Audi modernizuje šestku. Vrátane športovej verzie RS

Modernizované Audi A6 má krajšie črty a zozadu pripomína menšie Audi A4. Najdôležitejšou zmenou je rozšírenie prepĺňania turbom na benzínový šesťvalec. Po boku novinky pribudne športová verzia RS6.

Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.(Zdroj: Audi)

Popri novom kompaktnom SUV Q5 sa jeseň u Audi ponesie v znamení faceliftov modelových radov A3 a A6. Zástupca štyroch kruhov vo vyššej strednej triede dostane masku chladiča so vzdušnejším mriežkovaním v duchu modelov A4 a A5, prepracovaný predný nárazník s výraznejšími otvormi pre prívod vzduchu a pás LED diód, ktoré majú funkciu denného svetla.

Ako menší súrodenci

Oboma menšími modelmi bola inšpirovaná grafika zadných svetiel, tvar veka batožinového priestoru a zadný nárazník s difúzorom. V interiéri pribudol modifikovaný systém MMI, a pre športovejšie založených vodičov zase príplatkový balík S-line s 18-palcový kolesami nového dizajnu a o 30 mm znížený podvozok.

Turbo má budúcnosť

Najviac zmien sa udialo pod prednou kapotou. Ponuka začína benzínovým štvorvalcom 2.0 TFSI (125 kW/170 k). Nad ním sú dva šesťvalce - 2.8 FSI vyrábaný v dvoch výkonových vyhotoveniach (140 kW/190 k a 162 kW/220 k) a úplná novinka - kompresorom prepĺňaný trojliter s výkonom 213 kW/290 k, ktorý zásluhou krútiaceho momentu 420 Nm (od 2500 do 4850 ot/min) katapultuje limuzínu z 0 na 100 km/h za 5,9 s a bez akýchkoľvek problémov ručičku tachometra vytlačí na 250 km/h. Strop benzínovej palety tradične patrí motoru 4.2 V8 (257 kW/350 k).

Tradičná nafta

Pre priaznivcov nafty je v Audi A6 na spodku ponuky štvorvalec 2.0 TDI v oboch výkonových verziách (103 kW/140 k a 125 kW/170 k), dostupný aj v ekologickej verzii 2.0 TDIe so spotrebou 5,3 l/100 km. Vrchnú časť ponuky reprezentujú dôverne známe šesťvalce 2.7 TDI (140 kW/190 k) a 3.0 TDI (176 kW/240 k). Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.

Kráľovná RS-ka

V Paríži sa po boku základnej verzie Audi A6 predstaví špičková športová verzia RS6 v prevedení sedan. Model RS6 s karosériou typu kombi debutoval na jar v Ženeve. Teraz dozrel čas na uvedenie druhej karosárskej verzie. Poháňa ju dvojnásobne prepĺňaný zážihový desaťvalec objemu päť litrov disponujúci dych vyrážajúcim výkonom 426 kW/580 k a krútiacim momentom 650 Nm. Maximá oboch veličín sa rozťahujú medzi 1500 - 6250 otáčkami za minútu. Obrovská sila sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky Tiptronic a pohonu quattro. Super-športový sedan akceleruje z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 4,5 s, čo je o 0,1 s lepší čas ako dosahuje Avant. Maximálna rýchlosť je klasicky elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Gigantické brzdy

O spomalenie tohto monštra sa stará dôkladne vyladený brzdový systém s kotúčmi priemeru 390 mm vpredu a 365 mm vzadu. Na želanie môže byť Audi RS6 sedan vybavený keramickými brzdovými kotúčmi priemeru 420 mm vpredu a 356 mm vzadu, pričom namiesto 6-piestikových brzdičov používa vpredu 8-piestikové. Ich prínosom je okrem väčšej odolnosti voči zaťaženiu a nižšia celková hmotnosť brzdovej sústavy o 12,2 kg.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  2. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  3. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  4. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  5. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  6. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  7. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  8. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  10. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 334
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 881
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 324
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 115
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 868
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 966
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 519
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 213
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 344
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 764

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Silné individality, Smer ako mašinéria. Prečo sú prestupy v parlamente častejšie v opozícii

Bolo by správne, ak by strana kontrolovala výkon mandátov?

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko stojí jeden slovenský poslanec

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.