SME

Brzdy, ktoré zabrzdia za Vás!

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006. Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006.

Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS PLUS), ktorý bol predstavený minulý rok. Dokáže vodiča pred hroziacou nehodou varovať opticky aj akusticky a automaticky vyrátať tlak bŕzd, ktorým by sa malo dať zabrániť nehode. Takáto podpora v podobe pripraveného brzdového tlaku je okamžite k dispozícii, keď vodič stúpi na brzdová pedál. Okrem toho, ak vodič v kokpite na varovné signály nezareaguje, tak sa pri akútnej hrozbe nehody systém rozhodne automaticky pribrzdiť a S-triedu spomalí silou až 0,4 g (približne 4 m/s2). To zodpovedá zhruba 40 percentám maximálneho brzdného účinku. Autonómnym pribrzdením dostane vodič popri optickom a akustickom varovnom signále navyše aj signál, ktorý pocíti. Ak následne šliapne na brzdu, má k dispozícii maximálny brzdný účinok. Nehode sa tak dá – v závislosti od okolností – v poslednej chvíli predísť. V opačnom prípade sa brzdy postarajú aspoň o zníženie intenzity nárazu a zároveň rizika poranenia cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Brzdy Pre-Safe sú asistenčným systémom, ktorý nenahradzuje vodiča, ale mu pomáha. Totiž, aj počas automatického pribrzdenia mu ponecháva zodpovednosť za vozidlo, aby mohol svojim konaním kedykoľvek zabrániť nehode s vozidlom idúcim pred ním.

Za všetkým je radarová technológia. Tá slúži na monitorovanie situácie pred vozidlom a rozpoznanie hroziacej nehody. Za predným krytom nárazníka triedy S sa nachádzajú dva radarové senzory s dosahom 30 metrov a snímacím uhlom 80 stupňov. Prídavný diaľkový radar v maske chladiča dosiahne až na 150 metrov.

Mercedes-Benz otestoval funkčnosť a účinnosť nových bŕzd v praxi a aj v jazdnom simulátore. Testovania v praxi sa v Nemecku a USA zúčastnilo 500 vodičiek a vodičov. Na testovacích vozidlách najazdili približne milión kilometrov. V berlínskom jazdnom simulátore výskumnej divízie koncernu DaimlerChrysler zas testovali brzdy 70-timi vodičmi, ktorých pozornosť počas polhodinovej jazdy cielene odpútali nehodou v protismere, zatiaľ čo kolóna áut idúcich pred nimi náhle zabrzdila. Výsledky testu, ktorý odrážal každodennú situáciu v cestnej premávke, dokumentujú nárast bezpečnosti vďaka moderným asistenčným systémom triedy S: celkovo 70 percent jázd sa vďaka rýchlym reakciám vodičov a podpore BAS PLUS a PRE-SAFE bŕzd obišlo bez nehody. V tretine simulátorových skúšok nedokázali účastníci testu nárazu zabrániť. V týchto prípadoch sa však automatické pribrzdenie postaralo o 40-percentné zníženie intenzity nehody.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Mercedes-Benz

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 684
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 694
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 884
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 562
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 396
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 190
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu