umožnila štátna regulácia cien, ktorá brzdila vplyv prudko stúpajúcich cien ropy. Tlak na rafinérie, aby na trh dodávali stále viac produktov, tak v Číne nemal dôvod povoliť.
V krajine zreteľne stúpol aj dopyt po benzíne, ktorý poháňa veľkú väčšinu čínskeho vozového parku. V apríli bol o 20 % vyšší ako v apríli 2005 a dosiahol 1,2 mil. barelov denne. Spôsobil to aj zhruba polovičný rast predaja áut v prvých štyroch mesiacoch roka.
Vďaka čínskemu cenovému režimu tamojší vodiči nepociťujú globálny rast cien pohonných hmôt. Zdražovanie na úrovni troch až piatich percent nenúti majiteľov áut z čínskej strednej vrstvy obmedzovať spotrebu. Cenovo citlivejší motoristi, ako sú poľnohospodári či taxikári, zase môžu počítať s pomocou od štátu.
© 2005, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.