Mercedes C63 AMG treba počuť

Najsilnejšia trieda C v histórii značky má nádherný zvuk a ťah. Napriek vysokému výkonu zostáva komfortným autom na dlhé cesty, ale keď sa odtrhne z reťaze jazdí kontrolovateľným bočným šmykom. K športovej dokonalosti chýba obratnejšia prevodovka a agre

Vznešená verzia C63 AMG má ohromujúce zrýchlenie a famózny zvuk.(Zdroj: autor)

Najsilnejšia trieda C v histórii značky má nádherný zvuk a ťah. Napriek vysokému výkonu zostáva komfortným autom na dlhé cesty, ale keď sa odtrhne z reťaze jazdí kontrolovateľným bočným šmykom. K športovej dokonalosti chýba obratnejšia prevodovka a agresívnejšie brzdy.

Predstavte si, že dostanete ponuku otestovať počas víkendu Mercedes C63 AMG. Po potvrdení termínu zistíte, že digitálnu zrkadlovku ste práve požičali, na sobotu je plánovaná celodenná rodinná oslava a v nedeľu tradičná testovacia plocha obsadená. Všetky okolnosti hrajú proti, ale vyskúšaniu najsilnejšieho céčka v histórii nezabránia. Športová verzia zušľachtená najmä zvnútra, z radu stojacich Mercedesov príliš nevytŕča.

Predný spojler s agresívnejšou aerodynamikou decentne prechádza do rozšírených blatníkov a masívnejších prahov. Pohľad na veľké brzdy priemeru 360 mm vpredu a 330 mm vzadu napovedá, že toto je to správne auto v rade. Najsilnejším odlišovacím prvkom karosérie je zadný difúzor so štvoricou koncoviek výfuku.

Aerodynamika karosérie je vyriešená do posledného detailu už v základnom vyhotovení, pretože verzii AMG stačí tenučký spojler alebo lišta na odtrhovej hrane kufra. Veľký podiel na extrémne nízkom aerodynamickom hluku vo vysokých rýchlostiach majú krátke prídavné lemy na zadnom blatníku.

Mercedes C63 AMG nie je navonok tak agresívne tvarované auto ako niektorí konkurenti. Jeho zaradenie medzi najrýchlejšie sedany svojej kategórie vyžaruje z postoja na ceste a pár vonkajších detailov. Aby bol rozdiel jasný, treba ho naštartovať.

Óda na radosť

Objem motora sa vraj nedá ničím nahradiť. Je to pravda. Na pomery triedy nadštandardne objemný motor 6,3 V8 AMG má skvostný chrapľavý až duniaci zvuk, ktorý preberie z driemot posádku aj okoloidúcich. Nesedeli sme v novej BMW M3, ale pieseň, ktorú spustilo AMG je úžasná v celom spektre otáčok. Navyše je celkom príjemné ak sa gradujúci zvuk prejavuje neustálym tlačením do sedadiel, ktoré predstavujú ideálny pomer medzi normálnym športovým a pretekárskym sedením. Ich vyhotovenie a dielenské spracovanie nesie v sebe indivitualitu hodnú dielne AMG, ktorá pripravuje špeciálne zušľachtené verzie značky Mercedes. Ostatné detaily nie sú také pôsobivé a individualistické, pretože aj v ostatných Mercedesoch C si možno objednať audiosústavu Harman/Kardon alebo palubný systém Comand APS.

Komfortný spoločník

Nadradenosť ponúka akurát prístrojový panel s úplne iným rozsahom stupníc rýchlomera. Ani perforovaná koža na dobre tvarovanom volante nedokáže zabrániť nadmernému poteniu rúk, ktoré bolo úplne zbytočné. Ako sa neskôr ukázalo dnešných 336 kW (457 k) a 600 Nm krútiaceho momentu je možné veľmi civilizovane zvládnuť. Stačí sa spoľahnúť na sedemstupňový automat a ochranu stabilizačného systému. V tomto režime je C63 a AMG mimoriadne rýchle a pomerne komfortné auto s nadštandardným zrýchlením. Zákazníci Mercedesu si zrejme neželajú byť úplne vytrasení, pretože pritvrdený a znížený športový podvozok síce kopíruje cestu veľmi presne, ale občas nad nerovnosťami povznesie. Prevodovka v manuálnom režime radenia na volante preradí rýchlo, ale bez kopancov do chrbtice a akejkoľvek agresivity. Preto musíte pri športovej jazde v zákrutách sledovať indikátor zaradeného stupňa. Podradenie v stredných a nižších otáčkach je aj pri tej najbrutálnejšej jazde neciteľné.

