SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Kedy je potrebné navštíviť STK?

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie: Lehoty pravidelných technických

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie:

Lehoty pravidelných technických kontrol vozidiel podľa jednotlivých kategórií?

  • kategórie L1 a L2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 4-ročných lehotách.
  • kategórie L3, L4, L5, M1, N1, O1 a O2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • kategórie M2, M3, N2, N3, O3 a O4, vozidlo používané na zdravotnícku záchrannú službu, banskú záchrannú službu a poruchovú službu plynárenských zariadení, vozidlo taxislužby, požičovne automobilov a autoškoly - 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v ročných lehotách.
  • kategórie T a OT1 až OT4 - 2 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • vozidlá kategórie L1, T a OT1 až OT4 musia byť prvýkrát podrobené pravidelnej technickej kontrole počnúc dňom, ktorý určí MDPT SR.

Aké doklady je potrebné predložiť k technickej kontrole vozidla?

  • technický preukaz vozidla alebo jeho overenú kópiu,
  • osvedčenie o evidencii vozidla,
  • doklad o emisnej kontrole (EK), ak jej vozidlo podlieha. (Ak vozidlo nemá EK, je možnosť urobiť ju súčasne s TK.),
  • protokol o kontrole plynového zariadenia (ak je vozidlo vybavené na pohon LPG alebo CNG),
  • osvedčenie o TK (ak už bolo vydané),
  • pri opakovanej kontrole aj protokol z predchádzajúcej technickej kontroly vozidla,

Kategórie vozidiel:

  • L - motorové vozidlá s menej ako štyrmi kolesami a štvorkolky
  • M - motorové vozidlá určené na prepravu osôb (osobné vozidlá a autobusy)
  • N - vozidlá určené na prepravu nákladov
  • O - prípojné vozidlá
  • T - kolesové traktory
  • C - pásové traktory
  • R - prípojné vozidlá traktorov
  • S - traktormi ťahané vymeniteľné stroje
  • P - pracovné stroje
  • V - ostatné vozidlá, ktoré sa nedajú zaradiť do uvedených kategórií

Cena za STK - technické kontroly pravidelné, opakované a zvláštne v plnom rozsahu [ Sk/výkon s DPH (19%) ]

1)Dvojkolesové motorové vozidlá - motocykle (L1, L3, L4); ľahké trojkolesové a štvorkolesové motorové vozidlá (L2, L6) - 260,-

2a)Osobné motorové vozidlá s najviac 9 sedadlami (M1);* motorové vozidlá na prepravu tovaru s celk. hmotnosťou do 3,5 t (N1);* motorové trojkolky a štvorkolky nad 45 km/h (L5, L7) - 480,-

2b)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 660,-

2c)* ak sú vybavené zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 770,-

2d)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom a súčasne zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 890,-

3)Ľahké prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou do 0,75 t (O1); ľahké prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou do 1,5 t (R1) - 210,-

4a)Motorové vozidlá na prepravu tovaru (nákladné, špeciálne, ťahače) s celk. hmotnosťou nad 3,5 t (N2, N3);** autobusy s viac ako 9 sedadlami (M2, M3);** kolesové traktory nad 40 km/h (T5) - 950,-

4b)**ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 1 130,-

5)Prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 0,75 t (O2,O3,O4); prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou nad 1,5 t (R2, R3, R4) - 520,-

6)Kolesové traktory do 40 km/h (T1, T2, T3, T4) - 650,-

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 15 258
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 876
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 923
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 669
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 400
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 372
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 088
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 509
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

Čakala som spoluprácu, riešenie petržalskej električky nechali na nás, hovorí Tatiana Kratochvílová.


12. aug
Romanca Purple Hearts je novým hitom Netflixu.

Film Purple Hearts prekonal v sledovanosti aj historicky najdrahší film Netflixu.


12. aug
Húfnica Zuzana 2.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 14 h

V bieloruských väzniciach držia zhruba 1500 politických väzňov.


12. aug

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Nedeľné minizamyslenie sa
  2. Peter Biščo: Čo, keď je v politike SAS niečo, čo zatiaľ nevieme ?
  3. Marek Kytka: Oba góly Slovanu Bratislava proti Olympiakosu takmer zbúrali štadión!
  4. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  5. Daniel Bíro: Mestské legendy - čo sú zač? A s ktorými príbehmi sa môžeme stretnúť?
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3
  7. Věra Tepličková: Koniec strachu alebo Už len svetlé zajtrajšky (optimistická úvaha na víkend)
  8. Katarína Chudá: Amrita Sher-gil: škandalózny život indickej maliarky
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 130 148
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 325
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 219
  4. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 8 917
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 835
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 708
  7. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 5 376
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 717
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu