Hyundai i30cw nelipne na objeme kufra. Má iné prednosti

Rodinné kombi prichádza s vnútorným priestorom na úrovni strednej triedy. Riešenie je lepšie, než sa na prvý pohľad zdá. Dobré vlastnosti auta ešte umocňuje kombinácia motora, výbavy a ceny. Hyundai trafil do čierneho.

Dlhý rázvor náprav dobre vedie stopu, ale uberá z obratnosti pri prudších manévroch. Hyundai i30cw je za danú cenu veľmi dobré auto.(Zdroj: Alena Šperková)

Rodinné kombi prichádza s vnútorným priestorom na úrovni strednej triedy. Riešenie je lepšie, než sa na prvý pohľad zdá. Dobré vlastnosti auta ešte umocňuje kombinácia motora, výbavy a ceny. Hyundai trafil do čierneho.

Kombi je vždy vizitkou úrovne dizajnu automobilky, pretože urobiť pekné športové auto alebo hatchback môže byť podstatne ľahšie ako nakresliť príťažlivé a zároveň praktické auto typu kombi. Hyundai i30 cw vyzerá vyvážene z každej strany. Zadná časť nepôsobí ako batoh, ale je veľmi pekne integrovaná do dizajnu celého auta.

O dôležitosti kombi v modelovom rade i30 svedčí fakt, že má dlhší rázvor náprav ako hatchback a tým pádom prepracovanú veľkú časť auta. Vzdialenosť medzi nápravami je citeľne väčšia ako u konkurenčnej Octavie Combi alebo sesterského modelu Kia c´eed sporty wagon. Tomu zodpovedá podstatne väčší vnútorný priestor. Hyundai otočil preteky o najväčší batožinový priestor naruby a ponúka najviac miesta v triede.

Druhoradý kufor

Batožinový priestor, podstatná časť vozidiel kombi, má nakladaciu hranu v prijateľnej výške a v jednej rovine s dnom. Asymetricky delené operadlá sa ľahko sklápajú do jednej roviny s dnom kufra. Každé kombi to neponúka. Na druhej strane konkurenčné autá majú dlhší a objemnejší batožinový priestor. Hyundai dokáže konkurovať iba šírkou a výškou. Celkový objem o niečo zaostáva. Na druhej strane alternatíva veľkého priestoru vzadu a pohodlného sedenia v kombinácii s kufrom väčším ako používa bežný hatchback dokáže zaujať. Z tohto pohľadu môže byť i30cw veľmi zaujímavé referentské vozidlo.

Zhltne autosedačky

Rodičov isto potešia úchyty detských autosedačiek ISOFIX a doširoka otvárateľné dvere. Vkladať detskú autosedačku cez dvere do tohto modelu je podstatne pohodlnejšie ako napríklad do Octavie. Široké dvere otvorené pod veľkým uhlom uľahčujú vstup aj pri nakladaní väčších predmetov zboku. Osobitnou kapitolou sú veľmi efektne a trefne rozmiestnené odkladacie priestory. Sedenie vzadu by vylepšil odkladací priestor v stredovom tuneli medzi prednými sedadlami. V zadných operadlách je výklopná lakťová opierka.

Lacnejší

Materiály interiéru nevyzerajú prehnane exkluzívne ale na druhej strane nemáme pocit, že by automobilka šetrila , hoci cena je drasticky nízka. Hyundai i30cw podlieza konkurentov o tridsať až sedemdesiattisíc a pri porovnateľnej motorizácii ponúka navyše automatickú klimatizáciu, elektrické okná vzadu, prípadne USB vstup.

Stačí bez šestky

Maloobjemovému naftovému motoru 1,6 CRDi vo výkonnejšej verzii pocitovo chýba šiesty prevodový stupeň. V praxi však dokázal bez šestky jazdiť so spotrebou 5,5 litra na sto kilometrov. Moderný motor neobťažuje hlukom, má pekne rozložený ťah, akurát pod dvetisíc otáčkami sa prebúdza trochu dlhšie. Manipulácia s palubným počítačom je veľmi nepraktická ale zobrazované údaje o spotrebe potešiteľné. Osvetlenie prístrojovej dosky vyzerá ako na detskej hračke. Potom ako sme pri nedávnom teste dvíhali kapotu na aute strednej triedy bez plynovej vzpery jej absenciu v Hyundaii oželieme.

Objednajte ESP

Podvozok nemá výraznejšie slabiny ani nevytŕča. V hraničných situáciách je mäkký a auto sa v ostrej zákrute ponorí nosom do vonkajšieho predného kolesa. Jeho prednosťou je skoré varovanie vodiča a vysoká miera komfortu na rozbitých cestách. V princípe spĺňa to, čo od auta tejto kategórie očakávame. K bohatej štandardnej výbave odporúčame príplatkový stabilizačný systém ESP. Tých dvadsaťtisíc korún za to stojí. Hyundai i30cw nehrá prvú ligu v objeme kufra, ale snaží sa zaujať veľmi rozumným a praktickým spôsobom. V úlohe služobného auta ponúkne dôstojné miesto na zadných sedadlách a v súkromí poteší rodinu s deťmi. Kto dáva deti do autosedačiek vie, koľko miesta vzadu treba. Hyundai i30cw ho má.

15_hyundai30cw_big.JPG
Kombi sú dnes veľmi pekné a zároveň praktické autá. Predĺženie rázvoru na hranicu strednej triedy prospelo aj dizajnu.
19_hyundai30cw_big.JPG
Daňou za komfort na našich cestách je väčší náklon v slalome. Lepší výsledok by sa dostavil s kvalitnejším obutím.
23_hyundai30cw_big.JPG
Prístrojový panel pôsobí trochu hračkársky. K interiéru pristane menej pestré spracovanie.
24_hyundai30cw_big.JPG
Na rozdiel od prístrojového panelu je stredová konzola navrhnutá pekne a prakticky.
34_hyundai30cw_big.JPG
Za takýto priestor na zadných sedadlách sa nemusí hanbiť ani auto strednej triedy. Veľa miesta privítajú aj rodičia s deťmi, pretože autosedačky zaberú veľa miesta a deti potrebujú voľnosť na nohy.
32_hyundai30cw_big.JPG
V rozsiahlom vybavení komfortného kombi chýba plynová vzpera prednej kapoty.
30_hyundai30cw_big.JPG
Po sklopení operadiel sa rozdiely s objemnejšími kombíkmi stierajú.
26_hyundai30cw_big.JPG
Predné sedadlá sa ľahko nastavujú a ponúkajú dobrý rodinný komfort. Služobné auto by malo mať výraznejšie tvarovanie bočníc sedadla.

 

Hyundai i30cw - základné údaje

Cena modelu od 489 900Sk
Cena testovanej verzie 585 900Sk
Motor 1,6 CRDi
Výkon motora 85 kW/ 115 k
Krútiaci moment 255 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,4 s
Objem batožinového priestoru 415 l
Spotreba podľa výrobcu 4,9 l/100 km
Spotreba v teste 5,5 l/100 km
Bezpečnosť 6xairbag, ABS, ISOFIX,(ESP - príplatok)

Plusy

Mínusy

vnútorný priestor

ovládanie počítača

motor

mäkké pruženie

prístup dozadu

chýba šiesty stupeň

šírka kufra

dĺžka kufra

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 11 613
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 817
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 618
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 135
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 929
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 489
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 432
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 415
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 234
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 066

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.