SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Brzdy, ktoré zabrzdia za Vás!

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006. Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006.

Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS PLUS), ktorý bol predstavený minulý rok. Dokáže vodiča pred hroziacou nehodou varovať opticky aj akusticky a automaticky vyrátať tlak bŕzd, ktorým by sa malo dať zabrániť nehode. Takáto podpora v podobe pripraveného brzdového tlaku je okamžite k dispozícii, keď vodič stúpi na brzdová pedál. Okrem toho, ak vodič v kokpite na varovné signály nezareaguje, tak sa pri akútnej hrozbe nehody systém rozhodne automaticky pribrzdiť a S-triedu spomalí silou až 0,4 g (približne 4 m/s2). To zodpovedá zhruba 40 percentám maximálneho brzdného účinku. Autonómnym pribrzdením dostane vodič popri optickom a akustickom varovnom signále navyše aj signál, ktorý pocíti. Ak následne šliapne na brzdu, má k dispozícii maximálny brzdný účinok. Nehode sa tak dá – v závislosti od okolností – v poslednej chvíli predísť. V opačnom prípade sa brzdy postarajú aspoň o zníženie intenzity nárazu a zároveň rizika poranenia cestujúcich.

Brzdy Pre-Safe sú asistenčným systémom, ktorý nenahradzuje vodiča, ale mu pomáha. Totiž, aj počas automatického pribrzdenia mu ponecháva zodpovednosť za vozidlo, aby mohol svojim konaním kedykoľvek zabrániť nehode s vozidlom idúcim pred ním.

Za všetkým je radarová technológia. Tá slúži na monitorovanie situácie pred vozidlom a rozpoznanie hroziacej nehody. Za predným krytom nárazníka triedy S sa nachádzajú dva radarové senzory s dosahom 30 metrov a snímacím uhlom 80 stupňov. Prídavný diaľkový radar v maske chladiča dosiahne až na 150 metrov.

Mercedes-Benz otestoval funkčnosť a účinnosť nových bŕzd v praxi a aj v jazdnom simulátore. Testovania v praxi sa v Nemecku a USA zúčastnilo 500 vodičiek a vodičov. Na testovacích vozidlách najazdili približne milión kilometrov. V berlínskom jazdnom simulátore výskumnej divízie koncernu DaimlerChrysler zas testovali brzdy 70-timi vodičmi, ktorých pozornosť počas polhodinovej jazdy cielene odpútali nehodou v protismere, zatiaľ čo kolóna áut idúcich pred nimi náhle zabrzdila. Výsledky testu, ktorý odrážal každodennú situáciu v cestnej premávke, dokumentujú nárast bezpečnosti vďaka moderným asistenčným systémom triedy S: celkovo 70 percent jázd sa vďaka rýchlym reakciám vodičov a podpore BAS PLUS a PRE-SAFE bŕzd obišlo bez nehody. V tretine simulátorových skúšok nedokázali účastníci testu nárazu zabrániť. V týchto prípadoch sa však automatické pribrzdenie postaralo o 40-percentné zníženie intenzity nehody.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 323
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 536
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 226
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 345
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 143
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 096
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 005
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 046
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 879
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 808
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.