SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Ford Ka

Najmenší model automobilky Ford sa počas svojej štvorročnej existencie na trhu úspešne zaradil medzi veľmi spoľahlivé automobily.


Rokmi odskúšaná a preverená technika koncernovej sestry Fiesty, ktorá bola použitá aj u malého Ka, zminimalizovala počet detských chorôb a znamená zároveň prísľub dlhej životnosti. Vďaka tejto skutočnosti a veľmi svojskému, ale určite nadčasovému dizajnu jeho popularita stále rastie. O Forde Ka sa dá - ako o jednom z mála - dokonca tvrdiť, že dizajn býva jedným z hlavných motívov kúpy. Napriek mnohým prednostiam má aj toto guľaté autíčko slabšie stránky. V 3,62 metrov dlhej dvojdverovej karosérii vládnu dosť stiesnené podmienky, čo pocítia najmä pasažieri v zadnej časti. Jedinečnosť karosérie sa v horšej miere odráža i na veľkosti batožinového priestoru s objemom 186 l. K pohodliu cestovania a komfortu neprispievajú ani príliš krátke sedadlá. Tie sú dôvodom, pre ktorý sa vodič vyššej postavy aj napriek dostatku priestoru v prednej časti cíti menej pohodlne. Komfortné pruženie a kombinácia dobrých jazdných vlastností s bezpečným prechádzaním zákrut podčiarkujú športové ambície Forda Ka. Veľmi dobrá úroveň dielenského spracovania, kultivované pohonné jednotky a ľahké ovládanie dávajú Fordu vyniknúť pred konkurenciou. V prehustenej mestskej premávke sú neoceniteľné jeho malé rozmery a spolu s posilňovačom aj ľahké riadenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
chyby laku, slabý účinok bŕzd, poruchy elektrického spúšťania okien, klepotavý hluk armatúr
+
dostatok priestoru v prednej časti
solídna karoséria
usporiadanie ovládacích prvkov
ľahké ovládanie s posilňovačom riadenia
kultivované a silné pohonné jednotky
pruženie
-
veľmi malý batožinový priestor
málo priestoru v zadnej časti
nepohodlné predné sedadlá
brzdová sústava
spotreba

Odporúčané druhy motorov
1,3 l štvorvalcový s výkonom k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti.
1,3 l štvorvalcový s výkonom 60 k. Temperamentný a kultivovaný. Vyššia spotreba 7,5/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 086
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 335
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 6 875
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 949
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 712
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 125
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 090
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 190
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  3. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  4. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  5. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  6. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  7. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 437
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 889
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 897
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 642
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 475
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 187
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 110
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu