Audi modernizuje šestku. Vrátane športovej verzie RS

Modernizované Audi A6 má krajšie črty a zozadu pripomína menšie Audi A4. Najdôležitejšou zmenou je rozšírenie prepĺňania turbom na benzínový šesťvalec. Po boku novinky pribudne športová verzia RS6.

Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.(Zdroj: Audi)

Popri novom kompaktnom SUV Q5 sa jeseň u Audi ponesie v znamení faceliftov modelových radov A3 a A6. Zástupca štyroch kruhov vo vyššej strednej triede dostane masku chladiča so vzdušnejším mriežkovaním v duchu modelov A4 a A5, prepracovaný predný nárazník s výraznejšími otvormi pre prívod vzduchu a pás LED diód, ktoré majú funkciu denného svetla.

Ako menší súrodenci

Oboma menšími modelmi bola inšpirovaná grafika zadných svetiel, tvar veka batožinového priestoru a zadný nárazník s difúzorom. V interiéri pribudol modifikovaný systém MMI, a pre športovejšie založených vodičov zase príplatkový balík S-line s 18-palcový kolesami nového dizajnu a o 30 mm znížený podvozok.

Turbo má budúcnosť

Najviac zmien sa udialo pod prednou kapotou. Ponuka začína benzínovým štvorvalcom 2.0 TFSI (125 kW/170 k). Nad ním sú dva šesťvalce - 2.8 FSI vyrábaný v dvoch výkonových vyhotoveniach (140 kW/190 k a 162 kW/220 k) a úplná novinka - kompresorom prepĺňaný trojliter s výkonom 213 kW/290 k, ktorý zásluhou krútiaceho momentu 420 Nm (od 2500 do 4850 ot/min) katapultuje limuzínu z 0 na 100 km/h za 5,9 s a bez akýchkoľvek problémov ručičku tachometra vytlačí na 250 km/h. Strop benzínovej palety tradične patrí motoru 4.2 V8 (257 kW/350 k).

Tradičná nafta

Pre priaznivcov nafty je v Audi A6 na spodku ponuky štvorvalec 2.0 TDI v oboch výkonových verziách (103 kW/140 k a 125 kW/170 k), dostupný aj v ekologickej verzii 2.0 TDIe so spotrebou 5,3 l/100 km. Vrchnú časť ponuky reprezentujú dôverne známe šesťvalce 2.7 TDI (140 kW/190 k) a 3.0 TDI (176 kW/240 k). Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.

Kráľovná RS-ka

V Paríži sa po boku základnej verzie Audi A6 predstaví špičková športová verzia RS6 v prevedení sedan. Model RS6 s karosériou typu kombi debutoval na jar v Ženeve. Teraz dozrel čas na uvedenie druhej karosárskej verzie. Poháňa ju dvojnásobne prepĺňaný zážihový desaťvalec objemu päť litrov disponujúci dych vyrážajúcim výkonom 426 kW/580 k a krútiacim momentom 650 Nm. Maximá oboch veličín sa rozťahujú medzi 1500 - 6250 otáčkami za minútu. Obrovská sila sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky Tiptronic a pohonu quattro. Super-športový sedan akceleruje z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 4,5 s, čo je o 0,1 s lepší čas ako dosahuje Avant. Maximálna rýchlosť je klasicky elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Gigantické brzdy

O spomalenie tohto monštra sa stará dôkladne vyladený brzdový systém s kotúčmi priemeru 390 mm vpredu a 365 mm vzadu. Na želanie môže byť Audi RS6 sedan vybavený keramickými brzdovými kotúčmi priemeru 420 mm vpredu a 356 mm vzadu, pričom namiesto 6-piestikových brzdičov používa vpredu 8-piestikové. Ich prínosom je okrem väčšej odolnosti voči zaťaženiu a nižšia celková hmotnosť brzdovej sústavy o 12,2 kg.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  3. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  4. Nestíhate nakupovať darčeky?
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  8. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  1. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  2. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  3. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  5. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  6. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  7. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  8. 4 body úspechu realizácie stavby
  9. BIT arbitration within the context of recent CJEU decision
  10. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 77 175
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 479
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 043
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 487
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 187
  6. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 156
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 582
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 753
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 600
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 581