Kedy je potrebné navštíviť STK?

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie: Lehoty pravidelných technických

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie:

Lehoty pravidelných technických kontrol vozidiel podľa jednotlivých kategórií?

  • kategórie L1 a L2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 4-ročných lehotách.
  • kategórie L3, L4, L5, M1, N1, O1 a O2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • kategórie M2, M3, N2, N3, O3 a O4, vozidlo používané na zdravotnícku záchrannú službu, banskú záchrannú službu a poruchovú službu plynárenských zariadení, vozidlo taxislužby, požičovne automobilov a autoškoly - 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v ročných lehotách.
  • kategórie T a OT1 až OT4 - 2 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • vozidlá kategórie L1, T a OT1 až OT4 musia byť prvýkrát podrobené pravidelnej technickej kontrole počnúc dňom, ktorý určí MDPT SR.

Aké doklady je potrebné predložiť k technickej kontrole vozidla?

  • technický preukaz vozidla alebo jeho overenú kópiu,
  • osvedčenie o evidencii vozidla,
  • doklad o emisnej kontrole (EK), ak jej vozidlo podlieha. (Ak vozidlo nemá EK, je možnosť urobiť ju súčasne s TK.),
  • protokol o kontrole plynového zariadenia (ak je vozidlo vybavené na pohon LPG alebo CNG),
  • osvedčenie o TK (ak už bolo vydané),
  • pri opakovanej kontrole aj protokol z predchádzajúcej technickej kontroly vozidla,

Kategórie vozidiel:

  • L - motorové vozidlá s menej ako štyrmi kolesami a štvorkolky
  • M - motorové vozidlá určené na prepravu osôb (osobné vozidlá a autobusy)
  • N - vozidlá určené na prepravu nákladov
  • O - prípojné vozidlá
  • T - kolesové traktory
  • C - pásové traktory
  • R - prípojné vozidlá traktorov
  • S - traktormi ťahané vymeniteľné stroje
  • P - pracovné stroje
  • V - ostatné vozidlá, ktoré sa nedajú zaradiť do uvedených kategórií

Cena za STK - technické kontroly pravidelné, opakované a zvláštne v plnom rozsahu [ Sk/výkon s DPH (19%) ]

1)Dvojkolesové motorové vozidlá - motocykle (L1, L3, L4); ľahké trojkolesové a štvorkolesové motorové vozidlá (L2, L6) - 260,-

2a)Osobné motorové vozidlá s najviac 9 sedadlami (M1);* motorové vozidlá na prepravu tovaru s celk. hmotnosťou do 3,5 t (N1);* motorové trojkolky a štvorkolky nad 45 km/h (L5, L7) - 480,-

2b)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 660,-

2c)* ak sú vybavené zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 770,-

2d)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom a súčasne zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 890,-

3)Ľahké prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou do 0,75 t (O1); ľahké prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou do 1,5 t (R1) - 210,-

4a)Motorové vozidlá na prepravu tovaru (nákladné, špeciálne, ťahače) s celk. hmotnosťou nad 3,5 t (N2, N3);** autobusy s viac ako 9 sedadlami (M2, M3);** kolesové traktory nad 40 km/h (T5) - 950,-

4b)**ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 1 130,-

5)Prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 0,75 t (O2,O3,O4); prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou nad 1,5 t (R2, R3, R4) - 520,-

6)Kolesové traktory do 40 km/h (T1, T2, T3, T4) - 650,-

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 957
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 370
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 638
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 347
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 705
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 419
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 201
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 152
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 842
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 722

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

SVET

Klamali aj intrigovali. Všetci prezidentovi muži, ktorí skončili

Za sedem mesiacov skončili takmer všetci Trumpovi spolupracovníci.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.