Dielo majstra

Na každom motore je etiketa s menom mechanika, ktorý motor skladal a opracovával jednotlivé diely. Treba uznať, že Joachim Schmidt zložil poriadne silné monštrum s dobre naladeným zvukom a odpovedajúcim smädom. Nech je nám odpustené, ale pod 14 litrov na 100 kilometrov sme sa nevedeli dostať. Bežný priemer v teste sa pohyboval od 17 do 20 litrov. Ak sa nám zdá sedemstupňová automatická prevodovka trochu nerozhodná a občas pomalšia, motoru sila nechýba ani po prekročení dvestokilometrovej rýchlosti. C63 AMG je jedno z mála áut, ktoré sa k limitovanej rýchlosti 250 kilometrov za hodinu nešplhajú, ale tam rovno doletia. Zásah obmedzovača je citeľný, pretože ručička cez 240 preletí a potom sa musí razom zastaviť.

Drift king

Vysokým rýchlostiam na kvalitnom asfalte je prispôsobený aj podvozok, ktorý má v zvládaní rýchlosti rovnaké rezervy ako motor. Otázne je, či má vodič dostatok predvídavosti a pozerá dostatočne ďaleko vpred. Počítať musí aj s vlnami našich naoko kvalitných ciest. Nerovnosti asfaltu citeľne predlžujú brzdnú dráhu, zvlášť ak sa auto rozhojdá. Strach z jazdy šmykom je na mieste, ale stačia dva tri prejazdy a vodič razom zistí ako jednoducho sa AMG ovláda. Neexistuje, aby auto prekvapilo nečakaným manévrom. Mieru bočného šmyku stačí korigovať plynom a čakať na zahryznutie pneumatík a kontinuálny výjazd zo zákruty von. Spočiatku sme dávali až príliš veľkú kontru volantom v očakávaní, že zadok sa pod návalom výkonu až príliš odtrhne. Kontra nemusí byť výrazná, len presne načasovaná. Veľké cifrovanie plynom nemá vzhľadom na použitý automat veľký zmysel.

Klenot

Mercedes C63 AMG dokáže zanechať obrovské dojmy a je škoda, že sa nám v blízkom čase nedostane do rúk BMW M3, ale už z tohto testu je nám jasné poslanie verzie AMG. Brutálny výkon a mohutný krútiaci moment sú nadradené športovej agresivite. To, čo by nahnala ešte rýchlejšia a agresívnejšia prevodovka, tvrdší podvozok a prudšie brzdy, nahrádza objemný motor. Osemvalec úžasne zrýchľuje vždy a pri každých otáčkach. Monumentálny zvuk je jeden z najlepších, aké môžu uši od sériového auta počuť. Nevylučujeme možnosť občasného uspokojenia na pretekárskom okruhu, ale prioritou zostáva tradičný uvedomelý zákazník značky a tomu stačí bezpečný a rýchly presun. Čakali sme trochu presvedčivejšie brzdy aj prevodovku. Mercedes C63 AMG nepochybne patrí medzi skvosty automobilového priemyslu a tradičnú korunu triedy C.

 

Mercedes C63 AMG - základné údaje

Cena modelu od 2 054 297 Sk
Motor benzínový osemvalec 6,3 V8
Objem 6208 cm3
Výkon motora 336 kW/ 457k
Pri otáčkach 6800 /min.
Krútiaci moment 600 Nm
Pri otáčkach 5000 /min.
Kompresný pomer 11,3
Litrový výkon 71,6 k/l
Kilogramový výkon 3,48 kg/k
Prevodovka automatická AMG Speedschift 7G Tronic
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,5 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Objem batožinového priestoru 475 litrov
Objem palivovej nádrže 66 litrov
Spotreba podľa výrobcu 13,4 litrov / 100 km
Spotreba v teste 15,5 l/100 km
Pneumatiky vpredu 235/40 R18
Pneumatiky vzadu 255/35 R18

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 470
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 762
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 061
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 170
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 645
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 632
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 428
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.