SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Test: záložná batéria vs zálohovaná siréna

Auto sa dá zabezpečiť rôzne. Príkladom môže byť alarm. Ale aj tie môžu byť riešené rôzne ... respektíve ich napájanie. Ponúkame Vám test záložnej batérie, na ktorú sa napája alarm - porovnávané to bolo so zálohovanou sirénou. Test vypracoval tím

ľudí z www.autoalarmy.sk.

Záložnú batériu sme vstupmi zapojili na zdroj napájania a výstupmi na autoalarm Magicar 8000B s dodávanou nezálohovanou sirénou. Zálohovanú sirénu sme pripojili napäťovými vstupmi na zdroj napájania a budiacim vodičom na samostatný autoalarm. Použili sme nové produkty, ktoré sme premerali a vyskúšali ich funkčnosť.

Po zapojení sme pripojili zdroj napätia do elektriny a nechali 2 hodiny nedotknuté. Za túto dobu by sa mali dostatočne nabiť. Po uplynutí nami stanovenej doby sme odpojili napájanie.

Zálohovaná siréna zaevidovala, že nie je zapojená v napájaní a okamžite spustila poplach. Jej hukot bol napriek našej snahe o stlmenie rôznymi krabicami a lepiacimi páskami neznesiteľný. Asi po 10 minútach sa zvuk sirény mierne stlmil a pobyt v miestnosti bol možný. Ale len do doby, kedy sme sa pokúsili z bližšia pozrieť na toto hučiace monštrum. Po odkrytí základných tlmiacich nástavcov sme museli miestnosť okamžite opustiť. Laicky povedané, ak udávaný výkon sirény je 120dB, po cca 10 minútach jej výkon klesol na 110dB. V prípade, že by bola umiestnená v aute, tento hluk by dostatočne stačil na vyvolanie rozruchu v okolí. Ďalší výkonnostný skok nasledoval v 27 minúte, kedy bol pokles výkonu ešte razantnejší. Odhadom klesol na cca 90dB. Nasledovalo pozvoľné stišovanie a po 40 minútach od začiatku testu sme skonštatovali, že napriek stále "bzučiacej" siréne s testom končíme, keďže tento "hukot" by si len málokto všimol a upozornil na neželané vniknutie do vozidla. Znelo to asi ako plašička na komáre, ktorá jemne bzučí, no neviete zistiť, čo to je.

Alarm so záložnou batériou napriek odpojeniu napájania nič nevykonal. Tváril sa rovnako ako pri sieťovom napájaní. Odskúšali sme jednotlivé povely diaľkového ovládača, výstup na centrálne uzamykanie. Podľa meraní, by v tejto fáze mal alarm vydržať niekoľko dní a preto sme sa rozhodli pre úmyselné vyvolávanie poplachov. "Otvorenie" dverí spustilo alarm, ktorý okamžite vybudil pribalenú sirénu a alarm začal vysielať poplach na diaľkové ovládanie. Po 30 sekundách, kedy došlo k vypnutiu sirény a odosielaniu správy na DO sme vyvolali ďalší poplach. Takto sme pokračovali nasledovnú hodinu a pol. Následne sme sa dohodli, že test je napriek stále plne funkčnému alarmu ukončený.

Počas celej doby bola výstupná sila sirény identická, čo sme porovnali pri opätovnom zapojení napájania.

Montáž:

Zapojenie do auta je u oboch zariadení bezproblémové. Univerzálna siréna sa montuje jednoduchšie. Nie je problém ani jej dodatočná výmena namiesto obyčajnej sirény, keďže nezaberá dodatočné miesto a okrem pôvodných kontaktov k autoalarmu je nutné iba pripojenie na napätie automobilu. Záložnú batériu je skoro nevyhnutné montovať v blízkosti alarmu, a to hlavne pri dodatočnej montáži. Napája sa totiž medzi napájacie napätie automobilu a autoalarmu. Napriek svojim malým rozmerom sa však u niektorých aut môžete stretnúť s komplikáciami pri jej uložení a upevnení.

Resume:

Už z technických parametrov jednoznačne vyplýva, že záložná batéria má väčšiu kapacitu (1.3 Ah oproti 0.75 Ah zálohovej sirény) a tým pádom by mala aj dlhšie vydržať dodávať potrebnú elektrinu. Test to potvrdil a jej výdrž bola minimálne dvojnásobná oproti zálohovanej siréne. Škoda, že sme test nedotiahli do konca a nezistili medznú hodnotu. Aj tak si ale myslíme, že v rámci využitia na napájanie sirény dopadli obidva výrobky veľmi dobre. Ak nestačí na vzbudenie pozornosti 27 minút hlasne hučiaca siréna, potom nebude stačiť ani niekoľko hodín.

Na rozdiel od zálohovanej sirény však batéria napájala aj alarm, ktorý nepretržite vysielal správy o narušení do diaľkového ovládača. V tomto smere je batéria jednoznačne vhodnejšia. Každý, kto si kúpil dvojcestný alarm, eviduje hlavne svoj diaľkový ovládač a nie hučiace vozidlo na ulici. Pri využití zálohovanej sirény je v podstate alarm neaktívny. Blokuje síce motor proti naštartovaniu, ale nehlási narušenie majiteľovi.

Cenový rozdiel medzi týmito produktmi je minimálny. Hlavne ak si záložnú batériu objednávate ako súčasť dodávky alarmu. Doplatok za takúto výmenu sa môže pohybovať na úrovni ceny záložnej batérie.

Naše odporúčanie? Pre jednocestné alarmy je postačujúca aj zálohovaná batéria. Jej výdrž je pre bežné použitie dostatočný a výhodou môže byť automatické vyvolanie poplachu pri strate napätia alarmu. Pre dvojcestné alarmy je potrebná záložná batéria. Tá dokáže udržať celý alarm v pohotovosti bez najmenších problémov. Bolo by dobré, keby odpojenie napájacieho napätia bolo signalizované na pager, keďže k odpojeniu nedochádza bezdôvodne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 307
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 621
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 722
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 569
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 890
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 111
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 256
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 404
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 364
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 540
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Plošne testovanie na Covid-19.

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.