Kedy je potrebné navštíviť STK?

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie: Lehoty pravidelných technických

Presné definície lehôt uvádza vyhláška MDPT SR č. 327/1997 Z. z. Intervaly kontrol technického stavu obsahuje nasledovný zoznam, pričom prvá kontrola sa počíta od dátumu prvého prihlásenia vozidla do evidencie:

Lehoty pravidelných technických kontrol vozidiel podľa jednotlivých kategórií?

  • kategórie L1 a L2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 4-ročných lehotách.
  • kategórie L3, L4, L5, M1, N1, O1 a O2 - 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • kategórie M2, M3, N2, N3, O3 a O4, vozidlo používané na zdravotnícku záchrannú službu, banskú záchrannú službu a poruchovú službu plynárenských zariadení, vozidlo taxislužby, požičovne automobilov a autoškoly - 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v ročných lehotách.
  • kategórie T a OT1 až OT4 - 2 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v 2-ročných lehotách.
  • vozidlá kategórie L1, T a OT1 až OT4 musia byť prvýkrát podrobené pravidelnej technickej kontrole počnúc dňom, ktorý určí MDPT SR.

Aké doklady je potrebné predložiť k technickej kontrole vozidla?

  • technický preukaz vozidla alebo jeho overenú kópiu,
  • osvedčenie o evidencii vozidla,
  • doklad o emisnej kontrole (EK), ak jej vozidlo podlieha. (Ak vozidlo nemá EK, je možnosť urobiť ju súčasne s TK.),
  • protokol o kontrole plynového zariadenia (ak je vozidlo vybavené na pohon LPG alebo CNG),
  • osvedčenie o TK (ak už bolo vydané),
  • pri opakovanej kontrole aj protokol z predchádzajúcej technickej kontroly vozidla,

Kategórie vozidiel:

  • L - motorové vozidlá s menej ako štyrmi kolesami a štvorkolky
  • M - motorové vozidlá určené na prepravu osôb (osobné vozidlá a autobusy)
  • N - vozidlá určené na prepravu nákladov
  • O - prípojné vozidlá
  • T - kolesové traktory
  • C - pásové traktory
  • R - prípojné vozidlá traktorov
  • S - traktormi ťahané vymeniteľné stroje
  • P - pracovné stroje
  • V - ostatné vozidlá, ktoré sa nedajú zaradiť do uvedených kategórií

Cena za STK - technické kontroly pravidelné, opakované a zvláštne v plnom rozsahu [ Sk/výkon s DPH (19%) ]

1)Dvojkolesové motorové vozidlá - motocykle (L1, L3, L4); ľahké trojkolesové a štvorkolesové motorové vozidlá (L2, L6) - 260,-

2a)Osobné motorové vozidlá s najviac 9 sedadlami (M1);* motorové vozidlá na prepravu tovaru s celk. hmotnosťou do 3,5 t (N1);* motorové trojkolky a štvorkolky nad 45 km/h (L5, L7) - 480,-

2b)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 660,-

2c)* ak sú vybavené zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 770,-

2d)* ak sú vybavené zariadením na pohon plynom a súčasne zdokonaleným emisným systémom, akým je riadený katalyzátorový systém (trojcestný), prípadne účinnosťou porovnateľný systém - 890,-

3)Ľahké prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou do 0,75 t (O1); ľahké prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou do 1,5 t (R1) - 210,-

4a)Motorové vozidlá na prepravu tovaru (nákladné, špeciálne, ťahače) s celk. hmotnosťou nad 3,5 t (N2, N3);** autobusy s viac ako 9 sedadlami (M2, M3);** kolesové traktory nad 40 km/h (T5) - 950,-

4b)**ak sú vybavené zariadením na pohon plynom - 1 130,-

5)Prípojné vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 0,75 t (O2,O3,O4); prípojné vozidlá za traktory s celk. hmotnosťou nad 1,5 t (R2, R3, R4) - 520,-

6)Kolesové traktory do 40 km/h (T1, T2, T3, T4) - 650,-

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 231
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 290
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 629
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 860
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 188
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 116
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 112
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 058
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.