Biopalivá na Slovensku a vo svete

Podľa informácií z www.hnonline.sk, štát nebude priamo podporovať výrobcov biozložiek, ktoré sa začnú miešať do motorových palív. Výroba metylesteru repkového oleja (MERO) či liehu, alebo látky ETBE je dostatočne lukratívna na to, aby sa rozvíjala

Podľa informácií z www.hnonline.sk, štát nebude priamo podporovať výrobcov biozložiek, ktoré sa začnú miešať do motorových palív. Výroba metylesteru repkového oleja (MERO) či liehu, alebo látky ETBE je dostatočne lukratívna na to, aby sa rozvíjala aj bez štátnych dotácií. Vyplýva to z Národného programu rozvoja biopalív, ktorý nedávno schválila vláda. Národný program predpokladá, že zavedením biozložiek spotreba áut stúpne. Týka sa to najmä benzínu, ktorý pridaním látky ETBE stratí energetickú hodnotu. Motory tak spotrebujú viac paliva, čo v konečnom dôsledku môže vodičom o korunu zvýšiť náklady na benzín. Biopalivá by sa na slovenských benzínkach mali objaviť už budúci rok, aj keď podľa smernice Európskej komisie už mali v tomto roku dosiahnuť dvojpercentný podiel na trhu. Vraj už budúci rok sa bude do nafty pridávať MERO a v roku 2007 sa začne do benzínov pridávať bioetanol cez látku ETBE. Ako sa ďalej na hnonline.sk píše, biopalivá je možné vyrobiť trojakým spôsobom: do benzínu pridať bioetanol (lieh vyrobený kvasením agroproduktov) alebo látku ETBE vyrobenú práve z bioetanolu. Tretí spôsob platí len pre motorovú naftu, do ktorej sa vo svete pridáva ester repkového oleja. Bioetanol sa má vyrábať fermentáciou obilnín, najmä pšenice či kukurice, prípadne melasy (vedľajší produkt z cukrovarov). Prvou krajinou, ktorá začala používať etanolové palivá, je Brazília - v roku 1975. Na alkohol vyrobený z cukru tam dnes jazdí takmer desať miliónov áut. Podobne sú na tom aj USA, kde na biobenzíny jazdí zhruba desať percent motoristov. V USA je najdôležitejšou plodinou na výrobu ETBE kukurica. V Európe sa už ETBE ako prídavok do palív vyrába napríklad v Španielsku, Poľsku, či vo Francúzsku, ktoré je najväčším európskym spotrebiteľom týchto palív.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 966
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 17 175
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 15 801
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 995
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 763
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 460
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 617
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 498
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 952
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 013

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Advokát Pala: V slušnej krajine nemajú zmenky čo robiť

Radovan Pala navrhuje, aby štát obmedzil zmenky a nariadil ich register.

Neprehliadnite tiež

Ako sa zvyšoval výkon Golfu GTI? Najrýchlejšia verzia príde už čoskoro

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.