SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Brzdy, ktoré zabrzdia za Vás!

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006. Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006.

Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS PLUS), ktorý bol predstavený minulý rok. Dokáže vodiča pred hroziacou nehodou varovať opticky aj akusticky a automaticky vyrátať tlak bŕzd, ktorým by sa malo dať zabrániť nehode. Takáto podpora v podobe pripraveného brzdového tlaku je okamžite k dispozícii, keď vodič stúpi na brzdová pedál. Okrem toho, ak vodič v kokpite na varovné signály nezareaguje, tak sa pri akútnej hrozbe nehody systém rozhodne automaticky pribrzdiť a S-triedu spomalí silou až 0,4 g (približne 4 m/s2). To zodpovedá zhruba 40 percentám maximálneho brzdného účinku. Autonómnym pribrzdením dostane vodič popri optickom a akustickom varovnom signále navyše aj signál, ktorý pocíti. Ak následne šliapne na brzdu, má k dispozícii maximálny brzdný účinok. Nehode sa tak dá – v závislosti od okolností – v poslednej chvíli predísť. V opačnom prípade sa brzdy postarajú aspoň o zníženie intenzity nárazu a zároveň rizika poranenia cestujúcich.

Brzdy Pre-Safe sú asistenčným systémom, ktorý nenahradzuje vodiča, ale mu pomáha. Totiž, aj počas automatického pribrzdenia mu ponecháva zodpovednosť za vozidlo, aby mohol svojim konaním kedykoľvek zabrániť nehode s vozidlom idúcim pred ním.

Za všetkým je radarová technológia. Tá slúži na monitorovanie situácie pred vozidlom a rozpoznanie hroziacej nehody. Za predným krytom nárazníka triedy S sa nachádzajú dva radarové senzory s dosahom 30 metrov a snímacím uhlom 80 stupňov. Prídavný diaľkový radar v maske chladiča dosiahne až na 150 metrov.

Mercedes-Benz otestoval funkčnosť a účinnosť nových bŕzd v praxi a aj v jazdnom simulátore. Testovania v praxi sa v Nemecku a USA zúčastnilo 500 vodičiek a vodičov. Na testovacích vozidlách najazdili približne milión kilometrov. V berlínskom jazdnom simulátore výskumnej divízie koncernu DaimlerChrysler zas testovali brzdy 70-timi vodičmi, ktorých pozornosť počas polhodinovej jazdy cielene odpútali nehodou v protismere, zatiaľ čo kolóna áut idúcich pred nimi náhle zabrzdila. Výsledky testu, ktorý odrážal každodennú situáciu v cestnej premávke, dokumentujú nárast bezpečnosti vďaka moderným asistenčným systémom triedy S: celkovo 70 percent jázd sa vďaka rýchlym reakciám vodičov a podpore BAS PLUS a PRE-SAFE bŕzd obišlo bez nehody. V tretine simulátorových skúšok nedokázali účastníci testu nárazu zabrániť. V týchto prípadoch sa však automatické pribrzdenie postaralo o 40-percentné zníženie intenzity nehody.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 651
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 481
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 156
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 359
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 908
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 845
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 295
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 184
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 045
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 920
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

8 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan