Ford Ka

Najmenší model automobilky Ford sa počas svojej štvorročnej existencie na trhu úspešne zaradil medzi veľmi spoľahlivé automobily.


Rokmi odskúšaná a preverená technika koncernovej sestry Fiesty, ktorá bola použitá aj u malého Ka, zminimalizovala počet detských chorôb a znamená zároveň prísľub dlhej životnosti. Vďaka tejto skutočnosti a veľmi svojskému, ale určite nadčasovému dizajnu jeho popularita stále rastie. O Forde Ka sa dá - ako o jednom z mála - dokonca tvrdiť, že dizajn býva jedným z hlavných motívov kúpy. Napriek mnohým prednostiam má aj toto guľaté autíčko slabšie stránky. V 3,62 metrov dlhej dvojdverovej karosérii vládnu dosť stiesnené podmienky, čo pocítia najmä pasažieri v zadnej časti. Jedinečnosť karosérie sa v horšej miere odráža i na veľkosti batožinového priestoru s objemom 186 l. K pohodliu cestovania a komfortu neprispievajú ani príliš krátke sedadlá. Tie sú dôvodom, pre ktorý sa vodič vyššej postavy aj napriek dostatku priestoru v prednej časti cíti menej pohodlne. Komfortné pruženie a kombinácia dobrých jazdných vlastností s bezpečným prechádzaním zákrut podčiarkujú športové ambície Forda Ka. Veľmi dobrá úroveň dielenského spracovania, kultivované pohonné jednotky a ľahké ovládanie dávajú Fordu vyniknúť pred konkurenciou. V prehustenej mestskej premávke sú neoceniteľné jeho malé rozmery a spolu s posilňovačom aj ľahké riadenie.

Typické slabé miesta
chyby laku, slabý účinok bŕzd, poruchy elektrického spúšťania okien, klepotavý hluk armatúr
+
dostatok priestoru v prednej časti
solídna karoséria
usporiadanie ovládacích prvkov
ľahké ovládanie s posilňovačom riadenia
kultivované a silné pohonné jednotky
pruženie
-
veľmi malý batožinový priestor
málo priestoru v zadnej časti
nepohodlné predné sedadlá
brzdová sústava
spotreba

Odporúčané druhy motorov
1,3 l štvorvalcový s výkonom k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti.
1,3 l štvorvalcový s výkonom 60 k. Temperamentný a kultivovaný. Vyššia spotreba 7,5/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.