Rodinné kombi prichádza s vnútorným priestorom na úrovni strednej triedy. Riešenie je lepšie, než sa na prvý pohľad zdá. Dobré vlastnosti auta ešte umocňuje kombinácia motora, výbavy a ceny. Hyundai trafil do čierneho.
Kombi je vždy vizitkou úrovne dizajnu automobilky, pretože urobiť pekné športové auto alebo hatchback môže byť podstatne ľahšie ako nakresliť príťažlivé a zároveň praktické auto typu kombi. Hyundai i30 cw vyzerá vyvážene z každej strany. Zadná časť nepôsobí ako batoh, ale je veľmi pekne integrovaná do dizajnu celého auta.
O dôležitosti kombi v modelovom rade i30 svedčí fakt, že má dlhší rázvor náprav ako hatchback a tým pádom prepracovanú veľkú časť auta. Vzdialenosť medzi nápravami je citeľne väčšia ako u konkurenčnej Octavie Combi alebo sesterského modelu Kia c´eed sporty wagon. Tomu zodpovedá podstatne väčší vnútorný priestor. Hyundai otočil preteky o najväčší batožinový priestor naruby a ponúka najviac miesta v triede.
Druhoradý kufor
Batožinový priestor, podstatná časť vozidiel kombi, má nakladaciu hranu v prijateľnej výške a v jednej rovine s dnom. Asymetricky delené operadlá sa ľahko sklápajú do jednej roviny s dnom kufra. Každé kombi to neponúka. Na druhej strane konkurenčné autá majú dlhší a objemnejší batožinový priestor. Hyundai dokáže konkurovať iba šírkou a výškou. Celkový objem o niečo zaostáva. Na druhej strane alternatíva veľkého priestoru vzadu a pohodlného sedenia v kombinácii s kufrom väčším ako používa bežný hatchback dokáže zaujať. Z tohto pohľadu môže byť i30cw veľmi zaujímavé referentské vozidlo.
Zhltne autosedačky
Rodičov isto potešia úchyty detských autosedačiek ISOFIX a doširoka otvárateľné dvere. Vkladať detskú autosedačku cez dvere do tohto modelu je podstatne pohodlnejšie ako napríklad do Octavie. Široké dvere otvorené pod veľkým uhlom uľahčujú vstup aj pri nakladaní väčších predmetov zboku. Osobitnou kapitolou sú veľmi efektne a trefne rozmiestnené odkladacie priestory. Sedenie vzadu by vylepšil odkladací priestor v stredovom tuneli medzi prednými sedadlami. V zadných operadlách je výklopná lakťová opierka.
Lacnejší
Materiály interiéru nevyzerajú prehnane exkluzívne ale na druhej strane nemáme pocit, že by automobilka šetrila , hoci cena je drasticky nízka. Hyundai i30cw podlieza konkurentov o tridsať až sedemdesiattisíc a pri porovnateľnej motorizácii ponúka navyše automatickú klimatizáciu, elektrické okná vzadu, prípadne USB vstup.
Stačí bez šestky
Maloobjemovému naftovému motoru 1,6 CRDi vo výkonnejšej verzii pocitovo chýba šiesty prevodový stupeň. V praxi však dokázal bez šestky jazdiť so spotrebou 5,5 litra na sto kilometrov. Moderný motor neobťažuje hlukom, má pekne rozložený ťah, akurát pod dvetisíc otáčkami sa prebúdza trochu dlhšie. Manipulácia s palubným počítačom je veľmi nepraktická ale zobrazované údaje o spotrebe potešiteľné. Osvetlenie prístrojovej dosky vyzerá ako na detskej hračke. Potom ako sme pri nedávnom teste dvíhali kapotu na aute strednej triedy bez plynovej vzpery jej absenciu v Hyundaii oželieme.
Objednajte ESP
Podvozok nemá výraznejšie slabiny ani nevytŕča. V hraničných situáciách je mäkký a auto sa v ostrej zákrute ponorí nosom do vonkajšieho predného kolesa. Jeho prednosťou je skoré varovanie vodiča a vysoká miera komfortu na rozbitých cestách. V princípe spĺňa to, čo od auta tejto kategórie očakávame. K bohatej štandardnej výbave odporúčame príplatkový stabilizačný systém ESP. Tých dvadsaťtisíc korún za to stojí. Hyundai i30cw nehrá prvú ligu v objeme kufra, ale snaží sa zaujať veľmi rozumným a praktickým spôsobom. V úlohe služobného auta ponúkne dôstojné miesto na zadných sedadlách a v súkromí poteší rodinu s deťmi. Kto dáva deti do autosedačiek vie, koľko miesta vzadu treba. Hyundai i30cw ho má.
|
Kombi sú dnes veľmi pekné a zároveň praktické autá. Predĺženie rázvoru na hranicu strednej triedy prospelo aj dizajnu. |
|
Daňou za komfort na našich cestách je väčší náklon v slalome. Lepší výsledok by sa dostavil s kvalitnejším obutím. |
|
Prístrojový panel pôsobí trochu hračkársky. K interiéru pristane menej pestré spracovanie. |
|
Na rozdiel od prístrojového panelu je stredová konzola navrhnutá pekne a prakticky. |
|
Za takýto priestor na zadných sedadlách sa nemusí hanbiť ani auto strednej triedy. Veľa miesta privítajú aj rodičia s deťmi, pretože autosedačky zaberú veľa miesta a deti potrebujú voľnosť na nohy. |
|
V rozsiahlom vybavení komfortného kombi chýba plynová vzpera prednej kapoty. |
|
Po sklopení operadiel sa rozdiely s objemnejšími kombíkmi stierajú. |
|
Predné sedadlá sa ľahko nastavujú a ponúkajú dobrý rodinný komfort. Služobné auto by malo mať výraznejšie tvarovanie bočníc sedadla. |
Hyundai i30cw - základné údaje
Cena modelu od | 489 900Sk |
Cena testovanej verzie | 585 900Sk |
Motor | 1,6 CRDi |
Výkon motora | 85 kW/ 115 k |
Krútiaci moment | 255 Nm |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 13,4 s |
Objem batožinového priestoru | 415 l |
Spotreba podľa výrobcu | 4,9 l/100 km |
Spotreba v teste | 5,5 l/100 km |
Bezpečnosť | 6xairbag, ABS, ISOFIX,(ESP - príplatok) |
Plusy | Mínusy |
vnútorný priestor | ovládanie počítača |
motor | mäkké pruženie |
prístup dozadu | chýba šiesty stupeň |
šírka kufra | dĺžka kufra |