projektom sa skrýva mobilný prostriedok poháňaný elektromotorom a napájaný z elektrochemického generátora, ktorý tvorí sústava s palivovým článkom (schému systéu a aj reálny výzor elektorchemického generátora si môžete pozrieť na obrázkoch).
Tento pohonno-palivový systém mimochodom testovali aj vo vozidla zapožičanom z TU Košice, ktoré sa zúčastnilo súťaže Shell Eco-marathon 2005 organizovanej spoločnosťou Shell vo francúzskom Nogare. Po testoch a prepočtoch vyšiel tvorcom zaujímavý výsledok: dojazd auta s motorom na vodíkový generátor je ekvivalentný dojazdu auta, ktoré by na liter benzínu prešlo viac ako 1000 km.
Využitie vodíka ako paliva nie je pri súčasných cenách ropných produktov možné, a to najmä kvôli vysokým nákladom na jeho výrobu, chýbajúcu infraštruktúru a kapacity, ktoré by boli schopné produkovať vodík v dostatočnom množstve. Hlavnou výhodou vodíka je čistota spaľovania. Pokiaľ sa vodík použije v motoroch s vnútorným spaľovaním alebo v palivových článkoch, vznikne tepelná, mechanická či elektrická energia a neškodný produkt - voda. Nevýhodou vodíka je, že sa v pozemských podmienkach takmer vôbec nevyskytuje v čistej forme, čím vzniká problém jeho získavania a následného spracovania. Získavanie vodíka v súčasnosti bežnými petrochemickými procesmi však nezabezpečí potrebné obmedzenie tvorby skleníkových plynov. Spôsob výroby vodíka elektrolýzou vody možno chápať ako akumulátor energie. Vodíkové systémy tak sú do budúcna ako jedna zo súčasne známych a použiteľných alternatív.
Autor: Shell / Natankuj