SME
Piatok, 19. apríl , 2019

Jazdia šoféri na Slovensku úsporne?

Spoločnosť Shell realizovala na svojich internetových stránkach prieskum, v ktorom medzi slovenskými vodičmi zisťovala štýl ich jazdy s ohľadom na úsporu paliva. Cieľom prieskumu bolo lepšie pochopiť správanie sa slovenských vodičov. V období od

decembra 2005 do januára 2006 sa ho zúčastnilo spolu 5 897 respondentov. Prieskum ukázal, že vodiči jazdia väčšinou hospodárne a snažia sa dodržiavať pravidlá čo najekonomickejšej jazdy. Napriek tomu sú oblasti, ktoré môžu naďalej zlepšovať a dosiahnuť tak ešte väčšiu úsporu paliva.

Výskum uskutočnený v Slovenskej republike zistil, kde sú slovenskí vodiči najlepšími hospodármi:

1) Tankovanie značkových palív na overených čerpacích staniciach
Veľká väčšina respondentov (86,1 %) uviedla, že takmer vždy tankuje značkové palivá na overených čerpacích staniciach.

2) Používanie oleja odporúčaného výrobcom daného vozidla
Pri nákupe oleja sa odporúčaniami výrobcu riadi takmer vždy vyše 86 %.

3) Dobre nastavený motor a pravidelná kontrola oleja a vzduchového filtra
Odporúčanými intervalmi na kontrolu oleja a vzduchového filtra sa takmer vždy riadi 80,8 % zákazníkov. Ďalších 13,8 % odpovedalo, že sa nimi riadia často, len niekedy kontrolu vynechajú.

4) Opravy porúch ihneď po ich zistení
Poruchy na vozidle odstraňuje ihneď takmer 60 % spotrebiteľov. Ďalších 37 % odpovedalo, že sa tiež snažia riešiť poruchy ihneď, ale občas to chvíľu trvá.

5) Používanie odporúčaných pneumatík
Odporúčané pneumatiky si vždy vyberie viac než tri štvrtiny respondentov.

6) Prevážanie zbytočnej záťaže vo vozidle
Väčšina užívateľov (84,8 %) nemá v automobile viac ako 10 kg zbytočných vecí.

Kde slovenskí vodiči môžu ešte ušetriť?

1) Udržiavanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu
Dostatočnú vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu kvôli plynulej jazde dodržiava takmer vždy len 46,4 %.

2) Predvídanie situácie na obmedzenie brzdenia a akcelerácie
Počas jazdy myslí dopredu, teda tak, aby nemuseli zbytočne brzdiť alebo akcelerovať, takmer vždy iba 53,4 % vodičov.

3) Plynulá jazda bez prudkých rozjazdov
Prudkým rozjazdom sa vyhýba necelých 38 % vodičov.

4) Zatváranie okna pri vyššej rýchlosti
Asi každý piaty vodič nezvykne pri vyššej rýchlosti automaticky zatvoriť okná.

5) Kontrola správneho tlaku v pneumatikách každý mesiac
Každý mesiac si tlak v pneumatikách kontroluje len 38,7 % respondentov.

6) Obozretné plánovanie cesty a snaha vyhnúť sa dopravným špičkám
Pri plánovaní cesty sa vždy snaží vyhnúť dopravným špičkám iba asi 26 % opýtaných.
7) Skladanie a opätovná montáž strešného nosiča alebo boxu podľa potreby
Vyše 15 % respondentov vozí nosiče alebo box aj v situácii, keď ich nepotrebujú.

8) Využívanie klimatizácie
Počas celého roka používa klimatizáciu takmer každý desiaty vodič.

9) Radenie vyšších prevodových stupňov čo najskôr po pridaní plynu
Vyšší prevodový stupeň radí čo najskôr po pridaní plynu vždy len 36 % opýtaných.

10) Vypínanie motora pri dlhom státí v dopravných zápchach
V takýchto situáciách automaticky vypína motor len 13,6 % vodičov.

11) Tankovanie vždy plnej nádrže na jedenkrát
Plnú nádrž zvykne tankovať asi 56 % respondentov.

12) Úloha spotreby pri výbere nového vozidla
Spotreba je rozhodujúca pri výbere automobilu len u 13,4 % motoristov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 28 280
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 9 271
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 326
  4. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 6 746
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 684
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 4 107
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 076
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 001
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 887
  10. Volkswagen Touareg ALL INCLUSIVE je ešte príťažlivejší 3 268

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Súčasná teológia nemôže byť iba návodom na sexuálnu výchovu (píše Michal Havran)

Posolstvo Veľkej noci sa stráca.

Pohľad do interiéru Katedrály Notre-Dame po požiari.

Liptovská Mara ukázala základy zatopených domov

Raz do roka sa dá Liptovská Mara zažiť inak.

Aj časť Bobrovníka skončila pod vodou. Takto sa vynárajú základy.

Rebríček slobody tlače je zmanipulovaný, tvrdia politici Smeru

Novinári sa stávajú škodnou, tvrdí analytik.

Slovensko sa v aktuálnom rebríčku slobody tlače umiestnilo na 35. mieste. (ilustračné foto)
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Neznášam, keď sa náboženstvom oháňajú politici

Netreba sa pri riadení štátu riadiť najmä zákonmi?

Maroš Šefčovič.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa