SME
Utorok, 23. apríl , 2019

Kedy je potrebné navštíviť STK?

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie: Lehoty pravidelných technických

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie:

Lehoty pravidelných technických kontrol vozidiel podľa jednotlivých kategórií?

  • kategórie L1 a L2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 4-ročných lehotách.
  • kategórie L3, L4, L5, M1, N1, O1 a O2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • kategórie M2, M3, N2, N3, O3 a O4, vozidlo používané na zdravotnícku záchrannú službu, banskú záchrannú službu a poruchovú službu plynárenských zariadení, vozidlo taxislužby, požičovne automobilov a autoškoly - 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v ročných lehotách.
  • kategórie T a OT1 až OT4 - 2 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • vozidlá kategórie L1, T a OT1 až OT4 musia byť prvýkrát podrobené pravidelnej technickej kontrole počnúc dňom, ktorý určí MDPT SR.

Aké doklady je potrebné predložiť k technickej kontrole vozidla?

  • technický preukaz vozidla alebo jeho overenú kópiu,
  • osvedčenie o evidencii vozidla,
  • doklad o emisnej kontrole (EK), ak jej vozidlo podlieha. (Ak vozidlo nemá EK, je možnosť urobiť ju súčasne s TK.),
  • protokol o kontrole plynového zariadenia (ak je vozidlo vybavené na pohon LPG alebo CNG),
  • osvedčenie o TK (ak už bolo vydané),
  • pri opakovanej kontrole aj protokol z predchádzajúcej technickej kontroly vozidla,

Kategórie vozidiel:

  • L - motorové vozidlá s menej ako štyrmi kolesami a štvorkolky
  • M - motorové vozidlá určené na prepravu osôb (osobné vozidlá a autobusy)
  • N - vozidlá určené na prepravu nákladov
  • O - prípojné vozidlá
  • T - kolesové traktory
  • C - pásové traktory
  • R - prípojné vozidlá traktorov
  • S - traktormi ťahané vymeniteľné stroje
  • P - pracovné stroje
  • V - ostatné vozidlá, ktoré sa nedajú zaradiť do uvedených kategórií

Cena za STK - technické kontroly pravidelné, opakované a zvláštne v plnom rozsahu [ Sk/výkon s DPH (19%) ]

1)Dvojkolesové motorové vozidlá - motocykle (L1, L3, L4); ľahké trojkolesové a štvorkolesové motorové vozidlá (L2, L6) - 260,-

2a)Osobné motorové vozidlá s najviac 9 sedadlami (M1);* motorové vozidlá na prepravu tovaru s celk. hmotnosťou do 3,5 t (N1);* motorové trojkolky a štvorkolky nad 45 km/h (L5, L7) - 480,-

2b)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 660,-

2c)* ak sú vybavené zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 770,-

2d)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom a súčasne zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 890,-

3)Ľahké prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou do 0,75 t (O1); ľahké prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou do 1,5 t (R1) - 210,-

4a)Motorové vozidlá na prepravu tovaru (nákladné, špeciálne, ťahače) s celk. hmotnosťou nad 3,5 t (N2, N3);** autobusy s viac ako 9 sedadlami (M2, M3);** kolesové traktory nad 40 km/h (T5) - 950,-

4b)**ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 1 130,-

5)Prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 0,75 t (O2,O3,O4); prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou nad 1,5 t (R2, R3, R4) - 520,-

6)Kolesové traktory do 40 km/h (T1, T2, T3, T4) - 650,-

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  6. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  9. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  1. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  2. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Women in business
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Bim Challenge 2019
  8. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  9. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  10. Grilovacia sezóna je zahájená!
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 22 694
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 10 329
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 502
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 7 159
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 655
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 293
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 289
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 981
  9. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 2 842
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 635

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.

Mikloš: Ukrajina sa od revolúcie zmenila, ale dalo a mohlo sa urobiť viac

Ľudia chcú reformy, no nepáčia sa im nepopulárne opatrenia, hovorí Ivan Mikloš.

Ivan Mikloš

Bašternákov byt ide do konkurzu, čo čaká Roberta Fica

V Bonaparte u Fica bude deň otvorených dverí.

Ilustračné foto.
Počas planku pracujete s vlastnou váhou. Svaly nenaťahujete, ale držíte ich v napätí.

Neprehliadnite tiež

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet