SME

Hyundai i30cw nelipne na objeme kufra. Má iné prednosti

Rodinné kombi prichádza s vnútorným priestorom na úrovni strednej triedy. Riešenie je lepšie, než sa na prvý pohľad zdá. Dobré vlastnosti auta ešte umocňuje kombinácia motora, výbavy a ceny. Hyundai trafil do čierneho.

Dlhý rázvor náprav  dobre vedie stopu, ale uberá z obratnosti pri prudších manévroch. Hyundai i30cw je za danú cenu veľmi dobré auto.Dlhý rázvor náprav dobre vedie stopu, ale uberá z obratnosti pri prudších manévroch. Hyundai i30cw je za danú cenu veľmi dobré auto. (Zdroj: Alena Šperková)

Rodinné kombi prichádza s vnútorným priestorom na úrovni strednej triedy. Riešenie je lepšie, než sa na prvý pohľad zdá. Dobré vlastnosti auta ešte umocňuje kombinácia motora, výbavy a ceny. Hyundai trafil do čierneho.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kombi je vždy vizitkou úrovne dizajnu automobilky, pretože urobiť pekné športové auto alebo hatchback môže byť podstatne ľahšie ako nakresliť príťažlivé a zároveň praktické auto typu kombi. Hyundai i30 cw vyzerá vyvážene z každej strany. Zadná časť nepôsobí ako batoh, ale je veľmi pekne integrovaná do dizajnu celého auta.

SkryťVypnúť reklamu

O dôležitosti kombi v modelovom rade i30 svedčí fakt, že má dlhší rázvor náprav ako hatchback a tým pádom prepracovanú veľkú časť auta. Vzdialenosť medzi nápravami je citeľne väčšia ako u konkurenčnej Octavie Combi alebo sesterského modelu Kia c´eed sporty wagon. Tomu zodpovedá podstatne väčší vnútorný priestor. Hyundai otočil preteky o najväčší batožinový priestor naruby a ponúka najviac miesta v triede.

Druhoradý kufor

Batožinový priestor, podstatná časť vozidiel kombi, má nakladaciu hranu v prijateľnej výške a v jednej rovine s dnom. Asymetricky delené operadlá sa ľahko sklápajú do jednej roviny s dnom kufra. Každé kombi to neponúka. Na druhej strane konkurenčné autá majú dlhší a objemnejší batožinový priestor. Hyundai dokáže konkurovať iba šírkou a výškou. Celkový objem o niečo zaostáva. Na druhej strane alternatíva veľkého priestoru vzadu a pohodlného sedenia v kombinácii s kufrom väčším ako používa bežný hatchback dokáže zaujať. Z tohto pohľadu môže byť i30cw veľmi zaujímavé referentské vozidlo.

SkryťVypnúť reklamu

Zhltne autosedačky

Rodičov isto potešia úchyty detských autosedačiek ISOFIX a doširoka otvárateľné dvere. Vkladať detskú autosedačku cez dvere do tohto modelu je podstatne pohodlnejšie ako napríklad do Octavie. Široké dvere otvorené pod veľkým uhlom uľahčujú vstup aj pri nakladaní väčších predmetov zboku. Osobitnou kapitolou sú veľmi efektne a trefne rozmiestnené odkladacie priestory. Sedenie vzadu by vylepšil odkladací priestor v stredovom tuneli medzi prednými sedadlami. V zadných operadlách je výklopná lakťová opierka.

Lacnejší

Materiály interiéru nevyzerajú prehnane exkluzívne ale na druhej strane nemáme pocit, že by automobilka šetrila , hoci cena je drasticky nízka. Hyundai i30cw podlieza konkurentov o tridsať až sedemdesiattisíc a pri porovnateľnej motorizácii ponúka navyše automatickú klimatizáciu, elektrické okná vzadu, prípadne USB vstup.

SkryťVypnúť reklamu

Stačí bez šestky

Maloobjemovému naftovému motoru 1,6 CRDi vo výkonnejšej verzii pocitovo chýba šiesty prevodový stupeň. V praxi však dokázal bez šestky jazdiť so spotrebou 5,5 litra na sto kilometrov. Moderný motor neobťažuje hlukom, má pekne rozložený ťah, akurát pod dvetisíc otáčkami sa prebúdza trochu dlhšie. Manipulácia s palubným počítačom je veľmi nepraktická ale zobrazované údaje o spotrebe potešiteľné. Osvetlenie prístrojovej dosky vyzerá ako na detskej hračke. Potom ako sme pri nedávnom teste dvíhali kapotu na aute strednej triedy bez plynovej vzpery jej absenciu v Hyundaii oželieme.

Objednajte ESP

Podvozok nemá výraznejšie slabiny ani nevytŕča. V hraničných situáciách je mäkký a auto sa v ostrej zákrute ponorí nosom do vonkajšieho predného kolesa. Jeho prednosťou je skoré varovanie vodiča a vysoká miera komfortu na rozbitých cestách. V princípe spĺňa to, čo od auta tejto kategórie očakávame. K bohatej štandardnej výbave odporúčame príplatkový stabilizačný systém ESP. Tých dvadsaťtisíc korún za to stojí. Hyundai i30cw nehrá prvú ligu v objeme kufra, ale snaží sa zaujať veľmi rozumným a praktickým spôsobom. V úlohe služobného auta ponúkne dôstojné miesto na zadných sedadlách a v súkromí poteší rodinu s deťmi. Kto dáva deti do autosedačiek vie, koľko miesta vzadu treba. Hyundai i30cw ho má.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

15_hyundai30cw_big.jpg
Kombi sú dnes veľmi pekné a zároveň praktické autá. Predĺženie rázvoru na hranicu strednej triedy prospelo aj dizajnu.
19_hyundai30cw_big.jpg
Daňou za komfort na našich cestách je väčší náklon v slalome. Lepší výsledok by sa dostavil s kvalitnejším obutím.
23_hyundai30cw_big.jpg
Prístrojový panel pôsobí trochu hračkársky. K interiéru pristane menej pestré spracovanie.
24_hyundai30cw_big.jpg
Na rozdiel od prístrojového panelu je stredová konzola navrhnutá pekne a prakticky.
34_hyundai30cw_big.jpg
Za takýto priestor na zadných sedadlách sa nemusí hanbiť ani auto strednej triedy. Veľa miesta privítajú aj rodičia s deťmi, pretože autosedačky zaberú veľa miesta a deti potrebujú voľnosť na nohy.
32_hyundai30cw_big.jpg
V rozsiahlom vybavení komfortného kombi chýba plynová vzpera prednej kapoty.
30_hyundai30cw_big.jpg
Po sklopení operadiel sa rozdiely s objemnejšími kombíkmi stierajú.
26_hyundai30cw_big.jpg
Predné sedadlá sa ľahko nastavujú a ponúkajú dobrý rodinný komfort. Služobné auto by malo mať výraznejšie tvarovanie bočníc sedadla.

 

Hyundai i30cw - základné údaje

Cena modelu od 489 900Sk
Cena testovanej verzie 585 900Sk
Motor 1,6 CRDi
Výkon motora 85 kW/ 115 k
Krútiaci moment 255 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,4 s
Objem batožinového priestoru 415 l
Spotreba podľa výrobcu 4,9 l/100 km
Spotreba v teste 5,5 l/100 km
Bezpečnosť 6xairbag, ABS, ISOFIX,(ESP - príplatok)

Plusy

Mínusy

vnútorný priestor

ovládanie počítača

motor

mäkké pruženie

prístup dozadu

chýba šiesty stupeň

šírka kufra

dĺžka kufra

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 816
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 478
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 355
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 271
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 773
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 365
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 277
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


8
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


16
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 8
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 21
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 926
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 552
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 292
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 990
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 521
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 652
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 536
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 398
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu