Brzdy, ktoré zabrzdia za Vás!

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006. Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006.

Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS PLUS), ktorý bol predstavený minulý rok. Dokáže vodiča pred hroziacou nehodou varovať opticky aj akusticky a automaticky vyrátať tlak bŕzd, ktorým by sa malo dať zabrániť nehode. Takáto podpora v podobe pripraveného brzdového tlaku je okamžite k dispozícii, keď vodič stúpi na brzdová pedál. Okrem toho, ak vodič v kokpite na varovné signály nezareaguje, tak sa pri akútnej hrozbe nehody systém rozhodne automaticky pribrzdiť a S-triedu spomalí silou až 0,4 g (približne 4 m/s2). To zodpovedá zhruba 40 percentám maximálneho brzdného účinku. Autonómnym pribrzdením dostane vodič popri optickom a akustickom varovnom signále navyše aj signál, ktorý pocíti. Ak následne šliapne na brzdu, má k dispozícii maximálny brzdný účinok. Nehode sa tak dá – v závislosti od okolností – v poslednej chvíli predísť. V opačnom prípade sa brzdy postarajú aspoň o zníženie intenzity nárazu a zároveň rizika poranenia cestujúcich.

Brzdy Pre-Safe sú asistenčným systémom, ktorý nenahradzuje vodiča, ale mu pomáha. Totiž, aj počas automatického pribrzdenia mu ponecháva zodpovednosť za vozidlo, aby mohol svojim konaním kedykoľvek zabrániť nehode s vozidlom idúcim pred ním.

Za všetkým je radarová technológia. Tá slúži na monitorovanie situácie pred vozidlom a rozpoznanie hroziacej nehody. Za predným krytom nárazníka triedy S sa nachádzajú dva radarové senzory s dosahom 30 metrov a snímacím uhlom 80 stupňov. Prídavný diaľkový radar v maske chladiča dosiahne až na 150 metrov.

Mercedes-Benz otestoval funkčnosť a účinnosť nových bŕzd v praxi a aj v jazdnom simulátore. Testovania v praxi sa v Nemecku a USA zúčastnilo 500 vodičiek a vodičov. Na testovacích vozidlách najazdili približne milión kilometrov. V berlínskom jazdnom simulátore výskumnej divízie koncernu DaimlerChrysler zas testovali brzdy 70-timi vodičmi, ktorých pozornosť počas polhodinovej jazdy cielene odpútali nehodou v protismere, zatiaľ čo kolóna áut idúcich pred nimi náhle zabrzdila. Výsledky testu, ktorý odrážal každodennú situáciu v cestnej premávke, dokumentujú nárast bezpečnosti vďaka moderným asistenčným systémom triedy S: celkovo 70 percent jázd sa vďaka rýchlym reakciám vodičov a podpore BAS PLUS a PRE-SAFE bŕzd obišlo bez nehody. V tretine simulátorových skúšok nedokázali účastníci testu nárazu zabrániť. V týchto prípadoch sa však automatické pribrzdenie postaralo o 40-percentné zníženie intenzity nehody.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Štefánka by Pulitzer
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  6. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  7. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  1. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Štefánka by Pulitzer
  4. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  5. Konferencia - EU support for research
  6. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  7. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  8. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  9. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  10. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 200
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 15 642
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 539
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 983
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 5 792
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 5 743
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 002
  8. Štefánka by Pulitzer 4 831
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 666
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 871

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Rok po vražde je Slovensko ešte surovejšie (píše Michal Havran)

Pretože smrť dvoch mladých ľudí zničila jeho svet balíčkov a večierkov.

DOMOV

Farmári vykydali hnoj Matečnej pred ministerstvo

Farmár František Oravec vyhlásil, že Matečná preňho nie je ministerkou.

EKONOMIKA

Farmár: Eurodotácie nepotrebujem. Keď sa darí, zarobím si sám

Farmári protestujú v Bratislave od utorka.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa zmení parkovanie na letiskách

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Prvým vlastným modelom Cupry je štýlový crossover Formentor

Koncept má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.

Ilustračné foto.