Prvé autá na etanol v roku 2007

Biopalivá sú veľkou výzvou pre automobilový priemysel z dvoch dôvodov: ponúkajú okamžitú alternatívu fosílnym palivám a pomáhajú redukovať emisie skleníkových plynov. PSA Peugeot Citroen umožňuje používať biopalivá v motoroch svojich áut od marca

Biopalivá sú veľkou výzvou pre automobilový priemysel z dvoch dôvodov: ponúkajú okamžitú alternatívu fosílnym palivám a pomáhajú redukovať emisie skleníkových plynov.

PSA Peugeot Citroen umožňuje používať biopalivá v motoroch svojich áut od marca 1998. Dnes môžu ich naftové motory bez modifikácie spaľovať palivovú zmes zloženú z 30% metylesteru ratlinných olejov a z 70% nafty. Benzínové motory zas zvládnu zmes, v ktorej sa nachádza do 10% etanolu.

Biopalivá sa však dajú používať aj iným spôsobom - napríklad v benzínových motoroch upravených na spaľovanie až 85% biozložiek. Znamená to ale úpravu motora, alebo nové autá prispôsobené novému typu paliva. Zároveň to vyžaduje aj distribučnú sieť predaja biopalív. Potom sa metylestery rastlinného oleja a etanoly budú spaľovať v motoroch áut častejšie.

Zaujímavosťou je, že v Brazílii sa už niekoľko rokov sa väčšinou predávajú už len autá na benzínovo-etanolový pohon. V Európe by takéto autá (od PSA Peugeot Citroen) mali byť dostupné v lete 2007.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 991
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 721
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.