SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Kedy je potrebné navštíviť STK?

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie: Lehoty pravidelných technických

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie:

Lehoty pravidelných technických kontrol vozidiel podľa jednotlivých kategórií?

  • kategórie L1 a L2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 4-ročných lehotách.
  • kategórie L3, L4, L5, M1, N1, O1 a O2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • kategórie M2, M3, N2, N3, O3 a O4, vozidlo používané na zdravotnícku záchrannú službu, banskú záchrannú službu a poruchovú službu plynárenských zariadení, vozidlo taxislužby, požičovne automobilov a autoškoly - 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v ročných lehotách.
  • kategórie T a OT1 až OT4 - 2 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • vozidlá kategórie L1, T a OT1 až OT4 musia byť prvýkrát podrobené pravidelnej technickej kontrole počnúc dňom, ktorý určí MDPT SR.

Aké doklady je potrebné predložiť k technickej kontrole vozidla?

  • technický preukaz vozidla alebo jeho overenú kópiu,
  • osvedčenie o evidencii vozidla,
  • doklad o emisnej kontrole (EK), ak jej vozidlo podlieha. (Ak vozidlo nemá EK, je možnosť urobiť ju súčasne s TK.),
  • protokol o kontrole plynového zariadenia (ak je vozidlo vybavené na pohon LPG alebo CNG),
  • osvedčenie o TK (ak už bolo vydané),
  • pri opakovanej kontrole aj protokol z predchádzajúcej technickej kontroly vozidla,

Kategórie vozidiel:

  • L - motorové vozidlá s menej ako štyrmi kolesami a štvorkolky
  • M - motorové vozidlá určené na prepravu osôb (osobné vozidlá a autobusy)
  • N - vozidlá určené na prepravu nákladov
  • O - prípojné vozidlá
  • T - kolesové traktory
  • C - pásové traktory
  • R - prípojné vozidlá traktorov
  • S - traktormi ťahané vymeniteľné stroje
  • P - pracovné stroje
  • V - ostatné vozidlá, ktoré sa nedajú zaradiť do uvedených kategórií

Cena za STK - technické kontroly pravidelné, opakované a zvláštne v plnom rozsahu [ Sk/výkon s DPH (19%) ]

1)Dvojkolesové motorové vozidlá - motocykle (L1, L3, L4); ľahké trojkolesové a štvorkolesové motorové vozidlá (L2, L6) - 260,-

2a)Osobné motorové vozidlá s najviac 9 sedadlami (M1);* motorové vozidlá na prepravu tovaru s celk. hmotnosťou do 3,5 t (N1);* motorové trojkolky a štvorkolky nad 45 km/h (L5, L7) - 480,-

2b)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 660,-

2c)* ak sú vybavené zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 770,-

2d)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom a súčasne zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 890,-

3)Ľahké prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou do 0,75 t (O1); ľahké prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou do 1,5 t (R1) - 210,-

4a)Motorové vozidlá na prepravu tovaru (nákladné, špeciálne, ťahače) s celk. hmotnosťou nad 3,5 t (N2, N3);** autobusy s viac ako 9 sedadlami (M2, M3);** kolesové traktory nad 40 km/h (T5) - 950,-

4b)**ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 1 130,-

5)Prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 0,75 t (O2,O3,O4); prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou nad 1,5 t (R2, R3, R4) - 520,-

6)Kolesové traktory do 40 km/h (T1, T2, T3, T4) - 650,-

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon