Audi modernizuje šestku. Vrátane športovej verzie RS

Modernizované Audi A6 má krajšie črty a zozadu pripomína menšie Audi A4. Najdôležitejšou zmenou je rozšírenie prepĺňania turbom na benzínový šesťvalec. Po boku novinky pribudne športová verzia RS6.

Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.(Zdroj: Audi)

Popri novom kompaktnom SUV Q5 sa jeseň u Audi ponesie v znamení faceliftov modelových radov A3 a A6. Zástupca štyroch kruhov vo vyššej strednej triede dostane masku chladiča so vzdušnejším mriežkovaním v duchu modelov A4 a A5, prepracovaný predný nárazník s výraznejšími otvormi pre prívod vzduchu a pás LED diód, ktoré majú funkciu denného svetla.

Ako menší súrodenci

Oboma menšími modelmi bola inšpirovaná grafika zadných svetiel, tvar veka batožinového priestoru a zadný nárazník s difúzorom. V interiéri pribudol modifikovaný systém MMI, a pre športovejšie založených vodičov zase príplatkový balík S-line s 18-palcový kolesami nového dizajnu a o 30 mm znížený podvozok.

Turbo má budúcnosť

Najviac zmien sa udialo pod prednou kapotou. Ponuka začína benzínovým štvorvalcom 2.0 TFSI (125 kW/170 k). Nad ním sú dva šesťvalce - 2.8 FSI vyrábaný v dvoch výkonových vyhotoveniach (140 kW/190 k a 162 kW/220 k) a úplná novinka - kompresorom prepĺňaný trojliter s výkonom 213 kW/290 k, ktorý zásluhou krútiaceho momentu 420 Nm (od 2500 do 4850 ot/min) katapultuje limuzínu z 0 na 100 km/h za 5,9 s a bez akýchkoľvek problémov ručičku tachometra vytlačí na 250 km/h. Strop benzínovej palety tradične patrí motoru 4.2 V8 (257 kW/350 k).

Tradičná nafta

Pre priaznivcov nafty je v Audi A6 na spodku ponuky štvorvalec 2.0 TDI v oboch výkonových verziách (103 kW/140 k a 125 kW/170 k), dostupný aj v ekologickej verzii 2.0 TDIe so spotrebou 5,3 l/100 km. Vrchnú časť ponuky reprezentujú dôverne známe šesťvalce 2.7 TDI (140 kW/190 k) a 3.0 TDI (176 kW/240 k). Audi tvrdí, že inovovaný model A6 sa môže pochváliť o 15% nižšími emisiami aj spotrebou. Uvidíme čo ukážu testy.

Kráľovná RS-ka

V Paríži sa po boku základnej verzie Audi A6 predstaví špičková športová verzia RS6 v prevedení sedan. Model RS6 s karosériou typu kombi debutoval na jar v Ženeve. Teraz dozrel čas na uvedenie druhej karosárskej verzie. Poháňa ju dvojnásobne prepĺňaný zážihový desaťvalec objemu päť litrov disponujúci dych vyrážajúcim výkonom 426 kW/580 k a krútiacim momentom 650 Nm. Maximá oboch veličín sa rozťahujú medzi 1500 - 6250 otáčkami za minútu. Obrovská sila sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky Tiptronic a pohonu quattro. Super-športový sedan akceleruje z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 4,5 s, čo je o 0,1 s lepší čas ako dosahuje Avant. Maximálna rýchlosť je klasicky elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Gigantické brzdy

O spomalenie tohto monštra sa stará dôkladne vyladený brzdový systém s kotúčmi priemeru 390 mm vpredu a 365 mm vzadu. Na želanie môže byť Audi RS6 sedan vybavený keramickými brzdovými kotúčmi priemeru 420 mm vpredu a 356 mm vzadu, pričom namiesto 6-piestikových brzdičov používa vpredu 8-piestikové. Ich prínosom je okrem väčšej odolnosti voči zaťaženiu a nižšia celková hmotnosť brzdovej sústavy o 12,2 kg.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 024
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 933
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 724
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 332
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 250
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 139
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 693
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 631
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 516
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 219

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 265
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 104
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 858
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 012
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 800
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 746