Test Lexus IS-F: Pokroková beštia

Japonská automobilka prekročila svoj tieň a postavila extrémne rýchly sedan IS-F. Reakcia na nemeckú konkurenciu posúva automobilovú techniku o poriadny krok vpred.

Je veľa áut, ktoré sa snažia navodiť pocit pretekárskeho auta v reálnych podmienkach. Lexus IS-F to vie.(Zdroj: Autor)

Elegantný, ale zároveň ničím výnimočný dizajn limuzíny strednej triedy, sa v podaní IS-F od Lexusu zmenil na agresívneho svalovca. Prídavné aerodynamické prvky dávajú jasne najavo svoju praktickú funkciu a nie sú tak elegantne zapracované do celkového vzhľadu, ako to robia v najrýchlejších verziách značky Mercedes alebo BMW.

Športový elegán

Práve konkurenti boli pre Lexus výzvou na postavenie takého špecifického modelu, akým je super rýchly sedan. Značka, ktorej autá sa doposiaľ vyznamenávali komfortom a výkonom, nebola braná za plnohodnotného konkurenta BMW, pretože nemala športového ducha, ktorý je podstatou mníchovskej automobilky.

Odpoveď na nemeckú výzvu je o to zdrvujúcejšia, že Lexus postavil a naladil auto schopné jazdiť elegantne v meste a zároveň sa v sekunde zmeniť na ľahko ovládateľnú pretekársku beštiu.

Dodatočné zlepšenie

Tvrdé zásahy do pôvodnej karosérie sú výsledkom čisto funkčných požiadaviek. IS-F pôsobí na prvý pohľad ako výsledok dodatočného tuningu. Najmä zadné koncovky výfuku vytvárajúce dojem štyroch výfukov, pôsobia lacno. Dve rúry skutočných výfukov končia pred nimi. Masívny predný nárazník roztláča vzduch pred širšími blatníkmi a zároveň veľkými dierami privádza vzduch k brzdám, ktoré nejavia známky únavy ani po extrémnej záťaži. Lexus ISF brzdí famózne.

Mäkké sedadlá

Ku klasickej zostave pribudli iné stupnice prístrojov, nové údaje v palubnom systéme, športové pedále a radenie na volante. Z praktického hľadiska by bolo lepšie, keby sa lopatky na radenie nepohybovali s volantom.

Predné sedadlá sa tvária športovo, ale vzhľadom na jazdné vlastnosti podvozka a motora sú slabo tvarované. Veľmi efektne pôsobí karbónový obklad na stredovom tuneli a vo dverách.

Za pokrokové môžeme označiť optitrónové podsvietenie palubnej dosky, dobre čitateľné za akýchkoľvek svetelných podmienok. Povrch palubnej dosky nevytvára odrazy v čelnom skle a odhlučnenie interiéru od vonkajších vplyvov je na vysokej úrovni. Prienik drsného zvuku dnu je žiaduci.

Dobrá spotreba

Vonkajší zvukový efekt nie je nič v porovnaní s tým, čo zažije vodič v interiéri. S osemstupňovou prevodovkou môže jazdiť komfortne, úsporne a rýchlo do 3500 otáčok. Po prekročení tejto hranice nastáva obrat, motor trhne celým autom a skôr, než sa človek spamätá, už treba preraďovať. V poslednej fáze testu sme svižnou jazdou mimo mesta dosiahli priemernú spotrebu 9,2 litra na sto kilometrov.

Pohrávanie sa s dynamikou a prechod mestom vyjde na 15 litrov. Jazda v plnej forsáži spotrebuje 25 litrov na 100 kilometrov. Ani jedna automobilka nedokázala spraviť taký pomer medzi športovým a bežným luxusným autom. Počnúc spotrebou a končiac komfortom.

Výkon motora je nepodstatný, dôležitejšie je, že je pod kontrolou a auto sa bezpečne ovláda aj pri plnej sile.

Dve tváre

Za dvojtvárnosťou auta je schopnosť prevodovky radiť automaticky alebo extrémne rýchlo a manuálne. Prevodovka vtedy všetky stupne okrem prvého blokuje, akoby išlo o manuálnu prevodovku. Malé ťuknutie na plynový pedál sa okamžite prejaví na kolesách. Rastie tak šanca presne a vypočítateľne ovládať silné auto.

So zapnutým stabilizačným systémom na ňom môžete chodiť na nákupy a v športovom prestrojení softvéru driftovať na okruhu. Tak, ako je pri pokrokových autách zvykom, technológia vstrekovania D-4S nájde časom uplatnenie v bežných autách, ktoré tak budú úspornejšie. Je prekvapujúce, aký rýchly môže byť ohlas motora v režime šport aj napriek tomu, že používa elektronickú škrtiacu klapku.

PREVODOVKA_big.jpg
SPORT_big.jpg

Prvá osemstupňová automatická prevodovka na svete má hlavný podiel na úspore paliva a radosti z jazdy.

Tlačidlo Sport dokáže pritvrdiť muziku. Reakcia motora na plyn je okamžiťá a prevodovka zmení rýchlostný stupeň za desatinu sekundy.

Brutálna Nikita

Podvozok pri rýchlej jazde na nerovnej ceste vytrasie z posádky dušu. Nie však prenosom vibrácií a rázov, lebo tie sú dokonale odfiltrované, ale nekompromisným kopírovaním cesty. Pruženie drží kolesá stále na zemi a kopíruje všetko.

Vodič tak získava reálny obraz o vzťahu rýchlosti s povrchom, na ktorom sa práve s IS-F pohybuje. Potom môže ľahko korigovať príjemný pretáčavý šmyk. Ani na letiskovej ploche, kde bola uprostred driftovacej zákruty mláka, sme nedostali auto do hodín.

Podvozok na hrboľatej ceste vytrasie, ale úžasne brzdí aj na nerovnostiach. Veľké brzdy sa v zákrutách neprehrejú.

Pokrok pre všetkých

Vďaka osemstupňovej prevodovke, precízne naladenému podvozku a výkonným brzdám znesie Lexus IS-F najtvrdšie nároky na športové auto dneška a tiež porovnanie s BMW M3 a Mercedesom C63 AMG. K vrcholnej spokojnosti chýbajú lepšie sedadlá.

Luxusné auto za vyše dva milióny korún urobí radosť pár športovo založeným "zazobancom", ale z pohľadu vývoja techniky pomôže pri vývoji úsporných a bezpečných áut pre všetkých. Iba to chvíľu potrvá.

Lexus IS-F

plusy

mínusy

jazdné výkony predné sedadlá
motor koncovky výfukov
spotreba versus výkon ťah v nízkych otáčkach
rýchla prevodovka -
výkonné brzdy -
ľahko ovládateľný v šmyku -

Lexus IS-F technické údaje

Cena modelu od 2 299 000 Sk
Cena testovanej verzie 2 329 000 Sk
Motor benzínový osemvalec 5,0 V8
Výkon motora 311 kW/ 423k
Pri otáčkach 6000 /min.
Krútiaci moment 505 Nm
Pri otáčkach 5200 /min.
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,8 s
Objem batožinového priestoru 378 litrov
Spotreba podľa výrobcu 11,4 litrov / 100 km
Spotreba v teste 14,5 l/100 km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Kreditná karta – áno alebo nie
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 778
  2. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 852
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 530
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 760
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 196
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 713
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 374
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 865
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 838
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 063

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.