Test: záložná batéria vs zálohovaná siréna

Auto sa dá zabezpečiť rôzne. Príkladom môže byť alarm. Ale aj tie môžu byť riešené rôzne ... respektíve ich napájanie. Ponúkame Vám test záložnej batérie, na ktorú sa napája alarm - porovnávané to bolo so zálohovanou sirénou. Test vypracoval tím

ľudí z www.autoalarmy.sk.

Záložnú batériu sme vstupmi zapojili na zdroj napájania a výstupmi na autoalarm Magicar 8000B s dodávanou nezálohovanou sirénou. Zálohovanú sirénu sme pripojili napäťovými vstupmi na zdroj napájania a budiacim vodičom na samostatný autoalarm. Použili sme nové produkty, ktoré sme premerali a vyskúšali ich funkčnosť.

Po zapojení sme pripojili zdroj napätia do elektriny a nechali 2 hodiny nedotknuté. Za túto dobu by sa mali dostatočne nabiť. Po uplynutí nami stanovenej doby sme odpojili napájanie.

Zálohovaná siréna zaevidovala, že nie je zapojená v napájaní a okamžite spustila poplach. Jej hukot bol napriek našej snahe o stlmenie rôznymi krabicami a lepiacimi páskami neznesiteľný. Asi po 10 minútach sa zvuk sirény mierne stlmil a pobyt v miestnosti bol možný. Ale len do doby, kedy sme sa pokúsili z bližšia pozrieť na toto hučiace monštrum. Po odkrytí základných tlmiacich nástavcov sme museli miestnosť okamžite opustiť. Laicky povedané, ak udávaný výkon sirény je 120dB, po cca 10 minútach jej výkon klesol na 110dB. V prípade, že by bola umiestnená v aute, tento hluk by dostatočne stačil na vyvolanie rozruchu v okolí. Ďalší výkonnostný skok nasledoval v 27 minúte, kedy bol pokles výkonu ešte razantnejší. Odhadom klesol na cca 90dB. Nasledovalo pozvoľné stišovanie a po 40 minútach od začiatku testu sme skonštatovali, že napriek stále "bzučiacej" siréne s testom končíme, keďže tento "hukot" by si len málokto všimol a upozornil na neželané vniknutie do vozidla. Znelo to asi ako plašička na komáre, ktorá jemne bzučí, no neviete zistiť, čo to je.

Alarm so záložnou batériou napriek odpojeniu napájania nič nevykonal. Tváril sa rovnako ako pri sieťovom napájaní. Odskúšali sme jednotlivé povely diaľkového ovládača, výstup na centrálne uzamykanie. Podľa meraní, by v tejto fáze mal alarm vydržať niekoľko dní a preto sme sa rozhodli pre úmyselné vyvolávanie poplachov. "Otvorenie" dverí spustilo alarm, ktorý okamžite vybudil pribalenú sirénu a alarm začal vysielať poplach na diaľkové ovládanie. Po 30 sekundách, kedy došlo k vypnutiu sirény a odosielaniu správy na DO sme vyvolali ďalší poplach. Takto sme pokračovali nasledovnú hodinu a pol. Následne sme sa dohodli, že test je napriek stále plne funkčnému alarmu ukončený.

Počas celej doby bola výstupná sila sirény identická, čo sme porovnali pri opätovnom zapojení napájania.

Montáž:

Zapojenie do auta je u oboch zariadení bezproblémové. Univerzálna siréna sa montuje jednoduchšie. Nie je problém ani jej dodatočná výmena namiesto obyčajnej sirény, keďže nezaberá dodatočné miesto a okrem pôvodných kontaktov k autoalarmu je nutné iba pripojenie na napätie automobilu. Záložnú batériu je skoro nevyhnutné montovať v blízkosti alarmu, a to hlavne pri dodatočnej montáži. Napája sa totiž medzi napájacie napätie automobilu a autoalarmu. Napriek svojim malým rozmerom sa však u niektorých aut môžete stretnúť s komplikáciami pri jej uložení a upevnení.

Resume:

Už z technických parametrov jednoznačne vyplýva, že záložná batéria má väčšiu kapacitu (1.3 Ah oproti 0.75 Ah zálohovej sirény) a tým pádom by mala aj dlhšie vydržať dodávať potrebnú elektrinu. Test to potvrdil a jej výdrž bola minimálne dvojnásobná oproti zálohovanej siréne. Škoda, že sme test nedotiahli do konca a nezistili medznú hodnotu. Aj tak si ale myslíme, že v rámci využitia na napájanie sirény dopadli obidva výrobky veľmi dobre. Ak nestačí na vzbudenie pozornosti 27 minút hlasne hučiaca siréna, potom nebude stačiť ani niekoľko hodín.

Na rozdiel od zálohovanej sirény však batéria napájala aj alarm, ktorý nepretržite vysielal správy o narušení do diaľkového ovládača. V tomto smere je batéria jednoznačne vhodnejšia. Každý, kto si kúpil dvojcestný alarm, eviduje hlavne svoj diaľkový ovládač a nie hučiace vozidlo na ulici. Pri využití zálohovanej sirény je v podstate alarm neaktívny. Blokuje síce motor proti naštartovaniu, ale nehlási narušenie majiteľovi.

Cenový rozdiel medzi týmito produktmi je minimálny. Hlavne ak si záložnú batériu objednávate ako súčasť dodávky alarmu. Doplatok za takúto výmenu sa môže pohybovať na úrovni ceny záložnej batérie.

Naše odporúčanie? Pre jednocestné alarmy je postačujúca aj zálohovaná batéria. Jej výdrž je pre bežné použitie dostatočný a výhodou môže byť automatické vyvolanie poplachu pri strate napätia alarmu. Pre dvojcestné alarmy je potrebná záložná batéria. Tá dokáže udržať celý alarm v pohotovosti bez najmenších problémov. Bolo by dobré, keby odpojenie napájacieho napätia bolo signalizované na pager, keďže k odpojeniu nedochádza bezdôvodne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  4. Konferencia - EU support for research
  5. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  6. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  8. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  9. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  10. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 17 921
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 195
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 13 157
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 9 921
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 339
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 894
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 126
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 075
  9. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 3 794
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 405

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok po vražde: Toto je obraz, akou sme krajinou

Ako sa zmenilo Slovensko. A zmenilo sa vôbec nejako?

Dobré ráno

Dobré ráno: Pred rokom zavraždili Jána a Martinu

Špeciálne vydanie podcastu k roku po vražde.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

V starých koľajach toho zostáva a beží priveľa

Obísť Smer sa stále zdá nemožné.

TRENČÍN

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

Uplynul rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Koncept Citroen Ami One ukazuje, že autá budúcnosti nemusia byť drahé

Pokročilé technológie ustúpili priaznivej cene vozidla.

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.