Audi modernizuje šestku. Vrátane športovej verzie RS

Modernizované Audi A6 má krajšie črty a zozadu pripomína menšie Audi A4. Najdôležitejšou zmenou je rozšírenie prepĺňania turbom na benzínový šesťvalec. Po boku novinky pribudne športová verzia RS6.

Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.(Zdroj: Audi)

Popri novom kompaktnom SUV Q5 sa jeseň u Audi ponesie v znamení faceliftov modelových radov A3 a A6. Zástupca štyroch kruhov vo vyššej strednej triede dostane masku chladiča so vzdušnejším mriežkovaním v duchu modelov A4 a A5, prepracovaný predný nárazník s výraznejšími otvormi pre prívod vzduchu a pás LED diód, ktoré majú funkciu denného svetla.

Ako menší súrodenci

Oboma menšími modelmi bola inšpirovaná grafika zadných svetiel, tvar veka batožinového priestoru a zadný nárazník s difúzorom. V interiéri pribudol modifikovaný systém MMI, a pre športovejšie založených vodičov zase príplatkový balík S-line s 18-palcový kolesami nového dizajnu a o 30 mm znížený podvozok.

Turbo má budúcnosť

Najviac zmien sa udialo pod prednou kapotou. Ponuka začína benzínovým štvorvalcom 2.0 TFSI (125 kW/170 k). Nad ním sú dva šesťvalce - 2.8 FSI vyrábaný v dvoch výkonových vyhotoveniach (140 kW/190 k a 162 kW/220 k) a úplná novinka - kompresorom prepĺňaný trojliter s výkonom 213 kW/290 k, ktorý zásluhou krútiaceho momentu 420 Nm (od 2500 do 4850 ot/min) katapultuje limuzínu z 0 na 100 km/h za 5,9 s a bez akýchkoľvek problémov ručičku tachometra vytlačí na 250 km/h. Strop benzínovej palety tradične patrí motoru 4.2 V8 (257 kW/350 k).

Tradičná nafta

Pre priaznivcov nafty je v Audi A6 na spodku ponuky štvorvalec 2.0 TDI v oboch výkonových verziách (103 kW/140 k a 125 kW/170 k), dostupný aj v ekologickej verzii 2.0 TDIe so spotrebou 5,3 l/100 km. Vrchnú časť ponuky reprezentujú dôverne známe šesťvalce 2.7 TDI (140 kW/190 k) a 3.0 TDI (176 kW/240 k). Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.

Kráľovná RS-ka

V Paríži sa po boku základnej verzie Audi A6 predstaví špičková športová verzia RS6 v prevedení sedan. Model RS6 s karosériou typu kombi debutoval na jar v Ženeve. Teraz dozrel čas na uvedenie druhej karosárskej verzie. Poháňa ju dvojnásobne prepĺňaný zážihový desaťvalec objemu päť litrov disponujúci dych vyrážajúcim výkonom 426 kW/580 k a krútiacim momentom 650 Nm. Maximá oboch veličín sa rozťahujú medzi 1500 - 6250 otáčkami za minútu. Obrovská sila sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky Tiptronic a pohonu quattro. Super-športový sedan akceleruje z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 4,5 s, čo je o 0,1 s lepší čas ako dosahuje Avant. Maximálna rýchlosť je klasicky elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Gigantické brzdy

O spomalenie tohto monštra sa stará dôkladne vyladený brzdový systém s kotúčmi priemeru 390 mm vpredu a 365 mm vzadu. Na želanie môže byť Audi RS6 sedan vybavený keramickými brzdovými kotúčmi priemeru 420 mm vpredu a 356 mm vzadu, pričom namiesto 6-piestikových brzdičov používa vpredu 8-piestikové. Ich prínosom je okrem väčšej odolnosti voči zaťaženiu a nižšia celková hmotnosť brzdovej sústavy o 12,2 kg.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 168
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 487
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 320
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 892
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 784
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 689
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 477
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 448
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 214
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 139

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.