Biopalivá na Slovensku a vo svete

Podľa informácií z www.hnonline.sk, štát nebude priamo podporovať výrobcov biozložiek, ktoré sa začnú miešať do motorových palív. Výroba metylesteru repkového oleja (MERO) či liehu, alebo látky ETBE je dostatočne lukratívna na to, aby sa rozvíjala

Podľa informácií z www.hnonline.sk, štát nebude priamo podporovať výrobcov biozložiek, ktoré sa začnú miešať do motorových palív. Výroba metylesteru repkového oleja (MERO) či liehu, alebo látky ETBE je dostatočne lukratívna na to, aby sa rozvíjala aj bez štátnych dotácií. Vyplýva to z Národného programu rozvoja biopalív, ktorý nedávno schválila vláda. Národný program predpokladá, že zavedením biozložiek spotreba áut stúpne. Týka sa to najmä benzínu, ktorý pridaním látky ETBE stratí energetickú hodnotu. Motory tak spotrebujú viac paliva, čo v konečnom dôsledku môže vodičom o korunu zvýšiť náklady na benzín. Biopalivá by sa na slovenských benzínkach mali objaviť už budúci rok, aj keď podľa smernice Európskej komisie už mali v tomto roku dosiahnuť dvojpercentný podiel na trhu. Vraj už budúci rok sa bude do nafty pridávať MERO a v roku 2007 sa začne do benzínov pridávať bioetanol cez látku ETBE. Ako sa ďalej na hnonline.sk píše, biopalivá je možné vyrobiť trojakým spôsobom: do benzínu pridať bioetanol (lieh vyrobený kvasením agroproduktov) alebo látku ETBE vyrobenú práve z bioetanolu. Tretí spôsob platí len pre motorovú naftu, do ktorej sa vo svete pridáva ester repkového oleja. Bioetanol sa má vyrábať fermentáciou obilnín, najmä pšenice či kukurice, prípadne melasy (vedľajší produkt z cukrovarov). Prvou krajinou, ktorá začala používať etanolové palivá, je Brazília - v roku 1975. Na alkohol vyrobený z cukru tam dnes jazdí takmer desať miliónov áut. Podobne sú na tom aj USA, kde na biobenzíny jazdí zhruba desať percent motoristov. V USA je najdôležitejšou plodinou na výrobu ETBE kukurica. V Európe sa už ETBE ako prídavok do palív vyrába napríklad v Španielsku, Poľsku, či vo Francúzsku, ktoré je najväčším európskym spotrebiteľom týchto palív.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  2. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  3. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  4. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  5. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  6. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  10. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  1. Do we have "Sagans" in language education?
  2. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  5. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  6. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  7. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Realitná činnosť ako podnikanie
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 22 348
  2. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 15 074
  3. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 13 023
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 12 211
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 807
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 727
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 232
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 599
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 586
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 693

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Hrádza proti extrémizmu sa rozpadla (píše Michal Havran)

Fašisti na nič iné nečakali

EKONOMIKA

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami.

DOMOV

Novinára, ktorého žaloval Paška za ohováranie, oslobodia

Súd mu za článol vymeral podmienku 18 mesiacov a zákaz činnosti.

Neprehliadnite tiež

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť. Štát tiež zníži pokuty a umožní rozšíriť počet staníc.

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.