Brzdy, ktoré zabrzdia za Vás!

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006. Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS

Mercedes má technologickú novinku v podobe bŕzd Pre-Safe. Tento systém, v prípade hroziacej nehody automaticky zabrzdí auto. Ako prvé ich budú mať vo výbave Mercedesy triedy S a CL - od jesene 2006.

Pre-Safe dopĺňa brzdového asistenta Plus (BAS PLUS), ktorý bol predstavený minulý rok. Dokáže vodiča pred hroziacou nehodou varovať opticky aj akusticky a automaticky vyrátať tlak bŕzd, ktorým by sa malo dať zabrániť nehode. Takáto podpora v podobe pripraveného brzdového tlaku je okamžite k dispozícii, keď vodič stúpi na brzdová pedál. Okrem toho, ak vodič v kokpite na varovné signály nezareaguje, tak sa pri akútnej hrozbe nehody systém rozhodne automaticky pribrzdiť a S-triedu spomalí silou až 0,4 g (približne 4 m/s2). To zodpovedá zhruba 40 percentám maximálneho brzdného účinku. Autonómnym pribrzdením dostane vodič popri optickom a akustickom varovnom signále navyše aj signál, ktorý pocíti. Ak následne šliapne na brzdu, má k dispozícii maximálny brzdný účinok. Nehode sa tak dá – v závislosti od okolností – v poslednej chvíli predísť. V opačnom prípade sa brzdy postarajú aspoň o zníženie intenzity nárazu a zároveň rizika poranenia cestujúcich.

Brzdy Pre-Safe sú asistenčným systémom, ktorý nenahradzuje vodiča, ale mu pomáha. Totiž, aj počas automatického pribrzdenia mu ponecháva zodpovednosť za vozidlo, aby mohol svojim konaním kedykoľvek zabrániť nehode s vozidlom idúcim pred ním.

Za všetkým je radarová technológia. Tá slúži na monitorovanie situácie pred vozidlom a rozpoznanie hroziacej nehody. Za predným krytom nárazníka triedy S sa nachádzajú dva radarové senzory s dosahom 30 metrov a snímacím uhlom 80 stupňov. Prídavný diaľkový radar v maske chladiča dosiahne až na 150 metrov.

Mercedes-Benz otestoval funkčnosť a účinnosť nových bŕzd v praxi a aj v jazdnom simulátore. Testovania v praxi sa v Nemecku a USA zúčastnilo 500 vodičiek a vodičov. Na testovacích vozidlách najazdili približne milión kilometrov. V berlínskom jazdnom simulátore výskumnej divízie koncernu DaimlerChrysler zas testovali brzdy 70-timi vodičmi, ktorých pozornosť počas polhodinovej jazdy cielene odpútali nehodou v protismere, zatiaľ čo kolóna áut idúcich pred nimi náhle zabrzdila. Výsledky testu, ktorý odrážal každodennú situáciu v cestnej premávke, dokumentujú nárast bezpečnosti vďaka moderným asistenčným systémom triedy S: celkovo 70 percent jázd sa vďaka rýchlym reakciám vodičov a podpore BAS PLUS a PRE-SAFE bŕzd obišlo bez nehody. V tretine simulátorových skúšok nedokázali účastníci testu nárazu zabrániť. V týchto prípadoch sa však automatické pribrzdenie postaralo o 40-percentné zníženie intenzity nehody.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 544
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 768
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 643
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 305
  5. Kam do tepla v januári? 2 509
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 380
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 149
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 066

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.