v prospech konkurentov z Ázie. Pokles predaja vyvolal medzi americkou veľkou trojkou okamžitú reakciu v podobe nových spotrebiteľských programov založených napríklad na bezúročnom financovaní nákupu.
Zatiaľ čo japonská Toyota Motor Corp. dosiahla v apríli nárast predaja o 9 % a Honda Motor Co. o 6,5 %, americký General Motors Corp. oznámil pokles o 7 % a Ford Motor Co. o 3 %. Podľa štatistiky spoločnosti Autodata Corp., ktorá sa opiera o čísla od najväčších výrobcov, klesol v apríli celkový predaj áut o 3 % na 16,7 mil. vozidiel.
Relatívny úspech zaznamenala automobilka General Motors svojou úspornejšou triedou automobilov SUV, ktorá dokázala čeliť trhovej konkurencii v tomto ziskovom segmente. Podľa analytikov je však otázne, ako dlho sa tento trend dokáže udržať. Chrysler Group, ktorá patrí do skupiny DaimlerChrysler, zaznamenala v apríli pokles predaja o 4 %. Horší odbyt nákladných automobilov zasiahol značky Chrysler aj Ford a obe v reakcii na tento pokles ohlásili nové spotrebiteľské akcie, ktorými chcú motivovať zákazníkov k nákupom ešte pred letnou sezónou.
Chrysler predstavil finančný program pre spotrebiteľov na viacero svojich modelov s nulovým úrokom. Takisto Ford ponúka pôžičky s nulovým úročením na niektoré z modelov SUV. Automobilky Ford a General Motors sa zároveň snažia znižovať náklady, aby dokázali čeliť strate trhových podielov v prospech Toyoty, Hondy a kórejského koncernu Hyundai Motor Co. Ltd. "Myslím si, že charakteristikou mesiaca bolo, že čím viac je model úspornejší, tým viac sa mu darí," povedal Jesse Toprak, analytik Edmunds.com. V apríli stúpli ceny benzínu v mnohých americkým mestách na 3 USD za galón.
© 2005, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.