SME
Nedeľa, 21. apríl , 2019

Imobilizér: povinná súčasť aj starých áut!

Vláda včera schválila nové nariadenie, týkajúce sa motoristov, ktoré začne platiť od 31. mája 2006. Podľa tohto nariadenia, každé vozidlo od tohto dátumu musí byť vybavené imobilizérom v kombinácii s uzamykaním buď volantu, alebo prevodového

systému, alebo radenia prevodových stupňov. Poplašné systémy nenariadili, v nariadení upravili to, ako majú vyzerať, spôsob ich montáže a čo majú robiť.

Čo toto nariadenie znamená? Od 31. mája tohto roku musí mať každé auto zabudovaný imobilizér - od novučičkého až po starú škodovku ... dokonca aj veterán! A aj ten bude musieť byť schválený, rovnako, ako aj poplašný systém. Takže ak máte v aute podomácky spravený imobilizér alebo poplašné zariadenie, do 31. mája musí byť z auta von a nahradený technickou kontrolou schváleným zariadením. Pri nových, ešte nepredaných autách platí toto: (§ 5, ods.2) "Osvedčenia o zhode COC, ktoré majú vystavené nové vozidlá, sa považujú za neplatné, ak ich zariadenia, ktoré bránia neoprávnenému použitiu vozidla, nespĺňajú požiadavky podľa tohto nariadenia vlády, pričom tieto vozidlá nemožno uvádzať na trh, do evidencie alebo do prevádzky v premávke na pozemných komunikáciách."

Majiteľov nových áut sa pravdepodobne toto nariadenie týkať nebude, lebo imobilizér je väčšine prípadov súcasťou štandardnej výbavy a aj mechanické zabezpečovacie systémy sú obľúbenou doplnkovou výbavou áut. No u starých áut to bude asi problém, pretože sa pokojne môže stať, že pri najbližšej technickej kontrole po 31. máji, napríklad Škoda 105, neprejde kontrolou kvôli tomu, že nebude mať imobilizér.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 16 837
  2. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 14 186
  3. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 847
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 8 404
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 842
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 912
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 275
  8. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 3 946
  9. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 497
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 364

Hlavné správy zo Sme.sk

Vedie Linku pre týrané ženy: Volajú nám aj také, ktoré partner týra desiatky rokov

Mária Víteková vraví, že ženy nemôžu nútiť, aby násilníkov opustili.

Mária Víteková vedie Národnú linku pre ženy zažívajúce násilie.
Tibor Gašpar, bývalý policajný prezident.

Extrémne výkony v práci majú aj odvrátenú stranu

IT architekti a piloti sú podľa Profesia.sk na Slovensku najlepšie platení.

Daniel Buchta.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa