tohto roka ponúkať v pohonných látkach určených na dopravné účely minimálne 2 % biopalív. Uvedená referenčná hodnota vypočítaná z energetického obsahu celkového množstva pohonných hmôt uvedených na trh, by sa v roku 2010 mala zvýšiť na 5,75 %. Návrh vlády začne platiť od 1. mája 2006.
Účelom schváleného nariadenia vlády je aproximácia európskej smernice o podpore používania biopalív alebo iných obnoviteľných palív v doprave do slovenskej legislatívy. "Pri realizácii schváleného programu biopalív sa pre jeho naštartovanie v roku 2006 neuvažuje s podporou štátu. Finančné dôsledky budú premietnuté do ceny finálneho motorového paliva," uvádza sa v nariadení. Výroba a využívanie biopalív sú pritom spojené so vznikom úžitkov a efektov predovšetkým v oblasti zlepšovania kvality ovzdušia, program biopalív výrazne prispeje k rozvoju vidieka a sektoru poľnohospodárstva.
Na výrobu biopalív je pripravená aj najväčšia slovenská rafinéria, bratislavský Slovnaft. Ako v polovici marca uviedol námestník pre rafinériu a marketing spoločnosti Slovnaft Béla Kelemen, Slovnaft je však posledným článkom v procese výroby biopalív, do ktorého vstupuje aj poľnohospodársky sektor. "Keďže ešte chýba legislatíva, je otázne, či si výrobcovia a predajcovia palív budú vedieť zabezpečiť dostatok biozložiek, nakoľko viacerí slovenskí dodávatelia biozložiek už majú podpísané kontrakty na dodávky do zahraničia, nie pre slovenské firmy," dodal v marci Kelemen. Za predpokladu, že cena biozložky do nafty sa bude kótovať na rovnakej úrovni ako v súčasnosti, mohla by byť bionafta podľa neho drahšia zhruba o jednu korunu.
© 2006, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.