SME
Sobota, 27. november, 2021 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Audi modernizuje šestku. Vrátane športovej verzie RS

Modernizované Audi A6 má krajšie črty a zozadu pripomína menšie Audi A4. Najdôležitejšou zmenou je rozšírenie prepĺňania turbom na benzínový šesťvalec. Po boku novinky pribudne športová verzia RS6.

Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy. (Zdroj: Audi)

Popri novom kompaktnom SUV Q5 sa jeseň u Audi ponesie v znamení faceliftov modelových radov A3 a A6. Zástupca štyroch kruhov vo vyššej strednej triede dostane masku chladiča so vzdušnejším mriežkovaním v duchu modelov A4 a A5, prepracovaný predný nárazník s výraznejšími otvormi pre prívod vzduchu a pás LED diód, ktoré majú funkciu denného svetla.

Ako menší súrodenci

Oboma menšími modelmi bola inšpirovaná grafika zadných svetiel, tvar veka batožinového priestoru a zadný nárazník s difúzorom. V interiéri pribudol modifikovaný systém MMI, a pre športovejšie založených vodičov zase príplatkový balík S-line s 18-palcový kolesami nového dizajnu a o 30 mm znížený podvozok.

Turbo má budúcnosť

Najviac zmien sa udialo pod prednou kapotou. Ponuka začína benzínovým štvorvalcom 2.0 TFSI (125 kW/170 k). Nad ním sú dva šesťvalce - 2.8 FSI vyrábaný v dvoch výkonových vyhotoveniach (140 kW/190 k a 162 kW/220 k) a úplná novinka - kompresorom prepĺňaný trojliter s výkonom 213 kW/290 k, ktorý zásluhou krútiaceho momentu 420 Nm (od 2500 do 4850 ot/min) katapultuje limuzínu z 0 na 100 km/h za 5,9 s a bez akýchkoľvek problémov ručičku tachometra vytlačí na 250 km/h. Strop benzínovej palety tradične patrí motoru 4.2 V8 (257 kW/350 k).

Tradičná nafta

Pre priaznivcov nafty je v Audi A6 na spodku ponuky štvorvalec 2.0 TDI v oboch výkonových verziách (103 kW/140 k a 125 kW/170 k), dostupný aj v ekologickej verzii 2.0 TDIe so spotrebou 5,3 l/100 km. Vrchnú časť ponuky reprezentujú dôverne známe šesťvalce 2.7 TDI (140 kW/190 k) a 3.0 TDI (176 kW/240 k). Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.

Kráľovná RS-ka

V Paríži sa po boku základnej verzie Audi A6 predstaví špičková športová verzia RS6 v prevedení sedan. Model RS6 s karosériou typu kombi debutoval na jar v Ženeve. Teraz dozrel čas na uvedenie druhej karosárskej verzie. Poháňa ju dvojnásobne prepĺňaný zážihový desaťvalec objemu päť litrov disponujúci dych vyrážajúcim výkonom 426 kW/580 k a krútiacim momentom 650 Nm. Maximá oboch veličín sa rozťahujú medzi 1500 - 6250 otáčkami za minútu. Obrovská sila sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky Tiptronic a pohonu quattro. Super-športový sedan akceleruje z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 4,5 s, čo je o 0,1 s lepší čas ako dosahuje Avant. Maximálna rýchlosť je klasicky elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Gigantické brzdy

O spomalenie tohto monštra sa stará dôkladne vyladený brzdový systém s kotúčmi priemeru 390 mm vpredu a 365 mm vzadu. Na želanie môže byť Audi RS6 sedan vybavený keramickými brzdovými kotúčmi priemeru 420 mm vpredu a 356 mm vzadu, pričom namiesto 6-piestikových brzdičov používa vpredu 8-piestikové. Ich prínosom je okrem väčšej odolnosti voči zaťaženiu a nižšia celková hmotnosť brzdovej sústavy o 12,2 kg.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  2. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  4. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  5. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  6. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  7. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  8. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  9. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  10. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  1. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  4. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  9. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 27 500
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 9 514
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 7 678
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 565
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 016
  6. Neapolu odpustíte chaos, decentné Sorrento je únikom do pohody 2 641
  7. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 611
  8. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 352
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 1 931
  10. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 868
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie proti koronavírusu.

Povinné očkovanie zvažujú viaceré strany.


25. nov
Koronavírus: Nové prípady dnes

Laboratóriá otestovali 26 658 vzoriek.


2 h
Boris Kollár a Igor Matovič.

Na úroveň vakcinácie má vplyv aj podpora od populárnych politikov.


15 h
Petra Vlhová.

Vlhovú čaká druhý obrovský slalom sezóny.


Sportnet 12 h

Neprehliadnite tiež

Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


24 h
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov
BMW M4 Competition

Balík doplnkov Race Track predurčuje auto skôr na okruh než do premávky.


24. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Záhorák šecko skúr ví... Druhý veseuý dzíl
  2. Štefan Vidlár: Čovjeci bezcitňí
  3. Ján Marton: Schválená poľnohospodárska politika - európska totalita pred dverami.
  4. Anton Kovalčík: Postkoloniálna Teória.
  5. Otilia Horrocks: Omikron za dverami
  6. Tomáš Tenczer: Pár vecí, čo mať na pamäti, keď US akcie padajú o 1.000 bodov
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku
  8. Igor Borišek: Island - časť 3. Geotermálne zóny
  1. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 118
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 7 551
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 6 713
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 415
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 787
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 4 975
  7. Monika Vojčíkova: Len vydržte dezoláti, len vydržte! 4 089
  8. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 3 964
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu