Čierne zlato stráca na cene ...

V celom sektore komodít pretrváva v úvode týždňa depresívna nálada. K ďalšej vlne výpredajov dalo ako prvé signál zlato, ktoré sa odrazilo až od úrovne 636,8 dolárov za uncu. Ešte pred desiatimi dňami stála unca zlata o 12,5 percent viac – 728

dolárov! Komoditný sektor sa minulý týždeň prepadol o 6,4 percent, čo predstavuje najväčší pád od roku 1980.

Klesá aj cena ropy. Momentálne najaktívnejší kontrakt americkej ropy s júlovým termínom dodania sa dnes oslabil na šesťtýždňové minimum 68,17 dolárov za barel. Do 17:00 SELČ sa vrátil na 68,55, ale aj tak platí, že čierne zlato stratilo od začiatku mája 7,5 percent svojej ceny. Okrem „medvedej“ nálady, ktorá vládne na parketoch, sa pod výpredaj podpísala snaha iránskeho režimu o dosiahnutie dohody s európskymi krajinami. Francúzsko, Nemecko a Veľká Británia ponúkajú Teheránu balík obchodných a technologických výhod a dodávok, ak krajina ukončí program obohacovania uránu. Ajatalolláhovia to zatiaľ verbálne odmietajú, ale s Európanmi chcú rokovať. Pätica stálych členov Bezpečnostnej rady OSN sa zíde v stredu v Londýne, aby tento kompromisný „európsky“ plán prerokovali a určili ďalší postup.

Zníženie cien ropy 12. mája urýchlil nový odhad svetového dopytu po rope, ktorý zverejnila Medzinárodná energetická agentúra (IEA). Podľa IEA dosiahne v roku 2006 denný dopyt 84,83 mil. barelov, čo je menej ako v skorších odhadoch očakával kartel OPEC a americké ministerstvo energetiky. Nižší záujem o ropu je spôsobený cenami nad 70 dolárov za barel.

Pokles cien bude môcť najbližšie zastaviť technická úroveň 67 dolárov za barel.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 439
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 991
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 164
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 327
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 488
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 064
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 036
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 765
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 707
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 279

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.