ľahko udržiava. Základná výbava je vzhľadom na poslanie auta veľkorysá a jej súčasťou sú dva airbagy, ABS, výškovo nastaviteľný volant, digitálne hodiny i príprava pre montáž rádia s dvomi reproduktormi. Za príplatok je možné objednať si aj elektrické ovládanie okien a manuálnu klimatizáciu. Na vozidlo sa vzťahuje záruka 3 roky alebo 100.000 najazdených kilometrov a 6-ročná garancia na prehrdzavenie karosérie. Výrobca v rámci modernizácie predĺžil servisné intervaly na 30.000 km.

Nissan NP 300

Motor 2,5 TD
Zdvihový objem [cm3] 2488
Výkon [kW/k] 95/129
pri otáčkach [1/min] 4000
Krútiaci moment [Nm] 294
pri otáčkach [1/min] 2000
Maximálna rýchlosť [km/h] N/A
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] N/A
Udávaná spotreba [l/100 km] 9,1
Cena od [Sk] 647.000 bez DPH

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 116
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 617
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 126
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 800
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 283
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 266
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 218
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 405
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 281
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 180

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

ŠPORT

Neapol s Hamšíkom sa udržal v hre o postup, Dortmund končí

Real strelil v Nikózii šesť gólov.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.